Kuka sontaläjä voi kannattaa autoveroja
tentti
23
2462
Vastaukset
- mieleen.
Paavo Lipponen
Sauli Niinistö- Nimittäjä..
Paavo Lipponen
Sauli Niinistö
Yleismies Nimittäjä.. kirjoitti:
Paavo Lipponen
Sauli Niinistö
YleismiesHyvä juttu, että minun nimeni ei unohtunut luettelosta. Olenhan aika paljon ollut äänessä tällä palstalla, joten tulee minun nimenikin kaikkien muistaa. Mukavahan sitä on olla samassa luettelossa oppineiden herrojen kanssa.
Minä ajelen aina vanhoilla käytetyillä autoilla, joten autovero ei minulle merkitse yhtään mitään, mutta kalliit käyttömaksut ovat ikäviä. Nykyinen tilanne on siis meikäläiselle eläkeläiselle kaikkein paras.- keski-ikä
Yleismies kirjoitti:
Hyvä juttu, että minun nimeni ei unohtunut luettelosta. Olenhan aika paljon ollut äänessä tällä palstalla, joten tulee minun nimenikin kaikkien muistaa. Mukavahan sitä on olla samassa luettelossa oppineiden herrojen kanssa.
Minä ajelen aina vanhoilla käytetyillä autoilla, joten autovero ei minulle merkitse yhtään mitään, mutta kalliit käyttömaksut ovat ikäviä. Nykyinen tilanne on siis meikäläiselle eläkeläiselle kaikkein paras.on suomessa yli 10 vuotta, eli suurin osa ajelee vanhoilla autoilla, joille autoverolla ei ole merkitystä, mutta 700 käyttömaksulla on.
- 700 euron
keski-ikä kirjoitti:
on suomessa yli 10 vuotta, eli suurin osa ajelee vanhoilla autoilla, joille autoverolla ei ole merkitystä, mutta 700 käyttömaksulla on.
käyttömaksun? Oma keksintö vai joku huhu tällä palstalla?
Missä on näin korkeat käyttömaksut käytössä? - se löytyy
700 euron kirjoitti:
käyttömaksun? Oma keksintö vai joku huhu tällä palstalla?
Missä on näin korkeat käyttömaksut käytössä?http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=auto_ja_verotus&article=124043&page=2
- paljonkin?
Yleismies kirjoitti:
Hyvä juttu, että minun nimeni ei unohtunut luettelosta. Olenhan aika paljon ollut äänessä tällä palstalla, joten tulee minun nimenikin kaikkien muistaa. Mukavahan sitä on olla samassa luettelossa oppineiden herrojen kanssa.
Minä ajelen aina vanhoilla käytetyillä autoilla, joten autovero ei minulle merkitse yhtään mitään, mutta kalliit käyttömaksut ovat ikäviä. Nykyinen tilanne on siis meikäläiselle eläkeläiselle kaikkein paras.Ajelet sitten ilmeisesti keskimääräistä enemmän eli yli 20000 kilsaa vuodessa per auto kun et ole polttoaineen verotuksen puolella? Vai oletko muuten vaan sitä mieltä että enemmän ajavia tulee verotuksellisesti suosia?
paljonkin? kirjoitti:
Ajelet sitten ilmeisesti keskimääräistä enemmän eli yli 20000 kilsaa vuodessa per auto kun et ole polttoaineen verotuksen puolella? Vai oletko muuten vaan sitä mieltä että enemmän ajavia tulee verotuksellisesti suosia?
En minä autoillani kovin paljoa vuosittain aja. Tojotalla tulee ajeltua vain viinakaupassa ja Essolla, joten vuodessa tulee arviolta 7000 - 8000 km. Pidemmät matkat ajelen sillä isolla maantieautollani, ja siihen peliin tulee nykyisin vuodessa noin 10000 – 12000 km.
