Mietin tässä kun luin netistä yhdeltä sivulta että hänen autossaan on kone väljä ja saa vaihtokoneen mukaan.
minulla itselläni on Mitsubishi Lancer,vuosimallia 90 ja olen alkanut miettimään että mitä tuo kone on väljä tarkoittaa?
Kun ajan moottoritiellä,kone on hyvin "laiska" kiihtymään,ennen kiihtyi paremmin,auto ollut minulla melkein 7 vuotta jo.
ajettu 240 noin.
Ja nyt sitten kiihtyy huonosti,voisiko autossani olla väljä kone?
kone laiskistuu vaikka sillä ei ole minun mielestä edes ajattu paljoakaan ja mistä tämä väljyys koneeseen tulee oikein?
aina huollettu ja vaihdettu öljyt oikeassa ajassa,voiko sitä estää ?
tulipa vaan mieleen..
väljä kone?
13
8045
Vastaukset
- finnbulli
etttä kone on väljä on suurentunut öljynkulutus. Jos ei, niin todennäköisesti moottori ei saa tarpeeksi polttainetta. Ja seuraavalla huollolla, käske tarkistamaan kaikki sytyslaiteita.
- Jamppa1
se yleensä menee. Tästä tunnetuimman poikkeuksen tekee VAG:n pannut jotka hörii öljyä vaikkei mitään vikaa olisikaan. Mitsun ei tosin hirveästi pitäisi viedä jos on kunnossa.
Sillä väljyydellä tarkoitetaan koneen mekaanisten osien kulumista, esim. sylinterit, männät, laakerit, jne. Väljä kone ei vedä yhtä hyvin kuin ehjä. Jos sitä mitsua on vähänkään pidetty, niin tästä ei ole kyse, vaan todnäk. jostain sähkö tai bensapuolen viasta/säädöstä. - 1.6 Vag 90tkm
Jamppa1 kirjoitti:
se yleensä menee. Tästä tunnetuimman poikkeuksen tekee VAG:n pannut jotka hörii öljyä vaikkei mitään vikaa olisikaan. Mitsun ei tosin hirveästi pitäisi viedä jos on kunnossa.
Sillä väljyydellä tarkoitetaan koneen mekaanisten osien kulumista, esim. sylinterit, männät, laakerit, jne. Väljä kone ei vedä yhtä hyvin kuin ehjä. Jos sitä mitsua on vähänkään pidetty, niin tästä ei ole kyse, vaan todnäk. jostain sähkö tai bensapuolen viasta/säädöstä.Ajoin 1.6 Bensa Vagilla 90tkm.Ikänä ei tarvinnut 15tkm,n vaihtovälillä lisätä öljyä.Nykyisin 1.4 VAG ajettu 9tkm Ei kuluta tippaakaan.Kyllä ne öljysyöpöt ennemminkin löytyy GM.n leiristä.Mitä olen kuullut niin niitä öljyhoroja on merkissä kuin merkissä,yksilöitä ovat tuurissaan on kuka sen horon saa.Mutta minulla ollut VAG ihan tiirein.Psa.n myllyillekin öljy kelpasi just ja just pystyi 5tkm ajamaan lisäämättä
- Jamppa1
1.6 Vag 90tkm kirjoitti:
Ajoin 1.6 Bensa Vagilla 90tkm.Ikänä ei tarvinnut 15tkm,n vaihtovälillä lisätä öljyä.Nykyisin 1.4 VAG ajettu 9tkm Ei kuluta tippaakaan.Kyllä ne öljysyöpöt ennemminkin löytyy GM.n leiristä.Mitä olen kuullut niin niitä öljyhoroja on merkissä kuin merkissä,yksilöitä ovat tuurissaan on kuka sen horon saa.Mutta minulla ollut VAG ihan tiirein.Psa.n myllyillekin öljy kelpasi just ja just pystyi 5tkm ajamaan lisäämättä
viitsin. Kaikella kunnioituksella, väite että vw ei kuluta tippaakaan öljyä ei ole totta eikä sitä kukaan uskokaan. Mittavirheitä sun muita sattuu. Lue tuolta lisää:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=567&posting=22000000012532649
VW:lle on ominaista öljynkulutus, viallisia koneita nyt voi olla millä merkillä vaan, se on totta. - Cortooba
Jamppa1 kirjoitti:
viitsin. Kaikella kunnioituksella, väite että vw ei kuluta tippaakaan öljyä ei ole totta eikä sitä kukaan uskokaan. Mittavirheitä sun muita sattuu. Lue tuolta lisää:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=567&posting=22000000012532649
VW:lle on ominaista öljynkulutus, viallisia koneita nyt voi olla millä merkillä vaan, se on totta.Ajoin 1.6 Bensa Cordoballa 172tkm.Ei 15tkm matkalla sellaista kulunkia että olisi mittatikussa huomannut.Nyt matkanteko jatkuu 03 Cordoballa jossa nyt 15.tkm mittarissa eikä tämäkään syö öljyä tippaakaan.Saahan sitä paskaa jauhaa mutta älä levitä sitä totena.
- Jamppa1
Cortooba kirjoitti:
Ajoin 1.6 Bensa Cordoballa 172tkm.Ei 15tkm matkalla sellaista kulunkia että olisi mittatikussa huomannut.Nyt matkanteko jatkuu 03 Cordoballa jossa nyt 15.tkm mittarissa eikä tämäkään syö öljyä tippaakaan.Saahan sitä paskaa jauhaa mutta älä levitä sitä totena.
joo. Katsos sitten kun sullakin on parin miljoonan km. ja 30 vuoden kokemus konsernin tuotteista, sinäkin voit myöntää tosiasiat. Autosi saattaa jopa lakata olemasta yksiselitteisesti paras joka asiassa.
Jos sun polonkorvikkeesta ei kulu ollenkaan öljyä se kertoo ainoastaan sen että vedet ja öljyt on sekaisin tai naftaa öljytilassa. Ei mitään muuta. Opettele vaikka vähän moottoritekniikkaa ja auo päätäsi vaikka sitten kun ymmärrät miten mäntämoottorin voitelu pelaa.
Niin ja jottei sun tarvitse pillahtaa itkuun niin todetaan vielä että VW koneet on kestäviä eikä leikkaa helposti kiinni tämän "öljyisen" rakenteensa ansiosta. Tuliko nyt parempi mieli?
Ristus sentään, kaikkea sitä joutuu lukemaan... - Cortooba
Jamppa1 kirjoitti:
joo. Katsos sitten kun sullakin on parin miljoonan km. ja 30 vuoden kokemus konsernin tuotteista, sinäkin voit myöntää tosiasiat. Autosi saattaa jopa lakata olemasta yksiselitteisesti paras joka asiassa.
Jos sun polonkorvikkeesta ei kulu ollenkaan öljyä se kertoo ainoastaan sen että vedet ja öljyt on sekaisin tai naftaa öljytilassa. Ei mitään muuta. Opettele vaikka vähän moottoritekniikkaa ja auo päätäsi vaikka sitten kun ymmärrät miten mäntämoottorin voitelu pelaa.
Niin ja jottei sun tarvitse pillahtaa itkuun niin todetaan vielä että VW koneet on kestäviä eikä leikkaa helposti kiinni tämän "öljyisen" rakenteensa ansiosta. Tuliko nyt parempi mieli?
Ristus sentään, kaikkea sitä joutuu lukemaan...No todella voi kristus sentään mikä "Asian tuntia" siellä aukoo päätään.Luuletko sinä että olen niin ääliö etten huomaisi 172tkm matkalla jos auto "jatkais"öljyä nesteellä.Kyse muuten Bensavehkeestä.On kyllä outo logiikka sinulla.Jos 172tkm ajaa öljyt ja nesteet sekasi,ilman huolen häivää.No nää sinä vaan nuita uniasi ihan rauhassa tommosen ääliön kanssa rupee tämän enempää...Ps on niitä kilometrejä minullakin yli puolimiljoonaa ja tiedän milloinka auto syö öljyä ja milloinka ei.Ja sellaisen auton öljyt johon nesteet pääsee sekaan on myös tuttu juttu.PPS Polo on oikeasti Cordoban korvike.Ensin tehtiin Espanjassa Cordobaa kun hyväksi todettiin.Ruvettiin samalla linjalla tekemään Cordobaa VW Polo Classicina jotta "puritaanitkin"ilkeäisivät ostaa kunnon auton ylihintaan tosin.Onneksi nyttemmin Seat on irrottautunut muotoilun suhteen VW.tä vain sama hyvä tekniikka enää yhteistä.Joten mene sinä vaan rauhassa laukomaan nuita "totuuksiasi"Esson baariin sinne ne ovat omiaan.Voi täällä pian joku nuori sälli ottaa tuommoiset tarinat tosissaan.Että jos ei öljy kulu nesteellä tai naftalla jatkaa....VOI KRISTUS SENTÄÄN.SYÖ SE ÖLJYÄ JOS ON VAAGGI,SOON LANTRANNU.Huh Huh...
- Jamppa1
Cortooba kirjoitti:
No todella voi kristus sentään mikä "Asian tuntia" siellä aukoo päätään.Luuletko sinä että olen niin ääliö etten huomaisi 172tkm matkalla jos auto "jatkais"öljyä nesteellä.Kyse muuten Bensavehkeestä.On kyllä outo logiikka sinulla.Jos 172tkm ajaa öljyt ja nesteet sekasi,ilman huolen häivää.No nää sinä vaan nuita uniasi ihan rauhassa tommosen ääliön kanssa rupee tämän enempää...Ps on niitä kilometrejä minullakin yli puolimiljoonaa ja tiedän milloinka auto syö öljyä ja milloinka ei.Ja sellaisen auton öljyt johon nesteet pääsee sekaan on myös tuttu juttu.PPS Polo on oikeasti Cordoban korvike.Ensin tehtiin Espanjassa Cordobaa kun hyväksi todettiin.Ruvettiin samalla linjalla tekemään Cordobaa VW Polo Classicina jotta "puritaanitkin"ilkeäisivät ostaa kunnon auton ylihintaan tosin.Onneksi nyttemmin Seat on irrottautunut muotoilun suhteen VW.tä vain sama hyvä tekniikka enää yhteistä.Joten mene sinä vaan rauhassa laukomaan nuita "totuuksiasi"Esson baariin sinne ne ovat omiaan.Voi täällä pian joku nuori sälli ottaa tuommoiset tarinat tosissaan.Että jos ei öljy kulu nesteellä tai naftalla jatkaa....VOI KRISTUS SENTÄÄN.SYÖ SE ÖLJYÄ JOS ON VAAGGI,SOON LANTRANNU.Huh Huh...
sinä vittuile kun et osaa. Ihan turhaan lähdit tälläiselle agressiiviselle linjalle. Tosiasiat on kuitenkin yleisessä tiedossa, öljynkulutus on myös yleisempiä puheenaiheita volkkaripalstalla, sekä kuskien keskuudessa netin ulkopuolella.
Öljynkulutus on ihan normaali ja väistämätön ilmiö mäntämoottorissa. Kaikki jotka tuntevat edes tekniikan perusteet tietävät tämän. Olen edelleen sitä mieltä että kannattaa tutustua tähän tekniikkaan mieluummin kuin kiukutella mulle. Syytön minä siihen kulutukseen olen. Lähipäivinä kallistan taas kannua ja täytän omaani öljyt. Enkä tee siitä sen kummempaa ongelmaa itselleni.
Muuten Polo esiteltiin 70-luvulla. Malli pohjautui Audiin. Seatissa oli silloin 98 pulttijako eikä cordobasta tietoakaan. Mainitsemasi sukupolven polossa/cordobassa löytyy askivikoja, lukkojen jäätymisongelmaa, huohotinongelmaa jne. Nämä ei ole mitään tojotamiesten salaliittoteorioita eikä raivoamisesi muuta mitään.
Mutta eiköhän tämä "antoisa" keskustelu ole käyty. Rauhallista joulun odotusta! - Cortooba
Jamppa1 kirjoitti:
sinä vittuile kun et osaa. Ihan turhaan lähdit tälläiselle agressiiviselle linjalle. Tosiasiat on kuitenkin yleisessä tiedossa, öljynkulutus on myös yleisempiä puheenaiheita volkkaripalstalla, sekä kuskien keskuudessa netin ulkopuolella.
Öljynkulutus on ihan normaali ja väistämätön ilmiö mäntämoottorissa. Kaikki jotka tuntevat edes tekniikan perusteet tietävät tämän. Olen edelleen sitä mieltä että kannattaa tutustua tähän tekniikkaan mieluummin kuin kiukutella mulle. Syytön minä siihen kulutukseen olen. Lähipäivinä kallistan taas kannua ja täytän omaani öljyt. Enkä tee siitä sen kummempaa ongelmaa itselleni.
Muuten Polo esiteltiin 70-luvulla. Malli pohjautui Audiin. Seatissa oli silloin 98 pulttijako eikä cordobasta tietoakaan. Mainitsemasi sukupolven polossa/cordobassa löytyy askivikoja, lukkojen jäätymisongelmaa, huohotinongelmaa jne. Nämä ei ole mitään tojotamiesten salaliittoteorioita eikä raivoamisesi muuta mitään.
Mutta eiköhän tämä "antoisa" keskustelu ole käyty. Rauhallista joulun odotusta!Öljyä häviää kun paljon ajaa.Kyse siitä että minä en ole tarvinnut vielä Vag koneisiin vaihtovälillä lisäillä.Muihin kyllä,mutta ei sinne kyllä nesteet mene lantringiksi.Ja oli kyse Polo Classicista joka on tehty Cordoban muottiin.eli Cordoba ei ole mikään korvike Pololle ainakaan nykyisin kun Vw ei enää tee samalla kopalla vastaavaa.Jouluja vaan sullekkin häviän saiteilta joksikin aikaa.....
- seon
Mitsun kone kestää n. 250 tkm. Siinä ajassa männänrenkaat kuluu. Männänrenkaiden päittäisvälys kasvaa niin suureksi että puristukset alenee. Helpoiten tämän huomaa äkillisesti kasvavasta öljynkulutuksesta.
Lancerille riittää pelkkä "rengastus".
Helppo tehdä, moottori paikallaan.
Ps. tiedän että joku asiantuntematon yrittää tyrmätä tämän.
Käypä vaikka merkkiliikkeessä kysymässä toteat minun olleen oikeassa.- enemmän
Ainakin itsellä kesti lähes 400tkm vähän vanhempi malli kuin ketjun aloittajalla ja sitten vaihdoin auton. Vieläkin se on ajossa ja kilometrejä nykyään varmasti yli 400tkm. Koneremonttia ei sille ikinä oltu tehty, mutta muuten alkoi runko lahota käsiin.
Luultavasti tuolla kertomallasi konstilla kyllä tehot palautuu ja öljynkulutus loppuu. Koneen kestävyydestä olen silti jyrkästi eri mieltä, koska harva on onnistunut ajamaan mitsun konetta 250tkm:n loppuun. - sammy
enemmän kirjoitti:
Ainakin itsellä kesti lähes 400tkm vähän vanhempi malli kuin ketjun aloittajalla ja sitten vaihdoin auton. Vieläkin se on ajossa ja kilometrejä nykyään varmasti yli 400tkm. Koneremonttia ei sille ikinä oltu tehty, mutta muuten alkoi runko lahota käsiin.
Luultavasti tuolla kertomallasi konstilla kyllä tehot palautuu ja öljynkulutus loppuu. Koneen kestävyydestä olen silti jyrkästi eri mieltä, koska harva on onnistunut ajamaan mitsun konetta 250tkm:n loppuun.Ole toyota ave joka sitä öljyä juo oikein kunnolla.
On se vaan säälittävä peli, eivät osaa edes kunnon männänrenkaita koneeseen tehdä. - nyt tähän liittyi???
sammy kirjoitti:
Ole toyota ave joka sitä öljyä juo oikein kunnolla.
On se vaan säälittävä peli, eivät osaa edes kunnon männänrenkaita koneeseen tehdä.Aika hataralla pohjalla poika vastausta kasaa. Eikös... xD Taidan haistaa mutuilua!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 875439
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804722Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113027Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv882955Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232564Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251976- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328