Kovin on omia ansioita korostavaa tämä ns. vapaiden suuntien usko.
Herralle kiikutetaan omaa uskoa, antautumista, kasteella käymistä, kielillä puhumista, lain pitämistä, synnittömyyttä, pyhittäytymistä. Katso nyt Herra: MINÄ olen uskossa; MINÄ olen antanut elämäni sinulle; MINÄ olen käynyt uskovien kasteella; MINÄ puhun kielillä; MINÄ pidän sinun sapattisi; MINÄ en elä enää synnissä; en ainakaan samalla tovoin kuin NUO, jotka eivät ole uskossa; NUO, jotka eivät ole antaneet elämäänsä sinulle; NUO, joka eivät puhu kielillä ja joilla ei siis ole pyhää henkeä; NUO, jotka on kastettu vain lapsena; NUO, jotka eivät pidä sapattia; NUO, jotka elävät synnissä; NUO, joita Jumala rakastaa mutta jotka joutuvat kadotukseen koska he eivät tee kuten MINÄ teen, eivätkä ole samanlaisia kuin MINÄ.
Suuria ansioita Herralle vietäväksi
6
229
Vastaukset
- Hengellinen
Koska nämä ihmiset ovat palanneet orjuuteen, kuolleeseen kirjaimeen turvaten sokeasti. Vaikka kirjoitukset auttavat vaelluksessa, niin sieltä ei ikuinen elämä löydy. Ja kirjoituksia on muuteltu, joten ne pitää koetella; mutta sokeat taluttavat sokeita, niin kaikki kuoppaan lankeavat.
Koska ne ovat kirouksen lapsia, jotka ihmisiin ja ihmis-oppeihin turvaa, eikä Elävään Jumalaan, Kaikkivaltiaaseen Jeesukseen Kristukseen.
Tässä eräs keskustelu, joka valottaa sitä sokeutta ja kuuroutta, mikä kirjaimeen turvaavalla, ja ihmis-pelon omaavalla ihmisellä on: http://www.uskontie.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1091&postdays=0&postorder=asc&start=0- Saddu ;-)
...ei liittyne uskomuskantaan vaan yksilön omiin vahvuuksiin,kö ?!?
Jos uskoo ei tiedä...jos tietää ei tarvitse uskoa !?!
Ulkoaopitun hokeminen(tai jonkun kirjasen esim. raamatun ulkolukeminen!) ei tee kenestäkään `pelastuvaisempaa´,kö ?!?
Juuri tämä tiedollisen tason määrähän osoittanee juuri ymmärryksen syvyyden,kö ?!?
Uskovaiset lienevät vain niin tiedoissaan vajaavaisia,etteivät sitä itse ymmärrä,kö ?!?
M.O.T.
lol
;-) - Hengellinen
Saddu ;-) kirjoitti:
...ei liittyne uskomuskantaan vaan yksilön omiin vahvuuksiin,kö ?!?
Jos uskoo ei tiedä...jos tietää ei tarvitse uskoa !?!
Ulkoaopitun hokeminen(tai jonkun kirjasen esim. raamatun ulkolukeminen!) ei tee kenestäkään `pelastuvaisempaa´,kö ?!?
Juuri tämä tiedollisen tason määrähän osoittanee juuri ymmärryksen syvyyden,kö ?!?
Uskovaiset lienevät vain niin tiedoissaan vajaavaisia,etteivät sitä itse ymmärrä,kö ?!?
M.O.T.
lol
;-)Seurasitko keskustelua pitemmälle?
Minä toin salattua viisautta julki, enkä kopioitua sanaa, jonka totuudellista sanomaa on muokattu ja siihen on lisätty.
- XTale
Mielestäni "saatan olla väärässäkin" osoittaa hieman katkeruutta. On toki uskovaisia, jotka näin puhuvat ja käyttäytyvätkin, mutta yleistämään en lähtisi.
- mikael
MINÄ tunnen Jumalaa hyvin vähän,olen siitä ylpeä.
- hese
kirjoittamistasi asioista esittely (kutsutaan myös keskusteluksi, vai onko liian hieno termi tässä yhdeydessä) käydään ainoastaan ihmisten kesken.Naurattaa ajatus, että Jumalan edessä esittelisi erinomaisuuttaan; paradoksi parhaimmillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle754009Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt2023302Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖473006Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle772671Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3792408- 1812072
- 781605
- 361586
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231418Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391392