Hei, onko kellään teistä ollut kokemusta pessaarista tai emätinpuikosta ehkäisynä? Olen kuullut,että on uusi systeemi tuo emätinpuikko, joka muuttuu vaahdoksi kun laittaa sisään ennen yhdyntää.
Olen päättänyt siirtyä hormonittomaan ehkäisyyn, kun en enää jaksa Nuvaringiä tai ehkäisypilleriä käyttää,jotka sisältävät hormoneita.
Olen muuten vakinaisessa parisuhteessa ja tästäkin on jo puhuttu siippani kanssa.
Pitääpä käydä pian apteekissa kyselemässä,josko pessaaria tai emätinpuikkoa on löydettävissä,kun niissä ei kai tarvitse lääkärin reseptiä.
Pessaari vai emätinpuikko
3
810
Vastaukset
- Miina
Henkilökohtaisesti minulla on vain kokemusta kondomeista ja pillereistä, mutta tällaista tietoa löytyi netistä:
Pessaaria ei enää saa Suomesta, näin tohtori.fi kertoo:
"Pessaaria ei nykyisin saa Suomesta. Niitä voi kuitenkin ostaa ulkomailta (esim. Ruotsista) apteekista ilman lääkärinmääräystä tai tilaamalla suomalaisen apteekin avustuksella. Ennen hankintaa oikea koko on kuitenkin syytä sovittaa lääkärin vastaanotolla tai ehkäisyneuvolassa, jossa annetaan myös ohjausta oikeasta käytöstä, asetuksesta ja poistosta. Pessaarin oikeaoppinen käyttö vaatii jonkin verran harjoittelua."
Ehkäisypuikkoja saa apteekista ilman reseptiä, jällen lainaan tohtori.fi:tä:
"Kemialliset ehkäisyaineet asetetaan emättimeen ennen jokaista yhdyntää. Ne sulavat siellä ja muodostavat emättimen sisäpuolelle suojaavan kerroksen, jonka viskositeetti hidastaa siittiöiden liikettä. Suomessa tarjolla oleva valikoima on pieni. Hinta on suhteellisen korkea. Ehkäisypuikko yksinään ei suojaa sukupuolitaudeilta. Naiset saavat ehkäisypuikosta usein ärsytys- ja kirvelyoireita emättimeen."
Tarkistin Pantenex Ovalin hinnan yliopiston apteekin sivuilta, ja hinta näyttäisi olevan melkein euron/kapseli."
http://www.tohtori.fi/?page=6795309
Suosittelen, että otat yhteyttä omalääkäriisi tai perhe- tai ehkäisyneuvolaan ja juttelet asiantuntijan kanssa näistä asioista.
Toivottavasti löydät juuri teille sopivan ehkäisymentelmän!- Anonyymi
Suomesta saa prssaareita geelejä ja muita välineitä ehkäisyyn. Myös kondomeja suuseksiin. HIV virus on usein miehillä joilla homosuhteita.
- Anonyymi
Kondomi olisi paljon helpompi ja varmempi ehkäisyväline.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982