ala loppua?? Vai viel jatkoillekko te hipsitte??
Missäs on kaikki ne hauskat jutut...juhlista...En millään malttais odottaa seiskan ilmestymistä:o/
No eiks ne juhlat jo
64
2036
Vastaukset
- se juorutäti
näytti olevan paikalla juhlimassa.Saat varmasti jatkoilta kunnon kuvauksen.
- quistis
huuhaalaisista kirjoittaa...sit kiinnostaa..Muuten ei...No heh...ei juorut koskaan kiinnostaneet...Elämä kyllä;o))
hauskaa oo tapahtunut.... heittivät mun linnan ovelta pellolle ku yritin kuokkia sisään.....=;0)))))))
- quistis
Siks just en seura edes teeveestä koko touhua...Höh...:o(
quistis kirjoitti:
Siks just en seura edes teeveestä koko touhua...Höh...:o(
mut arvaa mitä...mun korkkis (korkokenkäni) jäi sinne..... jos sen vaiks joku komee kadettipoju tois mulle takasin...*Wirnnnn...*
säki oot kuulemma ollu paituli pääl siel.... tuol alempaa luin.... höh... eikä törmätty missään..... jummi jammi...tööt...=:0)))))))- quistis
BBrunetti kirjoitti:
mut arvaa mitä...mun korkkis (korkokenkäni) jäi sinne..... jos sen vaiks joku komee kadettipoju tois mulle takasin...*Wirnnnn...*
säki oot kuulemma ollu paituli pääl siel.... tuol alempaa luin.... höh... eikä törmätty missään..... jummi jammi...tööt...=:0)))))))Yritin pitää matalaa profiilia....Hemskatin A.Ryllie,kun käräytti mut...Booli oli siel ihan huonoa...Tais olla smurffilimua...;o)
Odotas van ensiviikolla sun ovesi takana tosi pitkä jono kadetteja...korkkareiden kanssa...Piilotas se korkkari,joka on kotona..kais ymmärrät yskän;o))) quistis kirjoitti:
Yritin pitää matalaa profiilia....Hemskatin A.Ryllie,kun käräytti mut...Booli oli siel ihan huonoa...Tais olla smurffilimua...;o)
Odotas van ensiviikolla sun ovesi takana tosi pitkä jono kadetteja...korkkareiden kanssa...Piilotas se korkkari,joka on kotona..kais ymmärrät yskän;o)))patjan alle....pssst...tää on sit salaisuus...älä kerro kellekkään....=;0)))))))))
- quistis
BBrunetti kirjoitti:
patjan alle....pssst...tää on sit salaisuus...älä kerro kellekkään....=;0)))))))))
Sä voit samalla sit testata et oletkos todellinen prinssessa....Kätevää vai mitä??? Kerros sit huomenna et tunsitkos mitään patjan alla ja oletkos mustelmilla???
quistis kirjoitti:
Sä voit samalla sit testata et oletkos todellinen prinssessa....Kätevää vai mitä??? Kerros sit huomenna et tunsitkos mitään patjan alla ja oletkos mustelmilla???
*autss...autss....*olen juu uus piilo nakkaan partsilta alasmokoman korkkarin......
ai hitto.... siin on kyl vaarana se et naapurin rouva voi vaiks sen sit napata....jään siis miettimään hyvää piiloa....
"en oo leidi enkä missityyppinen..." mites se laulu jatkukaan......=;0)))))))))- quistis
BBrunetti kirjoitti:
*autss...autss....*olen juu uus piilo nakkaan partsilta alasmokoman korkkarin......
ai hitto.... siin on kyl vaarana se et naapurin rouva voi vaiks sen sit napata....jään siis miettimään hyvää piiloa....
"en oo leidi enkä missityyppinen..." mites se laulu jatkukaan......=;0)))))))))rotunainen sitä napurin rouvalle...Vie vaik sun kadettis...Ai niin enkä edes alle viisikymppinen...kuules väärä biisi...Minullekkin;o))No tukiks mustelmia...Kumpi olet prinsessa vai rinsessa??
quistis kirjoitti:
rotunainen sitä napurin rouvalle...Vie vaik sun kadettis...Ai niin enkä edes alle viisikymppinen...kuules väärä biisi...Minullekkin;o))No tukiks mustelmia...Kumpi olet prinsessa vai rinsessa??
prinsessa on jokamiehen unelma...heh....eli rinsessa on sit joka toisen miehen unelma.... rinsessa on sopivasti.....ööööh..."renttu "nainen....=;0))))))))))
- quistis
BBrunetti kirjoitti:
prinsessa on jokamiehen unelma...heh....eli rinsessa on sit joka toisen miehen unelma.... rinsessa on sopivasti.....ööööh..."renttu "nainen....=;0))))))))))
rinsessa renttunen...Hmmm...Juuh..toimii...
Mut tää on vain Quu...pelkästään:o// quistis kirjoitti:
rinsessa renttunen...Hmmm...Juuh..toimii...
Mut tää on vain Quu...pelkästään:o//*nauraa kippuras....juuuuuuuh...... jokainen meistä rinsessoista on renttunen....heh....=;0))))))
- quistis
BBrunetti kirjoitti:
*nauraa kippuras....juuuuuuuh...... jokainen meistä rinsessoista on renttunen....heh....=;0))))))
Varos kun naurat niin kippurassa ettei pisa tirahda pikkareihin....No hemmetti tääkin kikattaa...jalat ristissä....
quistis kirjoitti:
Varos kun naurat niin kippurassa ettei pisa tirahda pikkareihin....No hemmetti tääkin kikattaa...jalat ristissä....
huuhailussa on se vaara juuuuu...siksi käyn pisssss enen ku alan tähän....heheheeeee......=;0))))))))
- quistis
BBrunetti kirjoitti:
huuhailussa on se vaara juuuuu...siksi käyn pisssss enen ku alan tähän....heheheeeee......=;0))))))))
se mitä tyttöjen on tehtävä..rinsessa renttustenkin;o))
quistis kirjoitti:
se mitä tyttöjen on tehtävä..rinsessa renttustenkin;o))
pelaan...(tai en liiku mihkään...) hei ne on koneel...heh....
ja sen jälkeen unimaahan.....
Unosia kauuniita ja oman kullan kuvia Quuuuu....=:0))))))))- quuuuuuuuuuuuuuuuu
BBrunetti kirjoitti:
pelaan...(tai en liiku mihkään...) hei ne on koneel...heh....
ja sen jälkeen unimaahan.....
Unosia kauuniita ja oman kullan kuvia Quuuuu....=:0))))))))valkkaas hyvin huomenna...se kad...eikun se kenkä:o))))))
- quistis
Nooh...kiitoksia....Quu quikkii salaa..;o))
- Pikkukolli
quistis kirjoitti:
Nooh...kiitoksia....Quu quikkii salaa..;o))
Kaikki siskot ja veljet heitettiin pää edesslä kiveen. Jäin yksin. Ihmiset on julmia....
- quistis
Pikkukolli kirjoitti:
Kaikki siskot ja veljet heitettiin pää edesslä kiveen. Jäin yksin. Ihmiset on julmia....
Niin ihmiset on todella julmia,,,Mä näin pienenä tyttösenä,kun yksi todella tyhmä mies heitti kaikki pikkukisut pää edellä kiveen..Quun sydäntä särkee vieläkin...Näin pitkään painajaisia asiasta...Quu rapsutta pikkukollia ja anta kermaa....:o)
- Pikkukolli
quistis kirjoitti:
Niin ihmiset on todella julmia,,,Mä näin pienenä tyttösenä,kun yksi todella tyhmä mies heitti kaikki pikkukisut pää edellä kiveen..Quun sydäntä särkee vieläkin...Näin pitkään painajaisia asiasta...Quu rapsutta pikkukollia ja anta kermaa....:o)
Se oli niin kun äiti meidät pennut synnytti ulkovaraston vintille ja sinne pikkupojan laittoi kiipeemään ja se pikkupoika itki ja antoi kaikki muut paitsi minut.... äiti antoi mulle maitoo ja vahvistuin ja musta tuli kulkukissa
- quuuuuuuuuuu
Pikkukolli kirjoitti:
Se oli niin kun äiti meidät pennut synnytti ulkovaraston vintille ja sinne pikkupojan laittoi kiipeemään ja se pikkupoika itki ja antoi kaikki muut paitsi minut.... äiti antoi mulle maitoo ja vahvistuin ja musta tuli kulkukissa
Auttanut monia kulkukissaparkoja uuteen kotiin...Juotanut,syöttänyt,madottanut...rapsutellut ja ja etsinyt hyvän uuden kodin;o))) Ei voi Quukaan kaikkia pikkukolleja itsempitää;o)))))))))))))
- Kill-Master
Suomi on hyvä maa. Se on paras meille suomalaisille. Se on puolustamisen arvoinen maa ja sen ainoa puolustaja on Suomen oma kansa.
Isenäisyyspäivä BOOLI (valmistusohje noin 4 litralle, alkoholipitoisuus 8,2 %)
Varaa seuraavt:
Minttuviinaa 40 % 0,50 litraa
Tähti Triple Sec likööri 40 % 0,26 litraa
Roses Lime Cordial 0,50 litraa
Blue Curacao likööri 21 % 0,07 litraa
Sprite virvoitusjuoma 2,60 litraa
Koristeeksi sopii mintunlehti, sitruunaviipaleet, limelohkot
Osta juomat hyvissä ajoin ennen juhlaa valmiiksi. Alkoholijuomat saat Alkosta, Roses
Limeä, samoin kuin koristeeksi sopivia hedelmiä ja mintun lehtiä myyvät hyvin varustetut ruokakaupat. Tarkista ennakkoon. Jäähdytä juomat ennen boolin valmistusta.
Kaada minttuviina. Sekoita siihen Tähti Triple Sec likööri sekä Roses Lime mehu annosteluohjeen mukaisesti.
Lisää Sprite virvoitusjuoma. Lopuksi annostele Blue Curacao, joka antaa kauniin värin juomalle. Muista jääpalat ja se, että yksinkertainen on kaunista koristelussa.
Nautinnollista Juhlaa!
Juhlikaa!! Toivoo Kokkisetä- quistis
isänmaallinen nainen...Väritykseltäänkin sinivalkoinen..luonnostaan...:o))))))))))
- Kill-Master
quistis kirjoitti:
isänmaallinen nainen...Väritykseltäänkin sinivalkoinen..luonnostaan...:o))))))))))
Hiukset aivan ultrablondit, hieman sinisesti vällyvät ja pukeutuu siniseen pukuun joka säihkyy, ja valkoiset kengät???
http://www.qstudio.fi/juhla_img/juhlapuku1.jpg
Hmm, puku ois tossa, valkoiset käsineet ja blondit hiukset.... - quistis
Kill-Master kirjoitti:
Hiukset aivan ultrablondit, hieman sinisesti vällyvät ja pukeutuu siniseen pukuun joka säihkyy, ja valkoiset kengät???
