Miten saan pois voimakkaan sikarin tai tupakan hajun pois autostani?
Kuulema liikkeillä on jopa laitteita joka laitetaan toimimaan ½ - 1 h auton sisällä ja se pitäisi auttaa. Onko jollain näistä kokoemusta ja mitä maksaa ko. toimenpide.
Hajunpoisto autosta
35
19859
Vastaukset
- Erppa
autosi sisätilat läpikotaisin Feberze extralla ja uusi tarvittaessa käsittely muutaman kerran. Itse Febrezen oma haju on melko voimakas, mutta katoaa muutamassa päivässä, samalla kuin kaikki muutkin hajut. Toimii, sillä kokemusta on! Febrezeä on satavissa hyvin varustetuista kaupoista. Hajun postuminen tapahtuu, jonkinlaisen kemiallisen reaktion ansiosta, jota en tarkemmin tunnu!?
Kannattaa ainakin kokeilla! Pese autosi sisätilat kuitenin hyväksi ennen käsittelyä lattiasta kattoon ja tuuleta hyväksi!- pate
Soittelin lauantaina muutamaan varaosaliikkeeseen, mutta eivät oikein osanneet auttaa. Yksi puhui jostain aineesta, mutta silläkin oli hylly tyhjä. Onko tietoa kuka Seinäjoen ympäristössä myy kyseistä ainetta?
Netistäkään en löytänyt hakusanalla. - Erppa
pate kirjoitti:
Soittelin lauantaina muutamaan varaosaliikkeeseen, mutta eivät oikein osanneet auttaa. Yksi puhui jostain aineesta, mutta silläkin oli hylly tyhjä. Onko tietoa kuka Seinäjoen ympäristössä myy kyseistä ainetta?
Netistäkään en löytänyt hakusanalla.Eka tämä, niin tiedät minkä näköisestä putelista, ja mistä on kysymys: http://www.procter.se/Press/Febreze_finsk.htm
Kuten sanoin pitäisi löytyä hyvin varustelluista kaupoista, käy katsomassa esim.Minimanista, Lehtiseltä, Prismasta tai Citymarketista! Olen 100 % varma, että jostakin näistä löytyy!!! - Pontius Pilatus
pate kirjoitti:
Netistäkään en löytänyt hakusanalla.Koska kerran sanoit olevasi Seinäjoen puolesta, niin kerron nyt senkin.
Tulipa mieleeni se vanha konsti ennen vanhaan kun Mossesta, Popedasta ja Volgastakin piti poistaa se tietty haju. Kyllähän te sen tiedätte tai osaatte kuvitella millainen se saattoi olla.
Avattiin vaan auton ovet, leyhyteltiin Suojeluskunnan manttelia auton sisällä ja laulettiin IKL;n lauluja niin johan hajut lähti. - äf.ee-perse
Erppa kirjoitti:
Eka tämä, niin tiedät minkä näköisestä putelista, ja mistä on kysymys: http://www.procter.se/Press/Febreze_finsk.htm
Kuten sanoin pitäisi löytyä hyvin varustelluista kaupoista, käy katsomassa esim.Minimanista, Lehtiseltä, Prismasta tai Citymarketista! Olen 100 % varma, että jostakin näistä löytyy!!!Myö ollaan jo 14 vuotta naarettu tiällä ku joku aasiakas soetti ja kysy jottaen fee-persettä :D
- kokemus
Ostin kerran ketjupolttajalta auton ja kirosin hajua vaikka silloin poltin itsekkin! Haju häviää parissa kuukaudessa jos ei autossa polta. Alkuun se on kyllä aika pistävää, voi lieventää vaikka sinisellä wunderbaumilla ;-)
Otsonointi on yksi tapa hävittä hajua nopeammin, kannattaa varmaan kysyä jostain autofiksausliikkeestä?- Outlaw
Otsonointi, siis laitetaan ionisaattori autoon 1/2 - 1 vrk ja kaikki hajut katoaa, on sitten tupakoitu tai eläimiä kuljetettu. Autofiksaamoista pitäisi löytyä, hinta varmasti vaihtelee aika lailla.
Jännä peli, tappaa nimittäin auton sisältä kaiken orgaanis peräisen, jos itse joutuisi ionisaattorin kanssa autoon vuorokaudeksi olisi se hengenmenoa. - Pontius Pilatus
Outlaw kirjoitti:
Otsonointi, siis laitetaan ionisaattori autoon 1/2 - 1 vrk ja kaikki hajut katoaa, on sitten tupakoitu tai eläimiä kuljetettu. Autofiksaamoista pitäisi löytyä, hinta varmasti vaihtelee aika lailla.
Jännä peli, tappaa nimittäin auton sisältä kaiken orgaanis peräisen, jos itse joutuisi ionisaattorin kanssa autoon vuorokaudeksi olisi se hengenmenoa.Nyt taitaa Outlaw pistellä omiaan, koska ei hänellä voi olla omakohtaisia kokemuksia siitä ionisaattorista, joka tappaa.
Sehän laite olisi melkein kuin keittiönetronipommikin, sitä käytettäessä jäkätys lähtisi ja astiat jäisivät ehjäksi. - Outlaw
Pontius Pilatus kirjoitti:
Nyt taitaa Outlaw pistellä omiaan, koska ei hänellä voi olla omakohtaisia kokemuksia siitä ionisaattorista, joka tappaa.
Sehän laite olisi melkein kuin keittiönetronipommikin, sitä käytettäessä jäkätys lähtisi ja astiat jäisivät ehjäksi....kun et nähtävästi tiedä mistään mitään. Itse en ole ko. laitetta tarvinut mutta tulipa asiasta sattumoisin juttua tutun autofiksarin kanssa joka oli semmoisen pelin firmaansa ostanut. Mielenkiinnolla kuuntelin esittelyä laitteen ominaisuudesta.
Mene ja vuokraa ionisaattori ja testaa itselläsi mitä tapahtuu kun olet aparaatin kanssa yön autossa ovet ja ikkunat kiinni. - Pontius Pilatus
Outlaw kirjoitti:
...kun et nähtävästi tiedä mistään mitään. Itse en ole ko. laitetta tarvinut mutta tulipa asiasta sattumoisin juttua tutun autofiksarin kanssa joka oli semmoisen pelin firmaansa ostanut. Mielenkiinnolla kuuntelin esittelyä laitteen ominaisuudesta.
Mene ja vuokraa ionisaattori ja testaa itselläsi mitä tapahtuu kun olet aparaatin kanssa yön autossa ovet ja ikkunat kiinni..... suusi ei ole vielä revennyt.
Onneksi olen jo kuitenkin muutakin kiertänyt kuin tahkoa, ja joskus korvat auki ihan vähän kuullutkin jotain, mutta en silti kaikkea usko. Ja sitten, mutta vaikka minä en mitään tietäisikään, minä otan siitä sitten selvää. Tässä sinullekin eräs osoite, josta saat lisää tietoa ionisaattoreista;
http://www.dlc.fi/~starinfo/greenair/greenair.html
Vaikka kuinka sinulle esitellään erilaisia asioita muka asiantuntevasti, älä silti kaikkea usko mitä sinulle kaikenmaailman fiksarit syöttää. - Janne
.... suusi ei ole vielä revennyt.
Onneksi olen jo kuitenkin muutakin kiertänyt kuin tahkoa, ja joskus korvat auki ihan vähän kuullutkin jotain, mutta en silti kaikkea usko. Ja sitten, mutta vaikka minä en mitään tietäisikään, minä otan siitä sitten selvää. Tässä sinullekin eräs osoite, josta saat lisää tietoa ionisaattoreista;
http://www.dlc.fi/~starinfo/greenair/greenair.html
Vaikka kuinka sinulle esitellään erilaisia asioita muka asiantuntevasti, älä silti kaikkea usko mitä sinulle kaikenmaailman fiksarit syöttää.Nyt on puurot ja vellit sekaisin. Otsonointi ja ionisointi ovat aivan eri asioita. Linkissä esitelty laite on nimen omaan ionisaattori ja sellaisen kanssa voi elää samassa tilassa aivan mainiosti. Hajujakin ionisointi vähentää, mutta ei niin hirvittävän tehokkaasti.
Otsonointi sen sijaan on se konsti, jolla fiksarit poistavat käyhät autosta. Otsonaattori laitetaan autoon ja kaikki luukut kiinni. Laite kehittää erittäin voimakkaasti hapettavaa otsonikaasua (happea kolmen atomin molekyyleinä), joka neutraloi hajua aiheuttavat aineet. Otsoni on sen verran myrkyllistä, että enpä suostuisi oleilemaan autossa käsittelyn aikana. Otsonia kehittyy pienempiä määriä myös mm. lasertulostimisssa ja kopiokoneissa koronalangassa, se on juuri se pistävä haju, jonka noiden laitteiden ympärillä saattaa aistia. - Pontius Pilatus
Janne kirjoitti:
Nyt on puurot ja vellit sekaisin. Otsonointi ja ionisointi ovat aivan eri asioita. Linkissä esitelty laite on nimen omaan ionisaattori ja sellaisen kanssa voi elää samassa tilassa aivan mainiosti. Hajujakin ionisointi vähentää, mutta ei niin hirvittävän tehokkaasti.
Otsonointi sen sijaan on se konsti, jolla fiksarit poistavat käyhät autosta. Otsonaattori laitetaan autoon ja kaikki luukut kiinni. Laite kehittää erittäin voimakkaasti hapettavaa otsonikaasua (happea kolmen atomin molekyyleinä), joka neutraloi hajua aiheuttavat aineet. Otsoni on sen verran myrkyllistä, että enpä suostuisi oleilemaan autossa käsittelyn aikana. Otsonia kehittyy pienempiä määriä myös mm. lasertulostimisssa ja kopiokoneissa koronalangassa, se on juuri se pistävä haju, jonka noiden laitteiden ympärillä saattaa aistia.Tällaisia miehiä, kuten Janne, tarvitaan enemmän, eikä kaikenmaailman suunpieksijöitä.
Kiitos vieläkin Janne selvennyksestä.
- DDR
Laita etikkaa esim. margariinirasiaan...lähes täyteen ja se vaikka hattuhyllylle ja muutamaksi päiväksi ovet ja ikkunat kiinni niin hajut lähtee. Kokeiltu on todelliseen sika-autoon ja toimi.
Ei kannata uhrata rahojaan mihinkään joutaviin suihkeisiin ym. humpuukiin.- Ford-Man
Otsonointi ei ole humpuukia.
- DDR
Ford-Man kirjoitti:
Otsonointi ei ole humpuukia.
etikka on halvin ja varma tapa saada hajut pois. Ei kannata maksaa muista touhuista.
- Scuore sportivo
Miksi polttaa autossa/Miksi ostaa auton jossa on poltettu ja on jäänyt kamalat hajut...?
Itselle ei tulisi mielenkään!- Pontius Pilatus
Johan on jutut.
Taitaa olla Nokian Ollilan luokkaa täänkin edellisen kirjoittelijan tulot. On sitä uudessakin autossa "hajunsa".
Kyllä minä ainakin ostaisin sellaisen käytetyn auton, ellei siinä mitään muuta vikaa olis kuin tupakan haju. Senkin saa sentään helpommin pois kuin ruosteen, jonka Suomen tiemestarit ovat sinne istuttaneet. - Henkka 750i
Tällaiselle vakavalle nikotiiniaddiktille kuin nyt allekirjoittanut on mahdotonta saada aamua käyntiin ilman sitä ensimmäistä syöpäkäärylettä.
Jos, kuten yleensä, olen vetkutellut ylösnousua niin että joudun välittömästi sängystä kömmittyäni hyppäämään auton rattiin ja lähtemään töihin, jää niin aamiainen kuin aamusauhukin väliin. Joten polttelen matkalla.
Samaten jos olen reissun päällä eikä vaimoa/muksua kyydissä niin en tosiaan pysähtele tupakille vaan polttelen matkalla.
Nahkasisustukseen ei tunnu tupakin käry tarttuvan ollenkaan, etenkin kun pitää kattoluukun kokonaan auki, eli eipä sillä mitään merkitystä olekaan.
Jotkut taas polttelevat kattoluukuttomissa kangaspenkkisissä autoissa IKKUNAT KIINNI ja sillä saa kyllä auton käryämään kuin baarin tuhkakupin.
Henkka
Nicotine addict - Scuore sportivo
Henkka 750i kirjoitti:
Tällaiselle vakavalle nikotiiniaddiktille kuin nyt allekirjoittanut on mahdotonta saada aamua käyntiin ilman sitä ensimmäistä syöpäkäärylettä.
Jos, kuten yleensä, olen vetkutellut ylösnousua niin että joudun välittömästi sängystä kömmittyäni hyppäämään auton rattiin ja lähtemään töihin, jää niin aamiainen kuin aamusauhukin väliin. Joten polttelen matkalla.
Samaten jos olen reissun päällä eikä vaimoa/muksua kyydissä niin en tosiaan pysähtele tupakille vaan polttelen matkalla.
Nahkasisustukseen ei tunnu tupakin käry tarttuvan ollenkaan, etenkin kun pitää kattoluukun kokonaan auki, eli eipä sillä mitään merkitystä olekaan.
Jotkut taas polttelevat kattoluukuttomissa kangaspenkkisissä autoissa IKKUNAT KIINNI ja sillä saa kyllä auton käryämään kuin baarin tuhkakupin.
Henkka
Nicotine addictEi kai se kauhea menetys ole jos kuluttaa minuutin tai pari savukkeen kiskomiseen...?
- Scuore sportivo
Johan on jutut.
Taitaa olla Nokian Ollilan luokkaa täänkin edellisen kirjoittelijan tulot. On sitä uudessakin autossa "hajunsa".
Kyllä minä ainakin ostaisin sellaisen käytetyn auton, ellei siinä mitään muuta vikaa olis kuin tupakan haju. Senkin saa sentään helpommin pois kuin ruosteen, jonka Suomen tiemestarit ovat sinne istuttaneet.hyvä että niitäkin autoja joku ostaa...=)
Terv, Savuton sataviiskuus veekuus - Henkka 750i
Scuore sportivo kirjoitti:
Ei kai se kauhea menetys ole jos kuluttaa minuutin tai pari savukkeen kiskomiseen...?
Yhden savukkeen kiskominen ottaa noin 3 minuuttia ja siinä ajassa tyypillistä 110km/h vauhtia ajaen olisit edennyt jo 5,5 km eikä tuossa laskelmassa ole mukana vielä auton pysäyttämiseen/uudellen kiihdyttämiseen, auton sammuttamiseen, autosta poistumiseen, uudelleen sisään änkeämiseen ja käynnistykseen kuluvaa aikaa.
;-)
Henkka
- Hajuton
ks. linkki http://www.ceruleeni.fi/autotesti.pdf
- koirat56
Miten lähtee dieslöljyn haju autosta??
- toimii toimii
Heitä tulitikku perään.
- 12vuotta
toimii toimii kirjoitti:
Heitä tulitikku perään.
Voi pojat, löysitte 12 vuotta vanhan ketjun, onneksi olkoon ennätyksestä.
- possutäti
Törmäsimpä minäkin tähän ko hajunpoistoa etsin sian hajulle (olen lomittaja). Tupakan hajuun yms toimii parhaiten hanskalokeroon unohdettu makkara-peruna annoksen jämät. Vanha ooppeli oli ketjupolttajalta ostettu ja käry oli kammottava. Silmiä kirvelsi ja nenän limakalvoille sai sanoa hyvästit. Unohdin sitten tosiaa jämät hanskikseen ja viikon jälkee ei kyllä enää haissu kuin huumaava ranskalaisten tuoksu. En siis ajanut tuolla välillä, joten en osaa sanoa tarkalleen, kuinka kauan haju otti aikaa poistuakseen.
voisin kokeilla sitä sikalanki hajuun... - Niksipirkka
Vahvaa Vodkaa suihkupulloon ja suihkutuksia auton sisälle. Sitten odotetaan yön yli ja toistetaan tarvittaessa. Heti ei pidä mennä ajamaan sillä joku voi hajun perusteella luulla rattijuopoksi ;-)
- Näin___
Kärcher tekstiilipesurilla ja siihen se kärcher tekstiili pesuaine. Itse olen pessyt lattiat,penkit, katon (suojalasit päässä katto, koska roiskuu päälle) Kyllä lähtenyt tupakan hajut pois :) Olen pyyhkinyt myös muoviosat muovin kiillotusaineella ja pessyt ikkunat lasinpesuaineella.
- 23523
Autoglymillä on sitä odor removeria tai joku sellainen hajunpoistaja. Kannattaa vaan muistaa että sitä pitää suihkuttaa JOKA tekstiilipinnalle eikä vain sinne tänne. Kattoverhoilu, lattiaverhoilu, oviverhoilu, tavaratila jne. Sillä melko hyvin poistuu hajut.
Jos ilmastointi haisee niin sitten sellainen panos joka laitetaan 5min auton sisään sisäilmankierto päällä, tätä käyttävät jopa merkkihuolloissa ja maksaa 10e itse ostettuna. - Parieuroa
Otsonointi on varma,mutta tuo etikka varmaan toimii eikä maksa paljon mitään.
- oppirahat_maksettu
Litra bensaa ja tulitikku.
Yhden tupakoidun auton olen ostanut. Toista kertaa en samaa virhettä tee.
Penkit, lattiamatot yms. tuli 2-3 kertaa pestyä tekstiilipesulla. Silti äklöttävä "aikamiestutin" haju palasi aika auton seistyä pari päivää auringon paahteessa.
Syy selvisi aikanaan, kun sähköasennuksia tehdessäni purin verhoilua. Kojelaudan kaikki sisäpinnat, jopa kattoverhoilun yläpinta olivat PAKSUN tupakan tervan peitossa. Auto pitäisi purkaa ihan atomeiksi ja jynssätä joka nippeli.
Litra bensaa tulitikku on nopeampi keino. - Anonyymi
oppirahat_maksettu kirjoitti:
Litra bensaa ja tulitikku.
Yhden tupakoidun auton olen ostanut. Toista kertaa en samaa virhettä tee.
Penkit, lattiamatot yms. tuli 2-3 kertaa pestyä tekstiilipesulla. Silti äklöttävä "aikamiestutin" haju palasi aika auton seistyä pari päivää auringon paahteessa.
Syy selvisi aikanaan, kun sähköasennuksia tehdessäni purin verhoilua. Kojelaudan kaikki sisäpinnat, jopa kattoverhoilun yläpinta olivat PAKSUN tupakan tervan peitossa. Auto pitäisi purkaa ihan atomeiksi ja jynssätä joka nippeli.
Litra bensaa tulitikku on nopeampi keino.Olen pessyt monta autoa, jossa on haissut tupakka, niin ei mulla ainakaan ole koskaan palannut se tupakan haju takaisin, kun olen pessyt auton katot, penkit ja lattiat tekstiilipesurilla ja puhdistanut muoviosat muovinpuhdistusaineella ja ikkunat lasinpesuaineella :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen pessyt monta autoa, jossa on haissut tupakka, niin ei mulla ainakaan ole koskaan palannut se tupakan haju takaisin, kun olen pessyt auton katot, penkit ja lattiat tekstiilipesurilla ja puhdistanut muoviosat muovinpuhdistusaineella ja ikkunat lasinpesuaineella :)
Ja tämä on tosi juttu!!
- Anonyymi
Mikäli haju on pinttynyt auton sisustukseen, auton otsonointi voi olla erittäin hyödyllinen apu. Käytettyä autoa, joka haisee esimerkiksi juuri tupakalle tai sikarille, on vaikeaa saada puhtaaksi kemikaaleilla tai pelkästään tuulettamalla. Jos pinttyneestä hajusta todella haluaa päästä eroon, eipä mieleen tule oikeastaan mikään muu kuin auton otsonointi.
Käytätpä autoa sitten päivittäin tai vain silloin tällöin, on sillä paljon mukavampi ajella ilman ikäviä savun hajuja. Valitettavasti autoon kuitenkin tarttuu helposti tunkkaisia hajuja ajan mittaan. Hajut tunkeutuvat sisustuksiin ja niistä on vaikea päästä eroon. Ilmanraikastimen ripustaminen peiliin ei poista pahaa hajua vaan voi ennemminkin vain pahentaa tilannetta. Auton siivoaminen vahvoilla puhdistusaineilla voivat myös auttaa väliaikaisesti, mutta ne eivät estä pinttyneiden hajujen palaamista, sillä ne jäävät syvälle auton sisustukseen.
Tsekkaa lisätiedot täältä: https://ozoneair.fi/puhdista-tila/auto/ - Anonyymi
Otsonaattori on kaipaamasi laite.
Osta tai vuokraa se, ja jätä muutamaksi tunniksi autoon käyntiin (kun kukaan ihminen tai lemmikkieläin ei ole autossa).
Jos laite toimii verkkovirralla, niin joko joudut vetämään jatkojohdon ikkunasta tai jos autossa on toimiva pistorasia sisätilanlämmitintä varten, niin voit hyödyntää sitä (tosin tätä tapaa käytettäessä myös moottorinlämmitin on käytössä, tarvitsee sitä tai ei).
Tuuleta vielä lopuksi auto ennenkuin sinä tai kukaan muukaan menee autoon !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073215GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531092Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24851