Antavatkohan adventistit kultamitallin myös nykyiselle paaville. Edelliselle Paavi Johannes Paavalille adventtikirkko myönsi korkeimman mitallinsa eli tuon kultaisen mitallin.
Täällä listalla "puolijumala = demigod" ja vastaavat kirjoittelevat, kuinka muut kristityt kumartavat paavia viettämällä sunnuntaita lepopäivänään. He kumartavat Jumalaa viettämällä lauantain ja samalla antavat kultamitalleja paaveille.
SDA.n kultamitalli
73
2747
Vastaukset
Rauhaa ja kiitos
A-kirkko opettaa, että jokainen viettää omantuntonsa mukaisen lepopäivän.
Pidämme tärkeänä ja ratkaisevana asiana omaatuntoa tässä.
Olen kovin pahoillani että joukossamme on yksilöitä jotka puhuvat väärällä tavalla lepopäivästä eli syyttäen.
Se miksi me vietämme alkuperäistä Raamatullisen viikon 7 päivää, tulee kertoa rakkaudessa ja rakkauden vaikutimilla perustellen Raamatulla.
Toki meillä perusteet menettelyllemme lepopäivän suhteen Raamatusta ovat, mutta kaikilla ei ole taitoa esittää asioita oikealla tavalla.
Kuitenkin nekin ihmiset jotka loukkaavat, saattavat toimia rakkaudessa kuitenkin.
Tyyli ja toiminta on täällä niin kovin sarkastinen, että väkisinkin se aiheuttaa lankeemusta asiassa täällä.
Kirjoitettu teksti on aina vaikeampaa kuin henkilökohtainen kanssakäyminen, ja virheitä tulee jokiselle tässä.
Siunausta
jari laurila- ollaan ihmisiä.
Ehkä tästä on tullut sellainen "jääkkiekkopeli", tulee taklatuksi, niin taklaa takaisin.
No toivottavasti ei ole korkeita mailoja. ollaan ihmisiä. kirjoitti:
Ehkä tästä on tullut sellainen "jääkkiekkopeli", tulee taklatuksi, niin taklaa takaisin.
No toivottavasti ei ole korkeita mailoja.Rauhaa ja kiitos
Kyllä ja itsekin syyllinen olen.
Virheitä olen tehnyt.
Hyvä kun tietää, niin voi parantaa.
Kaikkea hyvää päivääsi
jari laurila- Tiedätkö ko. asiasta
Onko alkuperäinen väite tosi. Onko adventtikirkko antanut jonkun mitallin paaville?
Tiedätkö ko. asiasta kirjoitti:
Onko alkuperäinen väite tosi. Onko adventtikirkko antanut jonkun mitallin paaville?
Rauhaa ja hei
Kiitos kysymästä.
Minä ihmettelin kyllä, enkä tunne asiaa.
Sen tiedän että A-kirkko antaisi avoimen tunustuksen jos siihen olisi aihetta.
En pidä mahdottomana asiaa, mutta minusta on hyvin epätodennäköistä että A-kirkko palkitsisi ihmisiä mitaleilla.
Siihen on vain se syy, etti kunnia kuulu kenellekään ihmiselle, vaan Jeesukselle Kristuiselle aina yksin.
Kukaan A-kirkon jäsen ei voi ottaa mitään kunniaa itselleen, eikä myöskään myöntää sitä muillekaan, mutta toki tunnustusta ja kannustusta annetaan ja se on oikein.
Jumalalle ja Jeesukselle Kristukselle kuuluu kunnia yksin.
Ei meillä ole mitään vastaan Kristusta korottavaa toimintaa missään piirissä, päinvastoin, mutta
tuo paaviuden surullinen historia ja Raamatun profetiat siitä antavat tietenkin aihetta myös tosiasioiden pohdiskeluun.
Paavius kun maailmanhistoriassa on ollut kristillisyyden vastustajan asialla, ja niin vakavalla tavalla, että kysymys on vainoista ollut joissa on Jumalan lapsia miljoonia menettänythenkenä ja heitä kidutettiin, ja vainottiin monin mielettömän julmin tavoin.
Niitä jotka noudattivat Jumalan kaikkia käskyjä, ja olivat uskollisia Jeesukselle. (Ilm 12:17, 14;12 , 13 luku, 2 Tess 2:3-4)
Paavin kirkossakin on yksilöinä Jumalan lapsia, niitä jotka seuraavat Jeesusta sen valon mukaan minkä ovat saaneet, kutne kaikissa piireissä yksilöinä Jumalan kansa on vielä tänään.
Kun nuo Ilm 13 luvun tapahtumat käyvät toteen, silloin on vain kaksi joukkoa olemassa, (Huom jakeet edellä) nitä jotka kumartavat petovaltaa ja Jeesukselle ja käskyille uskolliset.
A-kirkossa ei ole lausuttu koskaan tuomion sanoja ihmisistä, eli yksittäisistä paaveistakaan, mutta profetiat tunnemme mitä Raamattuun ja historiaan on kirjoitettu.
Eli en siis jaksa uskoa mitaliin sen vuoksi, että ihmisille ei jaeta kirkossa mitaleita kenellekään minun ymmärtääkseni.
En kuitenkaan ole asiasta mitään kuullut koskaan.
Jumalan siunausta
jari laurila- siunausta myös
jarlau kirjoitti:
Rauhaa ja hei
Kiitos kysymästä.
Minä ihmettelin kyllä, enkä tunne asiaa.
Sen tiedän että A-kirkko antaisi avoimen tunustuksen jos siihen olisi aihetta.
En pidä mahdottomana asiaa, mutta minusta on hyvin epätodennäköistä että A-kirkko palkitsisi ihmisiä mitaleilla.
Siihen on vain se syy, etti kunnia kuulu kenellekään ihmiselle, vaan Jeesukselle Kristuiselle aina yksin.
Kukaan A-kirkon jäsen ei voi ottaa mitään kunniaa itselleen, eikä myöskään myöntää sitä muillekaan, mutta toki tunnustusta ja kannustusta annetaan ja se on oikein.
Jumalalle ja Jeesukselle Kristukselle kuuluu kunnia yksin.
Ei meillä ole mitään vastaan Kristusta korottavaa toimintaa missään piirissä, päinvastoin, mutta
tuo paaviuden surullinen historia ja Raamatun profetiat siitä antavat tietenkin aihetta myös tosiasioiden pohdiskeluun.
Paavius kun maailmanhistoriassa on ollut kristillisyyden vastustajan asialla, ja niin vakavalla tavalla, että kysymys on vainoista ollut joissa on Jumalan lapsia miljoonia menettänythenkenä ja heitä kidutettiin, ja vainottiin monin mielettömän julmin tavoin.
Niitä jotka noudattivat Jumalan kaikkia käskyjä, ja olivat uskollisia Jeesukselle. (Ilm 12:17, 14;12 , 13 luku, 2 Tess 2:3-4)
Paavin kirkossakin on yksilöinä Jumalan lapsia, niitä jotka seuraavat Jeesusta sen valon mukaan minkä ovat saaneet, kutne kaikissa piireissä yksilöinä Jumalan kansa on vielä tänään.
Kun nuo Ilm 13 luvun tapahtumat käyvät toteen, silloin on vain kaksi joukkoa olemassa, (Huom jakeet edellä) nitä jotka kumartavat petovaltaa ja Jeesukselle ja käskyille uskolliset.
A-kirkossa ei ole lausuttu koskaan tuomion sanoja ihmisistä, eli yksittäisistä paaveistakaan, mutta profetiat tunnemme mitä Raamattuun ja historiaan on kirjoitettu.
Eli en siis jaksa uskoa mitaliin sen vuoksi, että ihmisille ei jaeta kirkossa mitaleita kenellekään minun ymmärtääkseni.
En kuitenkaan ole asiasta mitään kuullut koskaan.
Jumalan siunausta
jari laurilasinulle!
Mutta valitettavasti tuo mitallin antaminen paaville on tosiasia.
On ikävää ja vaikeaa huomata niitä puutteita ja vikoja joita on omassa seurakunnassa. Mutta se on välttämätöntä riisumista omasta oikeassa olemisesta ja luottamuksesta ihmisiin. Lopulta ei voi eikä saa jäädä jäljelle muuta kuin Jeesus Kristus ristiinnaulittuna. Jeesus on tie, totuus ja elämä.
Hyvää alkanutta päivää sinulle Jarlau! siunausta myös kirjoitti:
sinulle!
Mutta valitettavasti tuo mitallin antaminen paaville on tosiasia.
On ikävää ja vaikeaa huomata niitä puutteita ja vikoja joita on omassa seurakunnassa. Mutta se on välttämätöntä riisumista omasta oikeassa olemisesta ja luottamuksesta ihmisiin. Lopulta ei voi eikä saa jäädä jäljelle muuta kuin Jeesus Kristus ristiinnaulittuna. Jeesus on tie, totuus ja elämä.
Hyvää alkanutta päivää sinulle Jarlau!Rauhaa ja kiitos
Olet aikaisin hereillä. Minä nousin klo 4.00.
Ei minulla ole mitalia vastaan sinänsä, jos siihen on löydetty perusteet että niin voidaan menetellä.
Ilmeisesti se on sitten sopivalla tavalla annettu.
En ole mitenkään pahoillani, päinvastoin, sillä minä olen kaiken rauhan ja rakkauden puolesta aina.
Ihmisiin ei voi koskaan luottaa.
Minulla on se vaikeus, että rakastan, mutta olen nähnyt ettei ihmisiin kannata luottaa.
Omassa uskonpiirissäkin olemme vain ihmisiä, ja otamme oikean mittapuuksi oman itsemme ja persoonallisuutemme.
Hiukan "taiteilijapersoonana" olen aina kärsijä, ja muut aina viisaampia.
Se on oikein että on vain Jeesus Kristus.
Niin pitää ollakin.
Ihmisiin ei voi katsoa. Vain Jeesukseen.
Jumalan siunausta
jari laurila
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli- tuli tehdyksi
jarlau kirjoitti:
Rauhaa ja kiitos
Olet aikaisin hereillä. Minä nousin klo 4.00.
Ei minulla ole mitalia vastaan sinänsä, jos siihen on löydetty perusteet että niin voidaan menetellä.
Ilmeisesti se on sitten sopivalla tavalla annettu.
En ole mitenkään pahoillani, päinvastoin, sillä minä olen kaiken rauhan ja rakkauden puolesta aina.
Ihmisiin ei voi koskaan luottaa.
Minulla on se vaikeus, että rakastan, mutta olen nähnyt ettei ihmisiin kannata luottaa.
Omassa uskonpiirissäkin olemme vain ihmisiä, ja otamme oikean mittapuuksi oman itsemme ja persoonallisuutemme.
Hiukan "taiteilijapersoonana" olen aina kärsijä, ja muut aina viisaampia.
Se on oikein että on vain Jeesus Kristus.
Niin pitää ollakin.
Ihmisiin ei voi katsoa. Vain Jeesukseen.
Jumalan siunausta
jari laurila
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelliAdventistien parissahan odoitettiin edellisen paavin viimeistään v1982 osoittavan petomaisuutensa.
Tuntuukin oudolta mitalin jakaminen samalle paaville? tuli tehdyksi kirjoitti:
Adventistien parissahan odoitettiin edellisen paavin viimeistään v1982 osoittavan petomaisuutensa.
Tuntuukin oudolta mitalin jakaminen samalle paaville?Rauhaa ja kiitos
Ei ole koskaan odotettu päivämäärien mukaan, kun ei ole sellaisia missään annettu profetian kautta.
Sen verran on järkeä meilläkin.
