Suuria ansioita Herralle vietäväksi

Kovin on omia ansioita korostavaa tämä ns. vapaiden suuntien usko.

Herralle kiikutetaan omaa uskoa, antautumista, kasteella käymistä, kielillä puhumista, lain pitämistä, synnittömyyttä, pyhittäytymistä. Katso nyt Herra: MINÄ olen uskossa; MINÄ olen antanut elämäni sinulle; MINÄ olen käynyt uskovien kasteella; MINÄ puhun kielillä; MINÄ pidän sinun sapattisi; MINÄ en elä enää synnissä; en ainakaan samalla tovoin kuin NUO, jotka eivät ole uskossa; NUO, jotka eivät ole antaneet elämäänsä sinulle; NUO, joka eivät puhu kielillä ja joilla ei siis ole pyhää henkeä; NUO, jotka on kastettu vain lapsena; NUO, jotka eivät pidä sapattia; NUO, jotka elävät synnissä; NUO, joita Jumala rakastaa mutta jotka joutuvat kadotukseen koska he eivät tee kuten MINÄ teen, eivätkä ole samanlaisia kuin MINÄ.

6

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hengellinen

Koska nämä ihmiset ovat palanneet orjuuteen, kuolleeseen kirjaimeen turvaten sokeasti. Vaikka kirjoitukset auttavat vaelluksessa, niin sieltä ei ikuinen elämä löydy. Ja kirjoituksia on muuteltu, joten ne pitää koetella; mutta sokeat taluttavat sokeita, niin kaikki kuoppaan lankeavat.

Koska ne ovat kirouksen lapsia, jotka ihmisiin ja ihmis-oppeihin turvaa, eikä Elävään Jumalaan, Kaikkivaltiaaseen Jeesukseen Kristukseen.

Tässä eräs keskustelu, joka valottaa sitä sokeutta ja kuuroutta, mikä kirjaimeen turvaavalla, ja ihmis-pelon omaavalla ihmisellä on: http://www.uskontie.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1091&postdays=0&postorder=asc&start=0

• Saddu ;-)

...ei liittyne uskomuskantaan vaan yksilön omiin vahvuuksiin,kö ?!?
        Jos uskoo ei tiedä...jos tietää ei tarvitse uskoa !?!
        Ulkoaopitun hokeminen(tai jonkun kirjasen esim. raamatun ulkolukeminen!) ei tee kenestäkään `pelastuvaisempaa´,kö ?!?
        Juuri tämä tiedollisen tason määrähän osoittanee juuri ymmärryksen syvyyden,kö ?!?
        Uskovaiset lienevät vain niin tiedoissaan vajaavaisia,etteivät sitä itse ymmärrä,kö ?!?
        M.O.T.
        lol
        ;-)

• Hengellinen
        Saddu ;-) kirjoitti:

...ei liittyne uskomuskantaan vaan yksilön omiin vahvuuksiin,kö ?!?
        Jos uskoo ei tiedä...jos tietää ei tarvitse uskoa !?!
        Ulkoaopitun hokeminen(tai jonkun kirjasen esim. raamatun ulkolukeminen!) ei tee kenestäkään `pelastuvaisempaa´,kö ?!?
        Juuri tämä tiedollisen tason määrähän osoittanee juuri ymmärryksen syvyyden,kö ?!?
        Uskovaiset lienevät vain niin tiedoissaan vajaavaisia,etteivät sitä itse ymmärrä,kö ?!?
        M.O.T.
        lol
        ;-)

Seurasitko keskustelua pitemmälle?

Minä toin salattua viisautta julki, enkä kopioitua sanaa, jonka totuudellista sanomaa on muokattu ja siihen on lisätty.

• XTale

Mielestäni "saatan olla väärässäkin" osoittaa hieman katkeruutta. On toki uskovaisia, jotka näin puhuvat ja käyttäytyvätkin, mutta yleistämään en lähtisi.

• mikael

MINÄ tunnen Jumalaa hyvin vähän,olen siitä ylpeä.

• hese

kirjoittamistasi asioista esittely (kutsutaan myös keskusteluksi, vai onko liian hieno termi tässä yhdeydessä) käydään ainoastaan ihmisten kesken.Naurattaa ajatus, että Jumalan edessä esittelisi erinomaisuuttaan; paradoksi parhaimmillaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      70
      4505
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3759
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      127
      3426
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      35
      1958
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1911
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1209
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      94
      979
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      125
      922
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      905
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      827
    Aihe