Minulle määrättiin Elmex-geeliä suojaamaan ienvetäytyneitä hampaita. Nyt on ongelmana se, että aina tuon geelin käytön jälkeen on suu päivän pari kipeänä. Limakalvot kirvelevät ja polttavat. Olen toiminut pakkauksen ohjeiden mukaan ja huuhdellut suun lopuksi vedellä. Onkohan tuo fluoriannos liian vahvaa limakalvoille ? Käytän sitä nyt 1-2 kertaa kuukaudessa.
Voisiko joku alan ihminen kertoa ! Kiitos !
Elmex-geeli
8
3908
Vastaukset
- Haitallista
Mikä siinä fluorissa on niin haitallista ? Miksi näitä tuotteita sitten saa myydä ja niitä vielä määrätään potilaille reseptillä ?
- Tahnasta
Haitallista kirjoitti:
Mikä siinä fluorissa on niin haitallista ? Miksi näitä tuotteita sitten saa myydä ja niitä vielä määrätään potilaille reseptillä ?
Hl sanoi itse minulle, että Elmexin tahnan fluori on todettu huonoksi. En sitten tarkemmin kysellyt, että miksi näin on.
- GABA Int.
Tahnasta kirjoitti:
Hl sanoi itse minulle, että Elmexin tahnan fluori on todettu huonoksi. En sitten tarkemmin kysellyt, että miksi näin on.
elmex-hammastahna on Keski-Euroopassa hammaslääkäreiden eniten suosittelema hammastahna ja lisäksi se on myös käytetyimpiä hammastahnoja siellä. Sen tehosta on olemassa satoja kliinisiä tutkimuksia.
- saksalainen
GABA Int. kirjoitti:
elmex-hammastahna on Keski-Euroopassa hammaslääkäreiden eniten suosittelema hammastahna ja lisäksi se on myös käytetyimpiä hammastahnoja siellä. Sen tehosta on olemassa satoja kliinisiä tutkimuksia.
Aivan oikeassa olet. Täällä Saksassa Elmex-geeliä ja hammastahnoja suosittelee jokainen hammaslääkäri. Ei kai ne tuotteet sitten kovin huonoja voi olla :)
- On ihan toisin
saksalainen kirjoitti:
Aivan oikeassa olet. Täällä Saksassa Elmex-geeliä ja hammastahnoja suosittelee jokainen hammaslääkäri. Ei kai ne tuotteet sitten kovin huonoja voi olla :)
Miksiköhän suomalaiset lääkärit eivät sitten suosittele sitä potilailleen ? Joku syy siihen täytyy olla ?!
- lmex
Jos ne limakalvo-oireet tuntuvat ikäviltä ja jos hampaat eivät vihlo, niin Elmex-geelin käytön voisi ainakin väliaikaisesti lopettaa kaikessa rauhassa , ja ottaa asia puheeksi kun seuraavan kerran käy hammaslääkärissä.
Limakalvo-oireiden aiheuttaja voi olla mikä tahansa geelin aineosista. - elmeri
minullekin hammaslääkäri on suositellut elmex-geeliä reikiintymisen ehkäisyä vastaan ja olenkin sitä käyttänyt kerran viikossa kuukausien ajan, eikä ole mitään ongelmia ollut. olen ollut tyytyväinen tuotteeseen. ehkä sinulla on vain joku allergia jotain geelin aineosaa vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236788Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka211005- 75871
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47804Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.91768Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38751Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713