Ehdotan kumottavaksi seuraavan teesini:
Kaikista liikuntakuntoisista kipuilijoista 75%hyötyisi fysikaalisista hoidoista
lääkehoidon sijaan.
Näistä vielä puolet, 50% lähes kotikonstein.
On uskomatonta, ettei hyötyliikunnan lukemattomista mahdollisuuksista
tiedoteta enemmän.
Amerikkaa myöten nyt todetaan omahoidon olevan tulevaisuuden hoitokeino.
"Pinnan alla" systeemi toimii jo nyt. Syrjäytyneet ovat jääneet
ilman hoitoa tähänkin asti.
Hatusta temmetulla otannalla
4
313
Vastaukset
- Ihan liikaakin
Hyötyliikunnan yhdestä osiosta tiedotetaan ihan liikaakin. Ihmiset ovat sille turtuneet. Tiedottamisen keinot vaan ovat sellaisia, että eivät ne pure.
Lääkärissä käynnin oheistuote pitäisi olla se liikuntakortti, johon liikunta merkitään. Suomalaiset ovat resepti ja lääkärinmääräysorjentoituneita, niin liikuntaresepti kouraan.
Mutta se, mitä ei tiedoteta, sitä päivittäistä jumppaa, mitä voi tehdä syödessä, tiskatessa, huussissa istuessaan, se on jäänyt täysin huomiotta:
Olkapäiden pyöritys, käsien pyöritys, hartioiden nosto. Näitäkin kun veivaa päivän aikana yhteensä 200 kertaa, tilanne on jo niska-hartioiden osalta monin verroin parempi.
Kuntopyöriä alkaa olla huushollissa kuin huushollissa, ja ellei ole, jakkaralle nousua 200 kertaa päivässä. Onnistuu joka huushollissa. Käsien ja jalkalihasten venytystä.
Nämä kaikki onnistuvat siinä elämän ohella, eikä tarvitse mitään erityisiä jumppahektiä. Näistä ei hiiskuta sanaakaan.
Liikunnan suhteen ollaan yksisilmäisiä.Se on totta, että Suomenkin amerikkalaistuminen on jo varsin pitkällä.
Onnellisuuspillereiden myynti kasvaa kohisten.
Nuoret ihmiset kyselevät netissä, mikä pilleri auttaisi tähän vaivaan.
Työnantajat ovat huomanneet taukoliikunnan hyödyt.
Ompa työpaikkoja, jotka palkitsevat työntekijöitään tupakin jättämisestä.
Jumppa-ja laihdutusbisnes kertovat karua kieltään ihmisten
oraalisesta kehitystasosta: paras nautinto saadaan herkutellen.
Proteesiraajaisena pururadat ovat jääneet meikältä historiaan.
Kropan kuntoutus onnistuu ilman centinkään kulua, kotikonstein.
Psyyke hoituu yhteisöllisen avun turvin.
Katselepa aikakauslehtiä tai ilmaispainoksia.
Kuntonsa hoitoon hurahtaneet eivät pidä paremman kondiksensa etuja toki vakan alla.- Ihan liikaakin
capt.cöpenick kirjoitti:
Se on totta, että Suomenkin amerikkalaistuminen on jo varsin pitkällä.
Onnellisuuspillereiden myynti kasvaa kohisten.
Nuoret ihmiset kyselevät netissä, mikä pilleri auttaisi tähän vaivaan.
Työnantajat ovat huomanneet taukoliikunnan hyödyt.
Ompa työpaikkoja, jotka palkitsevat työntekijöitään tupakin jättämisestä.
Jumppa-ja laihdutusbisnes kertovat karua kieltään ihmisten
oraalisesta kehitystasosta: paras nautinto saadaan herkutellen.
Proteesiraajaisena pururadat ovat jääneet meikältä historiaan.
Kropan kuntoutus onnistuu ilman centinkään kulua, kotikonstein.
Psyyke hoituu yhteisöllisen avun turvin.
Katselepa aikakauslehtiä tai ilmaispainoksia.
Kuntonsa hoitoon hurahtaneet eivät pidä paremman kondiksensa etuja toki vakan alla.Jaa, että samaa kategoriaa sitten edustamme. No minulla ei jaloissa proteesia ole, mutta en voi käyttää kenkiä. Vain avosadallit, ja niillä ei tällä säällä ulkoilla, josko näillä ei kovin paljoa muutenkaan pysty liikkumaan. Toki proteeseja löytyy minunkin kehon toimintojen korjaamiseksi, häiritsemään arkielämän hyvinvointia.
Samaa minäkin ihmettelen, että joka asiaan kysellään pillereitä. Ikäänkuin yksi pilleri elämän kääntäisi. Eräskin hyvin sairas tuttava ihmetteli, kun mikään ei auta, ja keskustelin hänen arkielämäntavoistaan, niin totesin, että ei sua kuule mikään autakaan, ellet käännä elämäntapakelkkaasi. Hän totesi, että olisi pilleri jonka vain nielaisisi, ja se parantaisi, ja pitäisi terveenä. Ja tämä ei ollut nuori vaan siinä viisissäkympissä oleva henkilö.
Mutta tämä puhehan onkin syntiä. Ei tällaisia elämäntapa-asioita nykyihmiselle saa mennä puhumaan. Se aiheuttaa liian suurta epämukavuutta ja syyllistää. Ihan liikaakin kirjoitti:
Jaa, että samaa kategoriaa sitten edustamme. No minulla ei jaloissa proteesia ole, mutta en voi käyttää kenkiä. Vain avosadallit, ja niillä ei tällä säällä ulkoilla, josko näillä ei kovin paljoa muutenkaan pysty liikkumaan. Toki proteeseja löytyy minunkin kehon toimintojen korjaamiseksi, häiritsemään arkielämän hyvinvointia.
Samaa minäkin ihmettelen, että joka asiaan kysellään pillereitä. Ikäänkuin yksi pilleri elämän kääntäisi. Eräskin hyvin sairas tuttava ihmetteli, kun mikään ei auta, ja keskustelin hänen arkielämäntavoistaan, niin totesin, että ei sua kuule mikään autakaan, ellet käännä elämäntapakelkkaasi. Hän totesi, että olisi pilleri jonka vain nielaisisi, ja se parantaisi, ja pitäisi terveenä. Ja tämä ei ollut nuori vaan siinä viisissäkympissä oleva henkilö.
Mutta tämä puhehan onkin syntiä. Ei tällaisia elämäntapa-asioita nykyihmiselle saa mennä puhumaan. Se aiheuttaa liian suurta epämukavuutta ja syyllistää.Kulttuurimme kai johtaa ikuiseksi lapsentasolle jääjiksi.
Vain oraalinen, suun kautta nautinta on hubaa.
Ei niin pahallakaan - 3v pystyy samaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 93535
- 65531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437