Tuli vain mieleeni, että entäs jos jehovantodistajan ovelle tuleekin mormoni tai joku muu julistustyötään harjoittava todistaja. Kyllä heitä on muitakin. Ottaako jehovantodistaja avoimesti vastaan vain kertooko ystävällisesti, että on jo itsekin julistaja. Jehovantodistaja tietenkin on niin perillä asioista, että tietää olevansa oikeassa paikassa kun kuuluu johonkin jehovan todistajien seurakuntaan, joten hän ei välttämättä lähde kuulemaan mitä mormoniveljillä tai sisarilla on asiaa. Miten menee?
Minä olen aina ollut avoin. Kuuntelin jehovantodistajia ja tutustuin niihin sisariin hyvin. Tutkittiin raamattua ja opiskeltiin ja tavattiin. Käytiin kokouksissa pari kertaa viikossa...Tykkäsin, koska jehovantodistajilla on tietyllä tavalla erikoinen tapa tehdä työtään. Se riipaisee raamattua syvemmältä kuin esim. kristityillä. Ev.lut palveluksissa ei välttämättä enää edes lainata raamattua aina. J.todistajilla se on sana ja totuus, mutta järkeä käytetään myös.
Siltikin, koin jotkut asiat liian kapeiksi ja liian ahdistaviksi ja niinpä ystävällisesti vetäydyin.
Enää en kuuntele ketään. Kerran tuli ovelle mormoneja ja sanoin, että olen löytänyt oman juttuni ja se on vapaus. On kiva tutkia kaikkea ja vaikkapa buddhalaisuudesta löytyy totuus samalla tavalla, vaikkapa dhamma padasta. Se taas olisi j.todistajien ja ehkäpä osin raamatunkin mukaan paholaisen/panettelijan draamaa, johon ei pidä uppoutua, mutta kun minä en ajattele niin.
Tämä nyt lähti aiheesta, mutta siis olisi kiva kuulla miten j.todistajat suhtautuvat muihin julistajiin, jotka käyvät ovilla!
Mitä jos? Julistustyöstä
8
640
Vastaukset
- Hmmm
Korjaan kun sanoi, että j.todistailla eri tapa kuin kristityillä. TOTTAHAN j.todistajat ovat kristittyjä. Phuin vain esim. ev.lutista tai muusta vastaavasta.
- fger
Kutsuin sisälle ja keskusteltiin. Sitten sovittiin uudestaan tapaamisesta. En muista toppasiko se siihen vai sitä seuraavaan kertaan.
- mieltä
ja olen myös lukenut ,en nyt muista teosta oli ihan yleissivistävä,siinä ei Jt olleet kristillisten uskontojen tai yhteisöjen luettelossa. Ja olen henk koht. samaa mieltä ,eiväthän tunnusta Jeesusta,kuten kristityt!!( JT/arkki enkeli Mikael)
- Olisi, mutta Suomi24 ei pää...
Vastaus on erittäin yksinkertainen: miten ihmiset yleensäkin suhtautuu, eli onko yhtä ainoaa tapaa suhtautua?
- käännytettyä
hyvän tienraivaajan. Aluksi vaikka vain osa-aikaisen.
- sipe
Olen tutkinut mormoonien kanssa ennen Jehovan todistajaksi tuloani, ja nyt keskustelisin myös hyvin mielelläni. Joten tervetuloa..keskustelu avartaa!
- Nero
Ovelleni tuli kerran henkilö, joka myi jotain uskonnollista kirjaa. Pyysin hänet peremmälle. Keskustelimme Raamatusta, Jumalasta ja maailman menosta. Tuo myyntiedustaja kiitteli lähtiessään antamistani lehdistä (g ja w).
- imer
Olen ottanut mormonit vastaan. Keskustellut raamatusta heidän kanssaan, en kuitenkaan ole vaihtamassa uskontoa ja sen he jo tiesivätkin tulleessaan luokseni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p626017Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "813496Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242661No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402165- 212159
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621853Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61659Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy84126781-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201226- 261097