elämäntapa muutos

painan nyt 105kg ja pituutta tai lyhyyttä on 155cm, olen pähkäillyt nyt ongelmani kanssa ja kysyisinkin kannaattaako mennä jonnekin psykologi-lääkärille,laihdutuspulssiin tms , painovartijoihin, vai lenkkipolulle, mikä ois järkevintä , onko joku saanut , kokeillut laihdutukseen lääkkeitä, ja millä tuloksella , entä jotain hypnoosia, mistä mä saisin voimia ees yhteen kiloon ja sen pois pitämiseen . 40-50kg tarttis saada pois, korkea verenpaine , jalat särkee, närästää, suvussa sokeritautia ja sen sellasta , voiko terveyskeskuksen lääkäriltä pyytää vaikka liikunta reseptiä jolla pääsis uimaan ja vaikka kuntosalille pikkasen halvemmalla , pikkuseijukka

6

831

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hande

ison elämäntavanmuutoksen. Pitäisi syödä terveellisesti ja liikkua enemmän...
      Siihen tosin ei kaikki pysty, joten lääkkesitä voi olla apua (Reductil tms... ) . Myös jotkut ovat saaneet apua hypnoosista. Ei se psykologikaan ole ihan pahimmasta päästä.

• Ryyskytin

Jos laihduttaa haluat, kuntoile ja syö hyvin.

Jos lenkillä alat käymään, suosittelen aluksi kävelemistä noin tunti päivässä. Jos tuntuu liian vähältä, voit vaihtaa sen puolen tunnin lenkkiin. Joka kolmas päivä tulisi tehdä veto eli esimerkiksi juosta niin, että pulssi kohoaa maksimiarvoihin.

Hyvin syöminen ei tarkoita sitä, että otetaan 12 perunaa ja aimo kasa lihapullia. Hyvin syöminen tarkoittaa sitä, että kaikkea syödään suhteessa. Neljäsosa lautasesta perunaa, riisiä, spagettia tms, neljäsosa lihaa, kalaa tai kanaa ja puolet vihanneksia ja juureksia. Jos syöt vähemmän jotain, vähennä se määrä myös kaikista muista lautasen osista.

Jos koitat jotain dieettiä, ole tarkkana siitä, että varmasti saat kaikki tarvitsemasi vitamiinit ja muut.

Tällä pääsee alkuun. Itse olen erittäin hyvässä kunnossa ja noudatan tätä (lukuunottamatta dieettiä). En sitten tiedä, päteekö se muillakin.

• Sissy-

Moi pikkuseijukka!

Koska sinulla on painoindexin mukaan sairaalloinen lihavuus, minä suuntaisin katseesi lääkärille. Löysin netistä tälläisen

"Xenical-laihdutuslääkkeessä vaikuttavana aineena on orlistaatti. Lääke estää rasvan imeytymistä vaikuttamalla paikallisesti ohutsuolessa estäen suolistolipaasientsyymejä pilkkomasta triglyseridejä, jolloin 30 % ravinnon rasvasta jää imeytymättä. Xenicalia saa ainoastaan lääkärin määräämällä reseptillä.
      Xenicalia suositellaan potilaille, joiden painoindeksi on vähintään 30 tai potilaille, joiden painoindeksi on vähintään 28, ja joilla on lisääntynyt riski saada tiettyjä ylipainoon liittyviä sairauksia, kuten veren korkea kolesteroli, diabetes tai verenpainetauti"

sinulla painoindexi oli 43.

Löytyi myös toinen:

"Reductil-laihdutuslääkkeessä vaikuttavana aineena on sibutramiini. Lääkkeen ensisijainen vaikutus perustuu kylläisyyden tunteen lisäämiseen. Reductilia saa ainoastaan lääkärin määräämällä reseptillä.

Reductil on kaksivaikutteinen:

1) lääke lisää kylläisyyden tunnetta, jolloin syödyn ruuan määrä vähenee
      2) lääke vähentää elimistön energiankulutuksen menemistä "säästöliekille" laihtumisen aikana.

Reductilia suositellaan potilaille, joiden painoindeksi on vähintään 30 tai potilaille, joiden painoindeksi on vähintään 27, ja jos potilaalla on muita ylipainoon liittyviä riskitekijöitä, kuten veren korkea kolesteroli tai aikuisiän diabetes."

Toivottavasti et ollut vielä saanut näitä vastauksiisi, en nimittäin lukenut aiempia vastauksia! :)

• mä-ite

Heinäkuun alussa painoin 100,8 kg ja pituutta minulla on 156 eli melkein samoissa mitoissa kuin sinä. 5 kk laihista takana ja tällä hetkellä paino on 79,8 kg.Syön monta pientä ateriaa päivässä. Karkit ja jätskit olen jättänyt kauppaan. Liikunta minulla on epäsäännöllistä eli paino on pudonnut pääasiassa ruokavaliolla. Tsemppiä painonpudotukseen. Se vaatii sisua, mutta kun alkuun pääsee niin kyllä se siitä sitten. Mielestäni kaikista vaikeinta on sitten kunhan olen päässyt tavoite painoon, niin sen pitäminen siinä.

• kiitos viestistä koetan tästä päästä alkuun karkit ei niinkään kuulu mun ruokavalioon mutta jätski ja paljon ja isot annokset ruokaa , no koetan näistä kaikista hyvistä ohjeista kerätä ne mulle tärkeimmät ja vielä kun te söisitte ja vähä liikkuisitte munkin puolesta niin ol rait , tänään olen jo hyvällä mallilla vain sortunut yhteen torttuun ..........

• blondi-72hki

hyvä juuri minulle eli pilateksella pidän jäsenet notkeina-en ikävä kyllä tiedä niitä kaikkia liikkeitä- ja kuntoni korkealla sekä laihdutukselleni hyvän alun olen saanut välttämällä hissejä sekä rullaportaita,käyn lenkillä vähintään joka toinen päivä,kaksi kertaa viikossa salilla ja kaiken teen fiilisteni mukaan eli mitään en tee pakolla ja tietty ruokaremontti joka minulla tarkoittaa pienempiä annoksia ja syön säännöllisesti 2-4 kertaa päivässä eli noin 4 tunnin välein. Siksi tuo 2-4 kertaa kun minulla epäsäännöllinen työ. Jos haluan herkutella niin siinäkin noudatan säännöllisyyttä sekä pienempiä määriä ja tietyt herkut olen onnekseni pystynyt jättämään kokonaan pois. Syön myös nesteenpoistolääkkeitä. Kaverini laihdutti uimalla ja hän kävi kerran kk terveydenhoitajan painokontrollissa mutta en suosittele jättämään päivittäistä ruokailua pois kuten hän teki j oli välillä tosi huonossa kunnossa. Oma laihikseni sai pontta kun en ajatellut koko asiaa ja kun selkäni sekä nilkkani alkoivat reistailla eli se terveys se terveys!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe