Eläköön Hubble!

bubalus

Johdannoksi lainaus: Hubble – Viidentoistavuoden löytöretki (Ursa 2005) -teoksesta:
(samalla: joululahjavinkki! sis. DVD)

’’Kourallisessa hiekkaa voi olla noin 50’000 hiekanjyvää. Silti kokonaisella uimarannalla on hiekanjyviä vain saman verran kuin tähtiä Linnunradassa. Maailmankaikkeudessa on tähtiä niin paljon, että tarvitsisimme koko maapallon kaikkien rantojen kaikki hiekanjyvät päästäksemme edes lähelle tähtien määrää.’’
(lainaus loppuu)

Kun oma planeettamme on maailmankaikkeudessa yhden hiekanjyvän kokoinen, niin olisi mukava tietää, missä se ’Korkein Voima’ on, joka ei korjaa tällä ’hiekanjyvällä’ tapahtuvia vääryyksiä ja koiruuksia. Kun tästä omasta ’hiekanjyvästämme’ (maapallostamme) otamme yhden hyttysen ulosteen, saamme tämän ateismi-palstalla käytävän keskustelun oikeat mittasuhteet selville. (Tosin en halua väittää, että keskustelu on aina ulostemaista!)

Minkä kokoinen Teidän Jumalanne tai Teidän 'Korkein Voimanne' on ja mikä sen vaikutuspiiri on?. Kuuluuko siihen planeettamme, aurinkokuntamme vai maailmankaikkeus?

'Herran tiet ovat tutkimattomat!' Ja tieteen keinot rajalliset.

14

986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Jumala on itse maailmankaikkeus. Sinäkin olet osa jumalaa.

      • poliisikoiran apulainen

        ovat ne kaitsittavat, joista Jumala yrittää huolehtia. Aika pervo ajatus ja aika pervo olisi Jumalakin.


      • PekkaPakana

        Tuohan on panteismia! Tuo loukkaa kristillistä vakaumustani. Lopeta heti tai vasikoin shefulle.


      • poliisikoiran apulainen
        PekkaPakana kirjoitti:

        Tuohan on panteismia! Tuo loukkaa kristillistä vakaumustani. Lopeta heti tai vasikoin shefulle.

        pitäisi samalla kieltää Hubblen tutkimukset. Hubble, kun paljastaa aina jotain uutta!


    • pilven takana

      asuu Jumala ja on tuomitseva sieltä eläviä ja kuolleita. Pyhään henkeen! Amen
      Se kaikki muu on pelkkää avaruustomua ja erilaisia kappaleita. Ei niistä täydy välittää.

      • Mutta ne on olemassa..miksi Jumala kieltäisi välittämästä jostain, jota hän ei ole ehkä itse luonut (Jumala loi _Maan_)....

        Koska papit eivät aikanaan tienneet avaruuden olemassaolosta.


      • poliisikoiran apulainen
        Zacharia kirjoitti:

        Mutta ne on olemassa..miksi Jumala kieltäisi välittämästä jostain, jota hän ei ole ehkä itse luonut (Jumala loi _Maan_)....

        Koska papit eivät aikanaan tienneet avaruuden olemassaolosta.

        ja ihmiset näköisikseen..,' niinkö se meni?
        välittääkö Jumala vain maasta: miten olisi esim. alankomaa


    • poliisikoiran apulainen

      Koska palstalla käyneitä on jo 250 eikä vieläkään oikeata vastausta kysymykseen ole löytynyt, olen päättänyt julkistaa oikea vastauksen:

      Se on:
      Luottakaa Hyvät Ihmiset omiin kykyihinne. Älkää antako vainoharhaisten kuvitelmien viedä mieltänne synkkyyteen. 'Elämä on laiffii!'

      Ai miten niin oikea vastaus! Kumotkaa väite, jo pystytte, mutta antakaa samalla vastaus alkuperäiseen kysymykseen.

      • matti

        Matti??


      • shakki
        matti kirjoitti:

        Matti??

        shakki-termiä käyttäen.


    • jeesusteleva kiihko hihhuli...

      "Minkä kokoinen Teidän Jumalanne tai Teidän 'Korkein Voimanne' on ja mikä sen vaikutuspiiri on?. Kuuluuko siihen planeettamme, aurinkokuntamme vai maailmankaikkeus?"

      Sopivan kokoinen kaikkivaltias.

      • hubble-fani

        hiekanjyvänkokoisilla aivoilla ajateltuna vastauksesi ymmärtää, mutta oikeaksi vastaukseksi sitä ei saa.


      • jeesusteleva kiihko hihhuli...
        hubble-fani kirjoitti:

        hiekanjyvänkokoisilla aivoilla ajateltuna vastauksesi ymmärtää, mutta oikeaksi vastaukseksi sitä ei saa.

        "vastaus ei ole oikein"

        ei ehkä sinun mielestäsi


      • Hubble-fani
        jeesusteleva kiihko hihhuli... kirjoitti:

        "vastaus ei ole oikein"

        ei ehkä sinun mielestäsi

        oikein koska ajattelet asiaa mikro-hiekanjyvänkokoisilla aivoilla kuten itsekin. Yhteen hiekanjyvään mahtuu 5 miljardia kaksijalkaista, kokonainen planeetta ja kaiken näköisiä enemmän tai vähemmän mielenkiintoisia elukoita ja kaikkea muuta kivaa. Säkin mahdut tähän jengiin! Usko pois! Tätäkään ei voisi Sulle kertoa, jos ei Hubble olisi asiaa paljastanut. Pidätkö tätä satuna?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe