Onko kokemuksia Land-rover Discovery 2,5 TDi 4x4 maasturista?
mahdollisia tyyppi vikoja?
ylläpito juttuja esim. varaosien saantia ja hinta tasoa?
Land-Rover
21
24736
Vastaukset
- Diskooveri
Olen omistanut 4 vuotta ko. ajoneuvon vm -90. Eli vanhalla kun ajelee, niin tiettyjä ongelmia on, kuten kaikissa vanhoissa autoissa. Tekniikaltaan auto on 40-luvun tasoa, joten erittäin helppoa korjata itsekin. Varaosia saa helposti Lohjalta ja Turusta Off road liikeistä. Itse olen tykännyt kovasti ja rekisteröin sen huoltoajoneuvoksi tämän vuoden alusta, jolloin dieselvero putosi pakujen tasolle. Sähköpuoli ja erilaiset nestevuodot harmeina lähes koko ajan.
- Discovery
Mitä muutoksia pitää tehä että siitä saa huolto ajoneuvon? paljonko vero norm. ja paljo huoltoajoneuvona?
rajottaako uusi rekisteröinti käyttöä??? - Roveristi
Vanhemmilla samanikäinen Range Rover Vogue V8, vm. -88. Mittarissa nyt 508 tkm, ja edelleen käy ja kukkuu, vain normaalit huollot on tehty.
Pieniä lieviä nesteen kulumisia on, mutta eikähän se ole noin paljon ajetussa ihan normaalia.
Aika pitkälle samaa tekniikkaahan nämä ovat, -90 Disco ja tämä Range. Mutta sähköpuoli on ainakin tuossa meidän omassa pelannut aina. Ei koskaan mitään vikaa, keskuslukitus, s.peilit, s.lasit jne kaikki toimii, puhumattakaan moottorin sähköistä. - Diskooveri
Discovery kirjoitti:
Mitä muutoksia pitää tehä että siitä saa huolto ajoneuvon? paljonko vero norm. ja paljo huoltoajoneuvona?
rajottaako uusi rekisteröinti käyttöä???Discovery muutoskatsastetaan seuraavin muutoksin:
takapenkki ja -turvavyöt pois, katsastusaseman ohjeita noudattaen lisätään kiinteästi esim. työkalulaatikko ja viilapenkki. Auto muuttuu 2-paikkaiseksi ja max. nopeus 80kmh.
Ajoneuvovero putoaa n 800 ecustaa noin 200 ecuun. Liikennevakuutus nousee hieman.
- Lantikkamies
Erittäin hyvä maasturi, hyvä ajaa maantiellä ja maastossa. Aivan eri luokkaa kuin citymaasturit. Helppo korjata ja halvat varaosat ( off- roadpaja Turussa ja Brittiosa Kotkassa, Lahdessakin joku. Eikä merkkiliikkeissäkään mitään kovin kalliita japseihin verrattuna. Suosittelen automaattivaihteisena.
Pintapellit alumiinia kattoa lukuunottamatta.- Timo
Laatuvaunu, Hollola
- 2000
hieno peli maantielle,,,,,kaupunkiin vähän "jykevä" Imperiumin kokoinen kääntösäde, mutta niinhän kaikissa nelikoissa. Sopii myös vaimolle kauppakassiksi...
Automaatilla kuluttaa n.10,5l/100km kaupungissa tai moottoritiellä ei juuri eroa.
Tyyppivikoja uudemmissa?? : Syylarin päädyt heikot ??? alkavat "hikoilemaan" aikaa myöten, jossain vaiheessa alkaa jättämään maahan pientä täplää....uusi syylari maahantuojalla 350 ekuu..... yleensä korjaantuu myös paikkausaineella ( 5 ekuu).....
Ilmajousituksissa ( siis taka) ollut vuotoja pusseissa, tai kontaktihäiriöitä korkeusantureissa...muuten hieno jousitus , nosto ja laskuominaisuuksineen....tosin jos pussi puhkeaa, niin pussia halvemmalla (olikohan 480 ekuu) saa tilalle alkuperäiset taka kierrejouset tykötarpeineen ( n.250 e yht) ja vaihtotyö onnistuu itsekkin.....
Muuten on kyllä aika pomminvarmaa ja itsekkin helppohuoltoista tekniikkaa...alkuperäiset jarrupalat kestävät takana n. 110-120tkm ja edessä n.140tkm tosin hintaakin on sitten luokkaa 150 ekee /akseli tarvikkeita saa vaikka motonetista , mutta kestoiästä ei ole havaintoa.........- Olbedus
Omani Disco2 vm. -02 TD5 automaatti on palvellut nyt reilut 5 vuotta ja 101t mittarissa. Tuli minulle alunperin "vahingossa" kun en maasturia ollut ostamassa mutta nyt en vaihtaisi pois. Pienikokoinen vaimonikin tykkää kovasti ajella. Pikkuvikaa alkaa olla mutta se lienee luonnollista. Takailmajousien venttiili, naftapumppu, tehostimen hydrauliletku menneet näin parin viimeisen vuoden aikana.
Nyt katsastuksessa huomattiin etujousien olevan poikki ja sen korjauspaikkaa etsin Pääkaupunki seudulta - tietoa??? (ei oikein itsellä pysy jakkari kädessä) - 4.lantikka
Olbedus kirjoitti:
Omani Disco2 vm. -02 TD5 automaatti on palvellut nyt reilut 5 vuotta ja 101t mittarissa. Tuli minulle alunperin "vahingossa" kun en maasturia ollut ostamassa mutta nyt en vaihtaisi pois. Pienikokoinen vaimonikin tykkää kovasti ajella. Pikkuvikaa alkaa olla mutta se lienee luonnollista. Takailmajousien venttiili, naftapumppu, tehostimen hydrauliletku menneet näin parin viimeisen vuoden aikana.
Nyt katsastuksessa huomattiin etujousien olevan poikki ja sen korjauspaikkaa etsin Pääkaupunki seudulta - tietoa??? (ei oikein itsellä pysy jakkari kädessä)Nykyinen Diskovery -97 on tosiaan jo neljäs Land Rover (Defender,Range ja Disko x2). Muitakin maastureita on ollut itsellä ja työn puolesta. Vain Toyota HJ kilpailee tasaveroisesti kun ottaa huomioon kestävyyden,varaosien hinnat,vetokyvyn,mukavuuden,tilat ja hankintahinnan muodostaman yhtälön. Samalla rahalla saa siis enemmän ominaisuuksia ja kilometrejä. Kaikki ovat toki olleet 12 - 16 vuotta vanhoja, kaksi oli tuontiautoja. Viisisylinterinen diesel kärsii vanhemmiten lämpöongelmista ja venttiilikopan alle sijoitettu sähköjohdotus on säännöllinen uusittava - nelisylinterinen peruskone raksuttaa ja on hieman laiska, mutta huomattavasti halvempi käytössä. Samoin kierrejouset ja muu "vanha" (lue: luotettava ) tekniikka säästää hermoja ja lompakkoa. Ajan vuodessa noin 45 000, joten lasken kaiken yhteen ja koetan etsiä edullista autoilua, kuitenkin hinaten 3500 kg traileriakin ja käyden joskus hankalissakin paikoissa. Lantikoiden ominaisuudet ovat aina olleet yli minun kykyjeni teiden ulkopuolella - mitä ei voi sanoa Nissanista, VW:sta, Susukista ja Hyundaista. Ulkonäkö ja ikkunoiden tiivisteet ovat eniten minua vaivanneet, Rangen polttoaineen kulutuksen lisäksi - V 8.
- maastur fani
4.lantikka kirjoitti:
Nykyinen Diskovery -97 on tosiaan jo neljäs Land Rover (Defender,Range ja Disko x2). Muitakin maastureita on ollut itsellä ja työn puolesta. Vain Toyota HJ kilpailee tasaveroisesti kun ottaa huomioon kestävyyden,varaosien hinnat,vetokyvyn,mukavuuden,tilat ja hankintahinnan muodostaman yhtälön. Samalla rahalla saa siis enemmän ominaisuuksia ja kilometrejä. Kaikki ovat toki olleet 12 - 16 vuotta vanhoja, kaksi oli tuontiautoja. Viisisylinterinen diesel kärsii vanhemmiten lämpöongelmista ja venttiilikopan alle sijoitettu sähköjohdotus on säännöllinen uusittava - nelisylinterinen peruskone raksuttaa ja on hieman laiska, mutta huomattavasti halvempi käytössä. Samoin kierrejouset ja muu "vanha" (lue: luotettava ) tekniikka säästää hermoja ja lompakkoa. Ajan vuodessa noin 45 000, joten lasken kaiken yhteen ja koetan etsiä edullista autoilua, kuitenkin hinaten 3500 kg traileriakin ja käyden joskus hankalissakin paikoissa. Lantikoiden ominaisuudet ovat aina olleet yli minun kykyjeni teiden ulkopuolella - mitä ei voi sanoa Nissanista, VW:sta, Susukista ja Hyundaista. Ulkonäkö ja ikkunoiden tiivisteet ovat eniten minua vaivanneet, Rangen polttoaineen kulutuksen lisäksi - V 8.
Onko normaalia, että takapyörän yhden katkenneen pultin (vanteen kiinnitys) maksaa lähes tuhat euroa ja vie aikaa 2 päivää merkkikorjaamossa.
- maastur fani
maastur fani kirjoitti:
Onko normaalia, että takapyörän yhden katkenneen pultin (vanteen kiinnitys) maksaa lähes tuhat euroa ja vie aikaa 2 päivää merkkikorjaamossa.
Autolla (Disgo 2) ajeettu 36000 km. Pultti katkennut ajossa ei kuulemma kuulu takuuseen huh huh. Onko kenelläkään tietoa minkälainen rakenne on takapyörän navassa, onko pultit hitsattu tai muuten samassa "raudassa" kuin koko taka-akselisto. Varaosan hinta oli 330€ loppu 600€ työtä?
- joutomies
maastur fani kirjoitti:
Autolla (Disgo 2) ajeettu 36000 km. Pultti katkennut ajossa ei kuulemma kuulu takuuseen huh huh. Onko kenelläkään tietoa minkälainen rakenne on takapyörän navassa, onko pultit hitsattu tai muuten samassa "raudassa" kuin koko taka-akselisto. Varaosan hinta oli 330€ loppu 600€ työtä?
Tuo pulttien hinta töineen on ihan törkeö, ota yhteys Off Road pajaan tai Britti osaan ja kolmaskin löytyy vielä Suomesta tietysti netistä he kyllä kertoo mielellään mitä tehdään ja pultitkin löytyy asiallisella hinnalla.Onnea matkaan.
- masa.
Minulla ei ole diskoverystä kokemusta.ostin pari vuotta sitten 99 mallisen Fiilanderin silloin ajettu 170 tuhatta ja nyt 240 tuhatta ja ainut korjaus on valokatkaisija ja osiahan saa näihin 4-vetoisiin parista yrityksestä edullisesti. Lämmitys ja ilmanvaihto kyllä saisi olla parempi .Autoni on 1,8 koneella joka on kyllä aika kehno raskaaseen autoon.Uskon että uudemmat yli 2 litran koneet ovat toista luokkaa.KATSASTUSASEMALLA kyllä huomaa,että suuremmat Latikat kärsii alusta vioista,no voi olla että niitä käsketään rajummin.Kokeile 2 litran Friilanderia?
- -Mess-
On se lykky, että en lantikkaan hairahtanut. Tuntuu ongelmia olevan ja PV:llä kuullemma ongelmallinen ja kallis tyokalu.
- Verottaja..
Väärä palsta ja jos pitää kysyä niin...
- hukkapätkä
Missä on hyvä Range korjaamo eteläisen Suomen alueella?
- 6.lantikka
Nyt on alla Discovery 2 vm-04, kuudes Land Rover ja kolmas Discovery. Jokaisella on tullut ajeltua noin 50t/vuosi. Molemmat Ranget tulivat kalliiksi korjausten ja kulutuksen vuoksi. Mutta oli kyllä mukavaa kyytiä ja ominaisuuksia riitti. Defenderin mukavuus taas ilmeni kaikessa siinä, mitä siinä ei ollut. Paitsi ääni, keskustelu puhelimessa edellytti hiljentämistä kävelynopeuteen. Kyseessä oli vanhin mahdollinen versio. Maastossa se oli ylivoimainen. Nykyinen disco on oiva työkaveri. Puolen vuoden ja 20 000 kilometrin aikana olen lisännyt puoli litraa öljyä ja tankannut. Nyt menossa huoltoon Off pajalle.
Aikomuksena on ajaa tällä vielä pari-kolme vuotta ja sitten vaihtaa ehkä taas Rangeen. Se on kuitenkin maailman mukavin maastoauto... - mukavapeli
disco lakas käymästä pihalla suodattimen vaihto ei auttanut täytynee laahata Tuulissuolle huoltoon
- Kantikka
On kokemusta.
Nykyisin en koske enää edes pitkällä tikulla. Aitoa sumujen saarten paskaa. - Anonyymi
Kertokaa mikä keinuvipu kaisin on Freelanderin vaihdekepin kyljessä? Mihin se vaikuttaa ja koska sitä tarvitse tai kannattaa käyttää. Käyttöohjekirjassa se varmasti mainitaan, mutta kun minun auton mukana sitä ei tullut.
- Anonyymi
Pedellisessä piti olla "keinuvipu katkaisin" miten tässä kirjoitusvirheen saa korjattua ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869