Käytän Imovanea unettomuuteen. Kyllä sillä nukkuukin jos menee heti pillereiden oton jälkeen sänkyyn.
Mutta jos otan sen liian aikaisin... tuntuu kuin se tekisi persoonastani jonkun ihan vieraan. Teen aivan päättömiä asioita, puhua pälpätän, soittelen sinne tänne, sinkoilen kuin pallosalama. Ilman vähäisintäkään tunnetta väsymyksestä. Jossain vaiheessa lääke aiheutti oikeita syömisorgioita mutta se on kääntynyt sittemmin päälaelleen. Nyt Imovane aiheuttaa enemmänkin pahoinvointia - ei tee mieli syödä.
Aamulla en muista illan touhuista paljon mitään. Ihan kuin olisi ollut siis vähintään 2 promillen jurrissa.
Mitä hittoa tuo lääke on ja miten se voi vaikuttaa näin?
Imovanesta nuppi sekasin?
3
506
Vastaukset
- fze
Ei kuulosta varsin tavattomalta. Jos edellä mainittu sinua häiritsee, voisi harkita lääkkeen vaihtamista esimerkiksi Tenoxiin tai Oxepamiin. Keskustele tarvittaessa lääkärin kanssa. Keskipitkävaikutteisten bentsodiatsepiinien vaikutus on aika tasainen.
Ajattelen, että uuden polven niin sanotut nukahtamislääkkeet ovat tavallansa kevyemmin vaikuttavia kuin bentsopohjaiset lääkkeet. Uusilla lääkkeillä sanotaan myös unen rakenteen olevan fysiologisempi kuin bentsoilla. Toisaalta esimerkiksi ahdistukseen liittyvään unettomuuteen bentsot ovat myös niin sanottuja nukahtamislääkkeitä parempia. Stilnoct on vielä nopeaivaikutteisempi kuin Imovane, ja voi myös aiheuttaa sekavuutta joille kuille.
Olen lukenut kyllä bentsojenkin voivan joskus aiheuttaa paradoksaalisesti kiihtymystä ja sekavuutta, mihin en kuitenkaan juuri ole käytännössä törmännyt.- samantapaisia
kokemuksia, mutta oikein käytettynä eli kun olen ottanut imovanen ja menen nukkumaan, ei kyseisiä ongelmia. Eikä mulla ole siitä koskaan tullut tokkuraisuutta, ei edes silloin kun lapset ovat herättäneet yöllä. Voit hyvin kokeilla myös puolikasta tablettia.
- annu
samantapaisia kirjoitti:
kokemuksia, mutta oikein käytettynä eli kun olen ottanut imovanen ja menen nukkumaan, ei kyseisiä ongelmia. Eikä mulla ole siitä koskaan tullut tokkuraisuutta, ei edes silloin kun lapset ovat herättäneet yöllä. Voit hyvin kokeilla myös puolikasta tablettia.
kaikenmaailman mömmöjä kävin tekemässä vaikka kävin nukkumaan.Nousin sit ylös seiniä pidellen ja sekoitin esim kaurahiutaleita piimän joukkoon ja söin vaikka normaalisti en tollasta söis
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m834439Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513180
- 412671
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222352- 232046
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151762Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351715