http://www.qstudio.fi/juhla_img/juhlapuku1.jpg
Hmm, puku ois tossa, valkoiset käsineet ja blondit hiukset....Eloveenaquu:o)) Vautsi...Toi puku hieno...Pukis hienosti..Aikas avonainen kyllä...;o))
- Kill-Master
quistis kirjoitti:
Eloveenaquu:o)) Vautsi...Toi puku hieno...Pukis hienosti..Aikas avonainen kyllä...;o))
Ihan sopivasti... naiset kyllä itse tietävät mikä miestä kiinnostaa. Mitä enemmän miehet katsovay suoraan silmiin kuin avonaiseen kaula aukkoon, on naisen helppo nähdä mitä mies todella ajattelee :)
- quistis
Kill-Master kirjoitti:
Ihan sopivasti... naiset kyllä itse tietävät mikä miestä kiinnostaa. Mitä enemmän miehet katsovay suoraan silmiin kuin avonaiseen kaula aukkoon, on naisen helppo nähdä mitä mies todella ajattelee :)
hemmetti...Sitäkös se onkin...Huomenna kyl laitan tummat lasit silmille:o/
- perskuti
Quistis odottaa milloin tulee seiska? Ja minä,...milloin tulee kuusi!
Seiskasta en tiedä, mutta kuusi tulee joulu-aattona:=))
Hyvää itsenäisyyspäivää Sinulle Quistis.
Meni onnittelut "vähän" myöhäiseksi kun tulin juuri reissulta ja matka oli "B" matka,..ei ollut läppäri mukana...Heh heh.- quistis
Hyvää sinullekkin:o)) Ompas hauska tavata...Quu vallan ilahtui:o))
- perskuti
quistis kirjoitti:
Hyvää sinullekkin:o)) Ompas hauska tavata...Quu vallan ilahtui:o))
Olin keskisuomessa.
Aamupäivällä oli pieni pakkanen, juuri satanut lumi, järvi mennyt yön aikana riitteeseen, havupuissa vähän tykkylunta ja kuura pensaissa,
sen kaiken lisäksi auringonpaiste...Voiko ihminen enempää vaatia?
Juna Qulkee vaan, Qulkee:=)) - quistis
perskuti kirjoitti:
Olin keskisuomessa.
Aamupäivällä oli pieni pakkanen, juuri satanut lumi, järvi mennyt yön aikana riitteeseen, havupuissa vähän tykkylunta ja kuura pensaissa,
sen kaiken lisäksi auringonpaiste...Voiko ihminen enempää vaatia?
Juna Qulkee vaan, Qulkee:=))tuntemattoman sotilaan alkukuvien maisemissa;o))
-niin se tunne.....niin joululle tuntuu taas...tuntuu;o) - perskuti
quistis kirjoitti:
tuntemattoman sotilaan alkukuvien maisemissa;o))
-niin se tunne.....niin joululle tuntuu taas...tuntuu;o)Juokaa naikaa, viisi minuttia on aikaa, sitten jatkuu pressavaalikamppanija!!!!!!
- quistis
perskuti kirjoitti:
Juokaa naikaa, viisi minuttia on aikaa, sitten jatkuu pressavaalikamppanija!!!!!!
vain viisi minuuttia...No huh...Onneksi en suostunut pressaehdokkaaksi...Viuh...;o))
- kippari
jo niin kännissä siellä et putoo koko sakki koleera altaaseen tässä kohtaa iltaa:=)))
- quistis
Tavattiinham mekin huuhaalla tänään...Sä;o))
- kippari
quistis kirjoitti:
Tavattiinham mekin huuhaalla tänään...Sä;o))
tosiaan ovat jo aika suutäynnä tässä kohtaa iltaa:=))No meillä ei sitä murhetta:=)No nyt kippari painuu nukkumaan eikun hyvää yötä ja kauniita unia sinulle:=)
- quistis
kippari kirjoitti:
tosiaan ovat jo aika suutäynnä tässä kohtaa iltaa:=))No meillä ei sitä murhetta:=)No nyt kippari painuu nukkumaan eikun hyvää yötä ja kauniita unia sinulle:=)
Nuku levollisesti...nähden kuitenkin kauniita unosia...ihania...:o)))))))))))
- kippari
quistis kirjoitti:
Nuku levollisesti...nähden kuitenkin kauniita unosia...ihania...:o)))))))))))
nään varmasti eräästä:=)
- quistis
kippari kirjoitti:
nään varmasti eräästä:=)
niin kovin....Quukin näkee rakkaastaan...näkee:o)
- :o)))
;o))))))))))))))))) ..... Aamuhymyt Quulle!!! ;o))))))))))))))))))))))))))))))Sisältyköön päivääsi vielä enemmän hymyä! :o))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))).....................
- quistis
maailma on yhtä hymyä:o))))))))))))))))))) Kiitos sinulle samoin ja kaikille muille...kaikille:o)))))))))))))))))))))))
- vatun
quistis kirjoitti:
maailma on yhtä hymyä:o))))))))))))))))))) Kiitos sinulle samoin ja kaikille muille...kaikille:o)))))))))))))))))))))))
vattu
- amaryllie
paituli pahinta sorttia ja mallia....
lähdin etsimään sinua niiltä jatkoilta mutta ongelmana on nyt se ,että taisin etsiä väärältä paikkakunnalta, väärästä baarista ja väärästä seurasta!!iuh!
olen kuitenkin edelleen reisussa, etsimässä quuta heinäsuovasta...vai miten se meni...paituli on hiukan reisussa rähjääntynyt mutta toivon sen kelpaavan uutena goottipaitulina, hiuslaitteeni...nooooh....tuulenpesältä se lähinnä nyt näyttää mutta sopii goottipaituliin....
voisitko antaa vinkin missä ne jatkot nyt on ,niin koitan vielä löytää perille....
on muuten ihan kamalasti jatkoja jokapuolella........- quistis
Täällä jatkojohtoon sotkeutuneena....Täällä eteläisellä susirajalla..Tules vain auttamaan...Olen kaulaani myöten sotkeutunut jouluvaloihin ja jatkojohtoon...Muutes aikas hauska joulupaituli tästä tulikin....A.Ryllie..onkos sulla jäänyt jatkot nyt pahasti päälle???...No jäi sit ne naapurin verhotkin palauttamatta...No onneksi sinulla nyt hyvä valepuku...goottityylilyyli...paitulikoheltaja;o))
Nooh.....kunnia menee,mutta maine senkun kasvaa...Vai oliks se toisin päin?? Huhuu...täällä...:o)))) - aina yliampua
quistis kirjoitti:
Täällä jatkojohtoon sotkeutuneena....Täällä eteläisellä susirajalla..Tules vain auttamaan...Olen kaulaani myöten sotkeutunut jouluvaloihin ja jatkojohtoon...Muutes aikas hauska joulupaituli tästä tulikin....A.Ryllie..onkos sulla jäänyt jatkot nyt pahasti päälle???...No jäi sit ne naapurin verhotkin palauttamatta...No onneksi sinulla nyt hyvä valepuku...goottityylilyyli...paitulikoheltaja;o))
Nooh.....kunnia menee,mutta maine senkun kasvaa...Vai oliks se toisin päin?? Huhuu...täällä...:o))))noita sanoja ja hymiöitä?
- quistis
aina yliampua kirjoitti:
noita sanoja ja hymiöitä?
Ja sekö harmittaa?? No anna anteeksi....Voihan...nyt jo pyydän anteeksi itseäni:o( Hei...Tää on huuhaa...tilaa kaikille sellaisena kuin olemme...Niinhän:o))) Myös Quulle!!!
- vanha ihminen
quistis kirjoitti:
Ja sekö harmittaa?? No anna anteeksi....Voihan...nyt jo pyydän anteeksi itseäni:o( Hei...Tää on huuhaa...tilaa kaikille sellaisena kuin olemme...Niinhän:o))) Myös Quulle!!!
venyttää täällä sanoja ja hymiöitä joka perkeleen päivä
- quistis
vanha ihminen kirjoitti:
En mä ole vanha ihminen...Mun isänikään ei ole viel vanha....Ole onnellinen ettet kuule mun ääntäni tai...hui kauhistus näe mua joka päivä:o)) Ja...tiedäthän sä ihminen miten vältät ....:o)
- mitään
quistis kirjoitti:
En mä ole vanha ihminen...Mun isänikään ei ole viel vanha....Ole onnellinen ettet kuule mun ääntäni tai...hui kauhistus näe mua joka päivä:o)) Ja...tiedäthän sä ihminen miten vältät ....:o)
mutta nuo venytykset
- quistis
mitään kirjoitti:
mutta nuo venytykset
Äläs harmittele....Ei ne keneltäkään leipää pyydä:o/
Tiedätkö...Mua ei harmita kenenkään kirjoitukset...ei edes sellaiset,joissa mua vaaditaan muuttumaan aivan joksikin toiseksi mikä mä olen...No myönnän et joskus asia sattuu. - et sinä
quistis kirjoitti:
Äläs harmittele....Ei ne keneltäkään leipää pyydä:o/
Tiedätkö...Mua ei harmita kenenkään kirjoitukset...ei edes sellaiset,joissa mua vaaditaan muuttumaan aivan joksikin toiseksi mikä mä olen...No myönnän et joskus asia sattuu.ole tuollainen
- quistis
et sinä kirjoitti:
ole tuollainen
Kerro millainen olen?? Tunnetko sä mut?? Quu kiinnostui....
- ethän
quistis kirjoitti:
muutu koskaan!!!
- kirjoita
quistis kirjoitti:
Kerro millainen olen?? Tunnetko sä mut?? Quu kiinnostui....
juttuja lapsen tasolla ja väitä olevansa sellainen kuin lapsi itse
- quistis
kirjoita kirjoitti:
juttuja lapsen tasolla ja väitä olevansa sellainen kuin lapsi itse
Tää palstahan nimenoman huuhaa....Enkä mä lapsen tasolla kirjoita...Arki on niin kiireinen,,,lapsen herkkyys valitettavasti monelta "aikuiselta" kadonnut...Quu ei pyrikkään miellyttämään ketään erityisesti...Kunhan vain tuulettelee...Kai sä sallit se???
- tekeeee
quistis kirjoitti:
Tää palstahan nimenoman huuhaa....Enkä mä lapsen tasolla kirjoita...Arki on niin kiireinen,,,lapsen herkkyys valitettavasti monelta "aikuiselta" kadonnut...Quu ei pyrikkään miellyttämään ketään erityisesti...Kunhan vain tuulettelee...Kai sä sallit se???
sitä quuuuuuuuuuuu tekeeeeeeeeeeeee tätä
- ssbadammm
tekeeee kirjoitti:
quuuuuuuuuuu on mun kamu ja se välillä leikkii munkaa :P
mut jos sä haluut nii kyllä me varmaa sunkikaa leikitää, mut ensin kyllä siivotaa sun suuta, jookos :DDD - quistis
tekeeee kirjoitti:
ja vaikka mitä muutakin...Voisin kirjoittaa sustakin...mutten tunne sua.Taidat pitää Quusta:o/
Vai mistä moinen vaivan näkö??? - jeffjeff
tekeeee kirjoitti:
sinä multinikkeiliä taas joraamaan:(
kun niin "kiire" on että ei ehdi otta vaki nikkiä
mutta kerkeää kyllä päätä aukoa taas:(((((( - kippari
vanha ihminen kirjoitti:
vinoilemaan jollekin muulle ja anna Quun kirjoitella sillai kun hän haluu onhan täällä monia muitakin kirjoituksia missä hymiöitä yms. et niille välillä repimään naamaa.Minusta olette aina onnetomia tyypejä kun yhden ihmisen kimpussa olette.Kaikesta huolimatta hyvää illanjatkoo sinulle"kiusaaja"
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti29546150Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!5411558Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy27611194Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump589956Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla958759Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua3116867Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon
Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka193909Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta
Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j73616- 893520
Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti33470