Imovanesta nuppi sekasin?

Käytän Imovanea unettomuuteen. Kyllä sillä nukkuukin jos menee heti pillereiden oton jälkeen sänkyyn.

Mutta jos otan sen liian aikaisin... tuntuu kuin se tekisi persoonastani jonkun ihan vieraan. Teen aivan päättömiä asioita, puhua pälpätän, soittelen sinne tänne, sinkoilen kuin pallosalama. Ilman vähäisintäkään tunnetta väsymyksestä. Jossain vaiheessa lääke aiheutti oikeita syömisorgioita mutta se on kääntynyt sittemmin päälaelleen. Nyt Imovane aiheuttaa enemmänkin pahoinvointia - ei tee mieli syödä.
Aamulla en muista illan touhuista paljon mitään. Ihan kuin olisi ollut siis vähintään 2 promillen jurrissa.

Mitä hittoa tuo lääke on ja miten se voi vaikuttaa näin?
3510
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Ei kuulosta varsin tavattomalta. Jos edellä mainittu sinua häiritsee, voisi harkita lääkkeen vaihtamista esimerkiksi Tenoxiin tai Oxepamiin. Keskustele tarvittaessa lääkärin kanssa. Keskipitkävaikutteisten bentsodiatsepiinien vaikutus on aika tasainen.

Ajattelen, että uuden polven niin sanotut nukahtamislääkkeet ovat tavallansa kevyemmin vaikuttavia kuin bentsopohjaiset lääkkeet. Uusilla lääkkeillä sanotaan myös unen rakenteen olevan fysiologisempi kuin bentsoilla. Toisaalta esimerkiksi ahdistukseen liittyvään unettomuuteen bentsot ovat myös niin sanottuja nukahtamislääkkeitä parempia. Stilnoct on vielä nopeaivaikutteisempi kuin Imovane, ja voi myös aiheuttaa sekavuutta joille kuille.

Olen lukenut kyllä bentsojenkin voivan joskus aiheuttaa paradoksaalisesti kiihtymystä ja sekavuutta, mihin en kuitenkaan juuri ole käytännössä törmännyt.

Äänestä
  • kokemuksia, mutta oikein käytettynä eli kun olen ottanut imovanen ja menen nukkumaan, ei kyseisiä ongelmia. Eikä mulla ole siitä koskaan tullut tokkuraisuutta, ei edes silloin kun lapset ovat herättäneet yöllä. Voit hyvin kokeilla myös puolikasta tablettia.

    Äänestä

  • samantapaisia kirjoitti:

    kokemuksia, mutta oikein käytettynä eli kun olen ottanut imovanen ja menen nukkumaan, ei kyseisiä ongelmia. Eikä mulla ole siitä koskaan tullut tokkuraisuutta, ei edes silloin kun lapset ovat herättäneet yöllä. Voit hyvin kokeilla myös puolikasta tablettia.

    kaikenmaailman mömmöjä kävin tekemässä vaikka kävin nukkumaan.Nousin sit ylös seiniä pidellen ja sekoitin esim kaurahiutaleita piimän joukkoon ja söin vaikka normaalisti en tollasta söis

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Söpö kirjoitti:

Käytän Imovanea unettomuuteen. Kyllä sillä nukkuukin jos menee heti pillereiden oton jälkeen sänkyyn.

Mutta jos otan sen liian aikaisin... tuntuu kuin se tekisi persoonastani jonkun ihan vieraan. Teen aivan päättömiä asioita, puhua pälpätän, soittelen sinne tänne, sinkoilen kuin pallosalama. Ilman vähäisintäkään tunnetta väsymyksestä. Jossain vaiheessa lääke aiheutti oikeita syömisorgioita mutta se on kääntynyt sittemmin päälaelleen. Nyt Imovane aiheuttaa enemmänkin pahoinvointia - ei tee mieli syödä.
Aamulla en muista illan touhuista paljon mitään. Ihan kuin olisi ollut siis vähintään 2 promillen jurrissa.

Mitä hittoa tuo lääke on ja miten se voi vaikuttaa näin?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu