Metallikärkinen jääskraba?

jamo

Vaimo osti Tarjoustalosta jonkun kotimaista valmistetta olevan jääskraban, jossa on metallinen reuna. Muoviseen verrattuna toimii kyllä hyvin ja kevyesti, mutta mietitytti ikkunoita skrabaillessa että tykkääköhän ikkunat kyttyrää metalliraapasta? Onko noissa nykylaseissa jotain eroa vanhoihin "kunnon" laseihin?

7

1585

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laite!

Mullakin oli jokin messinkinen skrapa, sen kun heittää lokeroon, niin se voi taipua. Sillä sitten raapi lasiin naarmuja EiOK!

• nimittäis

Se pysyy suorana eikä siihen tule raapivia epätasaisuuksia.

• wileni

Minulla on käytössä sellainen, jostain kultaiselta 80-luvulta peräisin oleva, jääskraba jossa on metalliterä (jokin kupariseos kaiketi), muoviterä sekä kumilasta (kuin pyyhkijän kumi). Ainakaan tuo kuparinen terä ei ole niin kova että naarmuttaisi lasia, ja on muuten hyvä ja tehokas skrabaamiseen. Miksipä muuten sitä olisin noinkin pitkään käyttänyt! :)

• käyttökerran

jälkeen lasissa on pysyvät naarmut. Täytyisi lailla kieltää moiset lastat. Ne oli paikallaan silloin kun lasit olivat lasia mutta ei enää.

• oikein käytettynä..

Olen itse käyttänyt ko. skrabaa jo parikymmentä vuotta (ostellut välillä uusia). Parempaa skrabaa EI OLE!

Kun sillä skrabaa tuulilasia, niin homma on tehtävä yhdensuuntaisin työnnöin,EI EDESTAKAISIN!

Naarmut tulevat juuri edestakaisin hankauksesta, myös muoviskraballa!

Sitten on tietysti kysymys kuinka PASKANEN on tuulilasi. Minä käytän pissapoikaa viimeisen kerran illalla tullessani parkkiin.

• mutta

sulla onkin se Taunus 17 M.

Siinä onkin lasiset lasit.

• metallilasta
        mutta kirjoitti:

sulla onkin se Taunus 17 M.

Siinä onkin lasiset lasit.

Olen itse tehnyt tuhansia tuulilaseja tehtaalla. Lasi tänä päivänä on kovempaa kuin ennen, eikä metallilasta naarmuta lasia ellei lasi ole kurasta paskainen. Mutta silloin naarmuttavana aineena on se kura/hiekka-aines ja naarmuuntumista tapahtuu myös tällöin muovilastaa käytettäessä.

Käyttötapa tatkaisee tietysti.

Parhaan lastan olen tehnyt itse. Puukahvallisesta pakkelilastasta peltiterä pois ja tilalle tavallinen katkopalaterä 2 komponenttiliimalla. Terään vain suojus ettei telo sormiaan.

Sitten skrapaillessa suhteellisen loiva skrapakulma ja mitään kohtaa ei tarvi lykkiä kun kerran.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      186
      13767
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5493
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4960
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      156
      3734
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2873
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1811
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      373
      1714
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe