Konginkangas

Ripakinttu

Ajattelinpahan vain, että onko siinä Konginkankaan raportissa mainittu mitään, että tämä samainen kuski oli ajanut vähän aikaa sitten pohjoiseen päin siitä samasta kohtaa ja tiessä ei ollut mitään hälyyttävää.

No, takaisin päin tullessa tie oli suolattu, mutta siinä kyseisessä kohdassa ei ollutkaan suoritettu suolausta!

Tien pinta oli aivan saman näköinen, kuin siellä suolatullakin alueella.
Musta jää tuli eteen, kun ei ollutkaan suolattu sitä kohtaa.

Mistä perkeleestä se kuski olisi tiennyt, että nyt ei olekkaan suolaa?

Ottakaapa nyt rahtarit yhteiseksi asiaksi, että saatte sinne onnettomuusraporttiin nuo kelin muutokset ja suolauksen tilanteen selvästi esille, ettei tarvitse valtakunnan syyttäjän aprikoida, että kyllä kokeneen kuljettajan olisi pitänyt tietää ja osata.

Nythän tuo valtakunnan syyttäjä ei tiedä näköjään mitään vallinneista olosuhteista. Ja hän syyttää ihan sen tutkintaraportin pohjalta. Ei hänellä näytä olevan mitään tuntumaa mistään rekan ajamisesta ja varsinkaan muuttuneesta kelitilanteesta.

Minun mielestäni syytteet pitäisi nostaa tienpitäjiä kohtaan.

Ensinnäkin, miksei sitä heittoa ollut korjattu siellä mäen päällä, mistä se perävaunu alkoi heittelehtiä.

Toiseksi, miksi sitä onnettomuus kohtaa ei ollu suolattu.
(no, minä tiedän vastauksen tuohon, tie oli silloin kuiva ja hyvä liikennöidä, kun suolausauto kulki, siksi sitä ei suolattu, sadekuuro tuli sen jälkeen).

46

4483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meet

      varmaan itekkin valittamaan tienpitäjälle jos ajat liian kovaa,ja ladasi lipsahtaa pusikkoon.Etkös tajua,että varsinkin ammattilaisen on kyettävä sovittamaan vauhtinsa semmoiseksi,että pystyy ajokkinsa hallitsemaan.Turha kelistä ja töyssyistä on narista,niille et edes sinä voi mitään.Vai meinaatko,että "eihän tää eilenkään ollu jäässä,ajanpa vaan rajotinta vasten"-touhulla homma toimii???

      • Ripakinttu

        Etkö sinä k...pää lukenut tuota viestiäni, kun tuolla tavalla vastaat. Sinähän toimit samalla tavalla, kuin tuo valtakunnan syyttäjä.


      • tiessä
        Ripakinttu kirjoitti:

        Etkö sinä k...pää lukenut tuota viestiäni, kun tuolla tavalla vastaat. Sinähän toimit samalla tavalla, kuin tuo valtakunnan syyttäjä.

        oli mutka,miksei sitä oltu oikastu? Miksi se linja-auto tuli vastaan,miksei se mennyt jo tunti sitten? Eikö nyt mahdu junti päähän,että jos sinä ajat autolla jonkun päälle,niin olet syyllinen!!! Taidat olla jotensakin puolivaloilla ajeleva bönde-einari.Tollaset narisijat ja valittajat niitä kuolemankolareita ajelee,kun ain etitään syytä muualta,eikä katsota peiliin-tai jos katsotaan,ei ymmärretä,että syyllinen on just se apinannaama joka katsoo takas.ayritä pärjäillä,ei tollaselle viitsi edes vastailla enempää.HV!!


      • stycke
        tiessä kirjoitti:

        oli mutka,miksei sitä oltu oikastu? Miksi se linja-auto tuli vastaan,miksei se mennyt jo tunti sitten? Eikö nyt mahdu junti päähän,että jos sinä ajat autolla jonkun päälle,niin olet syyllinen!!! Taidat olla jotensakin puolivaloilla ajeleva bönde-einari.Tollaset narisijat ja valittajat niitä kuolemankolareita ajelee,kun ain etitään syytä muualta,eikä katsota peiliin-tai jos katsotaan,ei ymmärretä,että syyllinen on just se apinannaama joka katsoo takas.ayritä pärjäillä,ei tollaselle viitsi edes vastailla enempää.HV!!

        Kyllä tämä tietoyhteiskunta on hieno, monista kirjoituksista päätellen joka ainoaan avohoitolaitokseenkin on saatu nettiyhteys. Tai sitten Suomen kansa on näin tyhmää, eipä ihme jos sillä on tyhmät päättäjätkin.


      • Rekkanainen

        ...kun et ole ilmeisesti perehtynyt koko asiaan.
        Yhdistelmän nopeus mäen päällä oli aivan laillinen, itse asiassa alle 80. Mutta kun alamäki oli aivan peilijäässä, yhdistelmän nopeus alkoi kasvaa ja on turha kuvitella, että sillä kelillä jarrusta on sitten mitään apua, päinvastoin. Yhdistelmän nopeus kasvoi siitä syystä. Kuljettajasta tulee tuollaisessa tilanteessa puhtaasti matkustaja, ei mahda mitään.
        Olen myös nähnyt säätutka-kuvat ja enää huonompaa tuuria ei voisi käydä, osuivat pilvet juuri pahimmalla hetkellä kohdalle.


      • varsinainen valopää...
        Rekkanainen kirjoitti:

        ...kun et ole ilmeisesti perehtynyt koko asiaan.
        Yhdistelmän nopeus mäen päällä oli aivan laillinen, itse asiassa alle 80. Mutta kun alamäki oli aivan peilijäässä, yhdistelmän nopeus alkoi kasvaa ja on turha kuvitella, että sillä kelillä jarrusta on sitten mitään apua, päinvastoin. Yhdistelmän nopeus kasvoi siitä syystä. Kuljettajasta tulee tuollaisessa tilanteessa puhtaasti matkustaja, ei mahda mitään.
        Olen myös nähnyt säätutka-kuvat ja enää huonompaa tuuria ei voisi käydä, osuivat pilvet juuri pahimmalla hetkellä kohdalle.

        Sähän vasta tyhmä olet... Väität siis ihan tosissas, että koska oli liukasta, niin piti lisätä vauhtia???!!! Jos sitäkin rekkaa olisi ajanut joku, jolle muillakin tienkäyttäjillä on jokin merkitys, niin ensinnäkään se auto ei olisi ajanut ylinopeutta, jolloin se sekunti pari, olisi voinut olla ratkaisevaa vaunun oikaisemiseksi. Väität siis valopää, että jokaisessa alamäessä liukkaalla tullaan rekoilla poikittain!!!??? Voi perr...le että olet tyhmä. Taidat oikeasti olla rekkakuski kun ei ole tuon enempää järkeä sulle suotu???


      • sinivilkku
        varsinainen valopää... kirjoitti:

        Sähän vasta tyhmä olet... Väität siis ihan tosissas, että koska oli liukasta, niin piti lisätä vauhtia???!!! Jos sitäkin rekkaa olisi ajanut joku, jolle muillakin tienkäyttäjillä on jokin merkitys, niin ensinnäkään se auto ei olisi ajanut ylinopeutta, jolloin se sekunti pari, olisi voinut olla ratkaisevaa vaunun oikaisemiseksi. Väität siis valopää, että jokaisessa alamäessä liukkaalla tullaan rekoilla poikittain!!!??? Voi perr...le että olet tyhmä. Taidat oikeasti olla rekkakuski kun ei ole tuon enempää järkeä sulle suotu???

        nyt mahtaakaan olla tyhmä. Taitaa viisari osoittaa "varsinainen valopää"-nikkiin.

        Mitähän jos lukisit Rekkanaisen viestin kunnolla....yrittäisit jos Sinulta löytyisi vielä kapasiteettia ymmärtääkin lukemasi.

        Missä kohtaa Rekkanainen kirjoitti, että kuljettaja olisi lisännyt vauhtia?

        >>Taidat oikeasti olla rekkakuski kun ei ole tuon enempää järkeä sulle suotu???


      • Rekkanainen
        varsinainen valopää... kirjoitti:

        Sähän vasta tyhmä olet... Väität siis ihan tosissas, että koska oli liukasta, niin piti lisätä vauhtia???!!! Jos sitäkin rekkaa olisi ajanut joku, jolle muillakin tienkäyttäjillä on jokin merkitys, niin ensinnäkään se auto ei olisi ajanut ylinopeutta, jolloin se sekunti pari, olisi voinut olla ratkaisevaa vaunun oikaisemiseksi. Väität siis valopää, että jokaisessa alamäessä liukkaalla tullaan rekoilla poikittain!!!??? Voi perr...le että olet tyhmä. Taidat oikeasti olla rekkakuski kun ei ole tuon enempää järkeä sulle suotu???

