Muutama kesä takaperin, kun ajokortti oli vielä suht. tuore tapaus, olin kaupungilla kesätöissä. Siellä kesätyöläiset tekevät työtä keskenään ja minulla oli mukanani kaksi poikaa, joilla kummallakaan ei ollut vielä ajokorttia...
Työautona meillä oli sellainen vanha lava- Mersu, joka menisi helposti kuorma- autosta. Sen toiminta oli aina hieman tuurin varassa ja liikkeelle lähtö, nihkeää!
Olimme menossa siivoamaan erästä rantakaivoa. Kaivo oli mäen alla, ja tiesin entuudestaan, että siellä voi olla ahdasta kääntää autoa. Pojat kävivät katsomassa tilanteen: kyllä mahtuu kääntämään!! Ei sitten muuta kun sinne. Heti kun pääsimme alas tasanteelle, ratti pyörähti kierroksen vasempaan ja auto jymähti siihen..
Syykin selvisi: sora oli niin pehmeää, että auto uppoutui sinne. Se oli mahaansa myöten sorassa.. Onneksi meillä oli lapio mukana ja aloimme kaivaa hiekkaa auton alta. Mitä hyötyä siitä sitten oli?!
Autossa oli nosturi, ja molemmilla puolilla sitä varten tukijalat, vieressä oli juuri kaadettuja puunrunkoja, ja näiden välineiden avulla nostimme auton ilmaan, jotta saimme puunrunkoja jälleen renkaiden alle. Tunnin taistelun jälkeen saimme auton ylös sorasta..
Tämä jo kuulostaa uskomattomalta selviytymistarinalta, mutta jatkoa tulee...
Siivosimme kaivon, niinkuin oli tarkoitus, ja kun lähdimme ajamaan pois rannasta... Eipä se auto jaksanut vetää mäkeä ylös! Pitkän taistelun jälkeen soitimme vakituisille työntekijöille, että tulevat auttamaan.. (heillä ei kuitenkaan ollut aikaa ennenkuin juuri ennen päivän päättymistä)Joten taistelu jatkui, yritys oli kova, mutta auto ei kertakaikkiaan jaksanut, eikä vauhtia saanut tarpeeksi.. Vietettyämme monta hikistä tuntia rannassa, vakituinen työntekijä tuli ja ajoi auton ensimmäisellä yrittämällä mäen päälle.. Siinä vaiheessa pää jo hieman punotti...
Tästä tapauksesta on kuultu moneen otteeseen.. Olisi kiva kuulla muidenkin autoilukommelluksia!!
Auton kanssa jumissa...
14
5739
Vastaukset
- Kati
Tämä tapahtui kun olin autokoulussa! Isä kysyi haluanko ajaa auton talliin. Minä tietenkin halusin käyttää tilaisuuden hyödykseni! Istahdin auton rattiin (koira katseli ikkunasta, että jotakin outoa on meneillään ja piti sen mukaisen konsertin) Ajoin sitten rauhassa autoa talliin ja kun oli aika pysäyttää, meni tytöltä polkimet sekaisin.. niin hiljainen ja rauhallinen isä huutaa perkelettä vieressä (ja koira kuulemma juoksee toiselle puolelle taloa ikkunaan odottamaan auton nokkaa seinän läpi!) Niinhän siinä kävi, että autotallissa ollut pakastin sai vallan uuden muodon =)
- Niko
niin edellisessä viestissä huomattiin, että miksei naisille saisi antaa ajokorttia. Niillä menee jo polkimet sekaisin?!?! Mitä jos tuo olisi tapahtunut liikenteessä taas olisi jonkun auto perälyhyempi.
Onhan niitä kaikkia tapahtunut eräskin oli sellainen kun näin tuolla maailmalla että auton bensaluukusta törrötti polttoaine pistooli ja ratissa oli nainen. Ei ollut ollenkaan katsonut kun oli tankannut ja jättänyt pistoolin siihen ja lähtenyt ajamaan.
Että semmoista! - Kati
Niko kirjoitti:
niin edellisessä viestissä huomattiin, että miksei naisille saisi antaa ajokorttia. Niillä menee jo polkimet sekaisin?!?! Mitä jos tuo olisi tapahtunut liikenteessä taas olisi jonkun auto perälyhyempi.
Onhan niitä kaikkia tapahtunut eräskin oli sellainen kun näin tuolla maailmalla että auton bensaluukusta törrötti polttoaine pistooli ja ratissa oli nainen. Ei ollut ollenkaan katsonut kun oli tankannut ja jättänyt pistoolin siihen ja lähtenyt ajamaan.
Että semmoista!Eihän mulla ollut edes korttia sillon vielä =)
Ja olenpa kuullut pomoltani juttua kuinka helmojaan heilauttava nainen sai ketjukolarin aikaiseksi.. Että miesten heikkous ratissa saattaa hyvinkin lyhentää useamman auton perää =) - tiuu
Niko kirjoitti:
Että semmoista!On naisia jotka ajavat hyvin ja osaavat parkeerata kerralla etu- tai takaperin auton paikkaan kun paikkaan ilman mitään jumalatonta vekslausta.
Olen saanut miehiltä hyviä kommenteja ajotyylistäni. Ajan kuulemma kuin mies ;) ja ainoa nainen jonka yks tyyppi tietää katsovan peruuttaessa peileistä eikä olkapään yli.
Mut myönnän et välillä menee herne nenään joidenkin naiskuskien kanssa jotka matelevat edessä tietämättä mihin menevät. - hikka
Niko kirjoitti:
Että semmoista!Miehet kolaroivat enemmän kuin naiset...(tutkittu juttu) miehet ovat niin itsevarmoja kuskeja että vaarantaa liikennettä jo asenteella "nainen ratissa... pakko mennä ohi..."
- Mies
tiuu kirjoitti:
On naisia jotka ajavat hyvin ja osaavat parkeerata kerralla etu- tai takaperin auton paikkaan kun paikkaan ilman mitään jumalatonta vekslausta.
Olen saanut miehiltä hyviä kommenteja ajotyylistäni. Ajan kuulemma kuin mies ;) ja ainoa nainen jonka yks tyyppi tietää katsovan peruuttaessa peileistä eikä olkapään yli.
Mut myönnän et välillä menee herne nenään joidenkin naiskuskien kanssa jotka matelevat edessä tietämättä mihin menevät.Seuraava vaihe on se, ettet tarvitse enää miesten kommentteja vaan _tiedät muutenkin_ olevasi hyvä.
- SirTeukka
Niko kirjoitti:
Että semmoista!Minun kaverini(mies) seisoi autolla liikennevaloissa ja moikkasi kaverille joka ajoi ohitse polkupyörällä. Valot vaihtuivat ja lähti liikkeelle, mutta eivät valot vaihtuneetkaan hänelle ja ajoi edessäolevaa päin. En kyllä ymmärrä miten tämä on mahdollista, mutta kai sitä tekevälle sattuu.
Joskus istuin tutun kyydissä, kun hän ajoi rekkaa ja johonkin tehtaaseen piti peruuttaa sillä täyspitkällä säiliörekalla ja reitti oli varsin mutkikas ja kapea. Monesti rekkakuskeilta meni yli puoli tuntia kun pujottelivat sitä rekkaa sinne eikä osa saanut sitä sinne ollenkaan. Tehtaassa oli töissä naistrukkikuski, joka 10mk:lla peruutti sen sinne noin kolmessa minuutissa.
Tiedän monia naisia, jotka ovat todella hyviä kuskeja, parempia kuin useat miehet. Luulen et käsitys naiskuskien huonoudesta on tullut siitä, kun naiset ovat yleensä arempia kuin miehet. Naiset keskittyvät liikaa ajamiseen, ei siihen mitä ympärillä tapahtuu tai sitten ne keskittyvät liikaa siihen mitä ympärillä tapahtuu :) - Niko
hikka kirjoitti:
Miehet kolaroivat enemmän kuin naiset...(tutkittu juttu) miehet ovat niin itsevarmoja kuskeja että vaarantaa liikennettä jo asenteella "nainen ratissa... pakko mennä ohi..."
niin voihan ne olla enemmistö mutta jos lasketaan ajokilometreihin suhteen niin naiset vievät voiton. Ja ajattele kaikkia niitä pieniä pelti kolhuja mitä sattuu jossakin parkkihallissa! Hyvä esimerkki on kun siskoni sai ajokortin ja meni parkkihalliin niin tietysti se sitten kyljen siellä kolaroi pylvääseen.
- Niko
tiuu kirjoitti:
On naisia jotka ajavat hyvin ja osaavat parkeerata kerralla etu- tai takaperin auton paikkaan kun paikkaan ilman mitään jumalatonta vekslausta.
Mut myönnän et välillä menee herne nenään joidenkin naiskuskien kanssa jotka matelevat edessä tietämättä mihin menevät.Niin en minäkään tykkää niistä naiskuskeista jotka eivät tiedä mihin mennä ja jäävät sitten tien tukkeeksi. Toinen ryhmä on nämä kaaharit jotka painavat tuhatta ja sataa ohi, yleensä mieskuski.
jotta tämä ei mene ohi otsikon niin pitähän tänne jotain töppäyksen tapaista kirjoittaa.
Niin tässä kerran taas meni sellainen kaahari ohi tuhatta ja sataa niin vähän matkan päässä se oli tien poskessa poliisin kanssa. Sai ainakin sen kerran opetuksen.
Toinen juttu tapahtui kaverin äitille itsenäisyys päivänä. Olivat tulossa kotiin illalla ja sää oli hyvä ja eikä yhtään liikennettä. Joten aijoivat hiukan ylinopeutta ja poliisit sakottivat. Poliisit sanoivat että jokainen tänään on pääsäätöisesti saannut sakot kun täällä on niin vähän liikennettä.
Että sellaista...
- Samppa
Oli mun synttärit täytin varmaan 13v tai jotain.. Isä oli kuullut samana päivänä, että yhdessä osto ja myynti liikeessä on eräs tavara halvalla jota se tarvitsee. Joten me sitten lähdettiin sinne äkkiä enne kuin vieraat tulevat. Sinne päästyä katsoimme kun juuri edellinen ihminen ostaa sen. Eikä niitä ollut enempää, mutta eipä siinä kaikki takaisin tullessa noin 500m ennen kuin käännytään meidän kylätielle niin poliisit tulee ja antaa sakot ylinopeudesta. Että sellainen synttäri päivä. Muistutan viellä näilläkin päivillä mun synttäri sakoista =)
- Tiia
Näyttää siltä, että miesten töppäilyt ovat sakkojen saamisia =) Mutta löytyy muutakin.. aivan varmasti..
Tämä ei ole varsinainen töppäys, mutta kovin mieleenpainuva parkkeeraus!
Olin jättänyt auton talon sivustalle parkkiin seinän viereen.. Kun siitä koitin lähteä, joku kiva ihminen oli ajanut auton minun autoni eteen, pari senttiä puskurista.. ja kuinka ollakaan autoni takana oli toinen auto, melkeen puskurissa kiinni!
Meinasin lähteä viereiseen pubiin, jonka asiakkaita auton omistajat ilmeisesti olivat, huutamaan, että tulevat siirtämään pois ne autot, mutta päätin kuitenkin yrittää!!
Autoni oli siis Lada ja sen kääntäminen normaaliolosuhteissakaanm ei ole helppoa ja kevyttä... Hikoilin ja vekslasin siinä aikani, mutta tulipa todistettua, että sellaisestakin paikasta voi päästä pois jopa Ladalla!! - työkaveri
Pakko on kertoa, vaikka tämä ei olekaan varsinainen autotöppi! Mutta nauroimme makeasti tälle jutulle!
Työkaverini lähti hakemaan pomoa, kun tämä vaihtoi päivystysautoon kesken työpäivän. Pomo lähti edellä ja työkaverini perässä. Hän ajoi pomon kotipihaan ja hyppäsi autosta ulos, kipitti apumiehen puolelle ja jäi siihen odottelemaan. Aikansa odoteltuaan hän alkoi ihmettelemään, kun ei miestä kuulu.. Yhtäkkiä hän sitten tajusi, että eihän koko ihminen enää edes asu täällä...
Hän hyppäsi sitten nolona autosta ja hipsutteli takaisin kuskin paikalle ja lähti ajamaan oikeaan osoitteeseen.. Kaikista nolointa kuulemma tilanteessa oli se, että autossa oli isoilla kirjaimilla firman nimi ja logo ja pihassa olevat sedät olivat katselleet virnuillen tätä odottelua.. ajattelivat varmaan, että tuon firman porukka ei voi olla aivan täysijärkistä..
Parhaat naurut saimmekin kun mietimme miten maineen olisi siinä tilanteessa voinut puhdistaa =)) - sorppi
Setäni sanoi kerran minulle: "käyppäs siirtämässä tuo fiiatti
tuosta rappusten edestä".
Innoissani istahdin pompannapin penkille ja käynnistin. No eipä
mitään, pikku-fiiu lähti samantien nykien liikkeelle ja
eikun hallitsemattomasti talvikelillä päin postilaatikkoa.
Erikoisen tästä tarinasta tekee se, että ikää minulla oli tuolloin
6v enkä tietenkään koskaan ollut ajanut autoa.
En yltänyt polkimille ja hädin tuskin näin edes eteenpäin, mutta
olipa siisti ensimmäinen ajokokemus! - sur
poikaystäväni näki sellaisen pikkumersun jotka "kellahtelee kurveissa" ja sanoi oli muutes hyvän näkönen ooppeli:) sama tapahtui perheen kanssa euroopassa mutta sanojana oli appiukko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324631Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152618Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252435Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642433- 321817
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321631Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501315- 661294
- 821241