Konginkankaan turma

Apassi73

On se nyt helvetti miten Suomen oikeuslaitos toimii,todella valitettava onnettomuus joka sattui, ei varmasti ollut kenenkään tahallinen teko.Nyt syytteeseen laitetaan ihminen joka ei varmasti ole tahallisesti syypää tähän tragediaan ja joka varmasti tulee kantamaan loppuelämänsä syyllisyyttä ikävistä tapahtumista.Suomen laissahan ei pitäisi tuomita ketään puhtaista vahingoista,luuleeko joku hemmetin täysjärkinen että kuljettaja suunnitteli että, kunhan joku tulee vastaa nii sitten rytisee.Syyttäjä puhuu kuljettajan tekemisistä ja tekemättömyyksistä (ammattikuljettaja vuosia) HALOO!!! muutaman sekunnin aikana ei paljon kerkiä tehdä ja vaikuttaa kymmenien tonnien painoisen auton käyttäytymiseen liukkailla,vahinko oli monien ikävien tekiöiden summa,pistetään samalla syytteeseen pakkas-ukko/sää-herra ja se valtio josta se suola tuotiin ja jota tielle levitettiin,mutta ei pitänny tietä sulana ja tietysti kunta joka oli vastuussa tien kunnosta.Suomessa herrat perkele saa kännissä ajella ihmisten päälle, ja kusettaa valtiolta kymmeniä/satoja miljoonia (Uffe aikoinaan skopin kusetuksissa)ja siirtää tulot sukulaisten selkien taakse piiloon, eikä silloin syyttäjät edes uskalla työtään tehdä,mutta nyt kyllä revitää kun on puhtaasta vahingosta kysymys.Eli on se perkele kun oikeus valtiossa ei osata enää käyttää maalais järkeä.Ja vielä kysyn ketä ihmistä tämä tuleva oikeudenkäynti todella hyödyttää, jossa syytetään ihmistä joka on monista ikävistä yhteensattumien summasta joutunut tämän tragedian keskelle.Lopuksi haluan toivotta kuljettajalle ja hänen sukulaisille voimia kestää tämä tuleva sirkus pyöritys, mikä tästä väkisin yritetään repiä lehdissä.Myös voimia kaikille turmassa lapsensa ja puolisonsa menettäneiden sukulaisille ja perheille.

74

2905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keseenalaisemmalta

      Suomen oikeusjärjestelmä näyttää kokonaisuuden valossa. moninkertaiset raiskaajat kävelevät vapaina muutaman kuukauden istuttuaan. Hovioikeus löytää näille rikollisille aina mitä kummallisempia lieventäviä asianhaaroja! Kaikenlaiset narkkaririkolliset saavat tehtailla satoja omaisuusrikoksia, ennenkuin joutuvat ehkä vuodeksi lusimaan. Miksi inhimillisestä vahingosta joutuu nyt hirmuiseen kuseen? Siksi että kuski on työtä tekevä ihminen ja veronmaksaja! Jos hän olisi rikoskierteessä pöllinyt huumehöyryissä sen rekan ja suorittanut saman kolarin, hän pääsisi vähemmällä. Kansan syvistä riveistä kumpuaa tännekkin rekkakuskia syyttäviä mielipiteitä, mutta kukaan ei vaadi todellisten rikollisten rankaisemista asiaan kuuluvasti, vaan hyssytellään! Outoja olette rekkakuskin syyllistäjät!!! Oikein pohjasakkaa tuollaiset, mitkä räksyttävät besservissereinä tuomiota kuskille, joka joutui onnettomuuteen! Hyvähän teidän onkin räksyttää, koska jos teiltä lähtee kinneri käsistä talvella, ette joudu samanlaiseen kuseen. Silloin on syy tietenkin huonossa kelissä ja tienhoidossa. Tästä löytyy näyttöä oikeuslaitoksen tekemistä päätöksistä koskien henkilöautojen tohelointia.

    • Eira

      On aivan uskomatonta, että kuski joutuu syytteeseen tuosta onnettomuudesta. Hänellä on täytynyt olla yhtä helvettiä onnettomuuden jälkeen, koska onnettomien sattumien summa saattoi hänet siihen osalliseksi. Itse olisin mieluummin kuolleiden tai loukkaantuneiden joukossa kuin tuon kuskin paikalla. Hänen osansa täytyy olla kaikkein vaikein. Laki ei todellakaan ole kaikille sama. Kierot talousrikolliset ja lahjusten ottajat pääsevät pälkähästä, mutta onnettomuuteen joutunut rekkamies halutaan vastuuseen jostain, mistä ei pitäisi. En edes usko, että uhrien omaiset haluavat hänelle syytteitä sillä eihän hän osaansa valinnut eikä syytteet saa uhreja takaisin. Jos joku todella janoaa kostoa, täytyy hänen olla SAIRAS!

    • höh

      Ei armeijassakaan kukaan tahallaan ammu rynkyllä taulujen luokse eksynyttä onnetonta harhailijaa tai räjäyttele kranaatteja krh:n putkessa.
      Tällaisissa tapauksissa järjestetään aina tutkimukset ja syylliset asetetaan syyteeseen, oli teko tahallinen tai ei. yleensä on kyse ammattitaidottomuudesta ja huolimattomuudesta.
      armeijassa niinkään varusmiehet eivät joudu syytteeseen, vaan ammunoista vastuussa olevat, vaikka viime kädessä onnettomuudet aiheuttaa se kentän väki.

      Konginkankaan onnettomuudessa oli kuitenkin kyse onnettomuusrekan kuljettajan ammattitaidottomuudesta ja huolimattomuudesta.
      Pitäisi tällainen kuljettaja sitten päästää pälkähästä, sitä varmemmin mitä enemmän tulee ruumiita tiettyä "oman tunnon tuska" -mittaria käyttäen?

      Suomessa tapot, murhat ja muukin väkivalta tehdään yleensä kännissä. Pitäisikö sitten alkoholijuomien valmistajat asettaa syytteeseen näistä rikoksista, koska viime kädessähän ne ovat syyllisiä niihin?

      • paperirulla

        Tottakai onnettomuustapauksista ja muistakin vahinkotapauksista järjestetään tutkinta! Se ei silti implikoi syyttämistä!!

        OK, skapparit (valtio) on vastuussa ammunnoista, vaikka eivät sinänsä tilannetta aiheuttaneet.

        Valtio tai kunnat ovat myös vastuussa tiestön kunnosta, vaikka eivät sinänsä onnettomuuksia aiheutakaan.

        Oli niin tai näin varusmiehiä ei aseteta syytteeseen.
        OLETETAAN että tapahtui ns. kaksoislataus -> on ilmeistä, että varusmies N.N. oli se joka sen ylimääräisen kranaatin sinne putkeen laittoi. Häntä ei kuitenkaan tulla syyttämään, vaikka vahingon aiheuttikin.

        Miksi siis tätä rekkamiestä syytetään. Tuskin hän yhtään enempää tahallaan tekoaan teki kuin tämä varusmiesparka.


      • Lize

        Ei se rekkakuski pälkähästä pääse vaikka häntä ei syytettäisikään. Ehei, kaikkea muuta. Koko loppuelämänsä hän tulee kantamaan syyllisyyttä ja näkee painajaisia tapahtumasta, valitettavasti. En usko että on hän voinut jatkaa ajamista. Voi melkein lukea joidenkin ajatukset.. ei, se ei ole oikein kyseiselle henkilölle. Koittakaa ajatella, koittakaa oikein kovasti ajatella itseänne rekkakuskin housuihin. Miltä tuntuisi jos saisitte syytteen yli 20 ihmisen kuolemantuottamuksesta ja lisäksi vammojen aiheuttamisesta ja samalla tietäisit ettet ole sitä tahallasi tehnyt?

        Uutisista saa sen kuvan että rekkakuski on yksin ja ainoastaan hän on syyllinen tapahtumaan. Kuitenkin tapahtuma on monien yhteensattumien summa. Muistelempa lukeneeni, että linja-autonkuljettajassakin oli syytä, oliko arvioinut etäisyyden väärin vai eikö ollut huomannut vastaan tulevaa rekkaa. Kertokaa te joilla tuo teksti on edessänne tai muistatte sen. Tien liukkauskin oli yksi tekijä, ja se rajoitin mikä esti nostamasta nopeutta. Ja mikähän mahtoi olla rekkakuskin huolimattomuus?

        Jos rekkakuski tuomitaan syylliseksi, niin mitä sitten? Saako nämä syyttelijät omaisensa takaisin? Saako hyvän mielen vai mitä siitä hyötyy? Valitettavaa on rekkakuskin puolesta, että hän kaiken muun lisäksi joutunee taloudelliseen ahdinkoon.

        Toivon koko sydämestäni kaikille onnettumuudessa jollain tavalla osallisena oleville, mutta erityisesti rekkakuskille paljon voimia ja jaksamista jatkaaksenne elämässä eteenpäin.


      • Matti
        Lize kirjoitti:

        Ei se rekkakuski pälkähästä pääse vaikka häntä ei syytettäisikään. Ehei, kaikkea muuta. Koko loppuelämänsä hän tulee kantamaan syyllisyyttä ja näkee painajaisia tapahtumasta, valitettavasti. En usko että on hän voinut jatkaa ajamista. Voi melkein lukea joidenkin ajatukset.. ei, se ei ole oikein kyseiselle henkilölle. Koittakaa ajatella, koittakaa oikein kovasti ajatella itseänne rekkakuskin housuihin. Miltä tuntuisi jos saisitte syytteen yli 20 ihmisen kuolemantuottamuksesta ja lisäksi vammojen aiheuttamisesta ja samalla tietäisit ettet ole sitä tahallasi tehnyt?

        Uutisista saa sen kuvan että rekkakuski on yksin ja ainoastaan hän on syyllinen tapahtumaan. Kuitenkin tapahtuma on monien yhteensattumien summa. Muistelempa lukeneeni, että linja-autonkuljettajassakin oli syytä, oliko arvioinut etäisyyden väärin vai eikö ollut huomannut vastaan tulevaa rekkaa. Kertokaa te joilla tuo teksti on edessänne tai muistatte sen. Tien liukkauskin oli yksi tekijä, ja se rajoitin mikä esti nostamasta nopeutta. Ja mikähän mahtoi olla rekkakuskin huolimattomuus?

        Jos rekkakuski tuomitaan syylliseksi, niin mitä sitten? Saako nämä syyttelijät omaisensa takaisin? Saako hyvän mielen vai mitä siitä hyötyy? Valitettavaa on rekkakuskin puolesta, että hän kaiken muun lisäksi joutunee taloudelliseen ahdinkoon.

        Toivon koko sydämestäni kaikille onnettumuudessa jollain tavalla osallisena oleville, mutta erityisesti rekkakuskille paljon voimia ja jaksamista jatkaaksenne elämässä eteenpäin.

        Itseasiassa kuski halusi nopeasti takaisin auton rattiin


      • Matti
        Lize kirjoitti:

        Ei se rekkakuski pälkähästä pääse vaikka häntä ei syytettäisikään. Ehei, kaikkea muuta. Koko loppuelämänsä hän tulee kantamaan syyllisyyttä ja näkee painajaisia tapahtumasta, valitettavasti. En usko että on hän voinut jatkaa ajamista. Voi melkein lukea joidenkin ajatukset.. ei, se ei ole oikein kyseiselle henkilölle. Koittakaa ajatella, koittakaa oikein kovasti ajatella itseänne rekkakuskin housuihin. Miltä tuntuisi jos saisitte syytteen yli 20 ihmisen kuolemantuottamuksesta ja lisäksi vammojen aiheuttamisesta ja samalla tietäisit ettet ole sitä tahallasi tehnyt?

        Uutisista saa sen kuvan että rekkakuski on yksin ja ainoastaan hän on syyllinen tapahtumaan. Kuitenkin tapahtuma on monien yhteensattumien summa. Muistelempa lukeneeni, että linja-autonkuljettajassakin oli syytä, oliko arvioinut etäisyyden väärin vai eikö ollut huomannut vastaan tulevaa rekkaa. Kertokaa te joilla tuo teksti on edessänne tai muistatte sen. Tien liukkauskin oli yksi tekijä, ja se rajoitin mikä esti nostamasta nopeutta. Ja mikähän mahtoi olla rekkakuskin huolimattomuus?

        Jos rekkakuski tuomitaan syylliseksi, niin mitä sitten? Saako nämä syyttelijät omaisensa takaisin? Saako hyvän mielen vai mitä siitä hyötyy? Valitettavaa on rekkakuskin puolesta, että hän kaiken muun lisäksi joutunee taloudelliseen ahdinkoon.

        Toivon koko sydämestäni kaikille onnettumuudessa jollain tavalla osallisena oleville, mutta erityisesti rekkakuskille paljon voimia ja jaksamista jatkaaksenne elämässä eteenpäin.

        vaikka hänet tuomitaan ei se tuo menetettyä ihmisiä takaisin,mutta estää sen että vainajia ei tule lisää.


      • MAtti

        "Suomessa tapot, murhat ja muukin väkivalta tehdään yleensä kännissä. Pitäisikö sitten alkoholijuomien valmistajat asettaa syytteeseen näistä rikoksista, koska viime kädessähän ne ovat syyllisiä niihin?" Eiköhän syyllinen ole se joka niitä alkoholijuomia juo. Kukaan ei ole siihen pakottanut. Ja tässä rekkaturmassahan kukaan ei käskenyt ajamaan ylinopeutta,ylikuormittamaan autoa,laiminlyödä sidontaa,pakottaa jättämään lakisääteiset tauot väliin ja olla piittaamatta siitä,että on talvi eikä kesä ja lopuksi tappamaan 23 ihmistä. Tottakai autoilija on vastuussa näistä asioista


      • Hei
        Matti kirjoitti:

        vaikka hänet tuomitaan ei se tuo menetettyä ihmisiä takaisin,mutta estää sen että vainajia ei tule lisää.

        Sun kannattas aloittaa opinnot oikeustieteellisessä ja lukea ittes tuomariks
        on sulla niin järkeviä noi kommentit. Sä oot
        jo varmaan joka alan asiantuntija,itse pelsepuubi.


      • Kysy---
        MAtti kirjoitti:

        "Suomessa tapot, murhat ja muukin väkivalta tehdään yleensä kännissä. Pitäisikö sitten alkoholijuomien valmistajat asettaa syytteeseen näistä rikoksista, koska viime kädessähän ne ovat syyllisiä niihin?" Eiköhän syyllinen ole se joka niitä alkoholijuomia juo. Kukaan ei ole siihen pakottanut. Ja tässä rekkaturmassahan kukaan ei käskenyt ajamaan ylinopeutta,ylikuormittamaan autoa,laiminlyödä sidontaa,pakottaa jättämään lakisääteiset tauot väliin ja olla piittaamatta siitä,että on talvi eikä kesä ja lopuksi tappamaan 23 ihmistä. Tottakai autoilija on vastuussa näistä asioista

        Jos et tiedä jotain asiaa, kysy MATILTA !!!
        MATTI TIETÄÄ JA HÄNELLÄ ON KOMMENTTI JOKA ASIAAN!!!

        ASIAAN ASIAAN !!!
        ELÄMÄ ON LAIFFII MATTI!


      • Lize
        Matti kirjoitti:

        vaikka hänet tuomitaan ei se tuo menetettyä ihmisiä takaisin,mutta estää sen että vainajia ei tule lisää.

        "mutta estää sen että vainajia ei tule lisää."

        Voisitko hieman avata tuota lausetta.


      • Matti
        Lize kirjoitti:

        "mutta estää sen että vainajia ei tule lisää."

        Voisitko hieman avata tuota lausetta.

        Saadan yksi riskitekijä liikenteestä pois. Hänen ajotaitonsa eivät riitä rekkakuskiksi. Tuskinpa tuo kolari hänen ajotaitojaan paransi.


      • Matti
        Kysy--- kirjoitti:

        Jos et tiedä jotain asiaa, kysy MATILTA !!!
        MATTI TIETÄÄ JA HÄNELLÄ ON KOMMENTTI JOKA ASIAAN!!!

        ASIAAN ASIAAN !!!
        ELÄMÄ ON LAIFFII MATTI!

        Tässä asiassa kyllä näin on. Harmi,että tuo aikaisempi keskustelunurkka tuli täyteen. Jäi tosi paljon kommentoitavaa,niihin minun näkemyksiini vastanneisiin.


      • Lize
        Matti kirjoitti:

        Saadan yksi riskitekijä liikenteestä pois. Hänen ajotaitonsa eivät riitä rekkakuskiksi. Tuskinpa tuo kolari hänen ajotaitojaan paransi.

        Sitä en tiedä paransiko vai ei kun en tunne kyseistä rekkakuskia. Mutta uskoisin onnettomuuden vaikuttaneen parantavasti.

        "Saadan yksi riskitekijä liikenteestä pois."

        Vaikka näin olisi, liikenteeseen jää vielä monta riskitekijää ja he ovat paljon vaarallisempia. Nämäkin pitäisi saada liikenteestä pois. Olisiko ehdotusta miten?


      • Matti
        Lize kirjoitti:

        Sitä en tiedä paransiko vai ei kun en tunne kyseistä rekkakuskia. Mutta uskoisin onnettomuuden vaikuttaneen parantavasti.

        "Saadan yksi riskitekijä liikenteestä pois."

        Vaikka näin olisi, liikenteeseen jää vielä monta riskitekijää ja he ovat paljon vaarallisempia. Nämäkin pitäisi saada liikenteestä pois. Olisiko ehdotusta miten?

        Meidän rangaistusjärjestelmä ei toimi tällä hetkellä alkuunkaan. Miten on mahdollista,että jollain voi olla vielä ajokortti kymmenien sakkorangaistusten jälkeen? tai rattijuopumuksesta kärähtämisen jälkeen? Rangaistukset ovat niin lievät,että ne jopa yllyttävät vähän rikkomaan sääntöjä,ja sen jälkeen kun on kerran rikottu niin siitä on tullut tapa.

        Mielestäni olisi parasta ettei tämä kyseinen kuski istuisi enää ratin taakse. Hän on jo tehnyt anteeksiantamattoman rikkeen. Ei se todellakaan ole parantanut hänen ajotaitoaan tuo kolari,päin vastoin. Hän ei saanut rekkaa hallintaan heijauksen jälkeen, joten missä hän sen tässä välissä olisi oppinut? Kortti pois ja uudelle alalle töihin.

        "liikenteeseen jää vielä monta riskitekijää ja he ovat paljon vaarallisempia." Voikohan enää vaarallisempaa olla kuin tämä rekkakuski. Hänhän laiminlöi kaikki tehtävänsä. Se on tosi että niitä vaarallisia kuskeja on paljon,mutta niihin pitää puuttua ja rankaista "isän kädestä".

        Kortti ikuisesti hyllylle...
        1. jos todetaan syyllistyneen rattijuoppouteen.
        2. jos aiheuttaa kuolonkolarin törkeällä liikenteen vaarantamisella.
        3. jos syyllistyy törkeään ajotapaan,kuten vaaralliseen ohitukseen tai törkeään ylinopeuteen.
        Eiköhän näillä konsteilla saada liikenne turvallisemmaksi.


      • Lize
        Matti kirjoitti:

        Meidän rangaistusjärjestelmä ei toimi tällä hetkellä alkuunkaan. Miten on mahdollista,että jollain voi olla vielä ajokortti kymmenien sakkorangaistusten jälkeen? tai rattijuopumuksesta kärähtämisen jälkeen? Rangaistukset ovat niin lievät,että ne jopa yllyttävät vähän rikkomaan sääntöjä,ja sen jälkeen kun on kerran rikottu niin siitä on tullut tapa.

        Mielestäni olisi parasta ettei tämä kyseinen kuski istuisi enää ratin taakse. Hän on jo tehnyt anteeksiantamattoman rikkeen. Ei se todellakaan ole parantanut hänen ajotaitoaan tuo kolari,päin vastoin. Hän ei saanut rekkaa hallintaan heijauksen jälkeen, joten missä hän sen tässä välissä olisi oppinut? Kortti pois ja uudelle alalle töihin.

        "liikenteeseen jää vielä monta riskitekijää ja he ovat paljon vaarallisempia." Voikohan enää vaarallisempaa olla kuin tämä rekkakuski. Hänhän laiminlöi kaikki tehtävänsä. Se on tosi että niitä vaarallisia kuskeja on paljon,mutta niihin pitää puuttua ja rankaista "isän kädestä".

        Kortti ikuisesti hyllylle...
        1. jos todetaan syyllistyneen rattijuoppouteen.
        2. jos aiheuttaa kuolonkolarin törkeällä liikenteen vaarantamisella.
        3. jos syyllistyy törkeään ajotapaan,kuten vaaralliseen ohitukseen tai törkeään ylinopeuteen.
        Eiköhän näillä konsteilla saada liikenne turvallisemmaksi.

        "Voikohan enää vaarallisempaa olla kuin tämä rekkakuski."

        Voi ja on. Nämä "huimapäät" jotka ohittavat pikkuautoillaan missä ja miten sattuu, välillä välittämättä vastaantulevistakaan. Ei tästä ole kauaakaan aikaa, kun juuri tällainen henkilö lähti ohittamaan pikku kotterollaan. Siinä oli varmasti monella hikikarpaloita otsalla seuratessa miten ohitus päättyy. Tuollaiset joutaisi pois liikenteestä.

        "Hänhän laiminlöi kaikki tehtävänsä."
        En ole samaa mieltä.

        Mitä se auttaa ottaa korttia pois. Toki on vielä kuuliaisia ihmisiä joille kortin pois ottaminen merkkaa ettei autolla ajeta ja niin se pitäisi kaikkien kohdalla olla. Vaan kun ei, sitä lähdetään ajamaan joko omalla tai anastetulla autolla nauraen ettei sitä kortilla ajeta. Sellaisille ei olisi alunperinkään pitänyt korttia antaa. Nuo kolme kohtaa ei tule koskaan tapahtumaan. Ensimmäiseksi se epäonnistuu valvonnan kohdalla, eihän se tänä päivänäkään toimi.


      • Matti
        Lize kirjoitti:

        "Voikohan enää vaarallisempaa olla kuin tämä rekkakuski."

        Voi ja on. Nämä "huimapäät" jotka ohittavat pikkuautoillaan missä ja miten sattuu, välillä välittämättä vastaantulevistakaan. Ei tästä ole kauaakaan aikaa, kun juuri tällainen henkilö lähti ohittamaan pikku kotterollaan. Siinä oli varmasti monella hikikarpaloita otsalla seuratessa miten ohitus päättyy. Tuollaiset joutaisi pois liikenteestä.

        "Hänhän laiminlöi kaikki tehtävänsä."
        En ole samaa mieltä.

        Mitä se auttaa ottaa korttia pois. Toki on vielä kuuliaisia ihmisiä joille kortin pois ottaminen merkkaa ettei autolla ajeta ja niin se pitäisi kaikkien kohdalla olla. Vaan kun ei, sitä lähdetään ajamaan joko omalla tai anastetulla autolla nauraen ettei sitä kortilla ajeta. Sellaisille ei olisi alunperinkään pitänyt korttia antaa. Nuo kolme kohtaa ei tule koskaan tapahtumaan. Ensimmäiseksi se epäonnistuu valvonnan kohdalla, eihän se tänä päivänäkään toimi.

        "'Hänhän laiminlöi kaikki tehtävänsä.'
        'En ole samaa mieltä.'"

        Aika erikoista että et perustele kantaasi ollenkaan. Mikä mielipide tuo tuollainen on.

        "sitä lähdetään ajamaan joko omalla tai anastetulla autolla nauraen ettei sitä kortilla ajeta." Tästähän joutaa jo sitten tiilien päitä lukemaan,et nauraankoon siellä sitten vaan minun puolesta. Kovin negatiivinen asenne sinulla on parantaa meidän kaikkien liikenneturvallisuutta. Väität,heti että ei onnistu. Tottakai se onnistuu jos suhtaudutaan asiaan vakavasti. Se on varma.


      • ppp
        Matti kirjoitti:

        Saadan yksi riskitekijä liikenteestä pois. Hänen ajotaitonsa eivät riitä rekkakuskiksi. Tuskinpa tuo kolari hänen ajotaitojaan paransi.

        matti hyvä kun luin tota sun juttuas ni jos saisin rehellisen vastauksen onko sulla edes ajokorttia ja montako kirjainta siinä on me joilla niitä kirjaimia on teemme tätä ammatiksi et sais leipää pöytään ja voita sen päälle.Sinun on turha sanoa et ammattitaidon puute sillä kuskilla se on paskapuhetta itse olin kyseisenä yönä ajossa olen itse ajanut 15v ammatikseni ja tuo kyseinen yö oli joka puolella suomea täysin paska keli jos sinut hyvä MATTI asiantuntija laitetaan samanlaiselle kelille rekan kans ja pysyt tiellä niin olet mailman paras autoilija.


      • Matti
        ppp kirjoitti:

        matti hyvä kun luin tota sun juttuas ni jos saisin rehellisen vastauksen onko sulla edes ajokorttia ja montako kirjainta siinä on me joilla niitä kirjaimia on teemme tätä ammatiksi et sais leipää pöytään ja voita sen päälle.Sinun on turha sanoa et ammattitaidon puute sillä kuskilla se on paskapuhetta itse olin kyseisenä yönä ajossa olen itse ajanut 15v ammatikseni ja tuo kyseinen yö oli joka puolella suomea täysin paska keli jos sinut hyvä MATTI asiantuntija laitetaan samanlaiselle kelille rekan kans ja pysyt tiellä niin olet mailman paras autoilija.

        Keli oli paska joka puolella kuten sanoit,joten olisihan siihen pitänyt osata varautua. Mikäli kuskilla sinun mielestä oli ammattitaitoa,niin se kertoo jo jotain meidän rekkakuskeista.


      • Matti
        ppp kirjoitti:

        matti hyvä kun luin tota sun juttuas ni jos saisin rehellisen vastauksen onko sulla edes ajokorttia ja montako kirjainta siinä on me joilla niitä kirjaimia on teemme tätä ammatiksi et sais leipää pöytään ja voita sen päälle.Sinun on turha sanoa et ammattitaidon puute sillä kuskilla se on paskapuhetta itse olin kyseisenä yönä ajossa olen itse ajanut 15v ammatikseni ja tuo kyseinen yö oli joka puolella suomea täysin paska keli jos sinut hyvä MATTI asiantuntija laitetaan samanlaiselle kelille rekan kans ja pysyt tiellä niin olet mailman paras autoilija.

        Kovin yritetään minun ajotaitoihini yms. puuttua. Minäkö tapoin 23 ihmistä? ja laiminlöin kaikki tehtävät? Onhan se totta että reskakuskeiksi päätyvät ne jotka eivaät muualle pääse.


      • Nimetön
        Matti kirjoitti:

        Tässä asiassa kyllä näin on. Harmi,että tuo aikaisempi keskustelunurkka tuli täyteen. Jäi tosi paljon kommentoitavaa,niihin minun näkemyksiini vastanneisiin.

        MATTI! se riittää että yhdellä kommentilla todistat olevasi älykääpiö, sitä ei tarvitse jatkuvasti todistella!!


      • Lize
        Matti kirjoitti:

        "'Hänhän laiminlöi kaikki tehtävänsä.'
        'En ole samaa mieltä.'"

        Aika erikoista että et perustele kantaasi ollenkaan. Mikä mielipide tuo tuollainen on.

        "sitä lähdetään ajamaan joko omalla tai anastetulla autolla nauraen ettei sitä kortilla ajeta." Tästähän joutaa jo sitten tiilien päitä lukemaan,et nauraankoon siellä sitten vaan minun puolesta. Kovin negatiivinen asenne sinulla on parantaa meidän kaikkien liikenneturvallisuutta. Väität,heti että ei onnistu. Tottakai se onnistuu jos suhtaudutaan asiaan vakavasti. Se on varma.

        Sinä kaipaat perusteluita minulta aivan samalla lailla kun minä sinulta. Mielipiteemme ovat siis samalla viivalla.

        Jaa asenteeni on negatiivinen.. Voi olla jos tekstini haluaa niin ymmärtää. Mutta kyllä se on vaan faktaa. Lisään vielä perusteluita aikaisemmin kirjoittamaani: "Nuo kolme kohtaa ei tule koskaan tapahtumaan. Ensimmäiseksi se epäonnistuu valvonnan kohdalla, eihän se tänä päivänäkään toimi." Rahapula. Se on varmaankin suurin "syy" miksi mielestäni aikaisemmin mainitsemasi kohdat eivät toteudu. Ja kun ei ole rahaa, ei ole myöskään lain valvojia.


      • ppp
        Matti kirjoitti:

        Keli oli paska joka puolella kuten sanoit,joten olisihan siihen pitänyt osata varautua. Mikäli kuskilla sinun mielestä oli ammattitaitoa,niin se kertoo jo jotain meidän rekkakuskeista.

        et muuten vieläkään vastannut minun kyssäriin et onko sulla etes ajokorttia.Pistää ihan v....taa tälläset paskan puhujat jotka ei tiedä ammatista yhtään mitään.Matti hyvä jos kerran tiedät kaikesta kaiken niin lähdeppäs mun kyytiin ku on liukasta tai muuten vaan niin saat kyl neuvoa minuakin ajamaan tuolla tien päällä ja voit kyl itsekkin ajaa istun kyl vieressä ja katson MITEN SULLA HOMMA KÄY!!!!! jos sul on etes ajokorttia.


