Ruotsin Idols

Ruotsissa asuva suomalainen

Olen jonkun verran katsellut suomalaista Idolsia ja samalla olen seurannut ruotsalaista Idolsia, jonka voitti Agnes-niminen 17-vuotias tyttö pari viikkoa sitten. Sillä on aivan sairaan mahtava ääni.
Yks asia mikä on jo pitkään häirinnyt mua on se, että suomalainen tuomaristo päästää jatkoon tosi paljon semmosia jotka eivät edes osaa laulaa kunnolla. Puhumattakaan siitä että kun englanniksi lauletaan, niin pitäähän sitä osata ääntää kunnolla. Tuomarit ovat kovia sanomaan kaikesta muusta, mutta semmosesta tärkeestä seikasta kuin oikeanmoinen ääntäminen ei tule sanotuksi paljon mitään.
Suomi ei tule koskaan saamaan Idols-ohjelmalla kansainvälisesti menestyvää popidolia niin kauan kun he päästävät jatkoon laulajia vaan sen takia että heidän on pakko täyttää joku tietty lukumäärä joka sopii konseptiin.
Ja lopuksi...ettikää netiltä tai mistä tahansa levykaupasta ruotsalaisen Agnes Carlssonin "Right here, right now" biisi....sillä likalla on oikeesti aivan mieletön ääni josta moni laulajaksi pyrkivä saisi ottaa esimerkkiä. Jos se pelaa korttinsa oikein, niin en olisi hämmästynyt jos hänestä tulee maailmankuuluisa tulevaisuudessa.

3

428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ääntämisestä

vielä. Semifinaalissakin vielä arvosteltiin joidenkin englanninkielen ääntämistä, mutta joidenkin kohdalla se jätettiin kokonaan vaikka olisi ollut aihetta. Ehkä näin tuomaristo halusi päästää jatkoo mahdolliset rahareiät tuotantoyhtiön pyynnöstä. Että sekin arvostelu on ollut kaksijakoista tänä vuonna. Ilmeisesti pärstä tai muu kerroin on vaikuttanut siihen.

• ...mä haluun, mä haluun

...tuomarit ovat mokanneet tai heitä on painostettu valinnoissaan alusta asti. Mutta koska suomalaiset ovat helposti kusetettavissa, niin meillä menee läpi ihan kaikki, osasi laulaa tai ei.
        Meillä on niin kova halu löytää ikioma popidoli täältä maailman reunalta. Pikkutytöt äänestävät ihan ketä tahansa jos se vaan on "söpö". Jos meidän pullamössölapsilla ei olisikaan kännykkää(puhelimen käyttö mahdollisuutta) niin monella, olisi finaalissa kenties ihan eri naamat?

• 10-vuoden päästä
        ...mä haluun, mä haluun kirjoitti:

...tuomarit ovat mokanneet tai heitä on painostettu valinnoissaan alusta asti. Mutta koska suomalaiset ovat helposti kusetettavissa, niin meillä menee läpi ihan kaikki, osasi laulaa tai ei.
        Meillä on niin kova halu löytää ikioma popidoli täältä maailman reunalta. Pikkutytöt äänestävät ihan ketä tahansa jos se vaan on "söpö". Jos meidän pullamössölapsilla ei olisikaan kännykkää(puhelimen käyttö mahdollisuutta) niin monella, olisi finaalissa kenties ihan eri naamat?

kaikille pennuille!! Loppuis toi wannabee-äänestys....iiik ihanaaaaa, iiik ihanaaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5080
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1269
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1209
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1133
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      979
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      905
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      789
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      763
    Aihe