Jumalan siunausta
jari laurila- kävin silloin kokouksissanne
jarlau kirjoitti:
Rauhaa ja kiitos
Ei ole koskaan odotettu päivämäärien mukaan, kun ei ole sellaisia missään annettu profetian kautta.
Sen verran on järkeä meilläkin.
Jumalan siunausta
jari laurilaKokousten jälkeen niistä asioista puhuttiin adventistityökaverin kanssa usein.
Olin hänen kanssaaan eri mieltä ja siihen erimielisyyteen kiinnostus loppui adventisteja kohtaan.
Niin tosissaan asian piti olla varma v 1982.
Koska asia ei kulkenut ennustetulla tavalla eikä oikeastaan voi enään toteutuakaan asia on minun kohdallani adventistien suhteen ollut senjälkeen loppuunkäsitelty. kävin silloin kokouksissanne kirjoitti:
Kokousten jälkeen niistä asioista puhuttiin adventistityökaverin kanssa usein.
Olin hänen kanssaaan eri mieltä ja siihen erimielisyyteen kiinnostus loppui adventisteja kohtaan.
Niin tosissaan asian piti olla varma v 1982.
Koska asia ei kulkenut ennustetulla tavalla eikä oikeastaan voi enään toteutuakaan asia on minun kohdallani adventistien suhteen ollut senjälkeen loppuunkäsitelty.Rauhaa ja kiitos
Olet tehnyt erehdyksen jonka monet tekevät;
- Käsittää yksittäisen seurakuntalaisen (-sten)
mielipiteet kirkon kannanotoksi.
Jos ihmisten mielipiteissä kuljet, saat aina kulkea ja pettyä.
Seurakuntalaisia on "erilaisilla hengellisen kasvun kehitysasteilla" ja tiedon tasoilla.
Moni haluaa aina uskoa sen minkä itse halua uskoa, ja niin kuin itse haluaa uskoa, että saisi edes jotakin veruketta laistaa.
Olisit kysynyt Suomen Adventtikirkolta mieluimmin asiaa.
Jumalan siunausta
jari laurila- paremmin kuin
jarlau kirjoitti:
Rauhaa ja kiitos
Olet tehnyt erehdyksen jonka monet tekevät;
- Käsittää yksittäisen seurakuntalaisen (-sten)
mielipiteet kirkon kannanotoksi.
Jos ihmisten mielipiteissä kuljet, saat aina kulkea ja pettyä.
Seurakuntalaisia on "erilaisilla hengellisen kasvun kehitysasteilla" ja tiedon tasoilla.
Moni haluaa aina uskoa sen minkä itse halua uskoa, ja niin kuin itse haluaa uskoa, että saisi edes jotakin veruketta laistaa.
Olisit kysynyt Suomen Adventtikirkolta mieluimmin asiaa.
Jumalan siunausta
jari laurila...paikallaolleet??
Kyllä asiaan oli liittynyt vieläkin toiminnassa mukanaolevia saarnamiehiä mm. "pekka penninen"!!! paremmin kuin kirjoitti:
...paikallaolleet??
Kyllä asiaan oli liittynyt vieläkin toiminnassa mukanaolevia saarnamiehiä mm. "pekka penninen"!!!Rauhaa ja kiitos
Joo, ne ovat vaan saarnamiehiä.Ikävää etteä erehtyivät, ja oletkohan ymmärtänyt heidät oikein?
Adventtikirkon kanta ja opetus voi olla aivan eri kuin heidän, ja varmasti onkin, olen siitä varma.
Yhtäkään profetiaa ei ole olemassa yksittäisistä paaveista ja viimeinen aikaprofetia johon voitiin päästä toteutui 1844.
1844 jälkeen saa heittää kalenterin nurkaan kun Raamattua lukee.
Siunausta
jari laurila- heitin mielestäni
jarlau kirjoitti:
Rauhaa ja kiitos
Joo, ne ovat vaan saarnamiehiä.Ikävää etteä erehtyivät, ja oletkohan ymmärtänyt heidät oikein?
Adventtikirkon kanta ja opetus voi olla aivan eri kuin heidän, ja varmasti onkin, olen siitä varma.
Yhtäkään profetiaa ei ole olemassa yksittäisistä paaveista ja viimeinen aikaprofetia johon voitiin päästä toteutui 1844.
1844 jälkeen saa heittää kalenterin nurkaan kun Raamattua lukee.
Siunausta
jari laurilaHeitin mielestäni erään noihin 1844 vuoteen tukeutuvan kirkkokunnan.
Päätökseni on senjälkeen saanut pelkästään vahvistusta. heitin mielestäni kirjoitti:
Heitin mielestäni erään noihin 1844 vuoteen tukeutuvan kirkkokunnan.
Päätökseni on senjälkeen saanut pelkästään vahvistusta.Rauhaa
Kukaan ei tukeudu mitenkään vuoteen 1844, vaan Kristukseen ja Raamattuun.
Selviät kyllä hyvin ilman vuotta 1844, mutta jos olet ahkera tutkija, niin löydät mielenkiintoisia asioista.
Raamatun merkittävimmän aikaprofetian.
Siunausta
jari laurila- .daniel.
jarlau kirjoitti:
Rauhaa
Kukaan ei tukeudu mitenkään vuoteen 1844, vaan Kristukseen ja Raamattuun.
Selviät kyllä hyvin ilman vuotta 1844, mutta jos olet ahkera tutkija, niin löydät mielenkiintoisia asioista.
Raamatun merkittävimmän aikaprofetian.
Siunausta
jari laurilaDanielin profetia ei puhu lainkaan sinun selittämästäsi asiasta vaan se puhuu kaiken aikaa samasta asiasta ja samasta kansasta.
Teidän korvausteologianne on vetänyt karkeasti vesiperän!
- Aramiz
Raamatun mukaan: Tätä asiaa ei voi kukaan kieltää
Totuushan on toinen luonto: Rehellisyyden nimissä
tämä asia on totta, Jolle me emme voi tehdä enää mitään.
Tämä ylösnousemus päivä on inhimillinen erehdys
aikojen saatossa, Tämän erehdyksen ovat tehneet hallitsiat ja kirkkoruhtinaat. Todellinen Syy tähän muutokseen on Kristikunnan johtajien ja Rooman valtiovallan keskeinen Kompromissi.
Kompromissin takana oli saada yhteinen valtion uskonto. Koska Rooman valtiossa oli jo käytännössä Mithran Aurinko usko jolla oli opetuksessaan erittäin paljon samoja piirteitä, kuin Kristin uskossa, Niin muutoksessa ei ollut
muuta, kiista kapulaa, Kuin Tämä Sunnuntain vaihto lepopäiväksi.
Ainoa kohta jota minä en käsitä. On Jumalan käskyjen ja lausuntojen Vääntämininen Juutalaisiksi, Jotka eivat kuulu Kristityille.
Nämä Lausunnot löytyvät Vaticaanin arkistoista.
Saadakseen Sunnuntaille pysyvän vaikutusvallan
täytyi Jeesuksen lausuntoja mitätöidä ja kaikki
joka muistutti Todellisesta Jumal suhteesta se
piti kirjoittaa kristityille halventavassa muodossa.
Jos satutte tietämään mitään Sunnuntain alkuperästä, niin Juutalainen Talmud ja vanha-testamentti ketovat todellisen tarinan Sunnuntain pyhyydestä. Nimrood oli ensimmäinen
Ruhtinas maan päällä, Hän aloitti Auringon palvonnan Jumalan palvonnan vastakohdaksi. Koska Nimrood oli suuri metsämies Herran edessä metsästäen ihmisten sieluja itselleen.
Hän oli siunannut Tämän päivän oman Jumalansa
palvonnan kohteeksi. Tälle Sunnuntaille ei ole koskaan annettu Siunausta Ei Jeesukselta eikä
liiemmin Jumalalta. Vaticaanin Paavi on siunannut tämän Sunnuntain Kristittyjen pyhäksi.
Tästä siunauksesta on maininta joka kuuluu:
Näin kun minä tällaisia töitä teen, että minä
olen omalla voimallani voinut Tehdä Sunnuntaista
Siunatun pyhän Kristityille ja olen Tehnyt Juutalaisesta Sapatista Työpäivän, Niin kuka voi
väittää etten minä olisi Jumala kun minä tällaisia töitä teen. Siis joka uskoo tähän lausuntoon on kuuluva tämän Varajumalan Lampaisiin,
Ei tämä lausunto estä pääsyä Jeesuksen luo. kyllä kaikilla on vielä yhteys Jumalan ainokaiseen poikaan, kuitenkin jokaisen tulee olla uskossaan varma että kaikki ne mitä totuuteen kuuluu olisi totuuden mukaista.
Näet Jeesus itse on tie totuus ja elämä eikä kukaan tule Isän luo muuten kuin hänen kauttansa
Siunausta
Kaikille
Jotka
Uskovat Jumalan ainokaiseen poikaan syntiemme sovittajana. - onko totta
Onko totta tämä mitallin antaminen paaville???
- Aramiz
kuullut enkä nähnyt liiemmin minkäänlaista mitalia annetun missään yhteydessä, joten tämä asia on minulle suuri kysymys merkki ?
Aramiz kirjoitti:
kuullut enkä nähnyt liiemmin minkäänlaista mitalia annetun missään yhteydessä, joten tämä asia on minulle suuri kysymys merkki ?
Vastaapa sitten, kun aina niitä auringonjumalajuttujasi selität, että minkä takia Ellen Whiten haudalla on auringonjumala Ra`n obeliski, jota myös vapaamuurarit ovat myöhemmin käyttäneet symbolinaan?
http://www.ellenwhite.org/obelisk.htm- SDA "logossa"
uskova_1 kirjoitti:
Vastaapa sitten, kun aina niitä auringonjumalajuttujasi selität, että minkä takia Ellen Whiten haudalla on auringonjumala Ra`n obeliski, jota myös vapaamuurarit ovat myöhemmin käyttäneet symbolinaan?
http://www.ellenwhite.org/obelisk.htmAdventtikirkon tunnuksessa näkee helposti ristin olevan väärinpäin. Käykäähän katsomassa.
Samoin tuo Uskova1 kertoma obeliski kertoo karua kieltään adventismista ja ellun profeetallisuuresta. - John
uskova_1 kirjoitti:
http://www.ellenwhite.org/obelisk.htmMielenkiintoista, se obeliski on siellä Whiten perhehaudalla vielä tänäkin päivänä:
http://www.thecemeteryproject.com/Graves/white-ellen.htm - Timo Flink
uskova_1 kirjoitti:
http://www.ellenwhite.org/obelisk.htmKyse on normaalista hautakivestä, jolla ei ole mitään tekemistä vapaamuurareiden tai RA'n kanssa. On tuollaisia Suomessakin henkilöillä, joilla ei ole mitään tekemistä okkultismin yms kanssa. Tuo oli oman aikansa tyyliä. Te vain haluatte nähdä mitä lystäätte.
Timo Flink - Timo Flink
SDA "logossa" kirjoitti:
Adventtikirkon tunnuksessa näkee helposti ristin olevan väärinpäin. Käykäähän katsomassa.
Samoin tuo Uskova1 kertoma obeliski kertoo karua kieltään adventismista ja ellun profeetallisuuresta.Kyllä se on oikein päin. Logo on nähtävissä selityksineen http://www.adventist.org/world_church/logo/index.html
Timo Flink - Timo Flink
Minulla ei ole mitään tietoa mistään mitalista. Kuka väitteen on esittänyt ja mihin se perustuu?
Timo Flink
P.S. nimeäni ei kirjoiteta G:llä, vaan K:lla. - Aramiz
SDA "logossa" kirjoitti:
Adventtikirkon tunnuksessa näkee helposti ristin olevan väärinpäin. Käykäähän katsomassa.
Samoin tuo Uskova1 kertoma obeliski kertoo karua kieltään adventismista ja ellun profeetallisuuresta.Voitaisiimpa aloittaa tariana rististä vaikka
Hesekiel 8.14. Naiset itkivät Tammuz Jumalaa.
tätä Tammuzia palvottiin Jumalan vielä Jeesuksen aikoina Jerusalemissa ja Betlehemissä ja Mesobotamiassa. Vanhassa Persiassa olivat vahvat Tammuzin palvonnan juuret.
Tämä Tammuz Jumala oli Kuollut samanlaisen Ristin kuoleman 1500 vuotta ennen Jeesusta.
Tämän alkuperäisen Tammuz uskonnon isänä on Nimrood. Kuitenkin Nimroodin Vaimolla on paljo tekemistä tämän Tammuz uskonnon synnyssä.
Näet Tämä Tammuz on syntynyt hieman epätavallisissa oloissa, kuten mahdollinen
Jumalakultti yleensä syntyy. Näet 4 jä vuotta Nimroodin kuoleman jälkeen Nimroodin vaimo tulee raskaaksi. Kansan saadessa tästä tiedon kansa haluaa kivittää Sairamuksen hengiltä, muttä tämä vaimo sairamus kertoo kansalle tarinan, kuinka
Nimrood palasi Auringosta hänen luoksee ja yhtyi
häneen ja hän odottaa nyt Nimroodin lasta.
Tämä tarina kävi täydestä kansaan ja näin Tummuz
pojasta tuli oman aikansa Jumala lihassa. tämä Tummuz teki saatujen perimätietojen mukaan suuria ihmeitä ja tunnustekoja. Vanhan Roomanvaltakunnassa palveltiin Tätä Tummuz
Jumalaa nimellä Mithra. Tämä Tummuz oli joutunut myös Ristin kuoleman uhriksi 1500 vuotta ennen Jeesusta.
Tämän takia ristin merkit eivät olleet mitään uusia merkkejä vaan ne olivat käytössä jo Jeesuksen syntyessä. Kristin usko otti vain nämä
ristin sympoolit ottolapsikseen. Esimerkiksi
Monissa voit nähdä pääsiäisen aikaan näitä Isthar Jumalattaren leipiä myytävänä kaupoissa
näissä Leivissä on risti keskellä leipää ja ristiin on laitettu kerman tyylistä valkoista tahnaa.
Nämä leivät ovat taivaan Jumalattaren leipiä.
lisäksi on Argeologisissa kaivauksissa löydetty riittävästi todisteita Tummuz Jumalan palvonnasta ja ristin Sympoolista. Joten Risti
Kristillisyydessä juontuu pakanuudesta. Joten ristikin on pakanuuden sympooli. Risti oli Ishtar Jumalattaren pyhityksen merkki. - Aramiz
uskova_1 kirjoitti:
http://www.ellenwhite.org/obelisk.htmkivet molempien haudoilla oiken hautausmaalla.
Tämä monumentti ei toden näköisellä varmuudella
kuulu mihinkään hautakivi monumenttiin, koska näin Jamesin Ja Ellenin haudoilla aivan oikeat kivet.
Jos pystyisin lukemaan Tekstin niin tietäisin
mihin tarkoitukseen on tällainen Epilexsi laitettu. Tämän Epilex sympoolin tehtävänä oli Vanhan mytologin mukaan Elämän jatkuvuudeden sympooli. Näitä sympooleja on siiretty ympäri-maailman ja yleensä tämä sympooli kuvasi oli Jokaisella Hallitsialla. Heillä kaikilla oli
ylösnousemus toivo sen ajan kulttuurin mukana.Pyrämiidin kärki osoitti taivaaseen, jossa heidän oletettu tuleva kotinsa sijaitsi.
Tämä kivineula oli jokaisella hallitsialla. johon oli kirjoitettu Hallitsian elämänsä aikana tehdyt saavutukset. Aurinko Jumalalla Ra- lla oli myös omat tunnuksensa joten asian tuntematon voi helposti sotkea perus ajatuksen.
Esimerkiksi Risti oli Sympoolina jo erittäin kauvan ennen Kristin uskoa, Joten, voimme vain todeta, ettei mitään uutta ole Auringon alla. Kaikki vanhat asiat tulevat esiin, Kuitenkaan
oikeaa tulkintaa ei voida aina soveltaa koska
vanha kulttuuri on kuollut.
Nimroodin Aurinko kultti on vielä todisteena Tummuz nimisestä vapahtajasta joka oli Jeesuksen edeltäjä, hän myös kärsi ristin kuoleman, Joten Ristikään ei ole mikään uusi Sympooli. Nyt elävät kaksi kulttia yhdessä saman Auringon merkeissä. Tämä kaikki on sitä vanhan kierrätystä.
Muuten Waldolaisten sympoolina on myös tämä kivineula siellä Italian ja Ranskan raja mailla olen nähnyt tämä kivineula sympoolin kuvassa.
kai tiedät keitä nämä Waldolaiset olivat. - selitykset jatkuu..
Aramiz kirjoitti:
Voitaisiimpa aloittaa tariana rististä vaikka
Hesekiel 8.14. Naiset itkivät Tammuz Jumalaa.
tätä Tammuzia palvottiin Jumalan vielä Jeesuksen aikoina Jerusalemissa ja Betlehemissä ja Mesobotamiassa. Vanhassa Persiassa olivat vahvat Tammuzin palvonnan juuret.
Tämä Tammuz Jumala oli Kuollut samanlaisen Ristin kuoleman 1500 vuotta ennen Jeesusta.
Tämän alkuperäisen Tammuz uskonnon isänä on Nimrood. Kuitenkin Nimroodin Vaimolla on paljo tekemistä tämän Tammuz uskonnon synnyssä.
Näet Tämä Tammuz on syntynyt hieman epätavallisissa oloissa, kuten mahdollinen
Jumalakultti yleensä syntyy. Näet 4 jä vuotta Nimroodin kuoleman jälkeen Nimroodin vaimo tulee raskaaksi. Kansan saadessa tästä tiedon kansa haluaa kivittää Sairamuksen hengiltä, muttä tämä vaimo sairamus kertoo kansalle tarinan, kuinka
Nimrood palasi Auringosta hänen luoksee ja yhtyi
häneen ja hän odottaa nyt Nimroodin lasta.
Tämä tarina kävi täydestä kansaan ja näin Tummuz
pojasta tuli oman aikansa Jumala lihassa. tämä Tummuz teki saatujen perimätietojen mukaan suuria ihmeitä ja tunnustekoja. Vanhan Roomanvaltakunnassa palveltiin Tätä Tummuz
Jumalaa nimellä Mithra. Tämä Tummuz oli joutunut myös Ristin kuoleman uhriksi 1500 vuotta ennen Jeesusta.
Tämän takia ristin merkit eivät olleet mitään uusia merkkejä vaan ne olivat käytössä jo Jeesuksen syntyessä. Kristin usko otti vain nämä
ristin sympoolit ottolapsikseen. Esimerkiksi
Monissa voit nähdä pääsiäisen aikaan näitä Isthar Jumalattaren leipiä myytävänä kaupoissa
näissä Leivissä on risti keskellä leipää ja ristiin on laitettu kerman tyylistä valkoista tahnaa.
Nämä leivät ovat taivaan Jumalattaren leipiä.
lisäksi on Argeologisissa kaivauksissa löydetty riittävästi todisteita Tummuz Jumalan palvonnasta ja ristin Sympoolista. Joten Risti
Kristillisyydessä juontuu pakanuudesta. Joten ristikin on pakanuuden sympooli. Risti oli Ishtar Jumalattaren pyhityksen merkki.Nyt taas adventisti mitätöi norm. ristin jotta saadaan Whiten haudan risti oikeaan valoon. Jotenki joku ennenkin huomauttanut tällä palstalla tästä piirteestä. Tehdään mitä vain jotta saadaan White ja oman lahkon maine pidettyä yllä.
- Leif3
Timo Flink kirjoitti:
Kyllä se on oikein päin. Logo on nähtävissä selityksineen http://www.adventist.org/world_church/logo/index.html
Timo FlinkMiten Flink selität että Whiten haudalla on auringon Jumalan palvonnassa käytetty ja vapamuurarien risti?
- Timo Flink
Leif3 kirjoitti:
Miten Flink selität että Whiten haudalla on auringon Jumalan palvonnassa käytetty ja vapamuurarien risti?
- Aramiz
Leif3 kirjoitti:
Miten Flink selität että Whiten haudalla on auringon Jumalan palvonnassa käytetty ja vapamuurarien risti?
kivet. Kyllä tämä monumentti on eritarkoitukseen laitettu, mutta se ei ole hauta monumerkki. Katsoin itse kuvasta ja siinä lepäsivät molemmat James ja Ellen ja heillä oli aivan vaatimaton kivipaasi kummallakin. Joten esittämäsi
merkki ei ole hauta muistomerkki se on varmaa olen nähnyt todelliset kuvat näistä vaatimattomista kivistä, jossa on heidän nimensä
Luulen tään kivineulan olevan toiseen tarkoitukseen tarkoitettu Aramiz kirjoitti:
kivet. Kyllä tämä monumentti on eritarkoitukseen laitettu, mutta se ei ole hauta monumerkki. Katsoin itse kuvasta ja siinä lepäsivät molemmat James ja Ellen ja heillä oli aivan vaatimaton kivipaasi kummallakin. Joten esittämäsi
merkki ei ole hauta muistomerkki se on varmaa olen nähnyt todelliset kuvat näistä vaatimattomista kivistä, jossa on heidän nimensä
Luulen tään kivineulan olevan toiseen tarkoitukseen tarkoitettuEtkö näe, että siinä se on haudalla ja siinä lukee isolla WHITE.
- Johannes
uskova_1 kirjoitti:
Etkö näe, että siinä se on haudalla ja siinä lukee isolla WHITE.
Olen sattumoisin käynyt Ellen G Whiten haudalla 1982. Hautakivi on vaatimaton kivi.Risti ei ollut väärinpäin. (Whiten nimi on yleinen nimi.) Olen ollut adventtikirkossa yli 30 vuotta ja iloinut seurakuntalaisten ja Jumalan rakkaudesta ihmistä kohtaan. Miksi olette katkeria ja pahansuopeita tällä palstalla? Teillä on toivoa, Jeesus kuoli, että meillä olisi elämä hänessä. Joh.3:16
Kristityillä on keskinäinen Rakkaus. Jumalan Henki ei ole ristiriitainen itsensä kanssa!Kristityt ovat Hänen Pyhän-Hengen johdossa. Hedelmistään Jumalan lapset tunnetaan. Maran ata Herramme tulee!. Oletko valmis kohtaamaan Luojasi? Siunausta jokaiselle,jotka Hänet vastaan ottavat. - annu42
John kirjoitti:
Mielenkiintoista, se obeliski on siellä Whiten perhehaudalla vielä tänäkin päivänä:
http://www.thecemeteryproject.com/Graves/white-ellen.htmMinullakin on sama kuva haudalta. Se on perhehauta, jossa on tuo korkea pääkivi ja monta pientä kiveä ympärillä. Tuossa pääkivessä on Jamesin nimi yhdellä sivulla ja Ellenin toisella. Traktaatin mukaan haudassa lepäävät James ja Ellen, pojat Henry N. John Herbert, James Edson, ja ensimmäinen vaimo Emma, William C, ja vaimot Mary ja Ethel May, Jamesin vanhemmat Deacon John ja vaimo Betsey ja hänen sisarensa Mary Chase. Siellä lepää myös Clarissa Bonhoef, joka oli ystävä ja Edsonin hoitaja. Tuolla hautausmaalla oli aikalaisilla aivan samanlaisia kiviä, joten se on ollut "muoti" siihen aikaan. Kannattaa mennä hieman kiertämään hautausmaalle ja tulee huomaamaan, että Suomessakin kivet elävät myös aikojen kuluessa samalla tavalla. Usein Tampereen keskustassa, vanhalla hautausmaalla olen katsellut kiviä, joita on myös monenlaisia.