Ajelen niin vähän, että minua eivät kustannukset niin paljoa kiinnosta. Tietenkin vakuutukset ja käyttömaksut saisivat olla halvempia, ja bensaakin olisi hyvä saada mahdollisimman halvalla. En kuitenkaan itse pysty hintoihin mitenkään vaikuttamaan, joten minun on maksettava bensastakin Essolla ihan täysi hinta.- joppari
Yleismies kirjoitti:
En minä autoillani kovin paljoa vuosittain aja. Tojotalla tulee ajeltua vain viinakaupassa ja Essolla, joten vuodessa tulee arviolta 7000 - 8000 km. Pidemmät matkat ajelen sillä isolla maantieautollani, ja siihen peliin tulee nykyisin vuodessa noin 10000 – 12000 km.
Ajelen niin vähän, että minua eivät kustannukset niin paljoa kiinnosta. Tietenkin vakuutukset ja käyttömaksut saisivat olla halvempia, ja bensaakin olisi hyvä saada mahdollisimman halvalla. En kuitenkaan itse pysty hintoihin mitenkään vaikuttamaan, joten minun on maksettava bensastakin Essolla ihan täysi hinta.Kauppa kävisi, luultavasti pari vuotta kuin siimaa.
- Täys
joppari kirjoitti:
Kauppa kävisi, luultavasti pari vuotta kuin siimaa.
Vittu mikä ääliö! Vero veks, mitä muuta voi vanhalta tyhmältä mieheltä odottaa?
Luuletko, että niitä veroa huvikseen kerätään? Niillä maksetaan sunkin vuokra! - yrtsi
Yleismies kirjoitti:
Ajelen niin vähän, että minua eivät kustannukset niin paljoa kiinnosta. Tietenkin vakuutukset ja käyttömaksut saisivat olla halvempia, ja bensaakin olisi hyvä saada mahdollisimman halvalla. En kuitenkaan itse pysty hintoihin mitenkään vaikuttamaan, joten minun on maksettava bensastakin Essolla ihan täysi hinta."Ajelen niin vähän, että minua eivät kustannukset niin paljoa kiinnosta."
Jännää että jaksat silti vuodesta toiseen niistä kustannuksista kirjoittaa.
Mikäli käyttömaksut poistettaisiin ja siirrettäisiin bensaan, sinä olisit yksi monista joiden maksama veron määrä vähenisi. Paljon ajavat maksaisivat enemmän veroa kuin nyt, keskimääräistä pariakymmentätuhatta vuodessa ajaville ei tapahtuisi mitään.
- Gustavus
Kai tässä sitten sontaläjä on, kun kannattaa autoveroja. Kas kun yhteiskunnalla on melkoisesti erilaisia tehtäviä, niiden hoitoon tarvitaan rahaa. Esimerkiksi ketjun aloittajan kaltaisen mielenterveyspotilaan hoito.
Ihan eri asia on, mikä on autoihin ja autoiluun kohdistuvan verotuksen taso. Mieluummin maksan kerralla vähän reilumman hankintaveron kuin päivittäin vielä nykyistä kovempia bensan hintoja ja monen sadan käyttömaksuja.- sinulla päissäsi
sinulla on, niin kerroppa sitten aluksi vaikka:
Mitä järkeä on siinä, että noin puolet autonostajista joutuu OTTAMAAN LAINAA MAKSAAKSEEN AUTOVERON??
Nykyisestä systeemistä ei taida aikuistenoikeasti hyötyä muut kuin rahanlainaajat! sinulla päissäsi kirjoitti:
sinulla on, niin kerroppa sitten aluksi vaikka:
Mitä järkeä on siinä, että noin puolet autonostajista joutuu OTTAMAAN LAINAA MAKSAAKSEEN AUTOVERON??
Nykyisestä systeemistä ei taida aikuistenoikeasti hyötyä muut kuin rahanlainaajat!Kirjoitit aika osuvasti viestissäsi:
" Mitä järkeä on siinä, että noin puolet autonostajista joutuu OTTAMAAN LAINAA MAKSAAKSEEN AUTOVERON?? "
On todella mukavaa, että vihdoinkin tälläkin palstalla joku alkaa ajatella asioita järkevästi. Sinäkin tunustat nyt julkisesti sen, että köyhän ei pidä ostaa liian kallista autoa velkarahalla. Kukahan kumma on niin puhunut jo vuosia?
Ei todellakaan ole mitään järkeä ottaa lainaa autoveron maksamista varten. Jos ostajan taloudellinen tilanne on niin huono, että autoveroon ei löydy lompakosta riihikuivaa rahaa, niin kyllä silloin on hankittu aivan liian kallis auto. Olen aina tästä ikävästä tilanteesta aina varoittanut, mutta minua on silloin pidetty ainoastaan katkerana ja kateellisena huru-ukkona.
Monesti minulle on myös vakuutettu sitä, että nämä tuontiautot maksetaan aina selvällä rahalla. Nyt kuitenkin kerrot, että puolet näistä tuontiautoelvistelijöistä maksaakin autoveron lainarahalla??? Uskon puhettasi, sillä Essolla tuontiautoilla ajavia ihmisiä tarkkaillessani olen tullut ihan samaan päätelmään. Täysiltä tyhjätaskuilta monet hienoilla tuontiautoilla ajelevat ihmiset vaikuttavat, vaikka auto yritetäänkin pitää kiiltävänä naapureiden hämäämiseksi.
Siinäkin teit oikean oivalluksen, että nykyisestä tilanteesta hyötyvät vain rahanlainaajat. Pankkiireilla menee nykyisin kai todella hyvin, koska meidän kylän pankinjohtajakin on alkanut tarjoilla saunailloissa entistä parempia viinaksia. Taitavat nämä rahattomat tuontiautointoilijat olla hyviä koronmaksajia, koska pankkiirin leipäkin näyttää nyt paljon leveämmältä kuin ennen tätä tuontiautorumbaa.- tuontiautot?
Yleismies kirjoitti:
Kirjoitit aika osuvasti viestissäsi:
" Mitä järkeä on siinä, että noin puolet autonostajista joutuu OTTAMAAN LAINAA MAKSAAKSEEN AUTOVERON?? "
On todella mukavaa, että vihdoinkin tälläkin palstalla joku alkaa ajatella asioita järkevästi. Sinäkin tunustat nyt julkisesti sen, että köyhän ei pidä ostaa liian kallista autoa velkarahalla. Kukahan kumma on niin puhunut jo vuosia?
Ei todellakaan ole mitään järkeä ottaa lainaa autoveron maksamista varten. Jos ostajan taloudellinen tilanne on niin huono, että autoveroon ei löydy lompakosta riihikuivaa rahaa, niin kyllä silloin on hankittu aivan liian kallis auto. Olen aina tästä ikävästä tilanteesta aina varoittanut, mutta minua on silloin pidetty ainoastaan katkerana ja kateellisena huru-ukkona.
Monesti minulle on myös vakuutettu sitä, että nämä tuontiautot maksetaan aina selvällä rahalla. Nyt kuitenkin kerrot, että puolet näistä tuontiautoelvistelijöistä maksaakin autoveron lainarahalla??? Uskon puhettasi, sillä Essolla tuontiautoilla ajavia ihmisiä tarkkaillessani olen tullut ihan samaan päätelmään. Täysiltä tyhjätaskuilta monet hienoilla tuontiautoilla ajelevat ihmiset vaikuttavat, vaikka auto yritetäänkin pitää kiiltävänä naapureiden hämäämiseksi.
Siinäkin teit oikean oivalluksen, että nykyisestä tilanteesta hyötyvät vain rahanlainaajat. Pankkiireilla menee nykyisin kai todella hyvin, koska meidän kylän pankinjohtajakin on alkanut tarjoilla saunailloissa entistä parempia viinaksia. Taitavat nämä rahattomat tuontiautointoilijat olla hyviä koronmaksajia, koska pankkiirin leipäkin näyttää nyt paljon leveämmältä kuin ennen tätä tuontiautorumbaa.Ymmärsin että puhe oli auton ostosta yleensä?
Onko hurmos kaihtimet silmillä ja lääkkeet ottamatta? tuontiautot? kirjoitti:
Ymmärsin että puhe oli auton ostosta yleensä?
Onko hurmos kaihtimet silmillä ja lääkkeet ottamatta?Mitään hurmosta minulla ei nyt ole, mutta kaiken varalta ( nyt on pakkaspäivä) olen hieman lääkettä ottanut. Pieni tuikku kirkastikin ajatuksia siinä määrin, että nyt on mukavaa lähteä Essolle parantamaan maailmaa.
- scatman
Yleismies kirjoitti:
Mitään hurmosta minulla ei nyt ole, mutta kaiken varalta ( nyt on pakkaspäivä) olen hieman lääkettä ottanut. Pieni tuikku kirkastikin ajatuksia siinä määrin, että nyt on mukavaa lähteä Essolle parantamaan maailmaa.
Suurin osa uudehkoista suomiautoista ostetaan lainarahalla. Tuontiautoista suurin osa ostetaan käteisellä omasta pussissta. Tästä on kysymys.
Jos menen autokauppaa ja ostan 30000€ auton ja säästössä on 20000 niin lainaan juurikin sen veron määrän. scatman kirjoitti:
Suurin osa uudehkoista suomiautoista ostetaan lainarahalla. Tuontiautoista suurin osa ostetaan käteisellä omasta pussissta. Tästä on kysymys.
Jos menen autokauppaa ja ostan 30000€ auton ja säästössä on 20000 niin lainaan juurikin sen veron määrän.Jos minä menisin kotimaiseen autokauppaan ja ostaisin sieltä uuden tai käytetyn auton, niin ei minulle ainakaan sieltä kaupasta mitään erillistä autoverolappua anneta. Autolla on joku kokonaishinta, joka minun täytyy pulittaa, jotta voin rekisteröidä ajopelin omiin nimiini. Olen ymmärtänyt asian niin, että ainoastaan näistä tuontiautoista joutuu maksamaan erillisen autoveron.
- sinulla päissäsi
Yleismies kirjoitti:
Kirjoitit aika osuvasti viestissäsi:
Siinäkin teit oikean oivalluksen, että nykyisestä tilanteesta hyötyvät vain rahanlainaajat. Pankkiireilla menee nykyisin kai todella hyvin, koska meidän kylän pankinjohtajakin on alkanut tarjoilla saunailloissa entistä parempia viinaksia. Taitavat nämä rahattomat tuontiautointoilijat olla hyviä koronmaksajia, koska pankkiirin leipäkin näyttää nyt paljon leveämmältä kuin ennen tätä tuontiautorumbaa.Euroopan toimivilta markkinoilta tarvita mitään lainarahaa! Useimmille autonostajille niukin resurssi näyttäisi olevan ROHKEUS lähteä sinne missä on MARKKINAT!
Yleismiehellä taitaa nyt ote lipsua, tai sitten kommentoit liian nopeasti ehtimättä ajatella kirjoittamaani. - maksetaan
Yleismies kirjoitti:
Jos minä menisin kotimaiseen autokauppaan ja ostaisin sieltä uuden tai käytetyn auton, niin ei minulle ainakaan sieltä kaupasta mitään erillistä autoverolappua anneta. Autolla on joku kokonaishinta, joka minun täytyy pulittaa, jotta voin rekisteröidä ajopelin omiin nimiini. Olen ymmärtänyt asian niin, että ainoastaan näistä tuontiautoista joutuu maksamaan erillisen autoveron.
vielä "suomiautoistakin". Käytetyissäkin sitä kuulema on vielä jäljellä koska tuontikäytettyjen vero lasketaan nimenomaan tästä käytetyn suomiauton jäljellä olevasta verosta.
- Sonta Läjä
ettäs selvis sekin.
- t.h.
- sossun elätit
- eläkeläiset, jotka muuten ovat aika kovia tukkimaan markettien käytäviä
- tyhmät demarit/vasemmistolaiset, jotka kuvittelevat että rahamäärä korreloi palvelun laadun kanssa
- lähiö-asujat ja muut vastaavat joiden työmatka on alle 10 km per sivu- autoveroja
En kannata autoveroja vaikka pienituloisena saankin perheeni elättämiseen sosiaalitoimesta rahaa, ajattelen vasemmistolaisittain ja pääsen parinkymmenen vuoden kuluttua eläkkeelle.
Kannatan kyllä polttoaineveroja, varsinkin lentokoneille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h644221- 664125
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062871Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv552772Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211949Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151659- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061327- 1801271