      • Matti
        ppp kirjoitti:

        et muuten vieläkään vastannut minun kyssäriin et onko sulla etes ajokorttia.Pistää ihan v....taa tälläset paskan puhujat jotka ei tiedä ammatista yhtään mitään.Matti hyvä jos kerran tiedät kaikesta kaiken niin lähdeppäs mun kyytiin ku on liukasta tai muuten vaan niin saat kyl neuvoa minuakin ajamaan tuolla tien päällä ja voit kyl itsekkin ajaa istun kyl vieressä ja katson MITEN SULLA HOMMA KÄY!!!!! jos sul on etes ajokorttia.

        on ajokortti. Mutta kysehän on siitä että hänellä ei ole ammattitaitoa. Rekkakuskiksi kun pääsee nykyään todella helposti. Ei paljon koulutuksia tarvita.


      • Matti
        Lize kirjoitti:

        Sinä kaipaat perusteluita minulta aivan samalla lailla kun minä sinulta. Mielipiteemme ovat siis samalla viivalla.

        Jaa asenteeni on negatiivinen.. Voi olla jos tekstini haluaa niin ymmärtää. Mutta kyllä se on vaan faktaa. Lisään vielä perusteluita aikaisemmin kirjoittamaani: "Nuo kolme kohtaa ei tule koskaan tapahtumaan. Ensimmäiseksi se epäonnistuu valvonnan kohdalla, eihän se tänä päivänäkään toimi." Rahapula. Se on varmaankin suurin "syy" miksi mielestäni aikaisemmin mainitsemasi kohdat eivät toteudu. Ja kun ei ole rahaa, ei ole myöskään lain valvojia.

        Perusteluja siihen , kun sanoin että kuski laiminlöi kaikki,niin kerroppas että mitä hän ei laiminlyönyt ja mitä laiminlöi.kiitos


      • Matti
        ppp kirjoitti:

        et muuten vieläkään vastannut minun kyssäriin et onko sulla etes ajokorttia.Pistää ihan v....taa tälläset paskan puhujat jotka ei tiedä ammatista yhtään mitään.Matti hyvä jos kerran tiedät kaikesta kaiken niin lähdeppäs mun kyytiin ku on liukasta tai muuten vaan niin saat kyl neuvoa minuakin ajamaan tuolla tien päällä ja voit kyl itsekkin ajaa istun kyl vieressä ja katson MITEN SULLA HOMMA KÄY!!!!! jos sul on etes ajokorttia.

        Sanoppa miksi tämä rekkakuski pitäisi päästää takaisin rattiin. Miten hänen ajotapansa on muuttunut? Osaisiko hän toimia seuraavalla kerralla kun tulee huono keli?


      • ppp
        Matti kirjoitti:

        on ajokortti. Mutta kysehän on siitä että hänellä ei ole ammattitaitoa. Rekkakuskiksi kun pääsee nykyään todella helposti. Ei paljon koulutuksia tarvita.

        tiedätkö monta vuotta hän on ajanut onkos kellään muullakaan sinun mielestä ammattitaitoa meillä kuskeilla?


      • ppp
        Matti kirjoitti:

        Sanoppa miksi tämä rekkakuski pitäisi päästää takaisin rattiin. Miten hänen ajotapansa on muuttunut? Osaisiko hän toimia seuraavalla kerralla kun tulee huono keli?

        En näe et hän olisi kykenemätön rattiin ei se hänen vika ollu et tielaitos ei hoitanut hommia syyttäkää meidän ihanaa VALTIOTA tästäkin sotkusta miksi valtio yrittää pestä kätensä pois ottakoon vastuuta mutta kun ei pysty kun pitää syyttää muita kysyn matti sinulta kun kerran tiedät niin oliko tie asian mukaisessa kunnossa sinä YÖNÄ? minun mielestäni ei ollut.Sattui vain kaksi ammatti kuljettajaa kohtaamaan yöllä väärässä paikassa väärään aikaan tuhoisin seurauksin josta toiselle kuskille ja muille omaisensa menettäneille jäi elin ikäinen trauma ja ihan sen takia kun ei tielaitos viitsi hoitaa tehtäviään syytä valtiota elä kuskia.


      • Matti
        ppp kirjoitti:

        En näe et hän olisi kykenemätön rattiin ei se hänen vika ollu et tielaitos ei hoitanut hommia syyttäkää meidän ihanaa VALTIOTA tästäkin sotkusta miksi valtio yrittää pestä kätensä pois ottakoon vastuuta mutta kun ei pysty kun pitää syyttää muita kysyn matti sinulta kun kerran tiedät niin oliko tie asian mukaisessa kunnossa sinä YÖNÄ? minun mielestäni ei ollut.Sattui vain kaksi ammatti kuljettajaa kohtaamaan yöllä väärässä paikassa väärään aikaan tuhoisin seurauksin josta toiselle kuskille ja muille omaisensa menettäneille jäi elin ikäinen trauma ja ihan sen takia kun ei tielaitos viitsi hoitaa tehtäviään syytä valtiota elä kuskia.

        Kuten itse sanoit keli oli paska kaikkialla,ei tielaitoskaan kaikkeen pysty. Kuten tiedämme valtion resurssit. Olisi todellakin pitänyt tajuta että ulkona on huono keli. Sitä en ymmärrä miksi ei ajettu kelin mukaan. Ja se vaatii juuri ammattitaitoa. Rekka on tuhoisa väline kokemattomalla.


      • Matti
        ppp kirjoitti:

        tiedätkö monta vuotta hän on ajanut onkos kellään muullakaan sinun mielestä ammattitaitoa meillä kuskeilla?

        Mistäs tiedät kuinka monta kertaa hänellä on perä sattunut heijaamaan vuosien aikana? Nyt se vaan sitten sattui osumaan. Rekkaan todellakin tarvitaan ammattitaitoa,mutta kun joka mies tuntuu pääsevän rattiin. Kerroppa minulle miten nykyään saa kortin rekkaan? Kuinka monta teoriatuntia,ajotuntia yms.? henkilöautokokemusta? Ei siihen paljon tarvita.


      • Matti
        ppp kirjoitti:

        En näe et hän olisi kykenemätön rattiin ei se hänen vika ollu et tielaitos ei hoitanut hommia syyttäkää meidän ihanaa VALTIOTA tästäkin sotkusta miksi valtio yrittää pestä kätensä pois ottakoon vastuuta mutta kun ei pysty kun pitää syyttää muita kysyn matti sinulta kun kerran tiedät niin oliko tie asian mukaisessa kunnossa sinä YÖNÄ? minun mielestäni ei ollut.Sattui vain kaksi ammatti kuljettajaa kohtaamaan yöllä väärässä paikassa väärään aikaan tuhoisin seurauksin josta toiselle kuskille ja muille omaisensa menettäneille jäi elin ikäinen trauma ja ihan sen takia kun ei tielaitos viitsi hoitaa tehtäviään syytä valtiota elä kuskia.

        Meinaatko ettei ylikuorma vaikuttanut kolariin?

        Käsketäänkö "teidän" rekkakuskien...

        ajaa ylikuormassa
        ajaa ylinopeutta
        laiminlyödä sidonta
        jättää lakisääteiset tauot väliin
        olla välittämättä kelitilanteesta (ajetaan vaan kovaa,syytetään sitten tielaitosta!)


      • Matti
        ppp kirjoitti:

        En näe et hän olisi kykenemätön rattiin ei se hänen vika ollu et tielaitos ei hoitanut hommia syyttäkää meidän ihanaa VALTIOTA tästäkin sotkusta miksi valtio yrittää pestä kätensä pois ottakoon vastuuta mutta kun ei pysty kun pitää syyttää muita kysyn matti sinulta kun kerran tiedät niin oliko tie asian mukaisessa kunnossa sinä YÖNÄ? minun mielestäni ei ollut.Sattui vain kaksi ammatti kuljettajaa kohtaamaan yöllä väärässä paikassa väärään aikaan tuhoisin seurauksin josta toiselle kuskille ja muille omaisensa menettäneille jäi elin ikäinen trauma ja ihan sen takia kun ei tielaitos viitsi hoitaa tehtäviään syytä valtiota elä kuskia.

        Tuohan on varsinaista ammattitaitoa vai mitä? Jos hänellä oli kokemusta ja ammattitaitoa,niin miksi hän laiminlöi kaikki tehtävänsä? onko se ammattitaitoa? vai kenties kullan kallista kokemusta? Hyvää työtä ammattitaitoiselta... Tätähän te rekkakuskit pidätte ammattitaitona!


      • ppp
        Matti kirjoitti:

        Meinaatko ettei ylikuorma vaikuttanut kolariin?

        Käsketäänkö "teidän" rekkakuskien...

        ajaa ylikuormassa
        ajaa ylinopeutta
        laiminlyödä sidonta
        jättää lakisääteiset tauot väliin
        olla välittämättä kelitilanteesta (ajetaan vaan kovaa,syytetään sitten tielaitosta!)

        kysyisin sulta että miten oli sidonta laiminlyöty? ja entä ne lakisääteiset tauot oletko nähnyt kyseessä olevan rekkakuskin piirturin kiekon oletko ja osaatko tulkita sitä kiekkoa? mitä ylinopeutta en käsitä sinua laisinkaan.Käsittääkseni tunti tai kaksi ennen turmaa oli kuskin vaihto jot se siitä sinun lakisääteisestä!!!!!!


      • Matti
        ppp kirjoitti:

        kysyisin sulta että miten oli sidonta laiminlyöty? ja entä ne lakisääteiset tauot oletko nähnyt kyseessä olevan rekkakuskin piirturin kiekon oletko ja osaatko tulkita sitä kiekkoa? mitä ylinopeutta en käsitä sinua laisinkaan.Käsittääkseni tunti tai kaksi ennen turmaa oli kuskin vaihto jot se siitä sinun lakisääteisestä!!!!!!

