Merkillistä

jorojukka-kukka

Muutama päivä sitten täällä oli muistaakseni parikin aloitusta A-talk -ohjelmasta, jossa oli suomalaisesta naisesta sanottu taas jotakin palstahenkeen sopivaa ja se oli nostettu puheenaiheeksi täällä.

Merkillistä tässä on se, ettei kukaan huomannut ohjelmassa kolmen erilaisen miehen kohtaamista. Saksalaissyntyinen mediatyöntekijä Roman (sukunimi unohtui) edusti tämän palstan miesten enemmistöä ja oli erittäin huolissaan suomalaisen naisen itsenäistymisestä.
Keskustalainen Hannu Takkula edusti perinteisiä perhearvoja ja oli huolissaan ydinperheen kaikkivoipaisuuden vähittäisestä tasaantumisesta muiden perhemuotojen rinnalle.
Ja kolmas mies, eniten itsetuntemusta ja avarakatseisuutta omaava, tulevaisuudentutkija Mika Mannermaa, joka ei ollut huolissaan mistään! Ei naisten itsenäistymisestä, yhteiskunnan kehityksestä tasa-arvoisempaan suuntaan sukupuolten välillä. Mannermaa edusti uutta ja pelotonta miessukupolvea, joka uskaltautuu murtautumaan ulos omasta miesroolistaan. Hän oli ehdoton suosikkini.

75

2307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jorokakki

Roman Sul... Hänellä on tietoa muustakin maailman menosta, toisin kuin tällä "mannermaalla" nimestään huolimatta.

• jorojukka-kukka

Suomalainen mies vei tällä kertaa kyllä voiton. Onneksi fiksuja suomalaismiehiä on vaikka kuinka paljon ja heidän kanssaan voi kunnollinen, rehti suomalaisnainen rakentaa yhdessä yhteiskuntaa tai vaikkapa perheen. :)

• Jorokakki
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Suomalainen mies vei tällä kertaa kyllä voiton. Onneksi fiksuja suomalaismiehiä on vaikka kuinka paljon ja heidän kanssaan voi kunnollinen, rehti suomalaisnainen rakentaa yhdessä yhteiskuntaa tai vaikkapa perheen. :)

"mannermaan" kaltaiset "miehet" käyttöönne kotimaassanne!! Oppivat pojat jotain Suomalaisista .......

• putkiaivo

Feministi sanoo yhtä ja tarkoittaa toista. Se on nähty jo riittävän moneen kertaan, miten feministit puheissaan ylistävät tasa-arvoa ja uutta miestä, mutta sitten tosielämässä sylkevät suomalaisen tasa-arvomiehen päälle ja valitsevat puolisonsa etelän machokulttuurimaista.

Naiset itse ylläpitävät patriarkaattia parinvalinnoillaan. He tosiasiassa rakastavat patriarkaattia ja pitävät sitä hyvänä ideana, sillä vaikka he puheissaan sanoisivat mitä hyvänsä, teot osoittavat enemmän kuin sanat.

Älä katso, mitä vihollisesi suu puhuu. Katso, mitä hänen kätensä tekevät. (Lenin)

• jorojukka-kukka
        putkiaivo kirjoitti:

Feministi sanoo yhtä ja tarkoittaa toista. Se on nähty jo riittävän moneen kertaan, miten feministit puheissaan ylistävät tasa-arvoa ja uutta miestä, mutta sitten tosielämässä sylkevät suomalaisen tasa-arvomiehen päälle ja valitsevat puolisonsa etelän machokulttuurimaista.

Naiset itse ylläpitävät patriarkaattia parinvalinnoillaan. He tosiasiassa rakastavat patriarkaattia ja pitävät sitä hyvänä ideana, sillä vaikka he puheissaan sanoisivat mitä hyvänsä, teot osoittavat enemmän kuin sanat.

Älä katso, mitä vihollisesi suu puhuu. Katso, mitä hänen kätensä tekevät. (Lenin)

Minun valintani nyt kyllä tässäkin tapauksessa on Mika. Roman ja Hannu saisivat minulta pitkät, vaikka sinä siellä urputtaisit mitä. :D

• Jorokakki

Minun valintani nyt kyllä tässäkin tapauksessa on Mika. Roman ja Hannu saisivat minulta pitkät, vaikka sinä siellä urputtaisit mitä. :D

Roman ja Hannu eivät olisi kiinnostuneita alkuunkaan. ts. "mistä antaa pitkät"

• putkiaivo kirjoitti:

... aivan olematon miehinen itsetunto ja valtava alemmuuskompleksi, kun näet vierasmaalaiset miehet noin suurena uhkana?

Olen tavannut teikäläisiä ( = ulkomaalaisille miehille mustasukkaisia miehiä ) ihan livenäkin. Kokemukseni mukaan poikkeuksetta olette sitä miestyyppiä, joka ei saisi naista missään tapauksessa, ihan riippumatta siitä asukko täällä tummaverisiä komeita ulkomalaaisia miehiä vai ei. Vaikka täällä olisi pelkkiä suomalaisia ( joiden joukossa todella on helmiä, joskaan sinä et kuulu heihin ), niin yksin jäisit silti. Ei täysjärkinen nainen huoli huonoa miestä siksi ettei hyviä ole näköpiirissä. Hän on mieluummin yksin kuin ottaa huonon.

Ne suomalaiset miehet, joita ulkomaalaisten miesten läsnäolo ei haittaa eikä häiritse, ovat niitä joilla ei ole vaikeuksia löytää naisystävää.

On olemassa miehiä joista nainen yhdellä vilkaisulla sanoo: jos pitäisi valita tuo tai elinikäinen selibaatti, valitsisin epäröimättä sen selibaatin.

• huomattaja
        Paha-Outi kirjoitti:

... aivan olematon miehinen itsetunto ja valtava alemmuuskompleksi, kun näet vierasmaalaiset miehet noin suurena uhkana?

Olen tavannut teikäläisiä ( = ulkomaalaisille miehille mustasukkaisia miehiä ) ihan livenäkin. Kokemukseni mukaan poikkeuksetta olette sitä miestyyppiä, joka ei saisi naista missään tapauksessa, ihan riippumatta siitä asukko täällä tummaverisiä komeita ulkomalaaisia miehiä vai ei. Vaikka täällä olisi pelkkiä suomalaisia ( joiden joukossa todella on helmiä, joskaan sinä et kuulu heihin ), niin yksin jäisit silti. Ei täysjärkinen nainen huoli huonoa miestä siksi ettei hyviä ole näköpiirissä. Hän on mieluummin yksin kuin ottaa huonon.

Ne suomalaiset miehet, joita ulkomaalaisten miesten läsnäolo ei haittaa eikä häiritse, ovat niitä joilla ei ole vaikeuksia löytää naisystävää.

On olemassa miehiä joista nainen yhdellä vilkaisulla sanoo: jos pitäisi valita tuo tai elinikäinen selibaatti, valitsisin epäröimättä sen selibaatin.

Eikö sinulla ollut juoppo ex-mies ja lapsesikin jo tuskaili eräälle miesystävällesi, että "äidillä on kohta taas uus mies"

:)

• miemeikä
        putkiaivo kirjoitti:

Ulkomaalaisia machomiehiä haluavat samantyyppiset naiset kuin ulkomaalaisia orjavaimoja miehet. Elikkä pääsääntöisesti luuserit, jotka ei suomalaista naista tai miestä saa.

siis tämä oli nyt kyllä aika pahasti kärjistetty, mutta onhan se loogista, että jos et menesty tasa-arvopohjaisessa kulttuurissa, joka vaatii tulemaan yksin toimeen omillaan, niin ryhdyt epätasa-arvon kannattajaksi. Mies, joka ei hallitse elämäänsä, haluaa orjan komenneltavaksi, ja nainen vastavasti haluaa jonkun orjuuttavan itsensä. Se helpottaa kummasti elämää, kun ei itse tarvitse ajatella paljon mitään.

• meikämie
        putkiaivo kirjoitti:

niin, jos sattuu omaksumaan feminismin niin kuin jonkin uskonnollisen opin, niin sehän indikoi epäkypsyyttä ja kyekenemättömyyttä itsenäisyyteen.

Olisi siis aika odotettavaa, että kiihkomielisimmät feministit retkahtaisivat helpoiten etelän machomiehiin!

• aatos
        Paha-Outi kirjoitti:

suomalainen nainen.

- toitota: suomalaiset miehet ovat perseestä
        -> suomalaisten miesten itsetunto laskee
        -> suomalaisista miehista tulee kateellisia & vittumaisia
        -> itseasiassa helpottaa sikamiesten elämää. - taas vituttaa lisää. mikäs sen mukavampaa ;)
        toistetaan toitottaminen muutaman kerran.
        - siirretään toitottaminen valtamediaan.
        -> vittuuntunut suomalainen mies ostaa pillua.
        -> vittuuntunut suomalainen mies hakee idästä naisen.
        -> pelimiehet ja ulkomaalaiset pyöräyttelevät suomalaisnaisista yksinhuoltajia.
        --> vittuuntunut suomalainen mies maksaa. sekä rentun / ulkkiksen toimeentulotuen & äpärän ruokot.

"On olemassa miehiä joista nainen yhdellä vilkaisulla sanoo: jos pitäisi valita tuo tai elinikäinen selibaatti, valitsisin epäröimättä sen selibaatin."

juu, ja samanlaisia naisia miehille. miesten kohdalla vain voi käydä niin, että naiseen sitten kuitenkin jostain kumman syystä "rakastuu". naisilla moisenlaista ("rakastumista") ei ikinä tapahdu, koska he eivät varsinaisesti ole tuntevia olioita. (nimeä yksikin naistaiteilija, jonka portfolio ei tavalla tai toisella koostu teemoista: minä, minä itse, ja minun)

• huomattaja kirjoitti:

Eikö sinulla ollut juoppo ex-mies ja lapsesikin jo tuskaili eräälle miesystävällesi, että "äidillä on kohta taas uus mies"

:)

... minulla ei ole. Exäni ei ollut ikinä edes humalassa. Milloin olen väittänyt että exäni oli juoppo????

Ja poikani ei suinkaan "tuskaillut" vaan rauhallisesti ja iloisesti totesi yhdelle miesystävälle: " äitillä on kauheesti miehiä, mutta sitten se ainaa hylkää ne, kyllä se vielä sinutkin hylkää". Hyvin iloisella naamalla, ei ollenkaan ahdistuneena. Miksi hän siitä olisi ahdistunut, eihän se hänen ongelmansa ollut vaan niiden miesten?

Sitä paitsi hän nyt aikuisena muistaa tapauksen oikein hyvin ja ymmärtää että minun teki ko. tilanteessa mieli suurin piirtein kuristaa hänet paljain käsin - mutta naureskelee, että " toisaalta, olin muuten oikeassa, niinhän sinä sen miehen kohdalla myöhemmin teit ".

• aatos kirjoitti:

suomalainen nainen.

- toitota: suomalaiset miehet ovat perseestä
        -> suomalaisten miesten itsetunto laskee
        -> suomalaisista miehista tulee kateellisia & vittumaisia
        -> itseasiassa helpottaa sikamiesten elämää. - taas vituttaa lisää. mikäs sen mukavampaa ;)
        toistetaan toitottaminen muutaman kerran.
        - siirretään toitottaminen valtamediaan.
        -> vittuuntunut suomalainen mies ostaa pillua.
        -> vittuuntunut suomalainen mies hakee idästä naisen.
        -> pelimiehet ja ulkomaalaiset pyöräyttelevät suomalaisnaisista yksinhuoltajia.
        --> vittuuntunut suomalainen mies maksaa. sekä rentun / ulkkiksen toimeentulotuen & äpärän ruokot.

"On olemassa miehiä joista nainen yhdellä vilkaisulla sanoo: jos pitäisi valita tuo tai elinikäinen selibaatti, valitsisin epäröimättä sen selibaatin."

juu, ja samanlaisia naisia miehille. miesten kohdalla vain voi käydä niin, että naiseen sitten kuitenkin jostain kumman syystä "rakastuu". naisilla moisenlaista ("rakastumista") ei ikinä tapahdu, koska he eivät varsinaisesti ole tuntevia olioita. (nimeä yksikin naistaiteilija, jonka portfolio ei tavalla tai toisella koostu teemoista: minä, minä itse, ja minun)

"...miesten kohdalla vain voi käydä niin, että naiseen sitten kuitenkin jostain kumman syystä "rakastuu"."

Ystävämme MV toitottaa jatkuvasti, että naisten pettymykset rakkausasioissa ovat naisten oma syytä: mitäs valitsemme huonoja miehiä emmekä hyviä ( joihin MV jostain minulle käsittämättömästä syystä lukee itsensäkin )?

No, miksi te miehet valitsette kelvottomia naisia ja vielä rakastutte niihin? Oma vikanne. Valitkaa huoellisemmin.

• m83HKI
        Paha-Outi kirjoitti:

harvinaisen totta. Avarakatseisilla miehillä on harvemmin pulaa naisista. Toisaalta heistäkin löytyy niitä liian kilttejä miehiä, joilla on paljon naispuolisia ystäviä, muttei mitään syvempää, sillä naiset ovat kiinnostuneita heistä juuri ystävinä, eikä miehinä.

Ei se itsetunto tietenkään ole pelkästä suvaitsevaisuudesta kiinni. Sukupuolinen itsetuntohan perustuu juuri vastakkaisen sukupuolen huomioon. Se on varmaan monen palstalaisen sisimmässä se ydinkysymys joka saa heidät palaamaan kerta toisensa jälkeen vellomaan omassa katkeruudessaan.

Mitä joskus saa, niin sitä myös joskus tajuaa antaa...

• putkiaivo
        Paha-Outi kirjoitti:

mutta niihin olenkin jo femakkojen kanssa tottunut. Webin konsensus on, että ne kielivät hyvin epäkypsästä asenteesta.

Totesin jo, Leniniä lainatakseni, että älä katso sitä mitä suu puhuu vaan katso sitä, mitä kädet tekevät. Se, että femakot suosivat etelän machokulttuurimaiden patriarkaalisia miehiä, kertoo feministeistä paljon enemmän kuin mikään webisivu tai mitkään henkilökohtaiset solvaukset ja hyökkäykset.

• aatos
        Paha-Outi kirjoitti:

"...miesten kohdalla vain voi käydä niin, että naiseen sitten kuitenkin jostain kumman syystä "rakastuu"."

Ystävämme MV toitottaa jatkuvasti, että naisten pettymykset rakkausasioissa ovat naisten oma syytä: mitäs valitsemme huonoja miehiä emmekä hyviä ( joihin MV jostain minulle käsittämättömästä syystä lukee itsensäkin )?

No, miksi te miehet valitsette kelvottomia naisia ja vielä rakastutte niihin? Oma vikanne. Valitkaa huoellisemmin.

ideahan on se, että naisia on turha yrittää rakastaa. ei naisilla ole mitään käsitystä sellaisesta selittämättömästä ilmiöstä. naisille "rakkaus" on laskelmointia ja biologinen prosessi. siis ei rakkautta laisinkaan.

valinnan voi jättää tekemättä. itsepetostahan se olisi, jos olettaisi naisella olevan tunteita.

niissä asioissa, joissa olen parjannut valintoja, ei rakkaudesta ole ollut kysymys ensinkään. vain nainen voisi kuvitella toisin.

• jorojukka-kukka
        meikämie kirjoitti:

niin, jos sattuu omaksumaan feminismin niin kuin jonkin uskonnollisen opin, niin sehän indikoi epäkypsyyttä ja kyekenemättömyyttä itsenäisyyteen.

Olisi siis aika odotettavaa, että kiihkomielisimmät feministit retkahtaisivat helpoiten etelän machomiehiin!

Ei todellakaan, vaan suomalaiseen älykkääseen mieheen. Toki voipi vierasmaalainenkin tulla eteen, mutta ei tosiaan mikään machomies.

• jooooo
        Paha-Outi kirjoitti:

... minulla ei ole. Exäni ei ollut ikinä edes humalassa. Milloin olen väittänyt että exäni oli juoppo????

Ja poikani ei suinkaan "tuskaillut" vaan rauhallisesti ja iloisesti totesi yhdelle miesystävälle: " äitillä on kauheesti miehiä, mutta sitten se ainaa hylkää ne, kyllä se vielä sinutkin hylkää". Hyvin iloisella naamalla, ei ollenkaan ahdistuneena. Miksi hän siitä olisi ahdistunut, eihän se hänen ongelmansa ollut vaan niiden miesten?

Sitä paitsi hän nyt aikuisena muistaa tapauksen oikein hyvin ja ymmärtää että minun teki ko. tilanteessa mieli suurin piirtein kuristaa hänet paljain käsin - mutta naureskelee, että " toisaalta, olin muuten oikeassa, niinhän sinä sen miehen kohdalla myöhemmin teit ".

Luulin, että tämä on sinun viestisi koskien taloyhtiön miestyranniaa:

"Ennen kun asuin tässä alkoholisti mieheni kanssa, joka huusi ja huudatti musiikkia yökaudet ei tullut mitään valituksia. Mutta annas olla kun otin siitä eron ja vietin uuttavuotta ensimmäistä kertaa juoposta vapautuneena niin heti tuli varoitus. No joo nyt jo naurattaa tämä..."

Minun on jotenkin vaikea uskoa, että kenellekään miehelle tekee kipeää saada pakit yksinhuoltajalta. Ainakaan jos on jo saanut pillua. Ja kuvittelisin, että jos olisin tuon sinun pojan paikalla niin sen iloisen naaman taakse on voinut kätkeytyä pelkoa, stressiä ja epävarmuutta kun kaikenmaailman äijää ramppaa kotona ja äidin makuuhuoneessa.

Mutta kaikki tyylillään.

• Julius22
        miemeikä kirjoitti:

Ulkomaalaisia machomiehiä haluavat samantyyppiset naiset kuin ulkomaalaisia orjavaimoja miehet. Elikkä pääsääntöisesti luuserit, jotka ei suomalaista naista tai miestä saa.

siis tämä oli nyt kyllä aika pahasti kärjistetty, mutta onhan se loogista, että jos et menesty tasa-arvopohjaisessa kulttuurissa, joka vaatii tulemaan yksin toimeen omillaan, niin ryhdyt epätasa-arvon kannattajaksi. Mies, joka ei hallitse elämäänsä, haluaa orjan komenneltavaksi, ja nainen vastavasti haluaa jonkun orjuuttavan itsensä. Se helpottaa kummasti elämää, kun ei itse tarvitse ajatella paljon mitään.

Mutta minä kyllä ihan vilpittömästi pidän
        (tai olen ainakin tähän asti pitänyt)
        ulkomaalaisesta naisystävästäni enemmän kuin
        suomalaisesta.
        Mistähän se sitten voisi johtua.

• uros
        Paha-Outi kirjoitti:

HAukkua! Olet äärettömän tekopyhä ihminen!

• M135

"Ja kolmas mies, eniten itsetuntemusta ja avarakatseisuutta omaava, tulevaisuudentutkija Mika Mannermaa, joka ei ollut huolissaan mistään! Ei naisten itsenäistymisestä, yhteiskunnan kehityksestä tasa-arvoisempaan suuntaan sukupuolten välillä. Mannermaa edusti uutta ja pelotonta miessukupolvea, joka uskaltautuu murtautumaan ulos omasta miesroolistaan."

- Huolettomuus on sama asia kuin välinpitämättömyys. Itse olen ainakin huolissani naisten tulevaisuudesta.

En toivo kenenkään vaimolle, enkä varsinkaan omalle vaimolle miehiltä välittämätöntä kohtelua, välinpitämätöntä kohtelua.

Nuo "tasa-arvoiset" miehet eivät ole valmiita tekemään naisten puolesta asioita.

Tämä sitten nähdään, jos esimerkiksi sota syttyy, niin tämä nähdään siinä, että naisia kuolee sodissa paljon enemmän, koska nämä "tasa-arvoiset" miehet eivät osaa puolustaa naista. Ts. väpelökansaa edustavat nämä "tasa-arvoiset" miehet.

• jorojukka-kukka

No jopas lensit taas asian sivuun. :D

Ei naisten itsenäistymisestä huolissaan oleminen ole naisista välittämistä, vaan omasta itsestään (miehestä), asemastaan huolestumista. Eikö nainen nyt enää tarvitsekaan minua (miestä). (Mutta en minä siltikään halua olla naiselle mikään pelkkä naulan seinään iskijä. Haluan olla naiselle...naiselle...naiselle, no en minä vaan tiedä. Mutta joka tapauksessa minä, mies, haluan olla, siis OLLA ja PALJON!!!)

Ja etteikö muka tasa-arvoinen mies osaa naista puolustaa sodassa!?!? Jo sinulla on sellaisia heittoja, että naapurin hevonenkin kuolee nauruun. :)

• putkiaivo

Ei naisten itsenäistymisestä huolissaan oleminen ole naisista välittämistä, vaan omasta itsestään (miehestä), asemastaan huolestumista. Eikö nainen nyt enää tarvitsekaan minua (miestä). (Mutta en minä siltikään halua olla naiselle mikään pelkkä naulan seinään iskijä. Haluan olla naiselle...naiselle...naiselle, no en minä vaan tiedä. Mutta joka tapauksessa minä, mies, haluan olla, siis OLLA ja PALJON!!!)

Ja etteikö muka tasa-arvoinen mies osaa naista puolustaa sodassa!?!? Jo sinulla on sellaisia heittoja, että naapurin hevonenkin kuolee nauruun. :)

että onko hänellä mitään syytä puolustaa suomalaista naista.

Vai sanooko hän, että neiti on hyvä ja menee itse inttiin ja puolustaa itse itseään.

• M135

"No jopas lensit taas asian sivuun. :D"

"Ei naisten itsenäistymisestä huolissaan oleminen ole naisista välittämistä, vaan omasta itsestään (miehestä), asemastaan huolestumista."

- En minä ole huolissani naisten itsenäistymisestä. Minulle kaikki naiset ovat itsenäisiä.

"Eikö nainen nyt enää tarvitsekaan minua (miestä)."

- Itse ainakin tarvitsen naista. Jotta eläminen olisi mukavaa eikä yksinäistä.

"(Mutta en minä siltikään halua olla naiselle mikään pelkkä naulan seinään iskijä. Haluan olla naiselle...naiselle...naiselle, no en minä vaan tiedä. Mutta joka tapauksessa minä, mies, haluan olla, siis OLLA ja PALJON!!!)"

"Ja etteikö muka tasa-arvoinen mies osaa naista puolustaa sodassa!?!? Jo sinulla on sellaisia heittoja, että naapurin hevonenkin kuolee nauruun. :)"

- Ei "tasa-arvoinen" mies osaa puolustaa naista sodassa.

Tällainen "tasa-arvoinen" mies käskee naista armeijassa siinä missä miestäkin. Se ei ole naisen puolustamista.

Se on naisen puolustamista, että miehet keskenään käyvät naista puolustamaan, eivät saattamaan vaaraan.

Se on puolustamista, että uhrautuu jonkun toisen puolesta.

Kun miehet käskevät toisiaan, se on täysin eri-asia. He eivät puolusta toisiaan, vaan he puolustavat kotimaataan, että kotimaassa olisi rauha ja hyvä elellä.

Mutta, tämä on tärkeä asia. He kuitenkin -puolustavat toisiaan. He toimivat niin, käskyjen kautta, että heidän toimintansa on sellaista, etteivät miehet itse kuole, vaan he vaan pysyvät elossa ja ajavat vihollista pois. Kuitenkin koulemisen riski on siinä touhussa, mutta se hyväksytään. Pääasia on, ettei naista eikä perhettä saateta vaaraan.

• jorojukka-kukka
        putkiaivo kirjoitti:

Vai sanooko hän, että neiti on hyvä ja menee itse inttiin ja puolustaa itse itseään.

Tämä on juuri tätä hiekkalaatikkomeininkiä. Mää en leiki sun kaa, ku sul on punanen haalari ja virhee lapio. ;)

• jorojukka-kukka
        M135 kirjoitti:

"Ei naisten itsenäistymisestä huolissaan oleminen ole naisista välittämistä, vaan omasta itsestään (miehestä), asemastaan huolestumista."

- En minä ole huolissani naisten itsenäistymisestä. Minulle kaikki naiset ovat itsenäisiä.

"(Mutta en minä siltikään halua olla naiselle mikään pelkkä naulan seinään iskijä. Haluan olla naiselle...naiselle...naiselle, no en minä vaan tiedä. Mutta joka tapauksessa minä, mies, haluan olla, siis OLLA ja PALJON!!!)"

"Ja etteikö muka tasa-arvoinen mies osaa naista puolustaa sodassa!?!? Jo sinulla on sellaisia heittoja, että naapurin hevonenkin kuolee nauruun. :)"

Tällainen "tasa-arvoinen" mies käskee naista armeijassa siinä missä miestäkin. Se ei ole naisen puolustamista.

Se on naisen puolustamista, että miehet keskenään käyvät naista puolustamaan, eivät saattamaan vaaraan.

Kun miehet käskevät toisiaan, se on täysin eri-asia. He eivät puolusta toisiaan, vaan he puolustavat kotimaataan, että kotimaassa olisi rauha ja hyvä elellä.

Mutta, tämä on tärkeä asia. He kuitenkin -puolustavat toisiaan. He toimivat niin, käskyjen kautta, että heidän toimintansa on sellaista, etteivät miehet itse kuole, vaan he vaan pysyvät elossa ja ajavat vihollista pois. Kuitenkin koulemisen riski on siinä touhussa, mutta se hyväksytään. Pääasia on, ettei naista eikä perhettä saateta vaaraan.

Kerrohan minulle, jos nainen ja mies ovat muuten tasa-arvoisia yhteiskunnassa, niin miksi MIES ei voi yksin käydä sotaa, kun naiset hoitavat yhteiskunnan rattaita muilta osin? Odotan mielenkiinnolla tähän vastausta sinulta.

• putkiaivo

Tämä on juuri tätä hiekkalaatikkomeininkiä. Mää en leiki sun kaa, ku sul on punanen haalari ja virhee lapio. ;)

mä en leiki sun kaa jos sä et haluu leikkii mun kaa.

• M135

Kerrohan minulle, jos nainen ja mies ovat muuten tasa-arvoisia yhteiskunnassa, niin miksi MIES ei voi yksin käydä sotaa, kun naiset hoitavat yhteiskunnan rattaita muilta osin? Odotan mielenkiinnolla tähän vastausta sinulta.

"Kerrohan minulle, jos nainen ja mies ovat muuten tasa-arvoisia yhteiskunnassa, niin miksi MIES ei voi yksin käydä sotaa, kun naiset hoitavat yhteiskunnan rattaita muilta osin?"

- Nimenomaan mies voi yksin käydä puolustamaan tätä kotimaata ja siten sotimaan, siis aseen kanssa. Itseasiassa tästä minä olen juuri täällä palstalla kohta vuoden jauhanut.

- Minä en voi sanoa, mitä naisten täällä Suomessa täytyy tehdä. Jos minä sanoisin, että naisten täytyy tehdä jotakin, niin minä velvoittaisin naisen.

• ... kuin hartain toiveesi olisi sodan syttyminen.

Entä jos rauha vain jatkuu ja pysyy, masennutko silloin täysin ja koetko itsesi miehenä aivan tarpeettomaksi? Oletko hyvinkin pettynyt jos sinun elinaikanasi ei syty sotaa?

• M135
        Paha-Outi kirjoitti:

... kuin hartain toiveesi olisi sodan syttyminen.

Entä jos rauha vain jatkuu ja pysyy, masennutko silloin täysin ja koetko itsesi miehenä aivan tarpeettomaksi? Oletko hyvinkin pettynyt jos sinun elinaikanasi ei syty sotaa?

"Välillä kuulostaa siltä....... kuin hartain toiveesi olisi sodan syttyminen."

- Ei ole todellakaan.

"Entä jos rauha vain jatkuu ja pysyy, masennutko silloin täysin ja koetko itsesi miehenä aivan tarpeettomaksi?"

- En, vaan nimenomaan olen iloinen siitä että saa viettää rauhallista perhe-elämää.

"Oletko hyvinkin pettynyt jos sinun elinaikanasi ei syty sotaa?"

- En ole.

Ainoastaan siltä varalta, (jota en usko että tapahtuu ainakaan 50 vuoteen) että Jos sota syttyisi, niin silloin on toimittava oikein. Siitä nämä kirjoitukset. Jos. Jos tapahtuisi jotakin, kumminkin. Kaikesta huolimatta.

• meikämie

Minä sitten olen vissiin väpelömies, mutta kyseenalaistan,ettenkö pystyisi puolustamaan Suomen naisia paremmin kuin läskimaha kaljajuoppo machoäijä, joka ei jaksa juosta kahtakaan kilomertiä coopperin testissä.

Minun näkemyksini ovat nääs aika samoja kuin Mannermaan. Mutat puolustaisin silti heikompiani uhkatilanteessa.

• meikämie
        putkiaivo kirjoitti:

Taisit jossain välissä itse vaatia asevelvollisuuden poistamistakin, ihan vain libertarismin takia?

kuakahan s etässä on se yhteiskunnan loinen?

• meikämie
        meikämie kirjoitti:

Minä sitten olen vissiin väpelömies, mutta kyseenalaistan,ettenkö pystyisi puolustamaan Suomen naisia paremmin kuin läskimaha kaljajuoppo machoäijä, joka ei jaksa juosta kahtakaan kilomertiä coopperin testissä.

Minun näkemyksini ovat nääs aika samoja kuin Mannermaan. Mutat puolustaisin silti heikompiani uhkatilanteessa.

Voisin kanssa kelpuuttaa sotimaan kanssani, nehän ei sovinistien mielestä naisia ole edes....

Tai naiset ylipäätään, siis perheettömät naiste, kelpaisivat kyllä rintamalle, jos itse vaan haluavat. Tiedän varsin hyvin, että meis on fyysisesti ja ehkä henkisestikin soveliaampi tappamaan kuin nainen - johan siitä kertovat väkivaltatilastot jotain. Mutta naisissakin on luonnollisia synnynnäisiä tappajia, heidät voi ihan hyvin komentaa rintamalle, varsinkin jos ovat lapsettomia.

• putkiaivo
        meikämie kirjoitti:

Taisit jossain välissä itse vaatia asevelvollisuuden poistamistakin, ihan vain libertarismin takia?

kuakahan s etässä on se yhteiskunnan loinen?

Minulle riitti 12 kk orjana tämän maan palveluksessa ilman palkkaa. En halua sitä kohtaloa enää yhdellekään tämän maan pojalle - varsinkin, kun vapaamatkustajilta (= naisilta ja muilta lintsareilta) saa pelkkiä solvauksia kiitokseksi.

Joko samat lait kaikille tai sitten ei kenellekään.

• jorojukka-kukka
        M135 kirjoitti:

Että odotetaanko tänne Suomeen jotain sotaa, kun niin puhutaan naisen puolustamisesta sodassa. Aika hutera veto tuo naisen puolustamisteema.

• putkiaivo

Että odotetaanko tänne Suomeen jotain sotaa, kun niin puhutaan naisen puolustamisesta sodassa. Aika hutera veto tuo naisen puolustamisteema.

miesten velvollisuudeksi on katsottu puolustaa äitejään, siskojaan, vaimojaan ja tyttäriään tilanteissa, jossa he joutuvat oikeudettoman väkivallan kohteeksi (sota, päällekarkaus, raiskaus jne).

Syy on siinä, että naisten on katsottu olevan dependenssisuhteessa miehiin ja tämän vuoksi naisilla itsellään ei ole puolustusvelvollisuutta. Miehen on oletettu pyyteettömästi puolustavan naisia oman henkensä ja terveytensä uhalla ja naisten puolestaan identifioituvan miehiinsä, joihin heillä on dependenssisuhde. Tällöin investointi-hyötysuhde on molemminpuolinen.

Koska nyt eletään tasa-arvon aikaa eikä tätä dependenssisuhdetta enää ole, totean että menkää naiset itse inttiin ja opetelkaa puolustamaan itse itseänne. Vapauden hinta on ikuinen valppaus.

• putkiaivo
        meikämie kirjoitti:

Minä taas en puolustaisi heikompiani uhkatilanteessa.

Syy on siinä, että pääsääntöisesti palkakseni saisin pelkkää vittuilua ja päällesylkemistä, riskeeraisin siinä oman henkeni ja terveyteni, hyvällä tuurilla saisin itse syytteen pahoinpitelystä tai törkeästä pahoinpitelystä, ja toisaalta jos uhka on sota, samaan aikaan nuo heikommat nappaisivat parhaat siviilipuolen paikat minun nokkani edestä. Kolmanneksi katson, että on jokaisen ihmisen velvollisuus joko itse puolustaa itseään tai maksaa itsensä puolustamisesta tälle puolustajalle käypä palkka, mutta kenenkään pakottaminen puolustamaan yhtään mitään ei-henkilökohtaista ilmaiseksi rangaistuksen uhalla on äärimmäisen moraalitonta ja alhaista.

Yhtään Suomen naista en aio puolustaa. Opetelkoon itse puolustamaan itseään.

• jos
        putkiaivo kirjoitti:

miesten velvollisuudeksi on katsottu puolustaa äitejään, siskojaan, vaimojaan ja tyttäriään tilanteissa, jossa he joutuvat oikeudettoman väkivallan kohteeksi (sota, päällekarkaus, raiskaus jne).

Syy on siinä, että naisten on katsottu olevan dependenssisuhteessa miehiin ja tämän vuoksi naisilla itsellään ei ole puolustusvelvollisuutta. Miehen on oletettu pyyteettömästi puolustavan naisia oman henkensä ja terveytensä uhalla ja naisten puolestaan identifioituvan miehiinsä, joihin heillä on dependenssisuhde. Tällöin investointi-hyötysuhde on molemminpuolinen.

Koska nyt eletään tasa-arvon aikaa eikä tätä dependenssisuhdetta enää ole, totean että menkää naiset itse inttiin ja opetelkaa puolustamaan itse itseänne. Vapauden hinta on ikuinen valppaus.

te miehet opettelisitte olemaan sotimatta, tappelematta ja raiskaamatta?

• putkiaivo
        jos kirjoitti:

te naiset lakkaatte provosoimasta ja käskemästä meitä siihen ja parinvalinnoillanne osoitatte, ettette tue sellaista käytöstä.

• jorojukka-kukka
        putkiaivo kirjoitti:

Jos jossain nainen saavuttaa vähänkään tasa-arvoa mieheen nähden, niin mies kieltäytyy menemästä armeijaan tai ainakin meuhkaa siitä koko ikänsä. (En kyllä puolusta enää naisia, kun ovat tasa-arvoisia.)

Sanohan nyt, montaako naista sinäkin olet elämäsi aikana puolustanut????????

Tuo naisten puolustaminen kun on aivan pelkkä kupla. Mies puolustaa naista raiskaukselta. No kumpi sukupuoli naista pyrkii raiskaamaan?
        Mies puolustaa naista väkivallalta? Kumpi sp naista sitten uhkaa väkivaltaisesti? Joku naapurin rouvako? ;)

• jorojukka-kukka
        jos kirjoitti:

Sama ajatus kuin minulla.

• jorojukka-kukka

Sama ajatus kuin minulla.

Voisivat sitten jättää naisten tasa-arvoistumisenkin rauhaan.

• jorojukka-kukka
        putkiaivo kirjoitti:

te naiset lakkaatte provosoimasta ja käskemästä meitä siihen ja parinvalinnoillanne osoitatte, ettette tue sellaista käytöstä.

Se tarkoittaa siis sitä, että jos nainen on provosoimatta miestä, hän tuntee vain sanan: KYLLÄ.

• M135

Jos jossain nainen saavuttaa vähänkään tasa-arvoa mieheen nähden, niin mies kieltäytyy menemästä armeijaan tai ainakin meuhkaa siitä koko ikänsä. (En kyllä puolusta enää naisia, kun ovat tasa-arvoisia.)

Tuo naisten puolustaminen kun on aivan pelkkä kupla. Mies puolustaa naista raiskaukselta. No kumpi sukupuoli naista pyrkii raiskaamaan?
        Mies puolustaa naista väkivallalta? Kumpi sp naista sitten uhkaa väkivaltaisesti? Joku naapurin rouvako? ;)

"Jos jossain nainen saavuttaa vähänkään tasa-arvoa mieheen nähden, niin mies kieltäytyy menemästä armeijaan tai ainakin meuhkaa siitä koko ikänsä. (En kyllä puolusta enää naisia, kun ovat tasa-arvoisia.)"

"Sanohan nyt, montaako naista sinäkin olet elämäsi aikana puolustanut????????"

- Omalta osaltani voin sanoa, että olen kyllä puolustanut vaimoani. Sortaja on ollut aina mies, miehet haukkuvat naista hyvinkin julkisesti nyky-yhteiskunnassa. Lisäksi naiset voivat kokea välinpitämätöntä toimintaa miesten kohdalta tässä yhteiskunnassa. Vai onko sittenkään ainoat sortajat yhteiskunnassa miehiä?

Nimenomaan feministit halveksivat mm. kotiäiteyttä ja myös kotivaimoja. Olen kritisoinut tätä feministien toimintaa mm. tällä palstalla.

"Tuo naisten puolustaminen kun on aivan pelkkä kupla. Mies puolustaa naista raiskaukselta. No kumpi sukupuoli naista pyrkii raiskaamaan?"

- Mies puolustaa naista raiskaukselta, nimenomaan toista miestä vastaan. Naisen raiskaaja on mies. Toinen mies estää tämän raiskaajan toiminnan.

Mutta jos olisi lesbonaisraiskaajia, niin puolustaisin vaimoani heitäkin vastaan.

Mies puolustaa naista sodalta nimenomaan hyökkääjää vastaan, joka on mies.

Kyllä naisetkin osaavat puolustaa miehiä. Olen huomannut. Se on hyvin liikuttavaa toimintaa. Siinä miestä sortaa toinen mies. Myös feministit sortavat mielestäni miehiä.

Ei siinä kun naiset miestä puolustavat, naiset mitään käskyjä miehille jakele, niin kuin eivät miespuolustajatkaan naisille jakele käskyjä.

"Mies puolustaa naista väkivallalta? Kumpi sp naista sitten uhkaa väkivaltaisesti? Joku naapurin rouvako? ;)"

- Ei vaan nimenomaan mies. Tai sitten lesboraiskaaja.

• väärin meni
        M135 kirjoitti:

"Jos jossain nainen saavuttaa vähänkään tasa-arvoa mieheen nähden, niin mies kieltäytyy menemästä armeijaan tai ainakin meuhkaa siitä koko ikänsä. (En kyllä puolusta enää naisia, kun ovat tasa-arvoisia.)"

"Sanohan nyt, montaako naista sinäkin olet elämäsi aikana puolustanut????????"

- Omalta osaltani voin sanoa, että olen kyllä puolustanut vaimoani. Sortaja on ollut aina mies, miehet haukkuvat naista hyvinkin julkisesti nyky-yhteiskunnassa. Lisäksi naiset voivat kokea välinpitämätöntä toimintaa miesten kohdalta tässä yhteiskunnassa. Vai onko sittenkään ainoat sortajat yhteiskunnassa miehiä?

Nimenomaan feministit halveksivat mm. kotiäiteyttä ja myös kotivaimoja. Olen kritisoinut tätä feministien toimintaa mm. tällä palstalla.

"Tuo naisten puolustaminen kun on aivan pelkkä kupla. Mies puolustaa naista raiskaukselta. No kumpi sukupuoli naista pyrkii raiskaamaan?"

- Mies puolustaa naista raiskaukselta, nimenomaan toista miestä vastaan. Naisen raiskaaja on mies. Toinen mies estää tämän raiskaajan toiminnan.

Mutta jos olisi lesbonaisraiskaajia, niin puolustaisin vaimoani heitäkin vastaan.

Mies puolustaa naista sodalta nimenomaan hyökkääjää vastaan, joka on mies.

Kyllä naisetkin osaavat puolustaa miehiä. Olen huomannut. Se on hyvin liikuttavaa toimintaa. Siinä miestä sortaa toinen mies. Myös feministit sortavat mielestäni miehiä.

Ei siinä kun naiset miestä puolustavat, naiset mitään käskyjä miehille jakele, niin kuin eivät miespuolustajatkaan naisille jakele käskyjä.

"Mies puolustaa naista väkivallalta? Kumpi sp naista sitten uhkaa väkivaltaisesti? Joku naapurin rouvako? ;)"

- Ei vaan nimenomaan mies. Tai sitten lesboraiskaaja.

Feministit haluaisivat parantaa kotiäitien asemaa.

• M135
        väärin meni kirjoitti:

"Feministit haluaisivat parantaa kotiäitien asemaa."

1) Miten?

2) Mitä parannettavaa on tuossa asemassa?

3) Entä jos kotiäiteys on naisen itsensä valinta?

• avecMaria
        väärin meni kirjoitti:

Minustapa näyttää sille, että feministit ovat hyvinkin paljon eläneet siihen suuntaan, että kotiäidit ovat naisten pohjasakkaa.

Kotityöt ovat niin halveksittavia, että niistä pitää saada enemmät puolet miesten kontolle, huolimatta siitä, vaikka siippa tekisi oman osuutensa jo työelämässä. Kotiäiti on kotona, mutta ei tee kodin töitä? Erikoista.

Parisuhteensa epäonnistumisen voisi nimittää jollakin muullakin tavalla...

• putkiaivo

Se tarkoittaa siis sitä, että jos nainen on provosoimatta miestä, hän tuntee vain sanan: KYLLÄ.

eikä tuo ole ainoa mahdollinen.

• putkiaivo

Puolustusvelvollisuus sisältää jo käsitteenä ylempi- ja alempiarvoisuuden käsitteen.

Eli että ylempiarvoisen velvollisuus on puolustaa alempiarvoisiaan. Vastaavasti alempiarvoisen velvollisuus on totella ylempiään ja myötäillä heitä. Näin ylempiarvoisen suurempi riski henkensä menettämisestä kompensoituu suuremmalla vallalla.

Eli että jos miehillä on maanpuolustusvelvollisuus, se sisältää alkuolettamuksen, että naiset ovat miehiä alempia olentoja ja naisten velvollisuus on totella miehiä. Näin se tosiseikka, että miehet lähetetään sotaan tapettavaksi ja silvottavaksi vasten tahtoaan, kompensoituu sillä, että miehillä on valta-asema niihin nähden, ketä he lähtevät puolustamaan, eli naisiin ja lapsiin.

Sama kääntäen: jos ylempiarvoinen laiminlyö puolustusvelvollisuutensa, samalla valtasuhde kuoleutuu ja alempiarvoisella ei enää ole velvollisuutta totella ja myötäillä tätä velvollisuutensa laiminlyönyttä.

Jos on olemassa velvollisuus ilman valtaa, kyse on epätasa-arvosta. Eli jos miehillä on velvollisuus puolustaa naisia mutta heillä ei ole mitään valta-asemaa naisiin nähden. Tässä asetetaan miehet ja naiset selkeästi epäasa-arvoiseen asemaan keskenään.

Koska naiset ovat nyt vapautuneet tai ottaneet irti tuosta velvollisuudestaan totella miehiä ja myötäillä heitä, katson myös itse maanpuolustusvelvollisuuteni heidän osaltaan kumoutuneen ja nollaantuneen. Koska ne, joita minun piti puolustaa, ovatkin nyt tasa-arvoisessa asemassa kanssani, he voivat aivan yhtä hyvin järjestää ihan itse oman puolustuksensa.

Kyse on täsmälleen tästä. Jos ennen alempiarvoisessa asemassa ollut ihminen saavuttaa tasa-arvon sen ihmisen kanssa, jolla oli velvollisuus tätä ennen puolustaa häntä, tällöin tämä velvoitettu todellakin voi hyvillä mielin kieltäytyä menemästä armeijaan. Tottakai myös hänellä on oikeus meuhkata asiasta, koska tilanteenmuutos asettaa hänet epätasa-arvoiseen asemaan.

Kuinka monta naista olen elämäni aikana puolustanut? Lasketaanko teini-iän kohellukset mukaan? Sanotaanko näin, että aivan liian monta. Liian monta kertaa olen saanut turpaani, yksi hammas on heidän takiaan lohjennut, ja aivan liian monta kertaa tuloksena on ollut pelkkää vittuilua.

Kumpi sukupuoli pyrkii naista raiskaamaan? Seksuaaliseen suhteeseen pakottaminen ei kysy sukupuolta, ja myös lesboraiskauksia tapahtuu. Sikäli kysymys oli irrelevantti. Suomessa pääosa raiskauksista tapahtuu sellaisten ihmisten kesken, jotka tuntevat toisensa ennestään.

• turvaamalla
        M135 kirjoitti:

"Feministit haluaisivat parantaa kotiäitien asemaa."

1) Miten?

2) Mitä parannettavaa on tuossa asemassa?

3) Entä jos kotiäiteys on naisen itsensä valinta?

Kotiäitien taloudellista asemaa.

Lainaus
        Kotiäidin asema

Kotiäidin asema ei kaikilta osin ole turvattu. Pitkään lapsia ja kotia hoitava vanhempi jää käytännössä vaille eläketurvaa. Erityisen vaikeaksi tilanne tulee puolisoiden eron yhteydessä.

Vain harvoissa tapauksissa kotiäitinä pitkään ollut nainen on saanut elatusapua. Monissa tapauksissa silloinkin elatusapu on myönnetty pariksi vuodeksi ja edellytetty, että siinä ajassa työmarkkinoiden ulkopuolella pitkään ollut työllistyisi. Kun keski-ikäisten naisten asema ei muutenkaan ole työmarkkinoilla hyvä, on selvää, että tällaisesta ratkaisusta aiheutuu melkoisia ongelmia.

Sen sijaan esimerkiksi Saksassa vastaavassa tilanteessa kotiäiti on oikeutettu eron jälkeen hänen asemansa turvaavaan elatusapuun, ja hän myös ansaitsee osan puolisonsa eläkkeestä. Kun Suomen yhteiskunta rakentuu pitkälti sille periaatteelle, että naiset ovat kokopäivätyössä ja ansaitsevat oman sosiaaliturvansa ja eläkkeensä, kotiäitien asemaan liittyvät ongelmat on käytännössä jätetty syrjään.

Eläkejärjestelmä

Kun naisen euro työpalkoissa on 80 senttiä, tilanne on vielä ratkaisevasti huonompi eläkkeissä. Naisten työeläkkeet ovat vain noin 66 prosenttia miesten eläkkeistä. Tähän vaikuttavat useat tekijät, ensinnäkin naisten pitämät perhevapaat ja toiseksi naisten alhaisemmat palkat. Erityisesti tulevaisuudessa myös sillä on vaikutusta, että naiset ovat miehiä koulutetumpia. Eläkejärjestelmän vinoutumiin on syytä puuttua.

• feministit?
        turvaamalla kirjoitti:

Kotiäitien taloudellista asemaa.

Lainaus
        Kotiäidin asema

Kotiäidin asema ei kaikilta osin ole turvattu. Pitkään lapsia ja kotia hoitava vanhempi jää käytännössä vaille eläketurvaa. Erityisen vaikeaksi tilanne tulee puolisoiden eron yhteydessä.

Vain harvoissa tapauksissa kotiäitinä pitkään ollut nainen on saanut elatusapua. Monissa tapauksissa silloinkin elatusapu on myönnetty pariksi vuodeksi ja edellytetty, että siinä ajassa työmarkkinoiden ulkopuolella pitkään ollut työllistyisi. Kun keski-ikäisten naisten asema ei muutenkaan ole työmarkkinoilla hyvä, on selvää, että tällaisesta ratkaisusta aiheutuu melkoisia ongelmia.

Sen sijaan esimerkiksi Saksassa vastaavassa tilanteessa kotiäiti on oikeutettu eron jälkeen hänen asemansa turvaavaan elatusapuun, ja hän myös ansaitsee osan puolisonsa eläkkeestä. Kun Suomen yhteiskunta rakentuu pitkälti sille periaatteelle, että naiset ovat kokopäivätyössä ja ansaitsevat oman sosiaaliturvansa ja eläkkeensä, kotiäitien asemaan liittyvät ongelmat on käytännössä jätetty syrjään.

Eläkejärjestelmä

Kun naisen euro työpalkoissa on 80 senttiä, tilanne on vielä ratkaisevasti huonompi eläkkeissä. Naisten työeläkkeet ovat vain noin 66 prosenttia miesten eläkkeistä. Tähän vaikuttavat useat tekijät, ensinnäkin naisten pitämät perhevapaat ja toiseksi naisten alhaisemmat palkat. Erityisesti tulevaisuudessa myös sillä on vaikutusta, että naiset ovat miehiä koulutetumpia. Eläkejärjestelmän vinoutumiin on syytä puuttua.

Entä kotihoidontuki? Onko kannatusta?

"Vain harvoissa tapauksissa kotiäitinä pitkään ollut nainen on saanut elatusapua. Monissa tapauksissa silloinkin elatusapu on myönnetty pariksi vuodeksi ja edellytetty, että siinä ajassa työmarkkinoiden ulkopuolella pitkään ollut työllistyisi. Kun keski-ikäisten naisten asema ei muutenkaan ole työmarkkinoilla hyvä, on selvää, että tällaisesta ratkaisusta aiheutuu melkoisia ongelmia."

• ^**^
        putkiaivo kirjoitti:

Puolustusvelvollisuus sisältää jo käsitteenä ylempi- ja alempiarvoisuuden käsitteen.

Eli että ylempiarvoisen velvollisuus on puolustaa alempiarvoisiaan. Vastaavasti alempiarvoisen velvollisuus on totella ylempiään ja myötäillä heitä. Näin ylempiarvoisen suurempi riski henkensä menettämisestä kompensoituu suuremmalla vallalla.

Eli että jos miehillä on maanpuolustusvelvollisuus, se sisältää alkuolettamuksen, että naiset ovat miehiä alempia olentoja ja naisten velvollisuus on totella miehiä. Näin se tosiseikka, että miehet lähetetään sotaan tapettavaksi ja silvottavaksi vasten tahtoaan, kompensoituu sillä, että miehillä on valta-asema niihin nähden, ketä he lähtevät puolustamaan, eli naisiin ja lapsiin.

Sama kääntäen: jos ylempiarvoinen laiminlyö puolustusvelvollisuutensa, samalla valtasuhde kuoleutuu ja alempiarvoisella ei enää ole velvollisuutta totella ja myötäillä tätä velvollisuutensa laiminlyönyttä.

Jos on olemassa velvollisuus ilman valtaa, kyse on epätasa-arvosta. Eli jos miehillä on velvollisuus puolustaa naisia mutta heillä ei ole mitään valta-asemaa naisiin nähden. Tässä asetetaan miehet ja naiset selkeästi epäasa-arvoiseen asemaan keskenään.

Koska naiset ovat nyt vapautuneet tai ottaneet irti tuosta velvollisuudestaan totella miehiä ja myötäillä heitä, katson myös itse maanpuolustusvelvollisuuteni heidän osaltaan kumoutuneen ja nollaantuneen. Koska ne, joita minun piti puolustaa, ovatkin nyt tasa-arvoisessa asemassa kanssani, he voivat aivan yhtä hyvin järjestää ihan itse oman puolustuksensa.

Kyse on täsmälleen tästä. Jos ennen alempiarvoisessa asemassa ollut ihminen saavuttaa tasa-arvon sen ihmisen kanssa, jolla oli velvollisuus tätä ennen puolustaa häntä, tällöin tämä velvoitettu todellakin voi hyvillä mielin kieltäytyä menemästä armeijaan. Tottakai myös hänellä on oikeus meuhkata asiasta, koska tilanteenmuutos asettaa hänet epätasa-arvoiseen asemaan.

Kuinka monta naista olen elämäni aikana puolustanut? Lasketaanko teini-iän kohellukset mukaan? Sanotaanko näin, että aivan liian monta. Liian monta kertaa olen saanut turpaani, yksi hammas on heidän takiaan lohjennut, ja aivan liian monta kertaa tuloksena on ollut pelkkää vittuilua.

Kumpi sukupuoli pyrkii naista raiskaamaan? Seksuaaliseen suhteeseen pakottaminen ei kysy sukupuolta, ja myös lesboraiskauksia tapahtuu. Sikäli kysymys oli irrelevantti. Suomessa pääosa raiskauksista tapahtuu sellaisten ihmisten kesken, jotka tuntevat toisensa ennestään.

Käsittääkseni tuo alempi- ja ylempiarvoisuus on armeijan sisäistä eli alokas on alempiarvoinen kuin esim. alikessu ja siksi alokkaan on toteltava ja myötäiltävä alikessua

• arvottaja

"Tämä sitten nähdään, jos esimerkiksi sota syttyy, niin tämä nähdään siinä, että naisia kuolee sodissa paljon enemmän, koska nämä "tasa-arvoiset" miehet eivät osaa puolustaa naista. Ts. väpelökansaa edustavat nämä "tasa-arvoiset" miehet."

Aivan oikein. Naisia saa kuollakin, se on naisten vuoro.
        Aloitetaan vaikka tuosta 90000:sta tuhannesta miehestä - saman verran naisia pitäisi teurastaa heti. Tasa-arvon nimissä.

Mutta kyllä tuo M135-ääliökin saa minun puolestani kuulan kalloonsa.
        Olet oikeasti varsinainen typerys.

• .......
        arvottaja kirjoitti:

"Tämä sitten nähdään, jos esimerkiksi sota syttyy, niin tämä nähdään siinä, että naisia kuolee sodissa paljon enemmän, koska nämä "tasa-arvoiset" miehet eivät osaa puolustaa naista. Ts. väpelökansaa edustavat nämä "tasa-arvoiset" miehet."

Aivan oikein. Naisia saa kuollakin, se on naisten vuoro.
        Aloitetaan vaikka tuosta 90000:sta tuhannesta miehestä - saman verran naisia pitäisi teurastaa heti. Tasa-arvon nimissä.

Mutta kyllä tuo M135-ääliökin saa minun puolestani kuulan kalloonsa.
        Olet oikeasti varsinainen typerys.

Äijät tappavat toisiaan ja jonkun ääliön mielestä sen takia pitäisi ruveta tappamaan lisää naisia. Naisia raiskataan, nyt pitäisi ruveta raiskaamaan miehiä..samalla idioottilogiikalla.

• M135
        putkiaivo kirjoitti:

"Puolustusvelvollisuus sisältää jo käsitteenä ylempi- ja alempiarvoisuuden käsitteen."

"Eli että ylempiarvoisen velvollisuus on puolustaa alempiarvoisiaan. Vastaavasti alempiarvoisen velvollisuus on totella ylempiään ja myötäillä heitä. Näin ylempiarvoisen suurempi riski henkensä menettämisestä kompensoituu suuremmalla vallalla."

- Mielestäni miehellä eikä naisella ole, eikä saa olla minkäänlaisia valtasuhteita keskenään.

Molemmilla täytyy olla itsensä määrittelemät velvollisuudet.

"Eli että jos miehillä on maanpuolustusvelvollisuus, se sisältää alkuolettamuksen, että naiset ovat miehiä alempia olentoja ja naisten velvollisuus on totella miehiä."

- Mielestäni ei ollenkaan näin. Miehet ovat valmiita puolustamaan rakkaita naisiaan. Ei ole kysymys kumpi on alempi- tai ylempiarvoinen. Päinvastoin, mies voi kokea juuri naisen ylempiarvoisena, ja siksi mies on valmis uhrautumaan rakkaansa puolesta.

"Näin se tosiseikka, että miehet lähetetään sotaan tapettavaksi ja silvottavaksi vasten tahtoaan, kompensoituu sillä, että miehillä on valta-asema niihin nähden, ketä he lähtevät puolustamaan, eli naisiin ja lapsiin."

- Ei miehiä lähetetä minnekään, vaan miehet nimenomaan ovat itse lähdössä puolustamaan perheitään.

"Sama kääntäen: jos ylempiarvoinen laiminlyö puolustusvelvollisuutensa, samalla valtasuhde kuoleutuu ja alempiarvoisella ei enää ole velvollisuutta totella ja myötäillä tätä velvollisuutensa laiminlyönyttä."

- En oikein ymmärrä tuota perustelua, että miehet ovat ylempiarvoisia kuin naiset. Ja että miehet lähetetään sotaan sanomasi alempiarvoisten käskystä. Tätä et välttämättä tarkoittanut, mutta ilmaisin kuitenkin noin.

- Miehet täällä Suomessa ovat aina velvoittaneet toiset miehet toimimaan. Itse tosin mieluummin kannatan vapaa-ehtoisuutta, mutta kutsunnat säilyttäisin kaikille miehille. Ne miehet sitten tulevat armeijaan ketkä tulevat, mutta kutsu on lähetetty, että miehet voisivat auttaa toisiaan kun apua tarvittaisiin.

Itse olen valmis auttamaan niitä miehiä, ketkä myös ovat valmiit puolustamaan tätä maata vapaa-ehtoisesti, ei minkään palkka-armeijasysteemin mukaan.

"Jos on olemassa velvollisuus ilman valtaa, kyse on epätasa-arvosta. Eli jos miehillä on velvollisuus puolustaa naisia mutta heillä ei ole mitään valta-asemaa naisiin nähden. Tässä asetetaan miehet ja naiset selkeästi epäasa-arvoiseen asemaan keskenään."

- Tätä asiaa, että "velvollisuus ilman valtaa" minä en sulata. Nimenomaan velvollisuudentunto tulee toista kohtaan välittämisestä ja uhrautuvuudesta. Ei mistään määräysvallasta.

Velvollisuudentunto tulee ihmisen sisältä. Velvollisuudet ym. tulevat yhteiskunnasta.

Silloin, jos oma velvollisuudentunto ei ole samanlainen kuin yhteiskunnan asettamat velvollisuudet, se yhteiskunnan asettama velvollisuus tuntuu ihmisestä pakottamiselta.

Itse esimerkiksi en koe armeijaa mitenkään vastenmielisenä, vaan aivan luonnollisena, koska hädän hetkellä tahdon olla valmis puolustamaan perhettäni.

Mutta esimerkiksi feministien säätämä kiintiölaki tuntuu mielestäni täysin väärältä ja pakottamiselta, koska koen, että mies ja nainen ovat täysin vapaita ilman että kumpikaan sukupuoli sortaisi toista.

"Koska naiset ovat nyt vapautuneet tai ottaneet irti tuosta velvollisuudestaan totella miehiä ja myötäillä heitä, katson myös itse maanpuolustusvelvollisuuteni heidän osaltaan kumoutuneen ja nollaantuneen."

- Mielestäni koskaan miehen ei pidä käskyttää naisia. Eikä naisen miehiä. Jo hyvä parisuhde kertoo tämän tosiasian.

"Koska ne, joita minun piti puolustaa, ovatkin nyt tasa-arvoisessa asemassa kanssani, he voivat aivan yhtä hyvin järjestää ihan itse oman puolustuksensa."

- Eli toisen sanoen et enää auttaisi edes omaa vaimoasi sodassa tai muussa hädässä? - En oikein usko, että kukaan mies rakkaudessa naista noin kohtelisi.

"Kuinka monta naista olen elämäni aikana puolustanut? Lasketaanko teini-iän kohellukset mukaan? Sanotaanko näin, että aivan liian monta. Liian monta kertaa olen saanut turpaani, yksi hammas on heidän takiaan lohjennut, ja aivan liian monta kertaa tuloksena on ollut pelkkää vittuilua."

- Ehkä olet sattunut auttamaan feministejä juuri tuolloin. Kun mies nimittäin sanoo auttavansa myös feministejä, sataa miehen niskaan pelkkiä haukkumasanoja. Olen vain todennut, että feministit eivät ole valmiita auttamaan itse miestä. Onneksi on maailmassa myös naisia, ei sentähden, että olisivat auttamassa miehiä, vaan ihan vaan mukavan elämän tähden.

Itse en todennäköisestä muutamaan päivään kirjoittele, mutta myöhemmin voin palata asiaan kenties.

• Julius22
        ....... kirjoitti:

Äijät tappavat toisiaan ja jonkun ääliön mielestä sen takia pitäisi ruveta tappamaan lisää naisia. Naisia raiskataan, nyt pitäisi ruveta raiskaamaan miehiä..samalla idioottilogiikalla.

Äijät tappaa toisiaan. Mutta kaikki eivät tee sitä omasta tahdostaan ja se on yhtä paljon naisten kuin miestenkin syy.

Mutta tosiaan.. aika rankkaa kommentointia täällä.

• simplemind

taki minun pitäisi uhrautua tuollaisen kusipään takia?
        Mene kuule vain itse sinne armeijaan ja puolusta itseäsi.
        Ja minua - tasa-arvoista miestä - siinä samalla.
        Minä voin hoitaa kotirintaman asioita, kyllä minäkin sen osaan.

• jorojukka-kukka
        simplemind kirjoitti:

taki minun pitäisi uhrautua tuollaisen kusipään takia?
        Mene kuule vain itse sinne armeijaan ja puolusta itseäsi.
        Ja minua - tasa-arvoista miestä - siinä samalla.
        Minä voin hoitaa kotirintaman asioita, kyllä minäkin sen osaan.

Ai jaha. Onko siis nainen tasa-arvoisena miehen kanssa ollessaan pelkkä kusipää? Mielenkiintoinen näkökanta. Erittäin mielenkiintoinen. :0
        Ja ah, niin miehinen.

• kommentiiisi..

Ai jaha. Onko siis nainen tasa-arvoisena miehen kanssa ollessaan pelkkä kusipää? Mielenkiintoinen näkökanta. Erittäin mielenkiintoinen. :0
        Ja ah, niin miehinen.

Eikö sinulla ole mitään oikeudenmukaisuudentajua?
        Onko se oikein, että miehet pakotetaan armeijaan (siis myös sellaiset miehet, jotka eivät sinne "kuulu") ja naiset saavat nauttia etuoikeutetusta asemasta?
        Miksi minun pitäisi sukupuoleni takia uhrautua sellaisen ihmisen (= sinun) takia, joka selvästi halveksii minua ja miehiä yleensä?

Jos naiset kerran ovat niin erinomaisia, niin kyllä he voivat suorittaa armeijan siinä missä miehetkin.
        Armeijan pitäisi olla pakollinen naisille.
        Tai sitten oikeasti vapaaehtoinen.

www.tasa-arvo.com -sivulla tämä asia on ihan hvyin selostettu, joten en nyt ala kertaamaan sitä tässä sen enempää. Samalla kannalla ovat myös monet miestutkijat.

Tällä palstalla on myös ihan hyviä keskustelijoita, mutta sinua sanoin kusipääksi, koska sinulla on ärsyttävä ja lapsellinen tyyli.
        Voi olla että se olet vain virtuaali-kusipää :)

• Simplemind
        kommentiiisi.. kirjoitti:

Eikö sinulla ole mitään oikeudenmukaisuudentajua?
        Onko se oikein, että miehet pakotetaan armeijaan (siis myös sellaiset miehet, jotka eivät sinne "kuulu") ja naiset saavat nauttia etuoikeutetusta asemasta?
        Miksi minun pitäisi sukupuoleni takia uhrautua sellaisen ihmisen (= sinun) takia, joka selvästi halveksii minua ja miehiä yleensä?

Jos naiset kerran ovat niin erinomaisia, niin kyllä he voivat suorittaa armeijan siinä missä miehetkin.
        Armeijan pitäisi olla pakollinen naisille.
        Tai sitten oikeasti vapaaehtoinen.

www.tasa-arvo.com -sivulla tämä asia on ihan hvyin selostettu, joten en nyt ala kertaamaan sitä tässä sen enempää. Samalla kannalla ovat myös monet miestutkijat.

Tällä palstalla on myös ihan hyviä keskustelijoita, mutta sinua sanoin kusipääksi, koska sinulla on ärsyttävä ja lapsellinen tyyli.
        Voi olla että se olet vain virtuaali-kusipää :)

Sotiin ja muihin onnettomuuksiin ovat miehet ja naiset yhtä syyllisiä, siksi heidän molempien pitää myös yhtäläisesti vastata seurauksista.
        Vain lapset saavat minun pyytettömän suojeluni.

Jokainen valitsee elämäntapansa itse, ja minä noudatan väkivallattomuuden periaatetta niin hyvin kuin osaan.

Onneksi tämä on pelkkää hypoteesiä.

Hyvää yötä.

• M135
        meikämie kirjoitti:

Voisin kanssa kelpuuttaa sotimaan kanssani, nehän ei sovinistien mielestä naisia ole edes....

Tai naiset ylipäätään, siis perheettömät naiste, kelpaisivat kyllä rintamalle, jos itse vaan haluavat. Tiedän varsin hyvin, että meis on fyysisesti ja ehkä henkisestikin soveliaampi tappamaan kuin nainen - johan siitä kertovat väkivaltatilastot jotain. Mutta naisissakin on luonnollisia synnynnäisiä tappajia, heidät voi ihan hyvin komentaa rintamalle, varsinkin jos ovat lapsettomia.

"Bodarisiilitukakfeministisotahullut
        Voisin kanssa kelpuuttaa sotimaan kanssani, nehän ei sovinistien mielestä naisia ole edes...."

- Itse ainakin pidän kaikkia naisia naisina.

"Tai naiset ylipäätään, siis perheettömät naiste, kelpaisivat kyllä rintamalle, jos itse vaan haluavat."

- Itse en. Mielestäni käyttäisin noita naisia hyväkseni.

Itse olen valmis puolustamaan perhettäni. En voi pyytää siihen apua naisilta. En voi tuhota naisten elämää.

Itse olen valmis auttamaan muita miehiä heidän perheidensä puolustamisessa. Niin kuin itsekin puolustan omaa perhettä.

"Tiedän varsin hyvin, että meis on fyysisesti ja ehkä henkisestikin soveliaampi tappamaan kuin nainen - johan siitä kertovat väkivaltatilastot jotain."

"Mutta naisissakin on luonnollisia synnynnäisiä tappajia, heidät voi ihan hyvin komentaa rintamalle, varsinkin jos ovat lapsettomia."

- Minä en tohtisi. En myöskään tohtisi miehiäkään komentaa noin vain rintamalle.

Vapaa-ehtoisuus on tärkeä asia. Itse pyrin aina toimimaan niiden miesten kanssa, ketkä vapaa-ehtoisesti ovat valmiita puolustamaan perheitään. Niiden miesten kanssa on hyvä toimia.
        Silloin käskyt saavat toisen merkityksen, mutta käskyt ovat edelleen toiminnassa, koska armeijan tehokas toiminta perustuu juuri käskyihin, joka käskee, tietää tilanteesta enemmän, myös on suuri vastuu käskyläisistä.

Armeija on miesten puolustus sotimista, siten, että kukaan mies ei kuole. Ketään miestä ei lähetetä kuolemaan. Mutta joka mies tietää, ja hyväksyy riskit.

Mutta yhteiskunta on alkanut loitota tästä ajattelusta. Se on suuri harmi.

(saatan muokata tätä viestiä, ellei tähän keretä vastaamaan)

• Antsu

Ai J-jukalla oli jotain myönteistä sanottavaa (edes) yhdestä suomalaisesta miehestä! Rasti ruutuun!

Entäs se ohjelmassa esiintynyt markkinointipäällikkö, sinkkunaisten edustaja. "En etsi ketään, vaan odotan että minut löydetään." On muuten HYVIN perinteistä naisellisuutta: kuin prinsessa linnan tornissa, omaa ratsumiestään odottamassa.

• jorojukka-kukka

Olenhan minä täälläkin kehunut useampaakin miestä aina aika ajoin, sinuakin. :)

Mika Kaurismäenkin kanssa olen hyvin paljon samoilla linjoilla elämänkatsomuksen suhteen, kuten tuo leikkimielinen testi muutama viikko sitten totesi.

Sinkkunaisen ajatukset ohjelmassa olivat perinteisen- ja tasa-arvonaisen yhdistyneitä mielipiteitä. Onkohan tässä nyt juuri esimerkki naisesta, joka ei ole feministi, mutta ON OMILLAAN TOIMEENTULEVA NAINEN, jota täällä palstalla niin kovasti tunnutaan ylistävän. Ja nyt, Antsu, sinulle ei hänenkään tyyppisensä kelpaa. Jo on maailman kirjat sekaisin, sanon minä.

• Antsu

Olenhan minä täälläkin kehunut useampaakin miestä aina aika ajoin, sinuakin. :)

Mika Kaurismäenkin kanssa olen hyvin paljon samoilla linjoilla elämänkatsomuksen suhteen, kuten tuo leikkimielinen testi muutama viikko sitten totesi.

Sinkkunaisen ajatukset ohjelmassa olivat perinteisen- ja tasa-arvonaisen yhdistyneitä mielipiteitä. Onkohan tässä nyt juuri esimerkki naisesta, joka ei ole feministi, mutta ON OMILLAAN TOIMEENTULEVA NAINEN, jota täällä palstalla niin kovasti tunnutaan ylistävän. Ja nyt, Antsu, sinulle ei hänenkään tyyppisensä kelpaa. Jo on maailman kirjat sekaisin, sanon minä.

Tuon kelpaamattomuusjutun keksit kyllä ihan itse. Tässä iässä ja tällä ulkonäöllä ei kannata nirsoilla. Mutta tuo otsikointisi: AAAARRRRGHHH!!!!

• nut-tu
        Antsu kirjoitti:

Tuon kelpaamattomuusjutun keksit kyllä ihan itse. Tässä iässä ja tällä ulkonäöllä ei kannata nirsoilla. Mutta tuo otsikointisi: AAAARRRRGHHH!!!!

;-D

• Maailma tapahtuu.

Teimme mitä vain, tapahtumat vain jatkuvat.

Mikään uudistus, mikä tuo hyvää jollekin ihmiselle, yksilölle, ei ole pahaa.

Maailma tapahtuu jokatapauksessa.

Hyvä on hyvää aina.

• suffe_m

ja oli kyllä kiinnostava keskustelu, varsinkin tämä miesten keskinäinen mielipiteiden vaihto. En kyllä ottanut Roman Schatzin kantaa silleen, että hän nyt olisi niin huolissaan suomalaisen naisen itsenäistymisestä. Asiahan koski lähinnä sitä, että hänen mielestään suomalaiset naiset saattavat vähätellä miehiä ainakin joissakin tilanteissa. Itse olen jo aiemmin ottanut törmännyt tuohon omassa kokemuspiirissäni ja ottanut myös henk.kohtaisesti onkeen. Tällä palstallahan asiat on totuttu esittämään varsin kärjistetysti, mutta voi tuossa hitunen totuutta olla. Kaikkihan me, niin miehet kuin naisetkin, olemme mukana rakentamassa niitä sukupuolen mukaisia odotuksia toisillemme.

Hannu Takkula nyt teki taas itsestään aasin, toivottavasti oli ainakin tyytyväinen kampaukseensa.. Siinä on mies, joka varmaan möisi oman äitinsä poliittisen uransa vuoksi. Perhearvoja siis kerrakseen. Mika Mannermaa teki minuunkin vaikutuksen. Pidin hänen tyylistään esiintyä ja asiasisältökin oli oikein mielenkiintoista kuultavaa.

• jorojukka-kukka

Tämän Romanin ymmärsin siten, että hän oli tavallaan katkera suomalaisnaisen itsenäiselle tyylille, jonka takaa nainen voi sitten JOPA vähän vähätelläkin miestä. Että kun nainen on laittanut miehen tekemään kotitöitä ja sen päätteeksi moittii miestä vielä reppanaksi.
        Oikeastaan minulle ei edes selvinnyt, että mitä Roman naiselta halusi. Ei saanut vähätellä miestä, eikä saanut pitää naulan hakkaajanakaan.
        Mielestäni hän oli erinomainen esimerkki rusinat-pullasta-miehestä.

• suffe_m

Tämän Romanin ymmärsin siten, että hän oli tavallaan katkera suomalaisnaisen itsenäiselle tyylille, jonka takaa nainen voi sitten JOPA vähän vähätelläkin miestä. Että kun nainen on laittanut miehen tekemään kotitöitä ja sen päätteeksi moittii miestä vielä reppanaksi.
        Oikeastaan minulle ei edes selvinnyt, että mitä Roman naiselta halusi. Ei saanut vähätellä miestä, eikä saanut pitää naulan hakkaajanakaan.
        Mielestäni hän oli erinomainen esimerkki rusinat-pullasta-miehestä.

täytyy kyllä myöntää, että en ehkä niin tarkalla korvalla Romanin puheita kuunnellut, joten en osaa sen paremmin sanoa. Olen vissiin katsonut sen verran hänen tekemiään saksan kielikurssi tv-ohjelmia, että olen tottunut pitämään miestä symppiksenä. =)

• jorojukka-kukka
        suffe_m kirjoitti:

täytyy kyllä myöntää, että en ehkä niin tarkalla korvalla Romanin puheita kuunnellut, joten en osaa sen paremmin sanoa. Olen vissiin katsonut sen verran hänen tekemiään saksan kielikurssi tv-ohjelmia, että olen tottunut pitämään miestä symppiksenä. =)

Intuitiivisesti ajattelin, että pidät häntä symppiksenä ja minä taas, kun en ole häneen ennen törmännyt, pidin häntä suorastaan vastenmielisenä ruikuttajana.:) Ihan niin kuin Mika sanoikin, että Roman kipuilee miehisyytensä kanssa.
        Ja tosiaan toisella silmällä minäkin seurailin joulusiivon ohella. Oli menossa seinien imurointi. ;D

• suffe_m

Intuitiivisesti ajattelin, että pidät häntä symppiksenä ja minä taas, kun en ole häneen ennen törmännyt, pidin häntä suorastaan vastenmielisenä ruikuttajana.:) Ihan niin kuin Mika sanoikin, että Roman kipuilee miehisyytensä kanssa.
        Ja tosiaan toisella silmällä minäkin seurailin joulusiivon ohella. Oli menossa seinien imurointi. ;D

ennakkokäsitykset ohjaavat, valitettavasti. Ihan samalla tavalla en osannut ottaa mitään Takkulan sanomista tosissaan. Menee niinku vitseinä kaikki hänen lausumansa. Mutta tämä Mika Mannermaa sai kyllä kiinnitettyä täyden huomioni. Kyllä se miehen viehättävyyskin sitten tulee niin vähästä. Vain hieman aivotoimintaa niin se on niin kuin siinä, ainakin minun osaltani. =)

Vau, sullahan on joulusiivous pitkällä. Oikein seinien imurointia =)

• jorojukka-kukka
        suffe_m kirjoitti:

ennakkokäsitykset ohjaavat, valitettavasti. Ihan samalla tavalla en osannut ottaa mitään Takkulan sanomista tosissaan. Menee niinku vitseinä kaikki hänen lausumansa. Mutta tämä Mika Mannermaa sai kyllä kiinnitettyä täyden huomioni. Kyllä se miehen viehättävyyskin sitten tulee niin vähästä. Vain hieman aivotoimintaa niin se on niin kuin siinä, ainakin minun osaltani. =)

Vau, sullahan on joulusiivous pitkällä. Oikein seinien imurointia =)

Kun miehellä pelaa aivot, niin ollaan jo todella pitkällä! ;)

Juu-u, joulusiivous entiseen malliin. Näet viime vuonna, kun mainitsin täällä seinien imuroimisen, niin se muistettiin vielä nyt syksylläkin. Se on näet sellaista profiilin luontia se! ;)

• alotus vähän pitkä

Ei ni.

• j.pukkila

..katsoin osan ohjelmasta, mutta se ei vaikuttanut järin kiinnostavalta siinä mielessä, että esille olisi noussut joitakin uusia ajatuksia, hauskin tyyppi varmasti oli Roman Schatz, jonka kieliohjelmia olen joskus satunnaisesti seurannut..
      ..sitä en kylläkään ymmärrä mitä merkillistä siinä on, ettei kukaan huomannut kolmea erilaista miestä, koska minusta ainakin kukin kolmesta olivat aivan perustyypillisiä miehiä, toki mika mannermaalla taisi olla pitkä tukka ja reuhuparta..

• uros

Ollut peloton, päinvastoin vaan sanoi mitä häneltä kollektiivisesti naisten taholta vaadittiin. Turpaan olis muuten saattanu tulla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      128
      6978
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      4284
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      52
      3426
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      3054
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      289
      2038
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1703
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1601
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1543
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      175
      1451
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1406
    Aihe