Hautakivialaa tuntevana en ymmärrä, mitä tekemistä hautakiven mallilla on hautaan haudattujen ihmisten kanssa. Hautakivien malli on minunkin aikanani muuttunut valtavasti, eikä aina edes parempaan suuntaan. Nykyajan kivet eivät kerro mitään tuleville polville, kuten vanhat tekevät.
Pitäjämme hautausmaalla on juuri tuollainen vuodelta 1911 (Ellen kuoli 1915, vaikka en tiedä, koska hänen kivensä on pystytetty) oleva hautamuistomerkki. Lisänä siinä on vielä päällä liinalla peitetty ruukku. Se on kauniisti tehty, joten olen sitä ihaillut. Koska sitä ei hoida kukaan, menin kysymään, saako sen varata, kun haudalle oli ilmestynyt lappu, että se otetaan seurakunnan haltuun, ellei omistajaa tavata. Ei annettu, siitä tulee kirkonmiesten hauta. Hyvä niin. Pääasia, että sukupolvia sitten tehty kaunis työ ei katoa tuolta hautausmaalta.
Jokainen tekee omaisensa haudalle sellaisen patsaan, kuin itse haluaa, joten siihen ei tule kenenkään puuttua, eikä valintaa halveksua. Jos toinen teettää yli neljämetrisen ja toinen pienen laatan, siinä on oma valinta takana, tai sitten varallisuus, joka myös on usein rajana.
Minusta tuntuu, että tässä kirjoittelussa haetaan sitä, mitä siinä ei ole mukana. - Hevosmiehen STT
annu42 kirjoitti:
Minullakin on sama kuva haudalta. Se on perhehauta, jossa on tuo korkea pääkivi ja monta pientä kiveä ympärillä. Tuossa pääkivessä on Jamesin nimi yhdellä sivulla ja Ellenin toisella. Traktaatin mukaan haudassa lepäävät James ja Ellen, pojat Henry N. John Herbert, James Edson, ja ensimmäinen vaimo Emma, William C, ja vaimot Mary ja Ethel May, Jamesin vanhemmat Deacon John ja vaimo Betsey ja hänen sisarensa Mary Chase. Siellä lepää myös Clarissa Bonhoef, joka oli ystävä ja Edsonin hoitaja. Tuolla hautausmaalla oli aikalaisilla aivan samanlaisia kiviä, joten se on ollut "muoti" siihen aikaan. Kannattaa mennä hieman kiertämään hautausmaalle ja tulee huomaamaan, että Suomessakin kivet elävät myös aikojen kuluessa samalla tavalla. Usein Tampereen keskustassa, vanhalla hautausmaalla olen katsellut kiviä, joita on myös monenlaisia.
Hautakivialaa tuntevana en ymmärrä, mitä tekemistä hautakiven mallilla on hautaan haudattujen ihmisten kanssa. Hautakivien malli on minunkin aikanani muuttunut valtavasti, eikä aina edes parempaan suuntaan. Nykyajan kivet eivät kerro mitään tuleville polville, kuten vanhat tekevät.
Pitäjämme hautausmaalla on juuri tuollainen vuodelta 1911 (Ellen kuoli 1915, vaikka en tiedä, koska hänen kivensä on pystytetty) oleva hautamuistomerkki. Lisänä siinä on vielä päällä liinalla peitetty ruukku. Se on kauniisti tehty, joten olen sitä ihaillut. Koska sitä ei hoida kukaan, menin kysymään, saako sen varata, kun haudalle oli ilmestynyt lappu, että se otetaan seurakunnan haltuun, ellei omistajaa tavata. Ei annettu, siitä tulee kirkonmiesten hauta. Hyvä niin. Pääasia, että sukupolvia sitten tehty kaunis työ ei katoa tuolta hautausmaalta.
Jokainen tekee omaisensa haudalle sellaisen patsaan, kuin itse haluaa, joten siihen ei tule kenenkään puuttua, eikä valintaa halveksua. Jos toinen teettää yli neljämetrisen ja toinen pienen laatan, siinä on oma valinta takana, tai sitten varallisuus, joka myös on usein rajana.
Minusta tuntuu, että tässä kirjoittelussa haetaan sitä, mitä siinä ei ole mukana.Hyvin olet profeettasi asioihin paneutunut. Tiedät kaikki sukuhaudassa olevatkin. Olet "autuas" kun olet nähnyt hänen omakätisiä kirjoituksiaan jne.
Sinun mukaasi ellen oli vaatimaton, muistomerkki ei sitä ole.
Et myönnä totuutta ja yrität eksyttää muita ellenisi oppeihin. Karttakaa elleniä ja adventisteja kuin vesikauhuista, kapista kettua.
Whiten haudalla on merrki joka kertoo "saatanan asialla oleville" jättäkää E.G.W rauhaan, hän on hyödyksi meidän pyrkimyksillemme.
Kas adventistit vaikenevat, taitaa olla arka aihe.
Mutta toden totta löysin jutun netiltä, jossa tästä puhutaan. 1977 kultamitalin antoivat paaville oikein pääkonferenssin voimin.
"Dr. Beach, our representative, in an audience with the pope, knelt in obeisance, and offered our fealty to the antichrist (1 John 2:18; 4:3,7)." Adventistien edustaja siis kumarsi paaville kuten eräs Karpela tässä taannoin.
"On the front side of this medal (the obverse (front) side is always the side portraying a person) is shown a Christ standing on a cloud from whence issue thunderbolts. The thunderbolt was a favorite symbol of the mystery religions and of the medieval papacy. In the mysteries it was a symbol of Satan, and issued forth from his cloud. The papal crosier is a thunderbolt curling out of a cloud. The medallion cloud has nine bolts. It is significant that, as in the mysteries, the bolts come from the cloud, not from the man. " Jutun kirjoittanut ihmettelee mitalia, jossa Jeesus seisoo pilvellä, josta tulee yhdeksän salamaa ja tämä sitten jotenkin liittyy paaviin ja mysteriuskontoihin. Missä nyt on Aramiz paavin tuntijaksi itseään mainostanut. Ovatko paavin tunnusmerkkejä?
No nyt alkaa silmäluomet painaa siihen malliin, etten jaksa pidempää tuota tutkia, mutta lukekaa täältä:
http://www.sdadefend.com/Reports/popemedl.htm- Kiitos taas!
Oli hyvä kun löysit tuon linkin. Adventistit olisivat vaienneet tästä kuoliaaksi ja toivoneet asian unohtuvan.
Ei muuta kuin jäädään odotteleen adventistien parhaita selityksiä asialle.
Eikö yhtään hävetä: Timo, Jarlau, Antti, Annu, pikku konna, Seraja ja kaikki muut adventistit, koska teko ei ole sopusoinnussa julistuksenne kanssa, taas kerran! - Timo Flink
Ja taas lainaat kriitikkoa. Oletko varma, että hän on oikeassa? Oletko varma, että hän tietää mistä kirjoittaa? Ainakin kirjoittajalla on tiedot sekaisin (otin asiasta selkoa).
Tässä virallinen lausunto asiasta:
Bert Beach—1977
Statement regarding the papal visit and the medallion.
In May of 1977, there was a meeting of Christian World Communions held in Rome. This conference is not an organization in which one has membership, with a constitution and dues, et cetera; but it is simply an informal forum that meets in order to discuss issues of mutual interest.
In connection with the conference, there was a meeting with the pope. Dr. Beach was one of fifteen people who attended this meeting. The other fourteen were non-Adventists. This was not a meeting of our church with the pope but simply a meeting of the participants in the conference with the pope. It was felt that it was of interest to meet with the man who is the religious leader of some 700 million people around the world and head of the Vatican and a person with great world influence. At that time, Dr. Beach was the religious liberty director for Northern Europe and West Africa, and he felt that this meeting would be of PR and religious liberty interest to our church. In connection with the meeting, he gave the pope one of our missionary books, which gives a pictorial presentation of our work around the world and at the same time also presents some of our beliefs. In addition, he gave him one of the medallions that were available in the office and that were given from time to time to statesmen or other significant world figures.'
Lisää voi lukea Beachin haastattelusta http://www.adventist4truth.com/Hands/ar-bbbeach.pdf
Timo Flink Timo Flink kirjoitti:
Ja taas lainaat kriitikkoa. Oletko varma, että hän on oikeassa? Oletko varma, että hän tietää mistä kirjoittaa? Ainakin kirjoittajalla on tiedot sekaisin (otin asiasta selkoa).
Tässä virallinen lausunto asiasta:
Bert Beach—1977
Statement regarding the papal visit and the medallion.
In May of 1977, there was a meeting of Christian World Communions held in Rome. This conference is not an organization in which one has membership, with a constitution and dues, et cetera; but it is simply an informal forum that meets in order to discuss issues of mutual interest.
In connection with the conference, there was a meeting with the pope. Dr. Beach was one of fifteen people who attended this meeting. The other fourteen were non-Adventists. This was not a meeting of our church with the pope but simply a meeting of the participants in the conference with the pope. It was felt that it was of interest to meet with the man who is the religious leader of some 700 million people around the world and head of the Vatican and a person with great world influence. At that time, Dr. Beach was the religious liberty director for Northern Europe and West Africa, and he felt that this meeting would be of PR and religious liberty interest to our church. In connection with the meeting, he gave the pope one of our missionary books, which gives a pictorial presentation of our work around the world and at the same time also presents some of our beliefs. In addition, he gave him one of the medallions that were available in the office and that were given from time to time to statesmen or other significant world figures.'
Lisää voi lukea Beachin haastattelusta http://www.adventist4truth.com/Hands/ar-bbbeach.pdf
Timo FlinkSDADEFEND.com, josta juttu oli on adventistien oma sivusto! Olen yleensäkin lainannut tänne enemmän adventistien omista kirjoista ja nettisivuista kirjoituksia kuin arvostelijoiden.
Mutta mites on sinun laita? Et lainaa yhtäkään kriittisistä sivuista, mutta aina vaan puoltavista. Nytkin viitteesi menee adventistien lehden Adventist Reviewin sivulle.- Timo Flink
uskova_1 kirjoitti:
SDADEFEND.com, josta juttu oli on adventistien oma sivusto! Olen yleensäkin lainannut tänne enemmän adventistien omista kirjoista ja nettisivuista kirjoituksia kuin arvostelijoiden.
Mutta mites on sinun laita? Et lainaa yhtäkään kriittisistä sivuista, mutta aina vaan puoltavista. Nytkin viitteesi menee adventistien lehden Adventist Reviewin sivulle.Sen jutun kirjoittaja on kriitikko, vaikka onkin ilmeisesti seurakunnan sisällä, joten se siitä. Minä lainasin paitsi virallista lausuntoa myös Beachin haastattelua, koska oikeudenmukaisuus vaatii, että hänen itsensä annetaan vastata noihin syytöksiin.
Sen jutun kirjoittaja on kriitikko, vaikka onkin ilmeisesti seurakunnan sisällä, joten se siitä. Minä lainasin paitsi virallista lausuntoa myös Beachin haastattelua, koska oikeudenmukaisuus vaatii, että hänen itsensä annetaan vastata noihin syytöksiin.
Timo FlinkMitä, nytkö pitää adventistin olla vielä flinkisti, jotta hänen sanojaan saa lainata?
- annu42
Vance Ferrell on kirjoittanut myös kirjan kyseisen paavin murhasta. Sekin saattaa kiinnostaa lukijoita.
- Kauko
Timo Flink kirjoitti:
Sen jutun kirjoittaja on kriitikko, vaikka onkin ilmeisesti seurakunnan sisällä, joten se siitä. Minä lainasin paitsi virallista lausuntoa myös Beachin haastattelua, koska oikeudenmukaisuus vaatii, että hänen itsensä annetaan vastata noihin syytöksiin.
Timo FlinkJutussa, joka koski paaville annettua kultamitalia, pitäisi katsoa alkuperäisiä lähteitä, siis tapahtumaa lähellä olevia asiakirjoja. Kyseinen audienssi tapahtui 1977, jolloin Paavali VI oli paavina viimeistä vuottaan. Se mitä Beach kertoi tapahtuneesta haastattelijalle 24 vuotta myöhemmin eli 2001 riittää ehkä Timo Flinkille, mutta ei välttämättä kaikille muille. Jos audienssilla tapahtui jotain mokaa tai tuli tehtyä karpelat, Beachilla oli täysi syy unohtaa niistä kertominen. Ja se on täysin ymmärrettävää. Beachilla on oikeus kertoa tapahtumista oma versionsa, mutta meillä on myös oikeus tarkastella sitä kriittisesti, varsinkin jos on aihetta epäillä sen asiatietoja. Tästähän oli puhe jo shut door -ongelman yhteydessä.
Mitähän lehdistö, erityisesti kirkollinen lehdistö, mahtoi kertoa kyseisestä audienssista tuoreeltaan? Siihen ei ehkä löydy vastausta internetistä, vaan pitäisi etsiä sitä mikrofilmeiltä tai vanhojen lehtien vuosikerroista.
Mutta ilmapiiri oli 1977 paljossa toisenlainen kuin nyt. Vatikaanin II konsiilin myötä ilmapiiri oli vapautunutta ja innostunutta.
Joku mainitsi täällä, että Vance Ferrell on kirjoittanut myös paavin murhasta. Paavali VI muistaakseni kuoli luonnollisesti 1978. Hänen jälkeensä paaviksi valittiin Johannes Paavali I, joka kuoli kuukauden kuluttua valintansa jälkeen. Tämä äkillinen kuolema on herättänyt monenmoista pohdiskelua salaliitoista ym. Luulisin Ferrellin viittaavan tähän. Vielä samana vuonna valittiin Johannes Paavali II joka viime keväänä kuoli.
Tietysti Ferrellinkin kirjoituksiin pitää suhtautua kriittisesti. Pikaisella lukemisella ei silmiini osunut milloin hän oli kultamitalijuttunsa kirjoittanut. Mutta selvää kuitenkin on, että Beachilla on ekumeenisten yhteyksiensä vuoksi ollut adventtikirkon sisällä myös lujaa vastustusta. Häntä on syytetty mm. jesuiitaksi, joka olisi soluttautunut adventtikirkkoon tuhoamaan sen työtä jne. Niinpä Ferrelliä lukiessa kannattaa katsoa onko kritiikin kärki kohdistettu Beachiin vai adventtikirkkoon? - Kauko
Timo Flink kirjoitti:
Timo FlinkVance Ferrellin kirjoitus "The Gold Medal to the Pope" näyttää syntyneen 1990 tai sen jälkeen. Hän näyttää edustavan vanhakantaista adventismia, joka vastustaa modernistisia ja ekumeenisia virtauksia. Yllä mainittu kirjoitus näyttää siis olevan painostuskirjoitus kirkon johdolle, eikä siis iinkään kritiikkiä sille. Itse asiassa Ferrell lienee varsin lähellä sitä, mitä mm. Timo Flink, "laintaulut" ja "kolme enkeliä" ovat täällä edustaneet.
Vance Ferrell is an older member who now spends most of his time publishing lowest-cost paperbacks of Spirit of Prophecy books for widespread distribution (see back of this book). In earlier years, he was an Adventist denominational canvasser, teacher, and pastor. His educational background includes 22 years of formal education (based on 9 months per year), which resulted in a B.A., M.A., and B.D. in theology and Biblical Languages from our schools (Pacific Union College and Andrews University), plus training in professional education. His only concern is to ground you in the faith and encourage you to stand in its defense.
http://www.present-truth.org/Biblical Sanctuary/BibleSanctuaryABOUT.htm
Adventist Reviewssa 2001 julkaistu Beachin haastattelu on ilmeisesti tilattu vastine Ferrellin ym. kirjoituksille. - Timo Flink
Kauko kirjoitti:
Vance Ferrellin kirjoitus "The Gold Medal to the Pope" näyttää syntyneen 1990 tai sen jälkeen. Hän näyttää edustavan vanhakantaista adventismia, joka vastustaa modernistisia ja ekumeenisia virtauksia. Yllä mainittu kirjoitus näyttää siis olevan painostuskirjoitus kirkon johdolle, eikä siis iinkään kritiikkiä sille. Itse asiassa Ferrell lienee varsin lähellä sitä, mitä mm. Timo Flink, "laintaulut" ja "kolme enkeliä" ovat täällä edustaneet.
Vance Ferrell is an older member who now spends most of his time publishing lowest-cost paperbacks of Spirit of Prophecy books for widespread distribution (see back of this book). In earlier years, he was an Adventist denominational canvasser, teacher, and pastor. His educational background includes 22 years of formal education (based on 9 months per year), which resulted in a B.A., M.A., and B.D. in theology and Biblical Languages from our schools (Pacific Union College and Andrews University), plus training in professional education. His only concern is to ground you in the faith and encourage you to stand in its defense.
http://www.present-truth.org/Biblical Sanctuary/BibleSanctuaryABOUT.htm
Adventist Reviewssa 2001 julkaistu Beachin haastattelu on ilmeisesti tilattu vastine Ferrellin ym. kirjoituksille.En edusta ns. vanhakantaista adventismia. Edustan Adventist Theological Societya (ATS). En ole kaikkea ekumeeniaa vastaan. Olen itsekin osallistunut Suomen ekumeenisen neuvoston nuorisojaoston kokouksiin. En hyväksy sellaista ekumeeniaa, jossa hylätään Raamatun ilmoitus (ja tällaista ekumeeniaa on paljon), mutta hyväksyn Raamatun totuuteen pyrkivän ekumeenisen vuoropuhelun. Tietääkseni Beach edustaa tätä samaa linjaa. Ainakaan minulla ei ole tietoa eikä todisteita mistään muusta. Enkä usko että sellaisia olisikaan, koska Beach itse on kertonut miksi hän keskustelee muiden kanssa ja se riittää minulle. Minä en kuulu niihin ihmisiin, jotka hakemalla hakevat syitä syyttää toista ihmistä. Sellainen ei ole kristillistä.
Olen myös sitä mieltä, että kenellä tahansa on oikeus vastata esitettyihin väitteisiin vaikka vuosikymmeniä tapahtuman jälkeen eikä tällaista vastinetta voi sivuuttaa vetoamalla siihen, että se on annettu myöhemmin. Ei oikeudessakaan näin toimittaisi. Jos löydät jostain lähempänä tapahtumaa olevan lähteen, niin tutkin itsekin sen mielelläni, mutta en hyväksy ns. salaliittoteorioita. Ne ovat aina olleet pelkkää mustamaalaamista, oli aihe mikä tahansa.
Todettakoon, että painostuskirjekin, jos se on sellainen, on kritiikkiä.
Timo Flink - mitä se muille kuuluu
Timo Flink kirjoitti:
En edusta ns. vanhakantaista adventismia. Edustan Adventist Theological Societya (ATS). En ole kaikkea ekumeeniaa vastaan. Olen itsekin osallistunut Suomen ekumeenisen neuvoston nuorisojaoston kokouksiin. En hyväksy sellaista ekumeeniaa, jossa hylätään Raamatun ilmoitus (ja tällaista ekumeeniaa on paljon), mutta hyväksyn Raamatun totuuteen pyrkivän ekumeenisen vuoropuhelun. Tietääkseni Beach edustaa tätä samaa linjaa. Ainakaan minulla ei ole tietoa eikä todisteita mistään muusta. Enkä usko että sellaisia olisikaan, koska Beach itse on kertonut miksi hän keskustelee muiden kanssa ja se riittää minulle. Minä en kuulu niihin ihmisiin, jotka hakemalla hakevat syitä syyttää toista ihmistä. Sellainen ei ole kristillistä.
Olen myös sitä mieltä, että kenellä tahansa on oikeus vastata esitettyihin väitteisiin vaikka vuosikymmeniä tapahtuman jälkeen eikä tällaista vastinetta voi sivuuttaa vetoamalla siihen, että se on annettu myöhemmin. Ei oikeudessakaan näin toimittaisi. Jos löydät jostain lähempänä tapahtumaa olevan lähteen, niin tutkin itsekin sen mielelläni, mutta en hyväksy ns. salaliittoteorioita. Ne ovat aina olleet pelkkää mustamaalaamista, oli aihe mikä tahansa.
Todettakoon, että painostuskirjekin, jos se on sellainen, on kritiikkiä.
Timo FlinkKuitenkaan et edusta loppupelissä kuin itseäsi.
Ja siinä pelissä en halua olla samoissa lähtökohdissa kanssasi.
- ei voi muuta sanoa
Onpas tämä outoa touhua vapaamuurareitten hauta adventistien profeetalla E.White:lla ja toiseksi Adventistien johto antoi kultamitalin Paaville.
Tämän kaltaisista varjopuolista on - kytin- sivuilla yritetty kertoa, mutta eivät adventistit korviansa lotkauta. Alkaa vaan yhä enemmän paljastumaan näitä kultinomaisia piirteitä.
Suomen osaston adventistit ovat näköjään pelinappuloita eivätkä mitään huomaa, ovat aina 2-3 askelta jäljessä siitä missä mennään.- makaa
maan povessa - taitavat arvostaa vapaamuurareitaan? Olihan Joseph Smith´kin, Mormonien profeetta, vapaamuurari. Suomessa en ole nimittäin hautausmailla törmännyt vapaamuurareiden selviin symboleihin: USA:ssa kylläkin.
- Jenkkiläinen
makaa kirjoitti:
maan povessa - taitavat arvostaa vapaamuurareitaan? Olihan Joseph Smith´kin, Mormonien profeetta, vapaamuurari. Suomessa en ole nimittäin hautausmailla törmännyt vapaamuurareiden selviin symboleihin: USA:ssa kylläkin.
Usa:ssa vapaamuurarisuus näkyy monin paikoin. Ovathan he toteuttamassa taustalla uutta maailman järjestystä lopun ajalle.
Olettekos katsoneet dollarin seteliä, näkyy olevan vapamuurareitten kolmio ja pirun tähtiä siinäkin. Samoin Usa:n lipussa on 5 sakaraisia pirun tähtiä ja näitähän mystisiä puolia löytyy..jne. - kuinka kauan
Jenkkiläinen kirjoitti:
Usa:ssa vapaamuurarisuus näkyy monin paikoin. Ovathan he toteuttamassa taustalla uutta maailman järjestystä lopun ajalle.
Olettekos katsoneet dollarin seteliä, näkyy olevan vapamuurareitten kolmio ja pirun tähtiä siinäkin. Samoin Usa:n lipussa on 5 sakaraisia pirun tähtiä ja näitähän mystisiä puolia löytyy..jne.meiltä pimitetään kirkon taholta totuus lipomisista.
Opeliski EGW:haudalla!!!
Mitali paaville polvistuen hänen jalkoihinsa?!!!!!
Voi tätä järkytyksien määrää! - Timo Flink
kuinka kauan kirjoitti:
meiltä pimitetään kirkon taholta totuus lipomisista.
Opeliski EGW:haudalla!!!
Mitali paaville polvistuen hänen jalkoihinsa?!!!!!
Voi tätä järkytyksien määrää!Ei kannata uskoa kaikkea mitä täällä väitetään. Se on hautakivi, ei muuta. Tuollaisia hautakiviä on anglosaksisissa maissa vaikka millä mitalla, eikä niillä ole mitään tekemistä obeliskien yms kanssa.
Yhtä hyvin minä voisin väittää, että kaikki suomalaiset ovat vapaamuurareita, koska lipussamme on sininen risti, joka on ollut aikoinaan erään vapaamuurarilahkon tunnus. Kuka uskoisi, että suomalaiset ovat vapaamuurareita, koska tunnus on samannäköinen? En minä ainakaan ...
Beach ei polvistunut paavin edessä. Tuollainen väite ei pidä paikkaansa. Luin tästä tapaamisesta ja he *kättelivät*. Se on eri asia kuin polvistua. Beach ei suostunut suutelemaan paavin sormusta, vaikka ilmeisesti (niin ymmärsin lukemastani) useampi muu protestantti niin teki.
Timo Flink - ja kaikki
Timo Flink kirjoitti:
Ei kannata uskoa kaikkea mitä täällä väitetään. Se on hautakivi, ei muuta. Tuollaisia hautakiviä on anglosaksisissa maissa vaikka millä mitalla, eikä niillä ole mitään tekemistä obeliskien yms kanssa.
Yhtä hyvin minä voisin väittää, että kaikki suomalaiset ovat vapaamuurareita, koska lipussamme on sininen risti, joka on ollut aikoinaan erään vapaamuurarilahkon tunnus. Kuka uskoisi, että suomalaiset ovat vapaamuurareita, koska tunnus on samannäköinen? En minä ainakaan ...
Beach ei polvistunut paavin edessä. Tuollainen väite ei pidä paikkaansa. Luin tästä tapaamisesta ja he *kättelivät*. Se on eri asia kuin polvistua. Beach ei suostunut suutelemaan paavin sormusta, vaikka ilmeisesti (niin ymmärsin lukemastani) useampi muu protestantti niin teki.
Timo FlinkJokapuolella on myös vapaamuurareita.
Täytyyhän niillä hautakiviäkin olla joka puolella.
Olihan EGW:llä muitakin asioita joita hän suositteli seuraajilleen mutta omat saivat erioikeuksia.
- tino pinkillä
ja muilla. Onnittelut!
Teologit tietää asioista, mutta ovat juonessa mukana. Tavalliset jäsenet tässä saa tietoa.
Totuus on kuitenkin se, että, adventtikirkko on antanut kymmenysvaroista kultamitallin paaville.
Huvittavaa miten asia yritetään selvittää pitkillä englanninkielisillä kirjoituksilla. Kädet kyynärpäitä myöten ristissä, toivottavasti jäsenet eivät osaa englantia ja uskovat leipäpappeihinsa.
Ja ANTTI: sinä olet kieltänyt lähes kaiken kristinuskoon kuuluvan! Uutta liittoa ei ole, Tammus kuoli ristillä jne...- Aramiz
Ei ole mitään uutta Auringon alla. Muuten Juutalaiset kirjoittajat mainitsevat tämän Tammuz Jumalan pojan Jeesuksen Edeltäjän eläneen aikoinaan palestiinassa tai nykyisessä Israelissa. Hän oli historiikki tietojen mukaan
Todellinen Aurinko Jumala. Hänelle oltiin tehty paljon pyhityksiä koska näitä on vielä jäljellä vielä meidänkin päivinämme.
Tosin tämä Tammuz eli 1500 vuotta ennen Kristusta
, Juuri Hänen takiaan pidettiin kaikkia Kristittyjä Tammuz Jumalan väärennöksinä, Tammuz
Jumalan takia joutuivat Kristityt vainoihin, koska Kristuksella oli ollut jo edeltäjä, ja tämä edeltäjä oli todellinen Aurinko poika.
En ole koskaan kieltänyt todellista uuttaliittoa
enkä kiellä sitä nytkään. Näet lienee parampi
ihmisten tietää mitä ennen on ollut, joten me voisimme ymmärtää nykyisyyttä. Uskonto Teologit
tässä asiassa vielä keskustelevat tästä Copicat
uskonnosta. joka eli ja vaikutti 1500 vuotta ennen kristinuskon ilmaantumista:::: - Timo Flink
==>Totuus on kuitenkin se, että, adventtikirkko on antanut kymmenysvaroista kultamitallin paaville.
- riittää
Timo Flink kirjoitti:
==>Totuus on kuitenkin se, että, adventtikirkko on antanut kymmenysvaroista kultamitallin paaville.
Ihme ja kumma miten niitä epäkohtia löytyykin paljon.
Ette tye meille niistä pukuisi mitään, elleivät ne tulisi julki näiden muiden toimesta.
Adventtikirkon uskottavuus on sinunkin kauttasi saanut mieluummin epäröintiä kuin varmuutta aikaan minunkin silmissäni.
Siitä perspektiivistä käsin tulkitsen sinunkin närästyneet kommenttisi.
Olisiko aika minunkin tehdä inventaariota uudelleen oikeasta seurakunnasta? - Timo Flink
riittää kirjoitti:
Ihme ja kumma miten niitä epäkohtia löytyykin paljon.
Ette tye meille niistä pukuisi mitään, elleivät ne tulisi julki näiden muiden toimesta.
Adventtikirkon uskottavuus on sinunkin kauttasi saanut mieluummin epäröintiä kuin varmuutta aikaan minunkin silmissäni.
Siitä perspektiivistä käsin tulkitsen sinunkin närästyneet kommenttisi.
Olisiko aika minunkin tehdä inventaariota uudelleen oikeasta seurakunnasta?Minä en epäröi vastata syytöksiin ja väitteisiin, kun tiedän niiden olevan valheita. Jeesusta kohtaan esitettiin koko ajan yhä kovempaa ja kovempaa kritiikkiä, syytteitä ja väitteitä, joilla ei ollut todellisuuspohjaa. Meillä Jeesuksen seuraajilla on sama osa. Mitä lähemmäksi historian loppu tulee, sitä enemmän saatana levittää Jeesuksen omista valheita, jotta ihmiset eivät heitä uskoisi. Vai miksi luulet ihmisten niin päättäväisesti vastustavan kaikkea mitä adventtikirkko edustaa? Olen henkilökohtaisesti vakuuttunut, että syy on juuri se, että paholainen ei halua ihmisten olevan valmiita Jeesuksen paluulle ja tekee siksi kaikkensa mustamaalatakseen ne ihmiset, jotka julistavat Jeesuksen tuloa, tässä tapauksessa siis adventistit. Seuraava periaate on myös aina kirkon historiassa toteutunut: valheiden ja syytteiden takia puolittaiset kääntyneet ja maailmanrakastajat ovat jättäneet seurakuntansa ja kääntyneet vastustajiksi. Näin Jumala on sallinut seurakuntaa seulottavan kaikkina aikoina. Nykyaika ei ole erilainen. Nämä mainitsemasi "epäkohdat" eivät sitä ole, vaan adventisteja vastustavien ihmisten väitteitä. Enkä tarkoita, etteikö kuka tahansa adventisti ole jossain erehtynyt tai kompuroinut. Minäkin olen. Se ei kuitenkaan muuta mitään siitä, että Jumala on antanut adventtikirkolle tehtävän valmistaa maailma Jeesuksen tulolle ja siksi meitä vihataan. Pahimmat vihaajat ovat *aina* olleet entiset adventistit, jotka ovat kääntäneet selkänsä totuudelle ja liittyneet vihollisen puolelle. Tästä tässä on kyse.
Minä en epäröi vastata syytöksiin ja väitteisiin, kun tiedän niiden olevan valheita. Jeesusta kohtaan esitettiin koko ajan yhä kovempaa ja kovempaa kritiikkiä, syytteitä ja väitteitä, joilla ei ollut todellisuuspohjaa. Meillä Jeesuksen seuraajilla on sama osa. Mitä lähemmäksi historian loppu tulee, sitä enemmän saatana levittää Jeesuksen omista valheita, jotta ihmiset eivät heitä uskoisi. Vai miksi luulet ihmisten niin päättäväisesti vastustavan kaikkea mitä adventtikirkko edustaa? Olen henkilökohtaisesti vakuuttunut, että syy on juuri se, että paholainen ei halua ihmisten olevan valmiita Jeesuksen paluulle ja tekee siksi kaikkensa mustamaalatakseen ne ihmiset, jotka julistavat Jeesuksen tuloa, tässä tapauksessa siis adventistit. Seuraava periaate on myös aina kirkon historiassa toteutunut: valheiden ja syytteiden takia puolittaiset kääntyneet ja maailmanrakastajat ovat jättäneet seurakuntansa ja kääntyneet vastustajiksi. Näin Jumala on sallinut seurakuntaa seulottavan kaikkina aikoina. Nykyaika ei ole erilainen. Nämä mainitsemasi "epäkohdat" eivät sitä ole, vaan adventisteja vastustavien ihmisten väitteitä. Enkä tarkoita, etteikö kuka tahansa adventisti ole jossain erehtynyt tai kompuroinut. Minäkin olen. Se ei kuitenkaan muuta mitään siitä, että Jumala on antanut adventtikirkolle tehtävän valmistaa maailma Jeesuksen tulolle ja siksi meitä vihataan. Pahimmat vihaajat ovat *aina* olleet entiset adventistit, jotka ovat kääntäneet selkänsä totuudelle ja liittyneet vihollisen puolelle. Tästä tässä on kyse.
Timo FlinkOn huomattavaa, että Jeesusta vastustivat ne, jotka eivät häneen uskoneet, mutta adventisteja vastustavat ne, jotka uskovat Jeesukseen.
Vastustus tulee teille siis adventismista, ellenimistä. Varmasti jokainen täällä kirjoitteleva ja lueskeleva uskova ihminen rukoilee kammiossaan, että te pääsisitte irti tuosta väärästä enemmänkuinprofeetta Ellenistä ja hänen muka Jumalalta saaduista eksyttävistä opeistaan ja että jokainen teistä tulisi uskoon.- sinunkaltaisiasi
Timo Flink kirjoitti:
Minä en epäröi vastata syytöksiin ja väitteisiin, kun tiedän niiden olevan valheita. Jeesusta kohtaan esitettiin koko ajan yhä kovempaa ja kovempaa kritiikkiä, syytteitä ja väitteitä, joilla ei ollut todellisuuspohjaa. Meillä Jeesuksen seuraajilla on sama osa. Mitä lähemmäksi historian loppu tulee, sitä enemmän saatana levittää Jeesuksen omista valheita, jotta ihmiset eivät heitä uskoisi. Vai miksi luulet ihmisten niin päättäväisesti vastustavan kaikkea mitä adventtikirkko edustaa? Olen henkilökohtaisesti vakuuttunut, että syy on juuri se, että paholainen ei halua ihmisten olevan valmiita Jeesuksen paluulle ja tekee siksi kaikkensa mustamaalatakseen ne ihmiset, jotka julistavat Jeesuksen tuloa, tässä tapauksessa siis adventistit. Seuraava periaate on myös aina kirkon historiassa toteutunut: valheiden ja syytteiden takia puolittaiset kääntyneet ja maailmanrakastajat ovat jättäneet seurakuntansa ja kääntyneet vastustajiksi. Näin Jumala on sallinut seurakuntaa seulottavan kaikkina aikoina. Nykyaika ei ole erilainen. Nämä mainitsemasi "epäkohdat" eivät sitä ole, vaan adventisteja vastustavien ihmisten väitteitä. Enkä tarkoita, etteikö kuka tahansa adventisti ole jossain erehtynyt tai kompuroinut. Minäkin olen. Se ei kuitenkaan muuta mitään siitä, että Jumala on antanut adventtikirkolle tehtävän valmistaa maailma Jeesuksen tulolle ja siksi meitä vihataan. Pahimmat vihaajat ovat *aina* olleet entiset adventistit, jotka ovat kääntäneet selkänsä totuudelle ja liittyneet vihollisen puolelle. Tästä tässä on kyse.
Timo FlinkPaavalin vastustus näkyy koko ajan kohdentuneen sinun kaltaisiisi uskon vihollisiin ,jotka tekeytyvät opettajiksi niille, jotka eivät ole sinua omakseen tunnustaneet.
Tässähän juuri koko ajan on teidän kanssanne ristiriitaa Paavalin kertomasta seurakuntajärjestyksestäkin.
Te tunkeudutte opettamaan meitä ilman meidän suostumustamme, joka Paavalin valintaohjeita noudattamalla heittäisi teidät takapihan perälle.
Ja sinä jänkkäät vastaan? - Timo Flink
uskova_1 kirjoitti:
On huomattavaa, että Jeesusta vastustivat ne, jotka eivät häneen uskoneet, mutta adventisteja vastustavat ne, jotka uskovat Jeesukseen.
Vastustus tulee teille siis adventismista, ellenimistä. Varmasti jokainen täällä kirjoitteleva ja lueskeleva uskova ihminen rukoilee kammiossaan, että te pääsisitte irti tuosta väärästä enemmänkuinprofeetta Ellenistä ja hänen muka Jumalalta saaduista eksyttävistä opeistaan ja että jokainen teistä tulisi uskoon.Niin, Jeesusta vastustivat ne, jotka väittivät uskovansa Jumalaan ja olevansa hänen omaisuuskansansa.
Niin, Jeesusta vastustivat ne, jotka väittivät uskovansa Jumalaan ja olevansa hänen omaisuuskansansa.
Timo FlinkMutta eivät Jeesukseen!
Huomattavaa on sekin, että Jeesuksen vastustajat kivittivät Häntä, raivoissaan vainosivat ja suunnittelivat kostoa ja lopulta kiduttivat ja tappoivat (pakanat ja juutalaiset yhdessä).
Mutta adventisteja kovistellaan vääristä opetuksista ja kehotetaan tulemaan uskoon ja lähtemään ellenismin piiristä, mutta heitä ei kivitetä, heille ei suunnitella kostoa, heitä ei vainota, heitä ei tulla kiduttamaan eikä tappamaan. Vaan kehottajat sanansa sanottuaan menevät Herransa eteen paastoamaan ja rukoilemaan ja anomaan, että osaisivat asettaa sanansa seuraavalla kerralla paremmin, että adventistit kuulisivat Herran puheen ja että se puhe heitä koskettaisi, että he tulisivat uskoon ja kulkisivat kaitaa tietä taivaaseen.- Timo Flink
uskova_1 kirjoitti:
Mutta eivät Jeesukseen!
Huomattavaa on sekin, että Jeesuksen vastustajat kivittivät Häntä, raivoissaan vainosivat ja suunnittelivat kostoa ja lopulta kiduttivat ja tappoivat (pakanat ja juutalaiset yhdessä).
Mutta adventisteja kovistellaan vääristä opetuksista ja kehotetaan tulemaan uskoon ja lähtemään ellenismin piiristä, mutta heitä ei kivitetä, heille ei suunnitella kostoa, heitä ei vainota, heitä ei tulla kiduttamaan eikä tappamaan. Vaan kehottajat sanansa sanottuaan menevät Herransa eteen paastoamaan ja rukoilemaan ja anomaan, että osaisivat asettaa sanansa seuraavalla kerralla paremmin, että adventistit kuulisivat Herran puheen ja että se puhe heitä koskettaisi, että he tulisivat uskoon ja kulkisivat kaitaa tietä taivaaseen.Olen todennut monta kertaa olevani uskossa. Jos et usko, sillä en voi mitään. Sanotaan se nyt sitten selkeästi, niin ei jää epäselväksi:
Jeesus on Herrani ja Vapahtajani, joka aikoinaan kutsui minut omakseen ja johdatti adventtiseurakuntaan. Olen ja pysyn adventistina.
En jaa näkemyksiä Ellen Whitesta tai adventismista ylipäänsä.
Timo Flink sinunkaltaisiasi kirjoitti:
Paavalin vastustus näkyy koko ajan kohdentuneen sinun kaltaisiisi uskon vihollisiin ,jotka tekeytyvät opettajiksi niille, jotka eivät ole sinua omakseen tunnustaneet.
Tässähän juuri koko ajan on teidän kanssanne ristiriitaa Paavalin kertomasta seurakuntajärjestyksestäkin.
Te tunkeudutte opettamaan meitä ilman meidän suostumustamme, joka Paavalin valintaohjeita noudattamalla heittäisi teidät takapihan perälle.
Ja sinä jänkkäät vastaan?Poistin viestini, jonka olin kirjoittanut epähuomiossa sinun kirjoituksesi perään, vaikka luulin kirjoittavani sitä Flinkille. Koska perään ei ollut vielä liitetty muita viestejä, niin uskalsin poistaa kirjoitukseni muita haittaamatta. Anteeksi sekaannus.
- Eino J. S.
Timo Flink kirjoitti:
Olen todennut monta kertaa olevani uskossa. Jos et usko, sillä en voi mitään. Sanotaan se nyt sitten selkeästi, niin ei jää epäselväksi:
Jeesus on Herrani ja Vapahtajani, joka aikoinaan kutsui minut omakseen ja johdatti adventtiseurakuntaan. Olen ja pysyn adventistina.
Timo FlinkUskossa Timo ei johdattaisi uhria harhaan. Nyt Timo johdattaa uskossa kulkevat väärälle tielle.
- muuta......
Timo Flink kirjoitti:
Olen todennut monta kertaa olevani uskossa. Jos et usko, sillä en voi mitään. Sanotaan se nyt sitten selkeästi, niin ei jää epäselväksi:
Timo Flinkkuin julistanut kirkkosi oppia.
Et usko Jeesusta oman oppinsa johtajaksi.
Muutoin et olisi puolustamassa itseäsi ja kirkkoasi.
Kyllä sen näkee, kuka puolustaa Evankeliumin sanomaa ja kuka järjestöjä.
Pidät lukijoita yksinkertaisina pässeinä joilla ei ole omaa ymmärrystä.
Esittämäsi adventismin tulkinnat ovat täyttä humpuukia.
Ne eivät liity Jeesuksen eikä apostolien opetuksiin millään tavalla.
Sinun opetuksesi ei auta tippaakaan ymmärtämään paremmin UT:n opetuksia.
Päinvastoin näyttää EGW ja te saarnaajat yhdessä yrittävän hämärtää niitä ajatuksia joita Raamattu tarjoaa, ja kohdistatte huomion omaan sanomaanne sen tilalle.
Teiltä adventisteilta ei tule yhtään viestiä mikä olisi avaamassa mitään muuta kuin adventismin ymmärtämistä. - Timo Flink
Eino J. S. kirjoitti:
Uskossa Timo ei johdattaisi uhria harhaan. Nyt Timo johdattaa uskossa kulkevat väärälle tielle.
Näin uskon pelastuksesta (lyhyesti ilmaistuna):
9. Kristuksen elämä, kuolema ja ylösnousemus
Kristus oli täydellisesti kuuliainen Jumalan tahdolle, ja tämä Kristuksen elämä, hänen kärsimyksensä, kuolemansa ja ylösnousemuksensa on Jumalan järjestämä ainoa keino ihmisen synnin sovittamiseksi, jotta ne, jotka uskon kautta ottavat vastaan tämän sovituksen, saisivat iankaikkisen elämän ja koko luomakunta voisi paremmin ymmärtää Luojan ääretöntä ja pyhää rakkautta. Tämä täydellinen sovitus vahvistaa todeksi Jumalan lain vanhurskauden ja hänen luonteensa laupeuden, sillä se sekä tuomitsee meidän syntimme että hankkii meille anteeksiantamuksen.
Kristuksen kuolema on sijaiskuolema ja hyvityskuolema, se sovittaa ja muuttaa ihmisen. Kristuksen ylösnousemus julistaa Jumalan voittoa turmiovalloista, ja niille, jotka ottavat vastaan sovituksen, se varmistaa heidän lopullisen voittonsa synnistä ja kuolemasta. Se julistaa, että Jeesus Kristus on Herra, jonka edessä on kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä polvistuttava. (Joh. 3:16; Jes. 53; 1.Piet. 2:21,22; 1.Kor. 15:3,4,20-22; 2.Kor. 5:14,15, 19-21; Room. 1:4; 3:25; 4:25; 8:3,4; 1.Joh. 2:2; 4:10; Kol. 2:15; Fil. 2:6-11.)
Jos ette usko, sille en voi mitään.
Timo Flink - Timo Flink
muuta...... kirjoitti:
kuin julistanut kirkkosi oppia.
Et usko Jeesusta oman oppinsa johtajaksi.
Muutoin et olisi puolustamassa itseäsi ja kirkkoasi.
Kyllä sen näkee, kuka puolustaa Evankeliumin sanomaa ja kuka järjestöjä.
Pidät lukijoita yksinkertaisina pässeinä joilla ei ole omaa ymmärrystä.
Esittämäsi adventismin tulkinnat ovat täyttä humpuukia.
Ne eivät liity Jeesuksen eikä apostolien opetuksiin millään tavalla.
Sinun opetuksesi ei auta tippaakaan ymmärtämään paremmin UT:n opetuksia.
Päinvastoin näyttää EGW ja te saarnaajat yhdessä yrittävän hämärtää niitä ajatuksia joita Raamattu tarjoaa, ja kohdistatte huomion omaan sanomaanne sen tilalle.
Teiltä adventisteilta ei tule yhtään viestiä mikä olisi avaamassa mitään muuta kuin adventismin ymmärtämistä.Olen ottanut kantaa niihin väitteisiin, jotka eivät pidä paikkaansa koskien adventisteja. Jos ei kelpaa, sille en voi mitään.
pelastuskokemuksesta uskon näin (lyhyesti ilmaistuna):
10. Pelastuskokemus
Äärettömässä rakkaudessaan ja armossaan Jumala siirsi kaikki meidän syntimme Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden. Pyhän Hengen johtamina me tajuamme tarpeemme, tunnustamme syntisyytemme, kadumme rikkomuksiamme ja turvaudumme uskossa Jeesukseen, Herraan ja Kristukseen, Sijaiseen ja Esimerkkiin. Tämä usko, joka ottaa vastaan pelastuksen, tulee Jumalan sanan voimasta ja on Jumalan armon lahja.
Kristuksen kautta meidät vanhurskautetaan, otetaan Jumalan pojiksi ja tyttäriksi ja vapautetaan synnin herruudesta. Henki synnyttää meidät uudesti ja pyhittää meidät; Henki uudistaa mielemme, kirjoittaa Jumalan rakkauden lain sydämeemme ja antaa meille voimaa elää pyhää elämää. Hänessä pysyen tulemme jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja omistamme pelastusvarmuuden sekä nyt että tuomiolla. (2.Kor. 5:17-21; Joh. 3:16; Gal.:4; 4:4-7; Tit. 3:3-7; Joh. 16:8; Gal. 3:13,14; 1.Piet. 2:21,22; Room. 10:17; Luuk. 17:5; Mark. 9:23,24; Ef. 2:5-10; Room. 3:21-26; Kol. 1:13,14; Room. 8:14-17; Gal. 3:26; Joh. 3:3-8; 1.Piet. 1:23; Room. 12:2; Hepr. 8:7-12; Hes. 36:25-27; 2.Piet. 1:3,4; Room. 8:1-4; 5:6-10.)
Timo Flink - Niin ota
uskova_1 kirjoitti:
On huomattavaa, että Jeesusta vastustivat ne, jotka eivät häneen uskoneet, mutta adventisteja vastustavat ne, jotka uskovat Jeesukseen.
Vastustus tulee teille siis adventismista, ellenimistä. Varmasti jokainen täällä kirjoitteleva ja lueskeleva uskova ihminen rukoilee kammiossaan, että te pääsisitte irti tuosta väärästä enemmänkuinprofeetta Ellenistä ja hänen muka Jumalalta saaduista eksyttävistä opeistaan ja että jokainen teistä tulisi uskoon.ota ristisi ja seuraa häntä. Onhan eräässä laulussakin maininta ota ristisi ja seuraa minua.
Ei kai se toisten perjaaminen ole Jeesuksen askelissa kulkemista. Tai sitten nämä suuremmat
parjaajat ovat saaneet uuden parjaus Evankeliumin
onko asia näin? koska syntyy rakkauden henki
keskuteluihin? - Ohjaustasi
Eino J. S. kirjoitti:
Uskossa Timo ei johdattaisi uhria harhaan. Nyt Timo johdattaa uskossa kulkevat väärälle tielle.
Koska olen huomannut Timon olevan Todellisen Evankelista jolla on todelinen tieto ja todellinen Kristuksen tuntemus. Pahaksi onneksi Hän on joutunut Itsemielestään oikeaoppisten Fariseuksien Kivitykseen! huomatkaa Timo on vain Evankelista joka julistaa hyvää sanomaa Jeesuksesta. Rikkirepiminen ei ole Evamnkeliumia.
Ehkä nyt pahat voimat koettavat mitätöidä Jeesuksen koko uhrikuoleman, Kuten Vanhat Fariseukset aikoinaan. Onko tämä nyt sitä uus-
Farisealaisuutta? Timo Flink kirjoitti:
Näin uskon pelastuksesta (lyhyesti ilmaistuna):
9. Kristuksen elämä, kuolema ja ylösnousemus
Kristus oli täydellisesti kuuliainen Jumalan tahdolle, ja tämä Kristuksen elämä, hänen kärsimyksensä, kuolemansa ja ylösnousemuksensa on Jumalan järjestämä ainoa keino ihmisen synnin sovittamiseksi, jotta ne, jotka uskon kautta ottavat vastaan tämän sovituksen, saisivat iankaikkisen elämän ja koko luomakunta voisi paremmin ymmärtää Luojan ääretöntä ja pyhää rakkautta. Tämä täydellinen sovitus vahvistaa todeksi Jumalan lain vanhurskauden ja hänen luonteensa laupeuden, sillä se sekä tuomitsee meidän syntimme että hankkii meille anteeksiantamuksen.
Kristuksen kuolema on sijaiskuolema ja hyvityskuolema, se sovittaa ja muuttaa ihmisen. Kristuksen ylösnousemus julistaa Jumalan voittoa turmiovalloista, ja niille, jotka ottavat vastaan sovituksen, se varmistaa heidän lopullisen voittonsa synnistä ja kuolemasta. Se julistaa, että Jeesus Kristus on Herra, jonka edessä on kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä polvistuttava. (Joh. 3:16; Jes. 53; 1.Piet. 2:21,22; 1.Kor. 15:3,4,20-22; 2.Kor. 5:14,15, 19-21; Room. 1:4; 3:25; 4:25; 8:3,4; 1.Joh. 2:2; 4:10; Kol. 2:15; Fil. 2:6-11.)
Jos ette usko, sille en voi mitään.
Timo FlinkKopioitlauseet kirkkosi nettisivulta. Et ilmaissut mitään henkilökohtaista.
Niin ota kirjoitti:
ota ristisi ja seuraa häntä. Onhan eräässä laulussakin maininta ota ristisi ja seuraa minua.
Ei kai se toisten perjaaminen ole Jeesuksen askelissa kulkemista. Tai sitten nämä suuremmat
parjaajat ovat saaneet uuden parjaus Evankeliumin
onko asia näin? koska syntyy rakkauden henki
keskuteluihin?Minä otan ristini joka päivä, yksi osa on tulla tänne nettipalstalle katsomaan, miksi Luciferiksi, saatanaksi ja harhaoppiseksi adventistit ja heidän hengenheimolaisensa ovat keksineet minua nimitellä. Osoittaa heille heidän ellenistiset tiensä ja yrittää viestittää, että pelastus koskisi heitäkin, jos vain siihen nöyrtyisivät.
Vaikka pientähän tämä ristinkanto täällä on. "Oikeassa" elämässä tulee paljon kovempia vastuksia ja uhkia vastaan, mutta saanpahan noista pilkoista, uhkista ja todellisista vahingoittamisistakin sitten taivaassa palkinnon, joten en niistä huolestu, vaan kiitän. Ja nytkin on palkitsevaa nähdä, kun ihmisiä tulee uskoon.
Harhaoppisilla ja luopioilla tulee aina olemaan minun kanssani ristiriita, koska en ala tekemään heidän kanssaan kompromissia, Jumalan tahdossa kulkeminen on minulle tärkeämpi kuin ihmisten mielisuosio. Rauha minulla on uskovien kesken, ei Jumalan vastustajien kanssa.- siitä kyse
Timo Flink kirjoitti:
Olen ottanut kantaa niihin väitteisiin, jotka eivät pidä paikkaansa koskien adventisteja. Jos ei kelpaa, sille en voi mitään.
pelastuskokemuksesta uskon näin (lyhyesti ilmaistuna):
10. Pelastuskokemus
Äärettömässä rakkaudessaan ja armossaan Jumala siirsi kaikki meidän syntimme Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden. Pyhän Hengen johtamina me tajuamme tarpeemme, tunnustamme syntisyytemme, kadumme rikkomuksiamme ja turvaudumme uskossa Jeesukseen, Herraan ja Kristukseen, Sijaiseen ja Esimerkkiin. Tämä usko, joka ottaa vastaan pelastuksen, tulee Jumalan sanan voimasta ja on Jumalan armon lahja.
Kristuksen kautta meidät vanhurskautetaan, otetaan Jumalan pojiksi ja tyttäriksi ja vapautetaan synnin herruudesta. Henki synnyttää meidät uudesti ja pyhittää meidät; Henki uudistaa mielemme, kirjoittaa Jumalan rakkauden lain sydämeemme ja antaa meille voimaa elää pyhää elämää. Hänessä pysyen tulemme jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja omistamme pelastusvarmuuden sekä nyt että tuomiolla. (2.Kor. 5:17-21; Joh. 3:16; Gal.:4; 4:4-7; Tit. 3:3-7; Joh. 16:8; Gal. 3:13,14; 1.Piet. 2:21,22; Room. 10:17; Luuk. 17:5; Mark. 9:23,24; Ef. 2:5-10; Room. 3:21-26; Kol. 1:13,14; Room. 8:14-17; Gal. 3:26; Joh. 3:3-8; 1.Piet. 1:23; Room. 12:2; Hepr. 8:7-12; Hes. 36:25-27; 2.Piet. 1:3,4; Room. 8:1-4; 5:6-10.)
Timo Flink===Äärettömässä rakkaudessaan ja armossaan Jumala siirsi kaikki meidän syntimme Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden.===
Ja tuo syntisyys arvostellaan kuinka noudattaa adventistien oppia.
Siitähän lopuksi on kysymys.
Allah lukee syntisyyden koraanista.
Näin teillä on sama sovitusoppi sovellettuna täysin toisiin puitteisiin kuin kristityillä.
Ei näinollen kuitenkaan päästä yhteiseen käsitykseen pelastuksesta tunnustuksesikaan kautta.
Kaikki muukin oppinne johtaa aivan eri ratkaisuihin siitä, mikä on Hengen johtamaa pyhää elämää uskovalla.
Lisäksi tulee teillä Mooseksen lain kuuluminen
teidän oppiinne sekä kirkkonne omat säännöt.
Osa näistä uskottaviksi tarkoitetuista asioista on vielä apostolien ja Jeesuksen opetusten vastaisesti tulkittua ikäänkuin teidän perinnäissääntönne olisivat niitä tärkeämpiä.
Lisäksi sen naisen opetusten hyväksyminen Raamatun opetusten ohi.
Mitä lopulta jää jäljelle oikeasta asiasta näin ajateltuna? - annu42
siitä kyse kirjoitti:
===Äärettömässä rakkaudessaan ja armossaan Jumala siirsi kaikki meidän syntimme Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden.===
Ja tuo syntisyys arvostellaan kuinka noudattaa adventistien oppia.
Siitähän lopuksi on kysymys.
Allah lukee syntisyyden koraanista.
Näin teillä on sama sovitusoppi sovellettuna täysin toisiin puitteisiin kuin kristityillä.
Ei näinollen kuitenkaan päästä yhteiseen käsitykseen pelastuksesta tunnustuksesikaan kautta.
Kaikki muukin oppinne johtaa aivan eri ratkaisuihin siitä, mikä on Hengen johtamaa pyhää elämää uskovalla.
Lisäksi tulee teillä Mooseksen lain kuuluminen
teidän oppiinne sekä kirkkonne omat säännöt.
Osa näistä uskottaviksi tarkoitetuista asioista on vielä apostolien ja Jeesuksen opetusten vastaisesti tulkittua ikäänkuin teidän perinnäissääntönne olisivat niitä tärkeämpiä.
Lisäksi sen naisen opetusten hyväksyminen Raamatun opetusten ohi.
Mitä lopulta jää jäljelle oikeasta asiasta näin ajateltuna?1.) Usko on Jumalan lahja. Se saattaa alkaa hyvin pienestä, mutta kasvaa joko vähitellen tai äkkirysäyksellä riippuen Jumalan teosta jokaisen ihmisen kohdalla. Lopulta ihmisen on otettava kantaa Jumalan tarjoukseen, koska siinä on tarjolla elämä tai kuolema.
2.) Uskoa ei voi itse ottaa käyttöönsä, vain Jumala voi sen antaa. Mutta joka rukoillen tutkii, tulee ymmärtämään totuuden, sillä Jumala on rukouksia kuuleva Jumala.
3.) Pyhää Henkeä ei voi itse ottaa käyttöönsä, koska Hän tulee ihmisen luo, jos haluaa, koska Hän kulkee missä tahtoo, emme edes aina tiedä Hänen olemassa oloaan.
4.) Pyhä Henki johdattaa kaikkeen totuuteen, mutta se edellyttää, että ihminen haluaa ottaa totuuden vastaan. Pyhän Hengen johdatuksen voi myös torjua, ja se tekee Hänet murheelliseksi. Lopulta hän voi jopa kokonaan lähteä ihmisen luota etsimään toisia, jota ovat paremmin otollisia Hänen hiljaiselle puheelleen.
5. Jeesus tuli, että jokaisella olisi mahdollisuus iankaikkiseen elämään. Hän oli Sana elävänä. Sitä hän on yhä tänäänkin. Jumalan sanan eli Jeesuksen opetus on seurakuntamme perusopetusta. Häneltä ovat sekä VT että UT, joita me molempia arvostamme yhtenä kokonaisena opetuksen perustana.
Yksin Raamattu, koko Raamattu ja Raamattu itse itsensä selittäjänä on oleva jalkaimme lamppu ajan loppuun asti. Jos sieltä löytyy jotakin, sellaista, jota emme ole huomanneet, meidän tulee tutkia se ja asettaa arvoonsa.
Adventismin tulee olla Raamatun pohjalta nousevaa opetusta, ja sitä se on ollut ainakin tähän asti.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti38140431Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1168867Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos316080Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös224708Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi623885Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta543680Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D743221- 342883
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192458Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!192282