Ducaton mittari näyttää 12km/h liikaa,Mersussa 8km.
Ei varmasti saa sakkoja,hirvittää ajaa liian lujaa.
mittari valehtelee
33
2854
Vastaukset
- höh
Valehtelee saarakin. Miksei sitten ducaton mittarikin. Saara valehtelee enemmän kuin autojen mittarit yhteensä.
- Mekaanjkko
Mitä pienemmät renkaat niin sitä enemmän valehtelee, eli mittari näyttää liikaa.
- saara
sitroen kirjoitti:
suuret virheet PYSTY renkaista johtumaan jos niitä ei täysin älyttömästi pienennetä.
Xzaran mittarivirhe on noin 3km/h,tämän pakun 12km/h molemmissa tehtaan rengastus..
- Kale
saara kirjoitti:
Xzaran mittarivirhe on noin 3km/h,tämän pakun 12km/h molemmissa tehtaan rengastus..
Kävin vastaavan keskustelun tässä kesän aikana. Vaihdoin Duckato alustaisen (vm 2002) matkailuauton uuteen vastaavaan. Tässä uudessa on mittarivirhe nimenomaan satasen näytöllä 12 km/h 100-88)Rengastus on luonnollisesti oikea 15x60x225.
Tutkailin asian merkkikorjaamolla, jossa se pitkän hidastelun ja selvittelyjen jälkeen kerrottiin olevan lain ja säännön mukainen. Mittari saa heittää 10 % ja tämän jälkeen vielä 3 pykälää, eli 100-87. Lisäksi tuli todettua, että tämä mittarivirhe on hyväksytty tyyppikatsastuksessa, joten virhe on ja pysyy.
Oma tulkintani (varmistamaton) on, että autossa on ns tiheämpi perä, eli välitykset ovat pienemmät. Tämä ilmenee myöskin siinä, että kierrokset mittarin näytössä 80, ovat samat kuin entisessäkin eli 1800.
Että tällaista tietoa ja tulkintaa Saara sinulle ja muillekkin asiasta kiinnostuneelle.
- Setä
Laki vaatii että liian vähän ei saa näyttää.
Minusta pulma ratkeaa helposti kun muutaman kerran ajaa nopeusnäytön ohi ja vertaa oikeaa lukemaa oman mittarin näyttämään.
Ajamalla mittarin mukaan 90/kmh, pärjää yleensä pitkälle.
Kas kun ei uusissakaan autoissa, joissa on muuta tietotekniikkaa harmiksi asti, ole mittarin kalibrointimahdollisuutta, siis samaan tyyliin kuin valojen korkeudensäätö. - mittari
On kokemusta dukatoista.Nopeusmittari valehtelee 10-15 km/h uusimmissakin autoissa. Siitä johtuen
liikenteessä kohtaa usein "matelevia" dukato autoilijoita.- Turbovaanari
Kyllä ne ovat ne tumpelot pienissä autoissaan tien tukkona varsinkin jos keli on vähän huonompi.
Rekatkin kulkevat paremmin tasaisella 88 - 89 km/h.
Niiden perässä on hyvä ajaa ja Ducaton mittari näyttää silloin 90 km/h. Niin että ota se viimeinen aivosolusi käyttöön,ennen kuin sekin surkastuu ja laske mittarivirhe uudestaan. - Jarski
Turbovaanari kirjoitti:
Kyllä ne ovat ne tumpelot pienissä autoissaan tien tukkona varsinkin jos keli on vähän huonompi.
Niiden perässä on hyvä ajaa ja Ducaton mittari näyttää silloin 90 km/h. Niin että ota se viimeinen aivosolusi käyttöön,ennen kuin sekin surkastuu ja laske mittarivirhe uudestaan.Viime kesänä tuli ajettu uudella Ducatolla ja ihmettelin kun kaikki tunkee ohi vaikka mittarissa oli 90.
Tuli tarkistuspiste ja vedin siihen karvan yli 80 mittarinopeutta niin näyttö kerto nopeuteni olevan 70 !
Sen jälkeen oli vakkari 100:ssa... - mittari
Turbovaanari kirjoitti:
Niiden perässä on hyvä ajaa ja Ducaton mittari näyttää silloin 90 km/h. Niin että ota se viimeinen aivosolusi käyttöön,ennen kuin sekin surkastuu ja laske mittarivirhe uudestaan.No hupsista hoijaa.....
- Turbovaanari
Jarski kirjoitti:
Viime kesänä tuli ajettu uudella Ducatolla ja ihmettelin kun kaikki tunkee ohi vaikka mittarissa oli 90.
Tuli tarkistuspiste ja vedin siihen karvan yli 80 mittarinopeutta niin näyttö kerto nopeuteni olevan 70 !
Sen jälkeen oli vakkari 100:ssa...Kunnon läskeihin, niin renkaan korkeuskin kasvaa ja mittari näyttää vähemmän virhettä.
- Tarkista näkösi
Provo taas !
Missään Ducatossa ei ole noin suurta heittoa ellei sinulla pikku hiivatin renkaat alla. - Columbo
Tarkista näkösi kirjoitti:
Provo taas !
Missään Ducatossa ei ole noin suurta heittoa ellei sinulla pikku hiivatin renkaat alla.Ostin viime keväänä uuden matkailuauton Ducaton 15-alustalla. Mittarinopeudella 100 km/h on todellinen GPS:llä tarkastettu nopeus 88 km/h! Tämä on siis facta. Saman eron olen saanut kaikilla Tielaitoksen mittausasemillakin.
Näyttää mittari siis 100 km/h vauhdissa tasan 12 km/h liian vähän. Tämä pitää vaan ajossa tiedostaa. Itse pidän olosuhteiden salliessa tätä normaalina matkanopeutena ja olen havainnut pysyväni samassa tahdissa rekkojen kanssa.
Heti keväällä tämän asian havaittuani kävin paikallisessa Fiatin liikkeessä kysymässä kalobrointiohjetta tälle mittarille. Katsoivat siellä minua huuli pyöreänä eivätkä ymmärtäneet asiasta mitään. Fiiussahan on sähköinen nopeusmittari, missä siis verrataan ajettuun matkaan suhteutettuja pulsseja kellotaajuuteen. Jonpaa kumpaa näistä tekijoistä pitäisi kyllä pystyä muuttamaan ja siten kalibroimaan näyttämän oikeaksi. Ei ollut "Teltta-autossa" näköjään elektroniikka hallussa!
Ajatelkaa, kohta tulee kuluneeksi 40 vuotta siitä, kun ihminen kävi eka kerran kuussa! Siitä huolimatta ei yhtä seetanan nopeusmittaria saada nayttämään oikein!!! - polttoainemittarissa
Columbo kirjoitti:
Ostin viime keväänä uuden matkailuauton Ducaton 15-alustalla. Mittarinopeudella 100 km/h on todellinen GPS:llä tarkastettu nopeus 88 km/h! Tämä on siis facta. Saman eron olen saanut kaikilla Tielaitoksen mittausasemillakin.
Näyttää mittari siis 100 km/h vauhdissa tasan 12 km/h liian vähän. Tämä pitää vaan ajossa tiedostaa. Itse pidän olosuhteiden salliessa tätä normaalina matkanopeutena ja olen havainnut pysyväni samassa tahdissa rekkojen kanssa.
Heti keväällä tämän asian havaittuani kävin paikallisessa Fiatin liikkeessä kysymässä kalobrointiohjetta tälle mittarille. Katsoivat siellä minua huuli pyöreänä eivätkä ymmärtäneet asiasta mitään. Fiiussahan on sähköinen nopeusmittari, missä siis verrataan ajettuun matkaan suhteutettuja pulsseja kellotaajuuteen. Jonpaa kumpaa näistä tekijoistä pitäisi kyllä pystyä muuttamaan ja siten kalibroimaan näyttämän oikeaksi. Ei ollut "Teltta-autossa" näköjään elektroniikka hallussa!
Ajatelkaa, kohta tulee kuluneeksi 40 vuotta siitä, kun ihminen kävi eka kerran kuussa! Siitä huolimatta ei yhtä seetanan nopeusmittaria saada nayttämään oikein!!!No kuule sie - ihan on sama virhe kuin minun polttoainemittarissa - eli se 12 km/h liian vähän ...
- tämän digiämpärillä
polttoainemittarissa kirjoitti:
No kuule sie - ihan on sama virhe kuin minun polttoainemittarissa - eli se 12 km/h liian vähän ...
Ja on muuten ihan tosi. Olen nimittäin tarkistanut digiämpärillä, joka ottaa signaalinsa 8 satelliittiitynnyristä.
- Miseliininainen
Kyllä ne tuon verran valehtele jos pelkillä kankailla ajaa.
- Mekaanikko
Columbo kirjoitti:
Ostin viime keväänä uuden matkailuauton Ducaton 15-alustalla. Mittarinopeudella 100 km/h on todellinen GPS:llä tarkastettu nopeus 88 km/h! Tämä on siis facta. Saman eron olen saanut kaikilla Tielaitoksen mittausasemillakin.
Ajatelkaa, kohta tulee kuluneeksi 40 vuotta siitä, kun ihminen kävi eka kerran kuussa! Siitä huolimatta ei yhtä seetanan nopeusmittaria saada nayttämään oikein!!!Ne tielaitoksen näyttötaulut näyttävät kaikki eri lukemia.
Taitaa tuo sinun GPS laitteesikin olla vanhojen laivojen solmunarun luokkaa.
Tai sitten heittelet provoja. - Setä
Mekaanikko kirjoitti:
Ne tielaitoksen näyttötaulut näyttävät kaikki eri lukemia.
Tai sitten heittelet provoja.Tielaitoksen näyttöjen virhe on alle 1%.
GPS:ien tarkkuudesta olen samaa mieltä, voivat näyttää mitä sattuu. - Columbo
Mekaanikko kirjoitti:
Ne tielaitoksen näyttötaulut näyttävät kaikki eri lukemia.
Tai sitten heittelet provoja.Kyllä puhun aivan totta. Ei ole siis mikään provo tämä!
Vertaan nopeutta autossani olevaan 8 kk sitten hankkimaani TOMTOM GPS-navigaattorin ilmoittamaan lukemaan. Se on näyttänyt aina samaa ( /- 1 km/h) kuin Tieliikelaitoksenkin kiinteät asemat.
Jos oman autosi mittarin ja Tieliikelaitoksen "taulujen" näyttämien välinen ero vaihtelee, niin mistähän päästä kannattaisi vikaa lähteä etsimään?
Aiemmassa Ducato -alustaisessa matkailuautossani vm. 2002 oli 100 km/h mittarinopeudella todellinen nopeus 98 km/h. Siis aika tarkka. Mutta siinä olikin mekaaninen magneettikenttään perustuva mittari. - GPS:llä tarkistettu
Columbo kirjoitti:
Kyllä puhun aivan totta. Ei ole siis mikään provo tämä!
Vertaan nopeutta autossani olevaan 8 kk sitten hankkimaani TOMTOM GPS-navigaattorin ilmoittamaan lukemaan. Se on näyttänyt aina samaa ( /- 1 km/h) kuin Tieliikelaitoksenkin kiinteät asemat.
Jos oman autosi mittarin ja Tieliikelaitoksen "taulujen" näyttämien välinen ero vaihtelee, niin mistähän päästä kannattaisi vikaa lähteä etsimään?
Aiemmassa Ducato -alustaisessa matkailuautossani vm. 2002 oli 100 km/h mittarinopeudella todellinen nopeus 98 km/h. Siis aika tarkka. Mutta siinä olikin mekaaninen magneettikenttään perustuva mittari.Eipä minullakaan ole valehdellut Ducaton nopeusmittari enempää kuin 3 km/h (vm. 2004 ja mitattu 90 km/h mittarinopeudessa), ja tarkistus tehty gps:llä.
Olen myös vertaillut gps:ää ja tielaitoksen näyttöjä, ja yllättävän lähellä ovat toisiaan. Heittoa yleensä max 1 km/h. - laari ...
tämän digiämpärillä kirjoitti:
Ja on muuten ihan tosi. Olen nimittäin tarkistanut digiämpärillä, joka ottaa signaalinsa 8 satelliittiitynnyristä.
Voi jetsulleen ...
meillä pottulaariin menee joskus 25 ämpärillistä ja taas toisena vuonna 30 ämpärillistä.
Oisko noissa sinkkiämpäreissä heittoa vai johtuuko tielaitoksen suolauksesta ?
GPS on ihan potaskaa niinku yx tossa väitti ... ainakin, jos ajattelee miten minulla kävi ... vaimo nääs katseli missä reiteillä olin ajellut, ja olinkin ollut ihan muualla kuin hänelle kerroin ... - mieleen
laari ... kirjoitti:
Voi jetsulleen ...
meillä pottulaariin menee joskus 25 ämpärillistä ja taas toisena vuonna 30 ämpärillistä.
Oisko noissa sinkkiämpäreissä heittoa vai johtuuko tielaitoksen suolauksesta ?
GPS on ihan potaskaa niinku yx tossa väitti ... ainakin, jos ajattelee miten minulla kävi ... vaimo nääs katseli missä reiteillä olin ajellut, ja olinkin ollut ihan muualla kuin hänelle kerroin ...Naiskaravaanari oli dildokaupassa.
- Mitä tuo ruskea maksaa ?
- 25 euroa.
- Entä musta?
- 50 euroa.
- Entä tuo hopeinen ?
Myyjä huutaa takahuoneeseen:
- hei, myytkö termospullos, tääll on yks karavaanari ostoksilla ? - tyhjää vaan
Turbovaanari kirjoitti:
Kunnon läskeihin, niin renkaan korkeuskin kasvaa ja mittari näyttää vähemmän virhettä.
Taitaapi olla kumit yhtä tyhjät kuin miehen kondomit ... mahtaako pysyä päälläkään
- prisma
Totta tuo Saaran näkemys ainakin mersu sprintterin osalta. Olen ajanut poliisin tutkaan testausmielessä sekä 100 että 80km/h ja mittarivirhe on 7-8km/h. Eli ajamalla 90km/h ei ylinopeussakoista pelkoa.
- Esko
Tiedättekö kuinka paljon tuollainen virhe vaikuttaa teidän kulutus laskelmiin? Virhe tuplaantuu kun todellinen nopeus onkin vain 68 km/h sekä trippimittariin rullaa liikaa kilometrejä...
- Kyllä
Esko kirjoitti:
Tiedättekö kuinka paljon tuollainen virhe vaikuttaa teidän kulutus laskelmiin? Virhe tuplaantuu kun todellinen nopeus onkin vain 68 km/h sekä trippimittariin rullaa liikaa kilometrejä...
Tiedetään.
Fiiu, mikä fiiu. Kyllä jämpti on näin ! - Fiuuuuuu
Kyllä kirjoitti:
Tiedetään.
Fiiu, mikä fiiu. Kyllä jämpti on näin !Provoilijoita taas paikat pullollaan.
Auto kulkee niin lujaa kuin pääsee ja naftaa menee sen mitä tankkiin ehtii lappaa.
Kyyti on vaan niin ihanaa ... ja Liinun polovien väliä kun hiplaa siinä ajaessa, niin vot ...
- Älä yleistä !!!
Älä yleistä jos omasi näyttää noin paljon liikaa ! Taidat provoilla !!
Omani näyttää gps:n mukaan tarkistettuna juuri 3 km/h yli 90 km/h nopeudessa. Jämpti on näin. - 12 km liikaa
Miun Sprintterini näyttää 12 km tunnissa liikaa ja se on mitattu naapurin saaran ducaton kanssa
- valehtele kuule
eihän se ollut ducato vaan pösö jolla me tarkistettiin se sinun transittisi mittari
terv: saara - Saaran kanssa
valehtele kuule kirjoitti:
eihän se ollut ducato vaan pösö jolla me tarkistettiin se sinun transittisi mittari
terv: saaraTultiin ihan vasta saaran kanssa Tohmajärveltä, ja perse on vieläkin arkana siitä sprintterin ravistelusta - mahtaako olla liian suuret paineet ... ja sitä se saarakin vissiin, kun sanoi, että elä sie ota paineita noista provoilijoista.
Mut mie vaan oon sellainen ... 8:) - mittarivirhe
On se vaan merkillistä kun edellispäivänä oli -16 , eilen -10 ... ja nyt vain -3 ,,, onkohan siinä nyt sitä kuuluisaa mittarivirhettä ... ja tarkistettu vielä naapurin saaran digikameran laturilla - - - vai olikohan se alkometri - no mutta kuitennii
- kova
mittarivirhe kirjoitti:
On se vaan merkillistä kun edellispäivänä oli -16 , eilen -10 ... ja nyt vain -3 ,,, onkohan siinä nyt sitä kuuluisaa mittarivirhettä ... ja tarkistettu vielä naapurin saaran digikameran laturilla - - - vai olikohan se alkometri - no mutta kuitennii
Mittaustarkkuus on epäluotettava. Varmennuskin pitää suorittaa soittamalla NEITI AIKAAN.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2081360- 961256
Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9898Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛85842Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan2830Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.57776- 31768
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle14762Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii43713T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37708