        ...ollut sinulle aina yhtä työlästä???


    • stycke

      Luin tuon raportin tässä alkuviikolla, kyllä siinä jossain kohdassa oli tuo juttu mainittu, ellen aivan väärin muista. Nuo syytteethän ovat tavallaan ihan luonnollinen osa prosessia, oikeus sitten päättää onko kuljettaja syyllinen niihin vai voidaanko koko tapaus todeta onnettomien sattumien summaksi. Itse olen sitä mieltä, että kaverilla on rangaistusta riittämiin kun kantaa mielessään tuota tragediaa loppuikänsä, vaikka mitä todettaisiin niin varmasti heikkona hetkenä itsesyytökset pulpahtavat pintaan. Siinä ei tarvita metallinvihreiden avensisten kuljettajat ry:n paheksuntaa enää lisäksi.

      Lisäksi pitää muistaa, että jos nyt joidenkin tänne kirjoittavien mielen mukaan päästäisiin rankaisemaan, niin muutama vuosi linnassa ja jokunen miljuuna korvauksia olisi tulos, mutta mikä olisi lopputulos? Isot korvaukset niskassa ei kannata tehdä töitä, jos linnasta päästyä edes sattuisi saamaan, joten sitähän voi elellä sossun rahoilla, juoda talo, vaimo ja lapset ja päätyä yleisesti ottaen hemmetinmoiseksi menoeräksi yhteiskunnalle. Kun taas järkevällä oikeuden päätöksellä voidaan saada yksi työkykyinen ja -ikäinen pysymään tuottavassa työssä veroja maksamassa alalla, jolla työvoimasta on kiljuva pula. Loppujen lopuksi kyse ei ole mistään muusta kuin siitä, että yksittäisellä autonkuljettajalla kävi eräänä keväisenä yönä järjettömän huono tuuri. Kyllä, ne ylisitäjaylitätäyms. ja muut ylilyövät argumentit on kuultu, ei tartte toistaa. Yhden iltavuoron aikana bongasin useita henkilöautoja, joiden vastaava käytös lisättynä huonolla tuurilla johtaa eräänä päivänä vakavaan onnettomuuteen. Se vain ei välttämättä myy haaskalehtiä, ellei osallisena ole r*****.

    • selittäjä

      turha selitellä, miksi ei ollut sitä, miksi ei ollut tätä.
      kyllä ammattikuskin täytyy muistaa, että talvella voi aina olla liukasta. turha syyttää keliä, tietä tai vaikka yhteiskuntaa.
      kuski on viimekädessä vastuussa.
      näitä amatöörikuskeja näyttää vain olevan yli 90 % kaikista kuskeista, sen takia tällaisia onnettomuuksia tapahtuu.

    • ..omasta ajokistaan

      Kyllä se kuljettajalla vaan viime kädessä vastuu on omasta ajamisestaan ja siitä, että tiedostaa millaisessa kelissä ajaa. Se vauhti nyt on vain sovitettava keliin ja otettava huomioon että tiellä on muitakin liikkujia.

      • juntit

        se on ihan sama ei tule linna tuomiota ja sakot näillä palkoilla ei ole kovin isot joten seuraava aihe kiitos......


      • rekkakusi
        juntit kirjoitti:

        se on ihan sama ei tule linna tuomiota ja sakot näillä palkoilla ei ole kovin isot joten seuraava aihe kiitos......

        ootko rekkakuski, kun et osaa edes kirjoittaa.
        otan osaa


      • se haittaa
        rekkakusi kirjoitti:

        ootko rekkakuski, kun et osaa edes kirjoittaa.
        otan osaa

        kun on jo velaton mies,joten kirjoitustaidosta viis.


      • ruumishuoneen terveiset
        rekkakusi kirjoitti:

        ootko rekkakuski, kun et osaa edes kirjoittaa.
        otan osaa

        Kyllä on hyvä olla jälkiviisas. Kun on kaunis kesä juhannualiikenne, on silloin hyvä puhua liihenneturvallisuudsta. Mutta eipä kukaan puhu liikenneturvallisuudesta kun, rekka puskee yöllä tuulessa, tuiskussa, pakkasessa,jäätiköllä. Väistelee liikenteessä rattijuoppoja, huumehörhöjä ja kaikkia muita tientukkoja.
        Olisi viisasta kiinnittää huomiota liikenteeseen ja omaan ajotyyliin, se on helvetin hyvä henkivakuutus. Muutoin löytää ittensä ruumishuoneelta.