        Ei minun tarvitse tulkita mitään rekkakuskin piirturin kiekkoa. Nämä tiedot nyt sattuvat olemaan tosi seikkoja. Ei se nyt varmaan nosta hänen tai sinun ammattitaitoa,että minä en osaa tulkita rekkakuskin piirturin kiekkoa. Sen ovat tehneet jo tutkimuslautakunta tai joku vastaava taho. Et ole tainnut tutustua koko turman tutkimuksiin. Kannattaisikohan käydä ne läpi ennen kuin tulee tänne esittämään "tietävää rekkakuskia". En jaksa enää keskustella asiasta tietämättömän kanssa.


      • Matti
        ppp kirjoitti:

        kysyisin sulta että miten oli sidonta laiminlyöty? ja entä ne lakisääteiset tauot oletko nähnyt kyseessä olevan rekkakuskin piirturin kiekon oletko ja osaatko tulkita sitä kiekkoa? mitä ylinopeutta en käsitä sinua laisinkaan.Käsittääkseni tunti tai kaksi ennen turmaa oli kuskin vaihto jot se siitä sinun lakisääteisestä!!!!!!

        Etkä vastannut esittämiini kysymyksiin ylikuormasta yms. Lueppa toi jatkoa "ja vielä". Sivistyt vähän


      • ppp
        Matti kirjoitti:

        Ei minun tarvitse tulkita mitään rekkakuskin piirturin kiekkoa. Nämä tiedot nyt sattuvat olemaan tosi seikkoja. Ei se nyt varmaan nosta hänen tai sinun ammattitaitoa,että minä en osaa tulkita rekkakuskin piirturin kiekkoa. Sen ovat tehneet jo tutkimuslautakunta tai joku vastaava taho. Et ole tainnut tutustua koko turman tutkimuksiin. Kannattaisikohan käydä ne läpi ennen kuin tulee tänne esittämään "tietävää rekkakuskia". En jaksa enää keskustella asiasta tietämättömän kanssa.

        oletko itse tutkinut turmatietoja?Jos et itse tiedä mistään mitään niinkuin olen ymmärtänyt niin miksi edes alotit ottamalla kantaa koko juttuun.Nuo sinun olettamasi tosi seikat ei pidä paikkaansa mitä olet kuullut ensinnäkin tutkimuslautakunnan animaatio on täysin väärä jos olet nähnyt sen esim rekasta puuttuu täysin äärivalot sivulta yms.Elä nyt matti luovuta jos kerran tiedät kaikesta kaiken tästä tulis vielä mielen kiintoinen keskustelu.


      • wiljami1
        Matti kirjoitti:

        Tuohan on varsinaista ammattitaitoa vai mitä? Jos hänellä oli kokemusta ja ammattitaitoa,niin miksi hän laiminlöi kaikki tehtävänsä? onko se ammattitaitoa? vai kenties kullan kallista kokemusta? Hyvää työtä ammattitaitoiselta... Tätähän te rekkakuskit pidätte ammattitaitona!

        Aja Matti varovasti sillä potkukelkallas ja varo ettei lähde heittelehtimään ja jos lähtee niin älä ohjaa vastaantulevien puolelle.


      • Matti
        wiljami1 kirjoitti:

        Aja Matti varovasti sillä potkukelkallas ja varo ettei lähde heittelehtimään ja jos lähtee niin älä ohjaa vastaantulevien puolelle.

        tästä minä pidän,kun ihmisiltä loppuu järkevä sanottava. Perusteluni olivat niin hyviä ja ne ovat ajaneet wiljaminkin tähän!


      • wiljami
        Matti kirjoitti:

        tästä minä pidän,kun ihmisiltä loppuu järkevä sanottava. Perusteluni olivat niin hyviä ja ne ovat ajaneet wiljaminkin tähän!

        Olet "vaihteeksi" väärässä! Kun sinulla on "asiantuntemusta" yhtä vähän kuin mummolla volkkarista niin ei kannattaisi kauheasti retostella. Ja varsinkin kun itse olet herra täydellisyys


      • voi voi
        Matti kirjoitti:

        Tuohan on varsinaista ammattitaitoa vai mitä? Jos hänellä oli kokemusta ja ammattitaitoa,niin miksi hän laiminlöi kaikki tehtävänsä? onko se ammattitaitoa? vai kenties kullan kallista kokemusta? Hyvää työtä ammattitaitoiselta... Tätähän te rekkakuskit pidätte ammattitaitona!

        On se sentään hyvä että matti on ollut kokenut kuljetta jo ensi minuutista kun on saanut ajokortin! Mistä kukaan saa ajokokemusta jollei ajamisesta? Kuulut varmaan niihin jotka hakevat työpaikkailmoituksissa 22 vuotiasta jolla on 12v työkokemus! P.S Kuljettajalla oli pitkä työkokemus!, se nyt ei vaan aina riitä kun monet asiat summaantuvat.


      • Matti
        ppp kirjoitti:

        oletko itse tutkinut turmatietoja?Jos et itse tiedä mistään mitään niinkuin olen ymmärtänyt niin miksi edes alotit ottamalla kantaa koko juttuun.Nuo sinun olettamasi tosi seikat ei pidä paikkaansa mitä olet kuullut ensinnäkin tutkimuslautakunnan animaatio on täysin väärä jos olet nähnyt sen esim rekasta puuttuu täysin äärivalot sivulta yms.Elä nyt matti luovuta jos kerran tiedät kaikesta kaiken tästä tulis vielä mielen kiintoinen keskustelu.

        lueppa tuo "jatkoa ja vielä" ja vastaappa siihen! Animaatiokuvat on ihan toinen seikka. Lueppa ne raportit yms. Minä en todellakaan luovuta,mut mitä tää kirjottaminen auttaa,kun et vastaa kysymykseen,ja puhut jotain ihan käsittämättömiä,tosin ymmärtäähän tuon rekkakuskilta. Tämä tällä erää.


      • quiklo
        Matti kirjoitti:

        Kovin yritetään minun ajotaitoihini yms. puuttua. Minäkö tapoin 23 ihmistä? ja laiminlöin kaikki tehtävät? Onhan se totta että reskakuskeiksi päätyvät ne jotka eivaät muualle pääse.

        Kuuleppas MATTI sinun ehkäpä pitäisi olla vielä koulun penkillä tai sitten olet ymmärtänyt asioita aivan väärin, koska edes suuri suomalainen sanakirja EI TUNTENUT SANAA RESKAKUSKI. Jos tarkoitit ROSKAKUSKI hän EI tutkintalautakunnan mukaan ollut edes osallisena onnettomuuteen, tai jos oli niin on varma syyllinen....


      • Apassi73
        Matti kirjoitti:

        Meidän rangaistusjärjestelmä ei toimi tällä hetkellä alkuunkaan. Miten on mahdollista,että jollain voi olla vielä ajokortti kymmenien sakkorangaistusten jälkeen? tai rattijuopumuksesta kärähtämisen jälkeen? Rangaistukset ovat niin lievät,että ne jopa yllyttävät vähän rikkomaan sääntöjä,ja sen jälkeen kun on kerran rikottu niin siitä on tullut tapa.

        Mielestäni olisi parasta ettei tämä kyseinen kuski istuisi enää ratin taakse. Hän on jo tehnyt anteeksiantamattoman rikkeen. Ei se todellakaan ole parantanut hänen ajotaitoaan tuo kolari,päin vastoin. Hän ei saanut rekkaa hallintaan heijauksen jälkeen, joten missä hän sen tässä välissä olisi oppinut? Kortti pois ja uudelle alalle töihin.

        "liikenteeseen jää vielä monta riskitekijää ja he ovat paljon vaarallisempia." Voikohan enää vaarallisempaa olla kuin tämä rekkakuski. Hänhän laiminlöi kaikki tehtävänsä. Se on tosi että niitä vaarallisia kuskeja on paljon,mutta niihin pitää puuttua ja rankaista "isän kädestä".

        Kortti ikuisesti hyllylle...
        1. jos todetaan syyllistyneen rattijuoppouteen.
        2. jos aiheuttaa kuolonkolarin törkeällä liikenteen vaarantamisella.
        3. jos syyllistyy törkeään ajotapaan,kuten vaaralliseen ohitukseen tai törkeään ylinopeuteen.
        Eiköhän näillä konsteilla saada liikenne turvallisemmaksi.

        Kaikille ihmisille jotka epäilee kuljattajan ammattitaitoa,voin suoraan ja vilmittömästi sanoa etta Suomessa on laki ja tapa että joka kuljettaja on kokennut/ammattilainen (Suomessa joka ammatti kuski ON ammattilainen).Katsokaa Venäjän tai itäblokin kuskeja niin niillä on kortti saatu rahalla tai säkällä, eikä taidoilla,eli on turha puhua osaamisesta tässä Suomen tapauksessa,kuljettaja on VARMASTI tehnyt sen minkä voi ja pystyy.Suomessa et edes pääse 60t painavan yhdistelmän puikkoihin, jos et ole ihminen joka hallitsee ratin väännön, ja ole tyyppi joka pystyy olla rekan hallitsia.Teille kaikille jonkun A/B kortin tai kortittomat vittuiliat, voin suoraan sanoa että jokainen ammatti rekkakuski hallitsee paremmin autonsa, kun joku perus lada kuljettaja, jolla on kokemus autosta pelkkä henkilö/paketti auto.Itse keski ja etelä eurooppaan ajajana yhdistelmän kuljettana voin sanoa että joka rekkakuski Suomessa on AMMATTILAINEN.


      • Apassi73
        ppp kirjoitti:

        matti hyvä kun luin tota sun juttuas ni jos saisin rehellisen vastauksen onko sulla edes ajokorttia ja montako kirjainta siinä on me joilla niitä kirjaimia on teemme tätä ammatiksi et sais leipää pöytään ja voita sen päälle.Sinun on turha sanoa et ammattitaidon puute sillä kuskilla se on paskapuhetta itse olin kyseisenä yönä ajossa olen itse ajanut 15v ammatikseni ja tuo kyseinen yö oli joka puolella suomea täysin paska keli jos sinut hyvä MATTI asiantuntija laitetaan samanlaiselle kelille rekan kans ja pysyt tiellä niin olet mailman paras autoilija.

        Taidat olla ainut joka täällä ymmrtää tämän kelin ja huonojen säkien yhtey-asian.Itse ex-kuljettajana tiedän/arvaan, että kuljettaja on varmasti ollut tyyppi joka on tehnyt kaiken minkä voi tollaisessa tilanteessa.


      • Apassi73
        ppp kirjoitti:

        et muuten vieläkään vastannut minun kyssäriin et onko sulla etes ajokorttia.Pistää ihan v....taa tälläset paskan puhujat jotka ei tiedä ammatista yhtään mitään.Matti hyvä jos kerran tiedät kaikesta kaiken niin lähdeppäs mun kyytiin ku on liukasta tai muuten vaan niin saat kyl neuvoa minuakin ajamaan tuolla tien päällä ja voit kyl itsekkin ajaa istun kyl vieressä ja katson MITEN SULLA HOMMA KÄY!!!!! jos sul on etes ajokorttia.

        Meillä Suomessa on EU tiukin ajokortti laki,meillä et edes saa nykyään saa edes mopoa ajaa ilman kirttia.Itse Kouvolan yhdistelmäajoneuvon kuljettajan koulun (1991)käyneenä tiedän että kukaan perus pelle ei todellakaan pääse rekan puikkoihin.


      • Lize
        Matti kirjoitti:

        Perusteluja siihen , kun sanoin että kuski laiminlöi kaikki,niin kerroppas että mitä hän ei laiminlyönyt ja mitä laiminlöi.kiitos

        Täytynee tuottaa sinulle pettymys, en ollut paikanpäällä, joten en voi kertoa kaipaamiasi täydellisiä perusteluita. Veikkaisin ettet sinäkään ollut, joten et sinäkään voi sanoa että hän laiminlöi kaikki. Ehdottaisin sinulle ettet enää provoilisi, rekkakuski teki kaikkensa välttääkseen onnettomuuden, hyväksyit sinä sen tai et.


      • Matti
        Lize kirjoitti:

        Täytynee tuottaa sinulle pettymys, en ollut paikanpäällä, joten en voi kertoa kaipaamiasi täydellisiä perusteluita. Veikkaisin ettet sinäkään ollut, joten et sinäkään voi sanoa että hän laiminlöi kaikki. Ehdottaisin sinulle ettet enää provoilisi, rekkakuski teki kaikkensa välttääkseen onnettomuuden, hyväksyit sinä sen tai et.

        Ei se paikanpäällä oloa tarvitse. Tiedot perustuvat tutkimustuloksista ja uutisista saatuihin tietoihin. Hän ei todellakaan tehnyt kaikkeaan välttääkseen kolaria. Se käy ilmi siitä,kuinka hän jätti kaikki velvollisuudet tekemättä. Toivottavasti todetaan syylliseksi,ja sitä en epäile hetkeäkään.


      • Matti
        Apassi73 kirjoitti:

        Taidat olla ainut joka täällä ymmrtää tämän kelin ja huonojen säkien yhtey-asian.Itse ex-kuljettajana tiedän/arvaan, että kuljettaja on varmasti ollut tyyppi joka on tehnyt kaiken minkä voi tollaisessa tilanteessa.

        Laimilöi liki kaikki tehtävänsä. Ylikuorma,ylinopeus,sidonta,laikisääteiset tauot ,tilannetaju. Joo se on tosi hienoa että teki kaiken voitavansa estääkseen kolarin. Meillä on suuri ongelma jos häntä ei tuomita. Onko rekkakuskien älyssä jotain puutteita kun rikotaan kaikkia sääntöjä? Noilla mausteilla saa kyllä melkosen kolarin aikaiseksi ja sehän sieltä tupsahti.


      • Matti
        Apassi73 kirjoitti:

        Kaikille ihmisille jotka epäilee kuljattajan ammattitaitoa,voin suoraan ja vilmittömästi sanoa etta Suomessa on laki ja tapa että joka kuljettaja on kokennut/ammattilainen (Suomessa joka ammatti kuski ON ammattilainen).Katsokaa Venäjän tai itäblokin kuskeja niin niillä on kortti saatu rahalla tai säkällä, eikä taidoilla,eli on turha puhua osaamisesta tässä Suomen tapauksessa,kuljettaja on VARMASTI tehnyt sen minkä voi ja pystyy.Suomessa et edes pääse 60t painavan yhdistelmän puikkoihin, jos et ole ihminen joka hallitsee ratin väännön, ja ole tyyppi joka pystyy olla rekan hallitsia.Teille kaikille jonkun A/B kortin tai kortittomat vittuiliat, voin suoraan sanoa että jokainen ammatti rekkakuski hallitsee paremmin autonsa, kun joku perus lada kuljettaja, jolla on kokemus autosta pelkkä henkilö/paketti auto.Itse keski ja etelä eurooppaan ajajana yhdistelmän kuljettana voin sanoa että joka rekkakuski Suomessa on AMMATTILAINEN.

        Paskapuhetta. Tämä kolarikuski oli jotain muuta kuin ammattilainen. Ammattilainen ei laiminlyö noin rankasti tehtäviään. On varmaa,että Suomessa löytyy "ammattilaisiakin" mutta tämä kuski ei sitä ollut. Kuten olen perkele moneen kertaan sanonut hän LAIMINLÖI LIKI KAIKKI TEHTÄVÄNSÄ niin eihän silloin voi puhua ammattilaisesta. Voi olla joo että monet rekkakuskit osaa ajaa autoaan kuin ammattilainen,mutta jos vika muissa asioissa on korvien välissä kuten nämä LAIMINLYÖNNIT niin silloin ei voida puhua ammattilaisesta. Ylinopeutta liukkaalla kelillä ylikuormassa alamäkikurviin. Eiköhän ammattilainen tajua että se ei ole hyvä idea.


      • Lize
        Matti kirjoitti:

        Paskapuhetta. Tämä kolarikuski oli jotain muuta kuin ammattilainen. Ammattilainen ei laiminlyö noin rankasti tehtäviään. On varmaa,että Suomessa löytyy "ammattilaisiakin" mutta tämä kuski ei sitä ollut. Kuten olen perkele moneen kertaan sanonut hän LAIMINLÖI LIKI KAIKKI TEHTÄVÄNSÄ niin eihän silloin voi puhua ammattilaisesta. Voi olla joo että monet rekkakuskit osaa ajaa autoaan kuin ammattilainen,mutta jos vika muissa asioissa on korvien välissä kuten nämä LAIMINLYÖNNIT niin silloin ei voida puhua ammattilaisesta. Ylinopeutta liukkaalla kelillä ylikuormassa alamäkikurviin. Eiköhän ammattilainen tajua että se ei ole hyvä idea.

        Liki kaikki tehtävänsä, eli sinun mielestä rekkakusti teki jotain oikein vaikka muuta yrität väittää.

        Käyhän jututtamassa rekkakuskeja ja kysy heiltä miksi ylikuormaa otetaan kyytiin. Miksi ajetaan ylinopeutta. Miksi alamäkeen (ensin on ollut ylämäki) tullaan ylinopeutta. Aivan varmasti vastaavat sinulle totuudenmukaisesti. Ja jos et usko vastauksia, pyydä päästä kyytiin. Kuskit ovat vain mielissään jos joku haluaa kyytiin, juttuseuraa kaipaa aina.

        Mitä mieltä Matti muuten olet henkilöautolla ajavista "ammattilaisista"? Niistä ketkä sanovat mitä pitäisi rekan ratin takana tehdä vaikka eivät ole koskaan edes käyneet hytissä?


      • Matti
        Lize kirjoitti:

        Liki kaikki tehtävänsä, eli sinun mielestä rekkakusti teki jotain oikein vaikka muuta yrität väittää.

        Käyhän jututtamassa rekkakuskeja ja kysy heiltä miksi ylikuormaa otetaan kyytiin. Miksi ajetaan ylinopeutta. Miksi alamäkeen (ensin on ollut ylämäki) tullaan ylinopeutta. Aivan varmasti vastaavat sinulle totuudenmukaisesti. Ja jos et usko vastauksia, pyydä päästä kyytiin. Kuskit ovat vain mielissään jos joku haluaa kyytiin, juttuseuraa kaipaa aina.

        Mitä mieltä Matti muuten olet henkilöautolla ajavista "ammattilaisista"? Niistä ketkä sanovat mitä pitäisi rekan ratin takana tehdä vaikka eivät ole koskaan edes käyneet hytissä?

        Sanoppa kuule miksi ylikuormaa otetaan,ja jos otetaan niin miksi ei ajotavat muutu sen mukaan? Oliko kyseisellä tiellä ensin ylämäki sitten alamäki? Et ole tainnut käydä kyseisellä tiellä. Ja tuohon viimeiseen,mitä väliä? Ei siihen tarvitse käydä hytissä tietääkseen liikennesäännöt. Ja en kyllä tiedä yhtään mitään mitä kuski teki oikein. Sanoppa mitä se kuski teki oikein? Kaikki olivat jo päin persettä ennen kuin se rekka rupesi heijaamaan. Kuski siihen heijaukseen huolimattomuudellaan johti. Aika ikävää että 23 viatonta ihmistä kuolee ja heidän omaiset kantavat suurta surua rekkakuskin välinpitämättömyydestä.


    • epäilijä

      jos kuski olisi sattumoisin ollut Arkadianmäeltä vaikkapa Halonen.

    • JaPi

      Suomalainen hyvinvointi-/oikeusvaltio näyttää taas kasvonsa. Totta on, että rekkakuskin toimet aiheuttivat suuren tragedian, mutta paha on kuskia syyttä olosuhteista (keli, tiukat aikataulut...). Ei kaveri varmaankaan vastaantulevien kaistalle perävaunua heittänyt, mies teki vain työtään ja onnettomuus tapahtui monen asian summana. Kun täysperärekka lähtee heittelehtimään on siinä keinot aika vähissä. Ainoita hyviä keinoja lienee kiihdytys, joka rajoittimien takia on mahdotonta tietyn pisteen jälkeen. Rajoittimet - järkee vai ei ?

      No, armahtaahan järjestelmä kuitenkin raiskaajat, pahoinpitelijät ym shaitinkin....

      • kommentissa oli???

        Jos nimittäin rajoittimen sallimaa vauhtia lisätään, niin et kai toope luule, että rekat ajavat sitten sitä 80 km/h, kun eivät ne ole sitä tehneet tähänkään asti. Just sen takia rajoitin on ollut siellä 90:ssä että jää sitä kiihdytys varaa. Paha vaan kun suomen teiltä ei löydy montaakaan rekkakuskia, jolle muut tiellä liikkujat merkitsevät paskaakaan, kun luullaan olevansa niin ammattilaista. Eli vauhti on aina "tapissa" joten mistäs sen kiihdytyksen revit??? Paras olisi, että rekkojen ajotapoja alettaisiin rankomaan huomattavasti rankemmalla kädellä, eli kortti pois pienistäkin ylinopeuksista. Kyllä nälkä opettaa ajamaan.


      • quiklo
        kommentissa oli??? kirjoitti:

        Jos nimittäin rajoittimen sallimaa vauhtia lisätään, niin et kai toope luule, että rekat ajavat sitten sitä 80 km/h, kun eivät ne ole sitä tehneet tähänkään asti. Just sen takia rajoitin on ollut siellä 90:ssä että jää sitä kiihdytys varaa. Paha vaan kun suomen teiltä ei löydy montaakaan rekkakuskia, jolle muut tiellä liikkujat merkitsevät paskaakaan, kun luullaan olevansa niin ammattilaista. Eli vauhti on aina "tapissa" joten mistäs sen kiihdytyksen revit??? Paras olisi, että rekkojen ajotapoja alettaisiin rankomaan huomattavasti rankemmalla kädellä, eli kortti pois pienistäkin ylinopeuksista. Kyllä nälkä opettaa ajamaan.

        Sen verran ajonopeuksista ennen vuotta -95, kun nopeudenrajoitin tuli meille suomeen pakolliseksi ulkomaanliikenteessä oleviin yhdistelmiin, voin kertoa että minulta saa 10 vuoden ajalta piirturinkiekot tai kopiot niistä että voi katsella minkälaiset olivat ajonopeudet ja miten niitä noudatettiin ennen rajoittimia.

        Kun Suomen päättäjät päättivät ottaa rajoittimet ENSIMMÄISENÄ Euroopassa pakollisesti käyttöön, samalla hävisi myös mahdollisuus ajaa ylinopeutta, kun laki sallii 10% ylityksen ja kaikki rajoittimet OVAT EU:n Pykälien mukaan asetettu 85km/h nopeuteen niin sillä saa ajaa niin kovaa kuin se kulkee... ELI EI KUN VAUHTI TAPPIIN!!!!!!!


    • oikeusvaltio

      Traagisen onnettomuuden uhriksi joutunut rehellinen työntekijä asetetaan syytteeseen.
      Tahallisesti ja tieten lahjuksia vastaanottanut KELAn pääjohtaja vapautetaan syytteestä.
      Sattumalta samana päivänä annetut päätökset symbolisoivat Suomen oikeuslaitoksen mädännäisyyttä.

    • Myös kuljettaja

      Mieliä koskettava onnettomuus. Osanotto onnettomuuden uhrien omaisille ja onnettomuusrekan kuljettajalle. Tahallisuutta on turha hakea mistään osatekijästä.

      Perustavaa laatua oleva syy on aikataulullinen kiire, jonka muodostumiseen vaikuttaa mm. kuljetuksen tilaaja ja aikataulun laatinut kuljetusyritys.

      Nopeusrajoitin saattaa myös luoda väärän turvallisuudentunteen kuljettajalle ja tavaksi tulee ajaa "talla pohjassa". Keliolosuhteet muuttuvat arvaamatta ( kuiva ja paljas asfaltti saattaakin olla jonkun matkaa jäisen liukas, kuten tässäkin tapauksessa) ja kun tiessä on kulumisuria ei tarvita enää muuta kun tilastollinen tosiasia, että ajoneuvo saattaa joskus tehdä kuljettajasta matkustajan.

      Jokainen, joka on ollut liikenteessä kuljettajana muutaman vuoden vaikka omalla henkilöautollaan, tietää että ko. tilanne voi sattua joskus kohdalle!

      Muuten olen sitä mieltä, että jos vakavaan onnettomuuteen joutunut kuljettaja vielä kykenee jatkamaan samaa työtänsä, niin hän ajaa ainakin muistaen vaaratekijät paremmin.

      Toinen juttu on kylläkin se että onko töitä "hitaalle" kuljettajalle.

    • jäi epäselväksi????

      Miten hitossa sä luulet, että se vahinko ois sattunut, jos toi rekkakuski olis noudattanut tieliikenteestä annettuja lakeja ja säädöksiä??? Johan tyhmempikin tajuaa, että jos rekkakuski olisi edes ajanut sallittua 80 km/h niin rekka ei edes olisi ollut silloin siinä vaan satoja metrejä takempana. Lisäksi perävaunu ei olisi lähtenyt mahdollisesti niin nopeasti irti ammattitaidottoman kuskin hallinnasta, jos vauhti olisi ollut se lain sallima. Toisekseen jos kuski ei olisi ollut laiska, niin kuorma olisi sidottu oikein. Ihmisillä vain on outo luulo, että liikennesäännöt ovat vain siksi, että poliisi saa sakottaa. Ei kellään oo tullu mieleen, että se kolari maksaa paljon enemmän, kuin jos poliisi muistuttaa lapulla...

      • ppp

        taidat olla varsinainen asiantuntija jos lukisit mitä ovat kirjottaneet kuorman sitomisesta ni voisit kyl sit näyttää miten kuorma sidotaan etenkin paperirulla kuorma.Ja yksi juttu mistä vitusta päättelet et kuski on laiska taidat ite olla KELAN ELÄTTI kirjottelet muuten vain ku ei ole muuta tekemistä ota asioista selvää ennen kuin syyttelet ketään etenkin SITOMISESTA mene jonkun rahtarin mukaan jolla on paperikuorma niin voit esim sitoa sen kuorman tai ainakin katsoa miten se tehdään.


      • sama...
        ppp kirjoitti:

        taidat olla varsinainen asiantuntija jos lukisit mitä ovat kirjottaneet kuorman sitomisesta ni voisit kyl sit näyttää miten kuorma sidotaan etenkin paperirulla kuorma.Ja yksi juttu mistä vitusta päättelet et kuski on laiska taidat ite olla KELAN ELÄTTI kirjottelet muuten vain ku ei ole muuta tekemistä ota asioista selvää ennen kuin syyttelet ketään etenkin SITOMISESTA mene jonkun rahtarin mukaan jolla on paperikuorma niin voit esim sitoa sen kuorman tai ainakin katsoa miten se tehdään.

        Enpä ole koskaan lähtenyt liikkeelle kuorman kanssa, jota en ole pystynyt sitomaan. Silloin on vaihdettu toisenlainen kuljetuskalusto.

        Lakikinhan sanoo, että kuljettaja vastaa kuorman sitomisesta. Jos ei ole tarkistanut, niin VASTAA SILTI.

        Yksi hailee kaikki pikkuseikat, koska kuski viimekädessä siitä ajoneuvosta tiellä vastaa.


      • wode
        sama... kirjoitti:

        Enpä ole koskaan lähtenyt liikkeelle kuorman kanssa, jota en ole pystynyt sitomaan. Silloin on vaihdettu toisenlainen kuljetuskalusto.

        Lakikinhan sanoo, että kuljettaja vastaa kuorman sitomisesta. Jos ei ole tarkistanut, niin VASTAA SILTI.

        Yksi hailee kaikki pikkuseikat, koska kuski viimekädessä siitä ajoneuvosta tiellä vastaa.

        tuollaisessa törmäyksessä on aivan sama onko kuorma sidottu, epäilen ettei ne kestä noin kovaa rasitusta joka tuli onnettomuudesta....


    • 50 tkm/v

      Kuka siellä tien päällä vastaa siitä ajoneuvosta, jos ei kuljettaja? Jos kuljettaja ei kykene hallitsemaan ajoneuvoaan, niin on todellakin autokouluopetuksessa parantamisen varaa.

      Miksi tavalliset sunnuntaiautoilijat eivät aja koskaan kolareita, kun ajavat aina kelin mukaan.. talvella 30 km/h 60 alueella ja sitä rataa? Koska he ajavat ajotaitojensa mukaisesti.

      Jos joku ohittaa tuollaisen nysvääjän, niin ohittajan TÄYTYY osata tehdä ohitus oikein tai HÄN VASTAA sattuneesta vahingosta.

      Jos alat rekkakuskiksi, etkä KYKENE suoriutumaan töistäsi, VAIHDA ALAA tai OLE MIES ja SOVI työntantajan kanssa järkevät työvuorot. Ei minuakaan pysty pakottamaan ajamaan yhtään kovempaa keikalta toiselle, vaikka laskutan asiakkaita käyttämästäni matka ajasta.. pakko ei ole tilata huoltoa, mutta kun eivät ilmankaan pärjää.. eli kyllä rekkaskuskit ovat itse työolonsa luoneet KATSOKAA PEILIIN

      Alkaa näitä rekkakuskien marinoita lukiessa tuntua, että ison rekan rattiin haluaa vain "pienet miehet"

      ps. Jos tällaisesta kirjoituksesta repii pelihousunsa, niin miten äkkiä pinna palaa siellä rekan ratissa? Tämä voi olla provo, toisin kuin se jarruvaloja kaksi metriä edelläsi väläyttelevä suzuki.

      • Matti

        Sinulla on sana hallussa. Syvä kunnianosoitus sinulle. Onneksi täällä joku käyttää päätään ajatellessa mitä kirjottaa. Hienoa!


      • Apassi73
        Matti kirjoitti:

        Sinulla on sana hallussa. Syvä kunnianosoitus sinulle. Onneksi täällä joku käyttää päätään ajatellessa mitä kirjottaa. Hienoa!

        MATTI!!!! Sä olet just sellanen tyyppi mikä ei todellakaan tiedä rekoista tai saati niiden ajamisesta yhtään mitää.Helppo on tuomita tyyppinä joka ajelee jollain kauppakassilla (kukkopillillä)sen matkan mikä kaupassa poikkee ja muijan asiat. Suoraan sanoen pidä sinä turpaskiinni sellasesta asiasta josta sinä et tiedä yhtään mitään.


      • Matti
        Apassi73 kirjoitti:

        MATTI!!!! Sä olet just sellanen tyyppi mikä ei todellakaan tiedä rekoista tai saati niiden ajamisesta yhtään mitää.Helppo on tuomita tyyppinä joka ajelee jollain kauppakassilla (kukkopillillä)sen matkan mikä kaupassa poikkee ja muijan asiat. Suoraan sanoen pidä sinä turpaskiinni sellasesta asiasta josta sinä et tiedä yhtään mitään.

        Kyllä sitä nyt yritetään kajota henkilökohtaisuuksiin,eikä pysytä itse asiassa alkuunkaan. kyllähän sen huomaa ettet ole kouluja käynyt,perustelusi ovat niin alkeellisiä,että ihan naurattaa. Ei mitään tolkkua. Meneppäs koulun penkille sivistymään. Että opit perustelemaan kantasi. Tosin tässä tapauksessa rekkakuskia on vaikea puolustella perustelemalla puolustuksen,koska hän on syyllinen raakaan tekoon.


      • Matti
        Apassi73 kirjoitti:

        MATTI!!!! Sä olet just sellanen tyyppi mikä ei todellakaan tiedä rekoista tai saati niiden ajamisesta yhtään mitää.Helppo on tuomita tyyppinä joka ajelee jollain kauppakassilla (kukkopillillä)sen matkan mikä kaupassa poikkee ja muijan asiat. Suoraan sanoen pidä sinä turpaskiinni sellasesta asiasta josta sinä et tiedä yhtään mitään.

        Pitäisikö minun tietää terroristienkin aseista,ennen kuin voin arvostella heidän tekojaan? Olet varmaan sitä mieltä että "älä valita terroristien teoista kun et edes tiedä heidän aseistaan" Se minun rekan ajotaitoni on tässä jutussa kuule ihan sivuseikka. edelleen hän LAIMINLÖI liki kaikki velvollisuutensa. Mitäs mieltä oot esim. ylikuormasta. meinaat että sillä ei ollut vaikutusta rekan perän heijaamiseen,niinkö?


      • ppp
        Matti kirjoitti:

        Pitäisikö minun tietää terroristienkin aseista,ennen kuin voin arvostella heidän tekojaan? Olet varmaan sitä mieltä että "älä valita terroristien teoista kun et edes tiedä heidän aseistaan" Se minun rekan ajotaitoni on tässä jutussa kuule ihan sivuseikka. edelleen hän LAIMINLÖI liki kaikki velvollisuutensa. Mitäs mieltä oot esim. ylikuormasta. meinaat että sillä ei ollut vaikutusta rekan perän heijaamiseen,niinkö?

        kuules matti mene vaikka kommmentoimaan noita vitun vaali juttui siellä ei puhuta kuin paskaa jos et tiedä raskaasta kalustosta mitään niin elä viiti härnätä meitä jotka teemme tätä työksemme ja mitä sanoit et lyhyet ihmiset hakee rekan puikkoloihin kun ne ei pääse muualle itse olen 165cm pätkä ammattimies mut suuttuessani paha. Sanon viel sen että olen varmaan peruuttamalla menny pitemmälle kun sinä eteenpäin,ei se ihmisen koosta ole kiinni kuka pääsee rekkamieheks vaan hyvin pitkälti ÄLYSTÄ,meinaan tuolla tien päällä tarvitaan älyä yms. koska 25m juna ei mene joka raosta läpi saatikka käänny joka paikkaan se vaatii tarkkuutta ja älyä peruutella ahtaisiin paikkoihin.Nimim.Apassi varmaan tietää mistä puhun.


      • 50 tkm/v
        ppp kirjoitti:

        kuules matti mene vaikka kommmentoimaan noita vitun vaali juttui siellä ei puhuta kuin paskaa jos et tiedä raskaasta kalustosta mitään niin elä viiti härnätä meitä jotka teemme tätä työksemme ja mitä sanoit et lyhyet ihmiset hakee rekan puikkoloihin kun ne ei pääse muualle itse olen 165cm pätkä ammattimies mut suuttuessani paha. Sanon viel sen että olen varmaan peruuttamalla menny pitemmälle kun sinä eteenpäin,ei se ihmisen koosta ole kiinni kuka pääsee rekkamieheks vaan hyvin pitkälti ÄLYSTÄ,meinaan tuolla tien päällä tarvitaan älyä yms. koska 25m juna ei mene joka raosta läpi saatikka käänny joka paikkaan se vaatii tarkkuutta ja älyä peruutella ahtaisiin paikkoihin.Nimim.Apassi varmaan tietää mistä puhun.

        Minä siitä "pienuudesta" puhuin. Jos et ymmärtänyt mitä sillä tarkoitin, niin on helppo ymmärtää sekin, ettet huomaa kirjoittaneesi lisää argumenttejä minun kirjoitukselleni. Pituudellasi tai painollasi ei nimittäin ole mitään tekemistä lauseeni kanssa. Sinun ja monen muun kirjoitus taas tukee tekstiäni, vaikka yritätte päinvastaista ;)

        Hyvää ja rauhallista joulun odotusta kaikille TEILLE!


      • Matti
        ppp kirjoitti:

        kuules matti mene vaikka kommmentoimaan noita vitun vaali juttui siellä ei puhuta kuin paskaa jos et tiedä raskaasta kalustosta mitään niin elä viiti härnätä meitä jotka teemme tätä työksemme ja mitä sanoit et lyhyet ihmiset hakee rekan puikkoloihin kun ne ei pääse muualle itse olen 165cm pätkä ammattimies mut suuttuessani paha. Sanon viel sen että olen varmaan peruuttamalla menny pitemmälle kun sinä eteenpäin,ei se ihmisen koosta ole kiinni kuka pääsee rekkamieheks vaan hyvin pitkälti ÄLYSTÄ,meinaan tuolla tien päällä tarvitaan älyä yms. koska 25m juna ei mene joka raosta läpi saatikka käänny joka paikkaan se vaatii tarkkuutta ja älyä peruutella ahtaisiin paikkoihin.Nimim.Apassi varmaan tietää mistä puhun.

        olenko puhunut pituusrajoista,en tietääkseni. puhin siitä et jotka eivät muihin kouluihin pääse kuten yliopistoon yms. menevät rekkakuskeiksi


    • Matti

      Mitä tekemistä valtiolla on siihen että rekkakuski ajoi kaasu pohjassa? ja rekan saa kyllä tieltä pellolle parissa sekunnissa.

      • wode

        mä sanoin jo silloin yli kymmenen vuotta sitten et katotaas koska sattuu iso tapaturma tuon ns.nopeuden rajoittimen takia, kuules matti, täysperävaunu tai puoliperävaunu kun alkaa heittelehtimään niin kuljettajalla ei ole muuta mahdollisuutta yrittää edes oikaista sitä muuta kuin painamalla kaasua, tässä tapauksessa en ole lainkaan varma olisiko tuo yritys onnistunut mutta toden näköisesti olisi ajanut OHI linja-autosta ja luultavasti sen jälkeen ojaan... nopeuden rajoitin kun tuossa tilanteessa naksahtaa päälle n.89-92km/h, loppuu kuorma-autosta ns. veto. ei mitään ole tehtävissä kun ei ole mitään millä saisi autoa enää kiihtymään..
        täysperävaunun kuljettajasta on h****tin hyvä nyt tehdä syyllinen kun ei jäänyt sit bussikuskia jakamaan vastuuta, tosiaan, joku jo jutteli, miksi bussinkuljettaja ei reagoinut vilkkuviin ajovaloihin ajoissa...
        täysperävaunu kuten puoliperävaunu pysyy kyllä ammattimiehen käsissä, kelillä kuin kelillä aikas hyvin ja loppuviimens kuten matti huomaat, tällaisia onettomuuksia ei ole mielestäni sattunut muita että eipäs yleistetä....
        valtion kyky ratkaista tällaisia asioita on mun mielestäni vähän niin ja näin, mielestäni syytön sai syytteen, olen aivan varma että vahinkohan tuo oli...


    • Jo riittää

      Provosoivia ja hyökkäävän ärsyttäviä, kaiken lisäksi tyhmiä ja asiantuntemattomia mielipiteitä on esittänyt MATTI. Onnittelut täysin törpölle kirjottajalle. Olet paljastanut tyhmyytesi!

      • Matti

        Kukaan tosin ei ole pystynyt väitteitäni kumoamaan. Rekkamiehistäkin kun ei ole kirjoittajiksi


      • selitetty
        Matti kirjoitti:

        Kukaan tosin ei ole pystynyt väitteitäni kumoamaan. Rekkamiehistäkin kun ei ole kirjoittajiksi

        mut sä et vaan tajuu. Kukaan enää sulle viitti mitään selittää sen takia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

      Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

      Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe