joulu tulossa

hemuli

Mistähän se johtuu, että joulu tekee ihmisistä aivan hysteerisiä. Kauppojen ikkunat pursuavat hinnakkaita lahjoja. Miten niitä kaikkia tarvitsee juuri joulun aikaan?
Pienellä eläkkeellä ei voi paljon muuta kuin ajatella lahjojen ostoa, tuntuu, että sekin syö kukkaroa. Mihinkään ei voi mennä joulun aikaan, jos ei ole viemisiä.Tai sitten syö koko kevään tonnikalariisisekoitusta.

9

755

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irkku

Siksipä lähdenkin huomenna etelään pois tästä sirkuksesta !

• Mitä Äksyin Ämmä

lopetin joulunvieton yli kaksi vuosikymmentä sitten, juuri tuon hössötyksen takia.
        Nimimerkki ´irkulle` onnistunutta matkaa!

• Irkku
        Mitä Äksyin Ämmä kirjoitti:

lopetin joulunvieton yli kaksi vuosikymmentä sitten, juuri tuon hössötyksen takia.

toivotuksesta.

• Mitä Äksyin Ämmä kirjoitti:

sitten uskaltauduin minäkin hypätä hamsterinhyrrästä pois!
        Jätin suursiivoukset tekemättä, himmensin vaan valoja ;D Kukkia olohuoneeseen ja keittiön pöydälle, hedelmävateja istumapaikkojen lähelle, eläviä kynttilöitä sinne tänne tunnelmaa luomaan.
        Taustalla rauhallista joulumusiikkia.

Jouluruuista muistan että oli kinkkua ja lanttulaatikkoa, Janssonin kiusausta ja lihapullia. Kuka niitten päälle jaksaisi syödä vielä muuta, saatikka sitten jälkiruokaa ja monenlaisia kahvileipiä?

Poikanikin sanoi, ettei ole sellaista joulutunnelmaa muista olleen pitkiin aikoihin, vaikka joulua onkin valmisteltu viikkoja etukäteen.
        Tällä helpolla linjalla aion pysyä vastaisuudessakin.

• eijuuN05

seuraan sinua 19.12.maanantaina. Vietetään erilainen joulu -05!!!!

• kun ihmiset muistavat toisiaan - lahjojen kanssa tai ilman. En ole toistaiseksi vielä koskaan ostanut lahjoja yli varojeni, mutta olen mielelläni nähnyt hieman vaivaa keksiäkseni kukkarolleni sopivan tavan muistaa äveriäitäkin ystäviä. Minusta lahjat eivät ole kaupantekoa ja olen systemaattisesti kieltänyt itseänikin arvioimasta lahjojen ja vastalahjojen kaupallista arvoa. - Nuorena asuntosäästäjäperheen äitinä ei muuta vaihtoehtoa ollutkaan.

Jos joku haluaa antaa minulle lahjan, otan sen ilolla vastaan. Ellei minulla ole valmiina "vastalahjaa", en yritä ostaa itseäni kiireesti vapaaksi "kiitollisuuden velasta". Annan lahjan silloin kun haluan ja keksin kivan idean. Minusta lämmin ajatus on tärkeintä ja ystävät eivät käy kauppaa keskenään. Kun annan lahjan ystävälle, en odota saavani itse jotain vastineeksi. Eihän se lahja muuten olisikaan.

Joulu on lasten ja lapsenmielisten juhla-aikaa; sopii siis minun älykkyystasolleni ihan hyvin. Onneksi useimmat voivat nykyisin - ja erityisestä tässä iässä - ihan itse päättää, miten haluavat sitä viettää - jos haluavat.

Hyvää joulun aikaa kaikille, missä ikinä sitä vietättekin tai vaikkette viettäisikään.

• Ylläri

Joulu- ja merkkipäivälahjojahan melkein kaikki odottavat.
        Lahjat sinänsä eivät ole ylläreitä, sisältö sitä voi olla.
        En ole koskaan ostanut em. lahjuksia. Muulloin kyllä, tilanteen ja tarpeen mukaan.

Pikkulapset ovat luku sinänsä.
        Varttuneemmille hankimme tavarat tarpeiden mukaan.
        Vaimo kyllä hommasi ja jakeli lahjuksia joulunakin, hyvä niin. Juu, toimii vieläkin niin, rajallisissa puitteissa.

Viime joulu/uusivuosi olmme loma-asunnollamme. Poikamme kävi asuinkumppaninsa kanssa siellä.
        Heidän joululahjakseen otin heille vuokraamosta auton kahdeksi viikoksi ja maksoimme yhdessä liikkumallamme ajalla kaikki laskut, majoitukset, bensat ym. Quencan, Toledon ja Rondan reisuilta.
        Oli ylläri, eivät olleet odottaneet.

Tytön ylläri New Yorkin matka.

Tavaraa ja roinaa on vaikea ostaa, muistot säilyvät.

• Lyydia Amanda

Hyvin sanoit: "Joulu on lasten ja lapsenmielisten juhla-aikaa; sopii siis minun älykkyystasolleni ihan hyvin." Mun IQ on myös samaa tasoa!

Meidän tämän joulun erikoisuus on olohuoneen parhaalle paikalle rakentunut Jouluseimi. Yhdessä isännän kanssa sitä tehtiin ja tulipa siitä kaunis! Sanoisin näin, että meidän seimessämme Pohjolan tontut ja muut maahiset elävät sulassa sovussa kamelien, Itämaan tietäjien, paimenten tallin eläinten, enkelien ja Pyhän Perheen kanssa. Näky on valoineen niin karhean kaunis ja herkistävä, että huomaan lapsellisen joulumielen jo tulleen sydämeeni.

• Tositarina

...sanoi äiti 6-vuotiaalle pojalleen.

"Ei kannata", vastasi poika. "Kirjoitetaan mummolle, niin saan enemmän lahjoja."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      107
      6241
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      368
      5906
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      62
      5282
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      337
      3880
    5. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2315
    6. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      143
      2287
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      112
      1354
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1151
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      178
      987
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      56
      813
    Aihe