Jotenkin tuntuu, että 'joillain' ihmisillä on tarve ajatella, että jokin hallitsisi meitä. Juuri tuo hallinta on käsite josta olen yrittänyt päästä eroon (menestyksekkäästi).
Tuen enemmän käsitystä missä massat pyorittävät tätä todellisuutta. todellisuus olisi "ei mitään". Itselleni ainakin on hyvin helppoa hyväksyä olemassaoloni tarkoituksettomuus. Olemme vain osa todellisuutta ilman sen kummempaa tehtävää. Vähän niinkuin lompakossa oleva plussakortti; enpä sitä ole koskaan käyttänyt vaikka se siellä aina on ollut.
Mites te muut?
No mitä tämä sitten on?
8
430
Vastaukset
- siemailija
En käsitä miksi meidän olemassaololla pitäisi olla jokin syy. Miksi on niin mahdotonta ajatella, että yksinkertaisesti vain olemme.
En myöskään ymmärrä miksi kaikella täytyisi olla jokin alku. Vaikka tiede osaakin nyt kertoa, että meidänkin universumilla on ollut alku, ei minun olisi mahdotonta ajatella, että maailmankaikkeus on aina ollut ja tulee aina olemaan. Se, että emme kykene jotain selittämään/käsittämään ei todellakaan tarkoita automaattisesti, että jumala on kaiken takana :)- Nebukadnessar
Eli ateismi on mystiikkaa, kuten kaikki muutkin uskonnot?
- SilitysrautaMikko
Nebukadnessar kirjoitti:
Eli ateismi on mystiikkaa, kuten kaikki muutkin uskonnot?
Ennemminkin uskomus kuin mystiikka!
Miksi muuten uskonnolliset jaksavat vetää Ateismia uskonnoksi? Olen jo monelta taholta kuullut saman vihjaisun. Ihan mielenkiinnosta. - Nebukadnessar
SilitysrautaMikko kirjoitti:
Ennemminkin uskomus kuin mystiikka!
Miksi muuten uskonnolliset jaksavat vetää Ateismia uskonnoksi? Olen jo monelta taholta kuullut saman vihjaisun. Ihan mielenkiinnosta.Tämä edellinen kaveri väitti, että mitään tieteellistä/naturalistista selitystä ei tarvita, ja se jos mikä on mystiikkaa. Kokonaan toinen asia tietysti on, jos ateisti uskoo naturalistisen selityksen olemassaoloon, vaikka sitä ei vielä tunneta.
- siemailija
Nebukadnessar kirjoitti:
Tämä edellinen kaveri väitti, että mitään tieteellistä/naturalistista selitystä ei tarvita, ja se jos mikä on mystiikkaa. Kokonaan toinen asia tietysti on, jos ateisti uskoo naturalistisen selityksen olemassaoloon, vaikka sitä ei vielä tunneta.
Jos nykyiset tieteelliset teoriat viittaisivat siihen, että meidän universumimme on aina ollut ja tulee aina olemaan niin ei minulla olisi mitään vaikeuksia hyväksyä sitä. Jos tämä on sinusta mystiikkaa niin olen pahoillani puolestasi.
- Nebukadnessar
siemailija kirjoitti:
Jos nykyiset tieteelliset teoriat viittaisivat siihen, että meidän universumimme on aina ollut ja tulee aina olemaan niin ei minulla olisi mitään vaikeuksia hyväksyä sitä. Jos tämä on sinusta mystiikkaa niin olen pahoillani puolestasi.
Sanoit, että et käsitä, miksi olemassaololle pitäisi olla jokin syy. Siitä sitten vedin tuon mystiikkajohtopäätökseni. No 'fense.
- Zurhoroe
"Tuen enemmän käsitystä missä massat pyorittävät tätä todellisuutta. todellisuus olisi "ei mitään". Itselleni ainakin on hyvin helppoa hyväksyä olemassaoloni tarkoituksettomuus. Olemme vain osa todellisuutta ilman sen kummempaa tehtävää."
Lukuisia kertoja käyty keskusteluja uskovaisen tuttuni kanssa asiasta. Esittää kysymyksen että kuinka voit elää tolla tavalla ettei olisi mitää tarkotusta? Mikäs siinä nyt on? Kutsun kaverit koolle haetaan olutta ja tilataan pitsa, :D. Helpompi elää niin kuin antaa jonkun satukirjan hallita elämäänsä alusta loppuun. Hullua.- SilitysrautaMikko
Itse duunissa ulkomailla ja tuo "Kutsun kaverit koolle haetaan olutta ja tilataan pitsa" laitto jotenkin kehon käyntiin! Perkele, enää viikko ja pääsee toteuttamaan tonkin rattoisan kuvion :D
Kiitos Jepelle tästäkin juhlasta. Luulen, että Jeesus kuoli ristillä jotta minä pääsen lentämällä Suomeen jouluksi juomaan kaljaa! Kiitos, Tack o' Hej!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475535Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612516Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181930Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1501791No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol361682- 171663
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5142881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome181135Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771108Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah62919