Pessaari vai emätinpuikko

Ruusu

Hei, onko kellään teistä ollut kokemusta pessaarista tai emätinpuikosta ehkäisynä? Olen kuullut,että on uusi systeemi tuo emätinpuikko, joka muuttuu vaahdoksi kun laittaa sisään ennen yhdyntää.

Olen päättänyt siirtyä hormonittomaan ehkäisyyn, kun en enää jaksa Nuvaringiä tai ehkäisypilleriä käyttää,jotka sisältävät hormoneita.
Olen muuten vakinaisessa parisuhteessa ja tästäkin on jo puhuttu siippani kanssa.

Pitääpä käydä pian apteekissa kyselemässä,josko pessaaria tai emätinpuikkoa on löydettävissä,kun niissä ei kai tarvitse lääkärin reseptiä.

3

779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miina

      Henkilökohtaisesti minulla on vain kokemusta kondomeista ja pillereistä, mutta tällaista tietoa löytyi netistä:

      Pessaaria ei enää saa Suomesta, näin tohtori.fi kertoo:
      "Pessaaria ei nykyisin saa Suomesta. Niitä voi kuitenkin ostaa ulkomailta (esim. Ruotsista) apteekista ilman lääkärinmääräystä tai tilaamalla suomalaisen apteekin avustuksella. Ennen hankintaa oikea koko on kuitenkin syytä sovittaa lääkärin vastaanotolla tai ehkäisyneuvolassa, jossa annetaan myös ohjausta oikeasta käytöstä, asetuksesta ja poistosta. Pessaarin oikeaoppinen käyttö vaatii jonkin verran harjoittelua."

      Ehkäisypuikkoja saa apteekista ilman reseptiä, jällen lainaan tohtori.fi:tä:
      "Kemialliset ehkäisyaineet asetetaan emättimeen ennen jokaista yhdyntää. Ne sulavat siellä ja muodostavat emättimen sisäpuolelle suojaavan kerroksen, jonka viskositeetti hidastaa siittiöiden liikettä. Suomessa tarjolla oleva valikoima on pieni. Hinta on suhteellisen korkea. Ehkäisypuikko yksinään ei suojaa sukupuolitaudeilta. Naiset saavat ehkäisypuikosta usein ärsytys- ja kirvelyoireita emättimeen."

      Tarkistin Pantenex Ovalin hinnan yliopiston apteekin sivuilta, ja hinta näyttäisi olevan melkein euron/kapseli."

      http://www.tohtori.fi/?page=6795309

      Suosittelen, että otat yhteyttä omalääkäriisi tai perhe- tai ehkäisyneuvolaan ja juttelet asiantuntijan kanssa näistä asioista.

      Toivottavasti löydät juuri teille sopivan ehkäisymentelmän!

      • Anonyymi

        Suomesta saa prssaareita geelejä ja muita välineitä ehkäisyyn. Myös kondomeja suuseksiin. HIV virus on usein miehillä joilla homosuhteita.


    • Anonyymi

      Kondomi olisi paljon helpompi ja varmempi ehkäisyväline.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe