Onko kellään?

Alfistiksi tuleva

Onko täällä kellään alfaa työsuhdeautona? Minkälaisia kokemuksia löytyy? Itseäni kiinnostaa, koska oma 159 saapuu tammikuussa.

18

2936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kullakin

      Mistähän päin Suomea olet. Alfat on jostakin syystä jonkin verran haluttuja työsuhdeautoja, omalla rahalla niitä ei varmaan osta kukaan.
      Pohjoisen pakkasessa niitä ei liiku ensimmäistäkään, kesällä jokunen.
      Vikoja riittää vaikka muille jakaa.

    • entinen Alfisti

      Mulla on ollut 156, luovuin siitä vuosi sitten koska: se oli kokoajan hajalla ja huolto/myynti ei todellakaan ollut kiinnostunut asiakkaasta sen jälkeen kun olivat myyneet auton.

    • 3 * 156

      Mulla on ollut kolme 156:sta, ei mitään ihmempiä ongelmia kesällä eikä talvella. Autot on tosin olleet omia. Deltan asenteessa ja huoltohinnoittelussa olisi välillä kyllä parantamisen varaa.

      • Alfistiksi tuleva

        Itseäni ei nuo huoltojen hinnat vaivaa, koska en kumminkaan maksa itse niitä :). Tähän mennessä olen saanut loistavaa palvelua Deltalta, mutta aikamoisia kauhutarinoita deltasta liikkuu.


      • Alfisti
        Alfistiksi tuleva kirjoitti:

        Itseäni ei nuo huoltojen hinnat vaivaa, koska en kumminkaan maksa itse niitä :). Tähän mennessä olen saanut loistavaa palvelua Deltalta, mutta aikamoisia kauhutarinoita deltasta liikkuu.

        Minulla on ollut lukuisa määrä Alfoja,vanhemmissa oli joskus pieniä sähkövikoja ja heikot lämmityslaitteet,uudemmat 147,156 ovat toimineet ilman ongelmia ja talvella tarkenee ihan hyvin.Alfalla ajaminen maksaa enemmän kuin opelilla tai jollain "riisikiikulla".Kun puhutaan Alfojen vioista,kumma kyllä niiden "Alfoissa"on paljon vikoja joilla ei ole Alfa Romeota.Delta-auton yritän kiertää kaukaa.
        Alfan voi huoltaa myös Auto-Milanossa.
        Seuraava Alfani on Brera.


      • Alfistiksi tuleva
        Alfisti kirjoitti:

        Minulla on ollut lukuisa määrä Alfoja,vanhemmissa oli joskus pieniä sähkövikoja ja heikot lämmityslaitteet,uudemmat 147,156 ovat toimineet ilman ongelmia ja talvella tarkenee ihan hyvin.Alfalla ajaminen maksaa enemmän kuin opelilla tai jollain "riisikiikulla".Kun puhutaan Alfojen vioista,kumma kyllä niiden "Alfoissa"on paljon vikoja joilla ei ole Alfa Romeota.Delta-auton yritän kiertää kaukaa.
        Alfan voi huoltaa myös Auto-Milanossa.
        Seuraava Alfani on Brera.

        Kyllähän minä käsitän, että kulut ovat korkeammat kuin jossain Corollassa. Alfan keksin hankkia ajettuani kaverin 156 V6:sta. Oli meinaan tosi kiva peli ajaa. Noi ylläpitokustannukset ei tosin minua haittaa, koska en itse maksa edes bensoja :). Kiitos vielä vastauksestasi.

        P.S. Onnea Breran hankintaan! Siinä on perkeleen räyhäkäs peli.


    • en halua maksaa toisten aut...

      Milloin nämä nokioiden ym firmojen jupit ymmärtävät lopettaa ns. työsuhdeautojensa hieromisen? Ottakaa se alfa tai saabi yksintein yöllä viereenne, niin saa vaimokin edes jotain lämmikettä työkiireiden painaman jupin sijaan. Se jutun ydin miksi reagoin tähän keskusteluun on työsuhdeautoilun veronmaksajille tuoma rasite. Työsuhdeauton käyttäjä toki maksaa verottajan vaatiman käyttökorvauksen, mutta kun se työnantaja panee sen alfan tai saabin veronmaksajien maksettavaksi vähennyskelpoisina kuluina. Nimitänkin (kuten esimerkkini innoittamina suurin osa tuttavistani) työsuhdeautoja sossun autoiksi. Siinä naapurini ja työsuhdeajajan ilo ainakin hetkeksi hyytyy joka kerta kun parkeeraan itse moninkertaisesti kauppahinnan ja verojen muodossa maksamani volvon naapurin uudenkarhean passat farkun viereen. Hän kun nimittäin tietää, mitä yhteiskunnan käytännössä maksamasta työsuhdeautoilusta ajattelen.

      En ole katkera mutta kuitenkin

      • Alfistiksi tuleva

        Miksi helvetissä suomalaisten pitää aina olla noin kateellisia? Veroja maksan taatusti enemmän kuin sinä, noin kahden suomalaisen kuukausipalkan verran kuukaudessa, joten oleppas hiljaa!


      • työsuhdeautolla
        Alfistiksi tuleva kirjoitti:

        Miksi helvetissä suomalaisten pitää aina olla noin kateellisia? Veroja maksan taatusti enemmän kuin sinä, noin kahden suomalaisen kuukausipalkan verran kuukaudessa, joten oleppas hiljaa!

        Nyt lopetan autoedun kun siirryn osa-aikaeläkkeelle, muutoin en luopuisi. 16foordilla ja 8 vuotta octavialla, eikä ole jättänyt tielle koskaan.
        Onhan autoedun arvo myös eläkekertymää.


      • näkyykin olevan
        Alfistiksi tuleva kirjoitti:

        Miksi helvetissä suomalaisten pitää aina olla noin kateellisia? Veroja maksan taatusti enemmän kuin sinä, noin kahden suomalaisen kuukausipalkan verran kuukaudessa, joten oleppas hiljaa!

        ammattikoululainen. Kuivaapas nyt ne korvantaukset.


      • Omalla autolla
        Alfistiksi tuleva kirjoitti:

        Miksi helvetissä suomalaisten pitää aina olla noin kateellisia? Veroja maksan taatusti enemmän kuin sinä, noin kahden suomalaisen kuukausipalkan verran kuukaudessa, joten oleppas hiljaa!

        Et tainnut TULEVA ALFISTI edes lukea edellisen kirjoittajan tekstiä loppuun asti. Ei hän ole kateellinen vaan minun laillani häntä suoraan sanotuna vituttaa, että me muut veronmaksajat joudumme kustantamaan osan työsuhdeautoilusta maksetuamme ensin omat automme itse. Ja jos todella maksat veroja kaksi kertaa suomalaisen keskipalkan verran, niin sinulla on silloin varmasti varaa kustantaa oma autoilusi eikä jättää sitä kansan kartuisan käden maksettavaksi.

        Itselläni on keskisuuri yritys (22 työntekijää) eikä minulla periaatteellisista syistä ole yhtään työsuhdeautoa käytössä - edes itselläni. Ajan itse Audi A6:lla, jonka olen itse maksanut omilla tuloillani eikä se ole firman nimissä. Lienen siis huono liikemies nykysuomessa. Vanhin poikani on tulossa autoiluikään ja hän on tiennyt jo vuosien ajan pääsevänsä auton rattiin vasta kun hänellä on varaa hankkia se itse.


      • HDG
        Omalla autolla kirjoitti:

        Et tainnut TULEVA ALFISTI edes lukea edellisen kirjoittajan tekstiä loppuun asti. Ei hän ole kateellinen vaan minun laillani häntä suoraan sanotuna vituttaa, että me muut veronmaksajat joudumme kustantamaan osan työsuhdeautoilusta maksetuamme ensin omat automme itse. Ja jos todella maksat veroja kaksi kertaa suomalaisen keskipalkan verran, niin sinulla on silloin varmasti varaa kustantaa oma autoilusi eikä jättää sitä kansan kartuisan käden maksettavaksi.

        Itselläni on keskisuuri yritys (22 työntekijää) eikä minulla periaatteellisista syistä ole yhtään työsuhdeautoa käytössä - edes itselläni. Ajan itse Audi A6:lla, jonka olen itse maksanut omilla tuloillani eikä se ole firman nimissä. Lienen siis huono liikemies nykysuomessa. Vanhin poikani on tulossa autoiluikään ja hän on tiennyt jo vuosien ajan pääsevänsä auton rattiin vasta kun hänellä on varaa hankkia se itse.

        Mitä verottaja häviää ?

        n 30 000 € maksavan auton leasingvuokra on luokkaa 600-700 €, mikä on samaa luokkaa kuin auton käyttäjään kohdistuva verotusarvo (610 €). Eli vaikka yritys vähentäisi leasingvuokran, niin käyttäjä maksaa vastaavan summan. Tällöin itse asiassa käyttäjä maksaa kuitenkin enemmän veroa kuin yritys samasta summasta (yritysvero % vs tulovero %) eli valtion verokertymä kasvaa yrityksen liisatessa autoja työntekijöilleen.

        Ei verottaja tyhmä ole.

        Tällaisista kirjoituksista heijastuu tietämättömyys/typeryys/kateus...


      • per pedes
        HDG kirjoitti:

        Mitä verottaja häviää ?

        n 30 000 € maksavan auton leasingvuokra on luokkaa 600-700 €, mikä on samaa luokkaa kuin auton käyttäjään kohdistuva verotusarvo (610 €). Eli vaikka yritys vähentäisi leasingvuokran, niin käyttäjä maksaa vastaavan summan. Tällöin itse asiassa käyttäjä maksaa kuitenkin enemmän veroa kuin yritys samasta summasta (yritysvero % vs tulovero %) eli valtion verokertymä kasvaa yrityksen liisatessa autoja työntekijöilleen.

        Ei verottaja tyhmä ole.

        Tällaisista kirjoituksista heijastuu tietämättömyys/typeryys/kateus...

        Nyt joku puhuu puppua ja asian vierestä, jos työsuhdeauto tulee yhtä kalliiksi tai jopa kalliimmaksi kuin oman auton pitäminen. Ihmeen suosiossa ne kuitenkin ovat...ne alfat ja mersut ja muut.

        Jalankulkija


      • HDG
        per pedes kirjoitti:

        Nyt joku puhuu puppua ja asian vierestä, jos työsuhdeauto tulee yhtä kalliiksi tai jopa kalliimmaksi kuin oman auton pitäminen. Ihmeen suosiossa ne kuitenkin ovat...ne alfat ja mersut ja muut.

        Jalankulkija

        Työsuhdeauto tulee TYÖNANTAJALLE kalliiksi, ei verottajalle, eikä siis veronmaksajille. Joskin monet työnantajat lyhentävät edunsaajan palkasta osan liisarikustannuksista...


      • Alfistiksi tuleva
        Omalla autolla kirjoitti:

        Et tainnut TULEVA ALFISTI edes lukea edellisen kirjoittajan tekstiä loppuun asti. Ei hän ole kateellinen vaan minun laillani häntä suoraan sanotuna vituttaa, että me muut veronmaksajat joudumme kustantamaan osan työsuhdeautoilusta maksetuamme ensin omat automme itse. Ja jos todella maksat veroja kaksi kertaa suomalaisen keskipalkan verran, niin sinulla on silloin varmasti varaa kustantaa oma autoilusi eikä jättää sitä kansan kartuisan käden maksettavaksi.

        Itselläni on keskisuuri yritys (22 työntekijää) eikä minulla periaatteellisista syistä ole yhtään työsuhdeautoa käytössä - edes itselläni. Ajan itse Audi A6:lla, jonka olen itse maksanut omilla tuloillani eikä se ole firman nimissä. Lienen siis huono liikemies nykysuomessa. Vanhin poikani on tulossa autoiluikään ja hän on tiennyt jo vuosien ajan pääsevänsä auton rattiin vasta kun hänellä on varaa hankkia se itse.

        Minulla on kuule tasantarkkaan oikeus pitää työsuhdeautoa näillä veroilla, ihan sama kuka sen maksaa. Palaa asiaan sitten kun suomessa on tasavero! Tiesitkös, että 60% sosialistiverotuksella maksan todella monen kotilusmun elämän.


      • per pedes
        Alfistiksi tuleva kirjoitti:

        Minulla on kuule tasantarkkaan oikeus pitää työsuhdeautoa näillä veroilla, ihan sama kuka sen maksaa. Palaa asiaan sitten kun suomessa on tasavero! Tiesitkös, että 60% sosialistiverotuksella maksan todella monen kotilusmun elämän.

        Niinpä. Työnantaja ja työntekijä tosiaankin maksavat työsuhdeautoilusta, mutta työnantajalla on oikeus maksattaa kaikki veronmaksajilla omien verovähennystensä muodossa. Tuolla ylempänä jo valistunut kansalainen tämän jo sanoikin. Mutta kun se ei näy menevän perille.....


      • Alfistiksi tuleva
        per pedes kirjoitti:

        Niinpä. Työnantaja ja työntekijä tosiaankin maksavat työsuhdeautoilusta, mutta työnantajalla on oikeus maksattaa kaikki veronmaksajilla omien verovähennystensä muodossa. Tuolla ylempänä jo valistunut kansalainen tämän jo sanoikin. Mutta kun se ei näy menevän perille.....

        Niinhän se menee. Mutta kuten sanoin, näillä veroilla minulla on tasantarkkaan oikeus työsuhdeautoon! Tarkoitin kun sanoin, että palaa asiaan sitten, kun suomessa on tasavero. Laskeppa huviksesi montako kotilusmua tuolla veroprosentilla elätetään!

        Ei jokaisesta asiasta yksinkertaisesti tarvitse olla kateellinen, vaikka Suomessa eletään (kateus näyttäisi olevan kansantauti). En minäkään ole kateellinen paremmin toimeentuleville, toisin kuin osa ketjussa näyttää olevan.

        Eduskuntavaaleissa muuten ääni Tavjalle on ääni kateudelle. Emmehän maastamme kommunistista halua.


      • Alfistiksi tuleva
        Alfistiksi tuleva kirjoitti:

        Niinhän se menee. Mutta kuten sanoin, näillä veroilla minulla on tasantarkkaan oikeus työsuhdeautoon! Tarkoitin kun sanoin, että palaa asiaan sitten, kun suomessa on tasavero. Laskeppa huviksesi montako kotilusmua tuolla veroprosentilla elätetään!

        Ei jokaisesta asiasta yksinkertaisesti tarvitse olla kateellinen, vaikka Suomessa eletään (kateus näyttäisi olevan kansantauti). En minäkään ole kateellinen paremmin toimeentuleville, toisin kuin osa ketjussa näyttää olevan.

        Eduskuntavaaleissa muuten ääni Tavjalle on ääni kateudelle. Emmehän maastamme kommunistista halua.

        Mitä minä eduskuntavaaleista horisen? Presidentivaaleissa piti sanomani :), sori.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      275
      2911
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1880
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      259
      1148
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      941
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      804
    Aihe