Onkohan mahdollista oikoa siedettävässä kunnossa olevia alaetuhampaita jotka ovat ihan yksi-risti-kaksi kun takaosasta puuttuu muutama alahammas ja ylhäällä on kokoproteesi? Voisi saada hieman nätimmän hymyn ja lopuille alahampaille lisää ikää. Nyt aikamoinen ero juuri saadun yläkokoproteesin siistin ja suoran muovihammasrivin ja oman alahammassekamelskan välillä.
Alhaalta on poistettu takimmat poskihampaat ja toinen viitoshammas (korvaamatta), ja sinne on jossain vaiheessa rankaproteesi tarkoitus vielä tehdä jos taempaa joudutaan poistamaan lisää. Alahampaat ovat ihan ok kunnossa ja niille on povattu ihan hyvää kestoa vielä pitkään.
Yläproteesin otatin juuri äskettäin huonojen omien ja osaproteesin tilalle. Mutta alakokoproteesi on kai yleensä aika huonosti pysyvää sorttia joten haluaisin vältellä sitä niin pitkään kun mahdollista vain ja tämä voisi auttaa siinä. Iältäni olen 45 joten vielä olisi omilla alahampailla käyttöä vaikka ylös kokoproteesin jo laitatinkin!
Voiko oikoa?
3
377
Vastaukset
- neuvonut
kun juuri olit yläproteesihoidossa, tuntuu ihmeeltä ettei se lääkäri katsonut kokonaistilannetta.
Senhän kuuluis tehdä se. Purennankin takia. Hän oli varmaankin hammaslääkäri? Useissa paikoissa hammas- ja oikojalääkärit tekevät yhteistyötä.
Eiks teillä tosiaankaan ollut mitään puhetta tästä alaleuan hampaiden tilanteesta?
Jos ei, niin soita ja varaa uusi aika sinne! Niillähän on kaikki hammaskuvat ja muut.
Lääkärisi voi kartoittaa sinulle erilaisia vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia tuohon toivomaasi korjaukseen.
Varaa vaan aika sinne!- tarkemmin
Jos on alahampaat kuutosesta kuutoseen ja vain yksi välihammas (5) on poistettu, ei silloin tehdä peittävää osaproteesia (rankaa) missään tapauksessa, korkeintaan ehdotetaan implanttia tai siltaa välihammasta korvaamaan. Eli hml on toiminut aivan korrektisti.
Yleensä alainkisiivit ovat enemmän tai vähemmän ahtautuneet, eikä niitä rutiininomaisesti ruveta oikomaan. Potilaan tulee olla asiassa aktiivinen itse, jos ahtaus vaivaa häntä.
Alaetualueen ahtaus ei välttämättä aiheuta purentaongelmia, paremminkin puhdistusongelmia. - lukihäiriö ; (
tarkemmin kirjoitti:
Jos on alahampaat kuutosesta kuutoseen ja vain yksi välihammas (5) on poistettu, ei silloin tehdä peittävää osaproteesia (rankaa) missään tapauksessa, korkeintaan ehdotetaan implanttia tai siltaa välihammasta korvaamaan. Eli hml on toiminut aivan korrektisti.
Yleensä alainkisiivit ovat enemmän tai vähemmän ahtautuneet, eikä niitä rutiininomaisesti ruveta oikomaan. Potilaan tulee olla asiassa aktiivinen itse, jos ahtaus vaivaa häntä.
Alaetualueen ahtaus ei välttämättä aiheuta purentaongelmia, paremminkin puhdistusongelmia.oo, sori
tuli varmaan mulle äsken jokin lukihäiriö.
Kiitos Oikaisusta, nyt selvisi että kuutosesta kuutoseen ja niin edelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667