Rasvaprosentti

Zede

En tiedä onko tääl ollut paljon puhetta aiheesta, mut kysyisin paljon bodareilla se on, kun ne ovat kisakunnossa? Kuinka alhaalle sen voi ylipäätään laskea? Alkoi vain mietityttää tämä aihe, kun kävin mittauttaa rasvanprossan sellaisella laitteella josta pidetään kiinni ja sitä ennen syötettiin pituus ja paino. Olen kuullut, että ne ovat epäluotettavia ja se kyllä varmistu kun laite näytti kohdallani 5,2 %
Entä mikä on miesten keskimääräinen rasvaprossa? Sellaisen normaalipainoisen siis

4

790

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bateman

Omronin laite on epäluotettava. Tulos heittelee mm. sen mukaan, ootko syöny/juonu ennen mittausta. Erittäin lihaksikkaalle, rasvattomalle kehonrakentajallekin se saattaa näyttää suuriakin rasvalukemia.

Nyt menee arvailuksi...
      Kisoissa prosentit on reippaasti alle kymmenen, keskimäärin ehkä juuri tossa viiden paikkeilla (??). Tuota alempi rasvaprosentti alkaa olla hengenvaarallinen. Munuaisten tukikudos on ilmeisesti rasvaa, joka saattaa pettää kun lähestytään nollaa.

Naisten keskimääräinen rasvaprossa on ehkä jossain kolmenkympin hujakoilla, mikähän miehillä... ...varmaan joku 20%???

• Tomppa

Nuo kehonrakentajien rasvat on jotain 5% paikkeilla kisoissa. Rasvojen mittauksissa on ylipäänsä aika paljon heittoja eri menetelmillä. Luin jostain Fitnesistä tai sen kaltaisesta lehdestä, et 10-15% on alhainen, 15-20% on normaali,20-25% on lievästi ylipainoinen ja 25%< ois ylipainoinen. Mut, kyllä yleensä urheilua harrastavilla normaali on 10-15% mun mielestä.

• Fit 24 h

Eräällä nais kehonrakentajalla rasva-% oli
      kisoissa alle 5, tämä on mitattu lääkärin toimesta ihopoimumittauksella.

• Ex-pullistelija

Miehillä se on alle 5% n.3-4% ihopoimumittauksella mitattuna. Naisilla alle 10% parhailla 7-9%. Fitness tytöillä % on 10-12%. Miesten normaali on noin 15% ja naisilla 25%. Kuivin tyyppi mitä tiedän on ollut hiukan yli 2%. Naisilla jää kuukautiset pois kun % menee alle 10. Ja ne typerät laitteet joihin syötetään tiedot sisään js sit pidetää jostain kahvoista kiinni, ne on ihan syvältä. Ihopoimumittaus ja peili on tärkeimmät mittalaitteet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      159
      3465
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      61
      2725
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      33
      2110
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1687
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      78
      1554
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1544
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      368
      1472
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      97
      1215
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1125
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1106
    Aihe