      • ajatella
        ruumishuoneen terveiset kirjoitti:

        Kyllä on hyvä olla jälkiviisas. Kun on kaunis kesä juhannualiikenne, on silloin hyvä puhua liihenneturvallisuudsta. Mutta eipä kukaan puhu liikenneturvallisuudesta kun, rekka puskee yöllä tuulessa, tuiskussa, pakkasessa,jäätiköllä. Väistelee liikenteessä rattijuoppoja, huumehörhöjä ja kaikkia muita tientukkoja.
        Olisi viisasta kiinnittää huomiota liikenteeseen ja omaan ajotyyliin, se on helvetin hyvä henkivakuutus. Muutoin löytää ittensä ruumishuoneelta.

        samoin voi myös mietiä sitä, tarvitaanko rekkoja niin paljoa. siirretään kuljetukset raitelile, siellähän tavara kulkee turvallisesti ja maanteiltä vähenee nämä 'teiden ritarit'


      • totuus.
        ajatella kirjoitti:

        samoin voi myös mietiä sitä, tarvitaanko rekkoja niin paljoa. siirretään kuljetukset raitelile, siellähän tavara kulkee turvallisesti ja maanteiltä vähenee nämä 'teiden ritarit'

        on se,nuukat ihmiset jotka ei osta,jos naapuri kaupasta saa halvemmalla jonka tavarat on kuljetettu autolla.


      • MAN.TGA

        niinhän se pitäisi olla,mutta ajatteleppa lentäjiä.Hehän vastaavat lentokoneesta, eikö? Entäpä ku lentäjä laskeutuessaan kiitoradalle huomaa, että kiitorataa ei olekkaan suolattu/hiekoitettu.Hän tietää ,että kone ei voi pysähtyä ja sitten tulee ruumiita.Hän lyö hanat kaakkoon ja yrittää nousta vielä ilmaan mutta kone ei enää nouse ja törmäys tulee ja 200 ruumista.ketä luulet tästä syytettävän?EI AINASKAAN SITÄ LENTÄJÄÄ


    • että...

      onnettomuusraportissa ei ollut esim. poliisin kuulusteluja/todistajalausuntoja. Syytteet nostettiin myös näiden perusteella, ei pelkästään raportin.

    • jutska

      jos juna suistuu kiskoilta kun joku on vienyt pätkän kiskoa välistä! Ei junan kuljettaja mahda mitään vai mahtaako? Teidän piipittäjien mukaan junan pitäis ajaa 20km/h.

      • Stolt

        kuului tutkintalautakuntaan ja se tietää kaiken. Se on ajanut rekkaakin ainakin 10milj. km, unissaan. Oikea asiantuntija kuten muutkin.


      • MAN.TGA
        Stolt kirjoitti:

        kuului tutkintalautakuntaan ja se tietää kaiken. Se on ajanut rekkaakin ainakin 10milj. km, unissaan. Oikea asiantuntija kuten muutkin.

        Näinhän se on että jos lekuri tekee rikkeen,esim jättää sakset jonku sisään ja potilas kuolee niin tokihan siitä tehdään tutkinta ja oikein virallinen ja kerätään hienosti "tutkinta komissio"on kirurgia,ylilääkäriä,psykiatria ja muita lääkäreitä.tutkitaan ja tutkitaan ja mietitään ja keskustellaan kunnes todetaan yhteistuumin, että se oli puhdas onnettomuus eli ei kannata syyttää ja syyttäjähän ei lähde syyttelemään koska "asiantuntijat"on asian tutkineet.ihmettelempä missä oli tutkija ryhmässä kaikki levyseppä hitsarit,autokuskit,lihamestarit muut taatelin tallaajat?tai toisin sanottuna missä oli konginkankaan turman tutkimus ryhmässä ne"lääkärit"eli ammattikuskit koska levyseppä hitsareita ja lihamestareita kyllä oli n100%porukasta.Eli tutkimukset saadaan näyttämään juuri siltä miltä halutaan.tämä ryhmähän oli valittu tavallaan linja-auto porukan mieleiseksi.miltähän tutkimus tulokset olisi näyttäneet jos RAHTARI liitto olisi koonnut samanmoisen ryhmän?????????????????????????


      • sinivilkku
        MAN.TGA kirjoitti:

        Näinhän se on että jos lekuri tekee rikkeen,esim jättää sakset jonku sisään ja potilas kuolee niin tokihan siitä tehdään tutkinta ja oikein virallinen ja kerätään hienosti "tutkinta komissio"on kirurgia,ylilääkäriä,psykiatria ja muita lääkäreitä.tutkitaan ja tutkitaan ja mietitään ja keskustellaan kunnes todetaan yhteistuumin, että se oli puhdas onnettomuus eli ei kannata syyttää ja syyttäjähän ei lähde syyttelemään koska "asiantuntijat"on asian tutkineet.ihmettelempä missä oli tutkija ryhmässä kaikki levyseppä hitsarit,autokuskit,lihamestarit muut taatelin tallaajat?tai toisin sanottuna missä oli konginkankaan turman tutkimus ryhmässä ne"lääkärit"eli ammattikuskit koska levyseppä hitsareita ja lihamestareita kyllä oli n100%porukasta.Eli tutkimukset saadaan näyttämään juuri siltä miltä halutaan.tämä ryhmähän oli valittu tavallaan linja-auto porukan mieleiseksi.miltähän tutkimus tulokset olisi näyttäneet jos RAHTARI liitto olisi koonnut samanmoisen ryhmän?????????????????????????

        Loppujen lopuksi nuo tutkimuslautakunnat kirjoittavat samanlaista kapulakieltä kuin potilasvahinkolautakunnatkin.

        Tässäpä pieni lainaus sellaisesta:

        ****:lta operoitu rannekanavaoireyhtymän vuoksi oikea ranne. Haava tulehtui ennenkuin leikkaussalissa asetettu sidos poistettiin ja ompeleet irtosivat. Tulehduksesta seurasi kiinnikkeiden kasvua ja ranne jouduttiin operoimaan uudelleen.
        Potilasvakuutuslautakunta katsoo, että koska leikkaus oli perusteltu, siis ENMG-llä oli todettu impulssien hidastuminen kyseisessä kädessä, ei aihetta korvaukseen. Vaikkei ***** ilmeisesti enää entiseen työhönsä pysty palaamaan.

        Eli turman tutkimuksessakin tultiin siihen tulokseen, että rekkakuski on syyllinen, vaikka hän todellisuudessa oli jo jonkin aikaa ollut aivan matkustaja


      • rekkamies on pelle....
        MAN.TGA kirjoitti:

        Näinhän se on että jos lekuri tekee rikkeen,esim jättää sakset jonku sisään ja potilas kuolee niin tokihan siitä tehdään tutkinta ja oikein virallinen ja kerätään hienosti "tutkinta komissio"on kirurgia,ylilääkäriä,psykiatria ja muita lääkäreitä.tutkitaan ja tutkitaan ja mietitään ja keskustellaan kunnes todetaan yhteistuumin, että se oli puhdas onnettomuus eli ei kannata syyttää ja syyttäjähän ei lähde syyttelemään koska "asiantuntijat"on asian tutkineet.ihmettelempä missä oli tutkija ryhmässä kaikki levyseppä hitsarit,autokuskit,lihamestarit muut taatelin tallaajat?tai toisin sanottuna missä oli konginkankaan turman tutkimus ryhmässä ne"lääkärit"eli ammattikuskit koska levyseppä hitsareita ja lihamestareita kyllä oli n100%porukasta.Eli tutkimukset saadaan näyttämään juuri siltä miltä halutaan.tämä ryhmähän oli valittu tavallaan linja-auto porukan mieleiseksi.miltähän tutkimus tulokset olisi näyttäneet jos RAHTARI liitto olisi koonnut samanmoisen ryhmän?????????????????????????

        Sehän sua oiski miellyttänyt. Jo tuo sun mielipitees kertoo rekkapaskojen asenteesta aika paljon. Eli ollaan vähän vainoharhaisia, koska muut ovat niin isoja ja pelottavia. Siinä muuten syy, miksi rekan rattiin halutaan... Vai väitätkö, että haluat tehdä työtä, jossa istutaan paskan/wunderbaumin hajuisessa pikkukopissa lähes talkoo palkalla kuunnellen Kari Tapioa ja tuijotetaan keskiviivaa peläten poliisia?????


      • MAN.TGA
        rekkamies on pelle.... kirjoitti:

        Sehän sua oiski miellyttänyt. Jo tuo sun mielipitees kertoo rekkapaskojen asenteesta aika paljon. Eli ollaan vähän vainoharhaisia, koska muut ovat niin isoja ja pelottavia. Siinä muuten syy, miksi rekan rattiin halutaan... Vai väitätkö, että haluat tehdä työtä, jossa istutaan paskan/wunderbaumin hajuisessa pikkukopissa lähes talkoo palkalla kuunnellen Kari Tapioa ja tuijotetaan keskiviivaa peläten poliisia?????

        olipas lapsukaisella omituinen kirjoitelma.kuvitteleppa itsesi tilanteeseen jossa olisit kirurgi joka tekee ohitusleikkauksen ,mutta potilas kuolee koska saa sairaalabakteerin koska välineistä vastaava avustaja ei ole pitänyt huolta instrumenttien puhtaudesta.potilaan omaiset tekevät hoitovirhe syytteen ja kokoaa tutkijaryhmän selvittämään asiaa.siihen kuuluisi maalareita,autokuskeja,postinjakajia ja poliisiylikomissaario.loppuraportti menisi näin.kirurgi oli tehnyt ylipitkän päivän leikkaussalissa,sairaalassa oli ollut ennenkin sairaalabakteeria,kirurgilla ei ollut ennen sattunut moisia kuolemantapauksia,kirurgi teki leikkauksen nopeamminkuin kukaan tässä sairaalassa,välineet oli olleet epäpuhtaat koska välineiden hoitaja oli huolimattomuuttaan antanut kirurgille likaisen veitsen. LOPPUTULOS tutkimuksessa ei löytynyt yhtä ainutta syytä onnettomuuteen mutta suurimmaksi syyksi tutkijaryhmä katsoi kirurgin ylipitkän päivän ja liian nopean leikkausen.välineiden hoitajan virhettä tutkijat pitivät hyvin vähäisenä tai miltein olemattomana. näin ollen kirurgi saa syytteen kuoleman tuottamuksesta.(välineiden hoitaja=tielaitos ei joutunut syytteeseen)


    • Kallonkutistaja

      Mikset lue sitä raporttia, jos se kuitenkin kiinnostaa?

      Rahtarit väittävät nyt, että ainakin parin vuoden ajan tuo tie on ollut vähän huonolla talvikunnossapidolla. Miksi kukaan kollegoista ei kertonut tuota tiedettyä asiaa onnettomuusrekan kuljettajalle?

    • harmaaparta

      Kun luin tutkintapöytäkirjan tuli mieleen, missä muut syylliset, ylikuorman ottaja, ajojärjestelijä, kuljetuspäällikkö ym. Vauhtia piti pitää, että ehti, työaika? ei paras mahdollinen ym. Kuljettajalla oli vaan huono tuuri ja muut näyttävät pääsevän kuin koira veräjästä.

      • haista p****

        Niin toki nopeutta voi vähentää. Kuka kertois sen meitin ajojärjestelijälle??? Jos et pysy aikataulussa eli "aja rajoitinta vasten" ni kenkää tulee. Pelkästään kusitauon pitämisestä nousee perkeleenmoinen meteli. Jostain kumman syystä lopetin. Parempi työttömänä. Pääsee ainaskin kuselle sillon kun kusettaa. Syömisestä nyt muutenkaan tiedä. Ja nyt ei ole enää univelkaakaan. HEI JUMALAUTA JÄTKÄT, LAKKO PYSTYYN


      • PUHUA PUHELIMES JA
        haista p**** kirjoitti:

        Niin toki nopeutta voi vähentää. Kuka kertois sen meitin ajojärjestelijälle??? Jos et pysy aikataulussa eli "aja rajoitinta vasten" ni kenkää tulee. Pelkästään kusitauon pitämisestä nousee perkeleenmoinen meteli. Jostain kumman syystä lopetin. Parempi työttömänä. Pääsee ainaskin kuselle sillon kun kusettaa. Syömisestä nyt muutenkaan tiedä. Ja nyt ei ole enää univelkaakaan. HEI JUMALAUTA JÄTKÄT, LAKKO PYSTYYN

        RUNKKAILLA KU HAKEVAT CHATIS SEURAA JATKUVASTI! IHME ETTEI OO AIKAA KUSTA JOS NAIMISEENKIN ON AIKAA!


      • sullakin
        PUHUA PUHELIMES JA kirjoitti:

        RUNKKAILLA KU HAKEVAT CHATIS SEURAA JATKUVASTI! IHME ETTEI OO AIKAA KUSTA JOS NAIMISEENKIN ON AIKAA!

        aikaa kun tänne kirjailet.


      • aikaa on
        sullakin kirjoitti:

        aikaa kun tänne kirjailet.

        Mut turha itkee ettei oo aikaa kusta eikä syödä! naida on kyl aikaa ja harrastaa puhelin seksiä,vaimolle ei oo aikaa soittaa mut chattii on aikaa ajaessa tekstailla ja ajaa kolareita.


      • tulis
        aikaa on kirjoitti:

        Mut turha itkee ettei oo aikaa kusta eikä syödä! naida on kyl aikaa ja harrastaa puhelin seksiä,vaimolle ei oo aikaa soittaa mut chattii on aikaa ajaessa tekstailla ja ajaa kolareita.

        mieleen sättäilä,kun toi uskontoki kieltää moisen.


      • Rattimatti
        aikaa on kirjoitti:

        Mut turha itkee ettei oo aikaa kusta eikä syödä! naida on kyl aikaa ja harrastaa puhelin seksiä,vaimolle ei oo aikaa soittaa mut chattii on aikaa ajaessa tekstailla ja ajaa kolareita.

        Aikaa on kun sitä tekee itselle. Kukaan ei voi kieltää pitämästä lakisääteisiä. Mitä vieraissa hyppelyyn tulee, niin on jokaisen oma asia, mitä tauollaan tekee. Minä ainaskin vietän sen sämpylän ja kahvikupposen parissa. Vaimolle ei juuri tarvitse soitella, kun se liki päivittäin soittelee minulle ja kyllä me nähdään päivittäin, kun on vuorotyö.


    • Tanevaan

      Oli taas typerä ajatus siitä,että ei ole suolaa laitettu.Oletko oikeasti joku raskaan liikenteen kuski,jos olet käy viemässä korttisi pois koska tuollaisella ajatusmaailmalla ei tule kun lisää ruumita.

      • löydy

        halukkaita joten käy hakemassa pullasi tukusta dorka......


    • NE VASTA

      ammattimiehiä on kun ei eroteta jäistä tietä sulasta!!! Ja ainakin tähän asti jäinen tie on ollut ihan erinäköinen JA VARSINKIN ERITUNTUINEN, kuin suolattu.Mutta eihän sitä väsyksissä huomaa,kun tauotkin on jäänyt pitämättä.Ja ylinopeutta vedetään niin että puukengät savuaa. Ja sitte vielä niille ammattimiehille,jotka sanoo rajotinta vasten ajamisen ja taukojen pitämättäjättämisen syyksi ajojärjestelijän,niin hommatkaa hameet! Jos todellakin ootte niin tossun alla,ettette osaa pitää puolianne,alkakaa vaikka torikauppiaiksi.

      • KK-

        Millaiset olosuhteet oli ennen sitä notkoa. Ja mitä tulee aikatauluihin, niin alakynnessä ollaan. (olen siis autonkuljettaja) Ja kapinoiminen aikatauluja vastaan tietää ainakin minun kohdalla melkein lopputiliä. Siksi yritän aikatauluissa pysyä. Mitä tulee Transointiin, niin siellä aikataulut ovat "lähes" inhimillisiä verrattuna näihin aitoihin yksityisiin kuljetusliikkeisiin.


      • harmaaparta
        KK- kirjoitti:

        Millaiset olosuhteet oli ennen sitä notkoa. Ja mitä tulee aikatauluihin, niin alakynnessä ollaan. (olen siis autonkuljettaja) Ja kapinoiminen aikatauluja vastaan tietää ainakin minun kohdalla melkein lopputiliä. Siksi yritän aikatauluissa pysyä. Mitä tulee Transointiin, niin siellä aikataulut ovat "lähes" inhimillisiä verrattuna näihin aitoihin yksityisiin kuljetusliikkeisiin.

        Kyllä totuus on että aikataulut on kireät kun ei lasketa kelivaraa ja lastau- ja purkusaikoja sopivasti. Moni on saanut kenkää kun ei ole ollut "yhteistyökykyinen" aina joku tekosyy keksitään tai kuljetusvahinko.evp trp


      • Anonyymi
        KK- kirjoitti:

        Millaiset olosuhteet oli ennen sitä notkoa. Ja mitä tulee aikatauluihin, niin alakynnessä ollaan. (olen siis autonkuljettaja) Ja kapinoiminen aikatauluja vastaan tietää ainakin minun kohdalla melkein lopputiliä. Siksi yritän aikatauluissa pysyä. Mitä tulee Transointiin, niin siellä aikataulut ovat "lähes" inhimillisiä verrattuna näihin aitoihin yksityisiin kuljetusliikkeisiin.

        Yksityiset rahtarit siellä Pointillakin ajelevat,
        (suurin osa).Että tiedoksi!Logo ja kontit ja kärryt
        voivat tietysti olla Pointin omistuksessa.


    • Ihmetys1000

      Typerää, kun uutismediat nostaa tätä onnettomuutta esille aina vuosipäivänä, niin kuin eilen, kun tuli kuluneeksi 15 vuotta tästä traagisesta onnettomuudesta. Antaisivat jo olla, kun onnettomuudesta selvinneet ja läheisensä onnettomuudessa menettäneet haluavat unohtaa, niin nää repii vanhat haavat auki :(

    • voi_juma

      Todella typerää sitten vielä kerrotaan uutisissa , että rahaa ei ole laitettu yhtään tienhoitoon alueella eikä sitä anneta. Paikasta satoja kertoja kulkeneena siellä ei ole muut muutosta kun mäkeen on tullut 5% liikennemerkki ja valkoinen risti turmapaikalle. Sietäisi päättäjät hävetä.

      • Karvalakki

        Asb jarrut kyllä toimivat jos kelkka yrittää karata lapasesta eli luistonesto puuttui valtiolta?


    • poprikow

      Minä näkisin asian niin, että on hyvä muistuttaa näistä suuronnettomuuksien vaaroista ja uhkatekijöistä, jotta muistettaisiin ajaa ennakoivasti ja hiljentää nopeutta pääkallo kelin vallitessa.
      Otettiinhan esille Pihtipitaan 8 surmanluotia tapauskin.
      Ellei meitä jatkuvasti muistuteta, niin me tuudittaudumme väärän turvallisuuden tunteeseen ja samat virheet voivat toistua ja toistuuhan ne, kun muisti tahtoo olla lyhyt.
      Aina väitetään, ettei inhimillisille virheille mahda mitään. Kyllä niille mahtaa, kun vain noudatetaan niitä liikenne sääntöjä. Sieltä kyllä löytyy ohjeet ja neuvot kaikkiin liikenne tilanteisiin. Esim. kännykkään puhuminen ajon aikana aj siitä johtuva turma ei ole inhimillinen syy, vaan sääntöjen noudattamattomuus.
      Kun liukkaalla kelillä suistutaan päin vastaan tulevaa, niin syy ei ole inhimillisyys, vaan sääntöjen noudattamatta jättäminen. Ennen aikaan oli medeissa, eli lehdistössä maan tapa kertoa, että kun tuli turma niin syynä oli liukas keli.

      • Anonyymi

        Väärin. Laki edellyttää ajoneuvon hallintaa kaikissa ennalta-arvatavissa tilanteissa. Onnettomuus voi kuitenkin tapahtua vaikka kuinka noudatettaisiin sääntöjä pilkulleen, koska niitä ennalta-arvaamattomia tilanteita voi tällöinkin tulla.


    • Anonyymi

      Onhan noille paikkeille ehdotettu keskikaidettakin.Mutta ei ole riittävää rahoitusta,Mutta mamutukseen tuntuu riittävän
      miljarditolkulla.Taas haetaan perheen yhdistämistä,850:nelle ählämille.Rikollisille ja terroristille.Oikein valtuuskunta helmikuussa
      lennätetään paikanpäälle,tietysti veronmaksajien kustantamana.Saavat sieltä sitten valita umpimähkään,tietämättä taustoista yhtikäs mitään,näitä terroristejäEikä tälle hulluudelle loppua näy.Viellä kiintiöpakolaiset
      lisäksi, kuinkahan paljon viellä tuodaan ihan
      salaa tätä uutta "reipasta työvoimaa" erikoisosaamista ja ammattimiestä.Pelastamaan
      Suomen työmarkkinoita.Kaikelle tälle mainitulle
      työvoimalle on yhteistä se että,työnantajana on veronmaksaja.Lisänä vielä tämä järjetön ilmasto
      kiihkoilu.Kertakaikkiaan järjetöntä puuhaa.
      Eipä ole ihme,katoaa se viimeinenkin ostovoima.

    • Anonyymi

      Talvella suolaliemellä kastellut ajoradat eivät ehdi kuivua ennen pakkasten tuloa. Jäätynyt suolaliemi tekee tienpinnat jääradoiksi.

      Mikä tässä on liian vaikeaa ymmärrettäväksi?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8878
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2358
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe