Narsismitarinoita lueskellessani huomaan, että suurin osa narsisteista on miehiä ja uhri on nainen.
Monet asian ammattilaiset ovat puhuneet, että narsismi eli persoonallisuushäiriö on peräisin kasvatuksellisista asioista. Puhutaanhan, että narsismi olisi lähtöisin siitä, että lasta ei oltaisi huomioitu tietyssä lapsen kehityksen vaiheessa tarpeeksi. Puhutaan, että narsismiin liittyisi lapsen vajavainen suhde äitiin. Tosin viimeaikaiset tutkimukset viittavat myös muuhun.
Jos narsismi olisi kiinni kasvatuksesta niin miksi sitten suurinosa narsisteista on miehiä? Huomioiko äidit enemmän tyttölasta kuin poikalasta. Näinhän yksinkertaisesti se menisi, jos suurinosa narsisteista olisi miehiä.
Tässä oli taannoin eräs tutkimus, josta kävi ilmi, että naiset menestyvät koulussa huomattavasti miehiä paremmin. Peräti 70% koulussa hyvin menestyvistä oli naisia. Jopa matemaattisilla aloilla naiset eivät tutkimuksen mukaan olleet miehiä huonompia keskimäärin.
Voisiko tässä olla yhteys narsismin synnyn lähteelle? Mistä se johtuu, että naiset pärjäävät noin hyvin kouluissa ja mistä se johtuu, että suurin osa mm. erityisoppilaista on aina miehiä. Syrjitäänkö miehiä kenties koulumaailmassa ja tästä seurauksena tämä narsistinen huomionkaipuu ja muu? Vai ovatko naiset sitten vaan niin ylivertaisia miehiin verrattuna, että tulos on nähtävissä Helsingin yliopiston opiskelijoiden sukupuolijakaumassa?
Ovatko narsistit siis rikkoinaisten perheiden tai muuten vaan vailla huomiota jääneitä ja vaikean lapsuuden kokeneita, jotka verbaalisella puhetaidollaan osaavat antaa itsestään positiivisen kuvan ja näin edetä urallaan ja muussa?
Keitä nämä narsistit loppujen lopuksi ovatkaan ja mistä se itseasiassa saa alkunsa? Entäs jos ne narsistit ovatkin niitä julkisuudessa koko kansan ihannoimia kaikkien kavereita, joille ollaan kateellisia? Juuri niitä ylihuomioituja penskoja 10 tyttöjä/poikia, joilla luulet menevän hyvin. Juuri häntä, jota kaikkein vähiten epäilet. Koko lapsuuden ajan he ovat saanet kaiken helposti, mitä ovat halunneet ja tästä teorian mukaan heille on kenties tullut peroonallisuushäiriöisille ominaisia piirteitä elämän kaikkivoipaisuudesta ja itse maailman napana maailmankuvasta. Teorian mukaan, ovat eräällälailla eläneet lapsuussajan syystä tai toisesta eräänlaisessa harhamaailmassa, jolloin oma persoonallisuus ei ole pystynyt kehittymään. Siis en väitä, että asia olisi todellisuudessa näin, vaan tämmöinen teoria vaan.
Ovatko narsistit sittenkään suurimmalta osin miehiä? Puhutaanhan, että narsismi olisi liitetty naisiin ihan normaaliksi luonteenpiirteeksi niin, että sitä harva tulee edes huomanneeksi. Jokainenhan on varmaan kuullut/nähnyt puhuttavan lausahduksesta "naisen elämä pyörii vain oman navan ympärillä". Eli naisen itsekeskeisyys on niin piinttynyt tapa kulttuurissamme selkäytimiimme, että emme välttämättä sitä ollenakan edes kyseenalaista. En väitä, että se näin olisi...
Miksi suurin osa narsisteista miehiä?
12
2908
Vastaukset
- yx-mies
Olen aikalailla samaa mieltä
Nais narsisti ei alista väkivallalla vaan käyttää vielä ovelampia keinoja uhrinsa alistamiseen.- on olemassa
ainakin samanverran, uskoisin. He käyttävät valtaa eritavalla. Mies lyö, ja se näkyy, se myös tuomitaan helpommin. Siihen on myös laki uhrin puolella, voi tehdä rikosilmoituksen. Nainen käyttää pirullista henkistä väkivaltaa. Se on sairasta alistamista vuodesta toiseen. Se sattuu sieluun ja tappaa. Väheksymistä, haukkumista, jatkuvaa vaatimista. Perheessä nainen kääntää lapset isää vastaan joka on "pelkkä paska". Ulospäin kuitenkin kaikki hienosti. Pitää olla tiilitalot, Volvot ulkomaan matkat. Mies sairastuu, kunnes viimein uskaltautuu eroon vuosien kidutuksen jälkeen. Lähtee, ja jättää koko miljoona omaisuuden ex;lle, hänelle riittää että saa itsensä ehjänä irti tuosta helvetistä.
Näitä tarinoita on paljon. Ulkopuolisen on vain vaikea niitä havaita, saati uskoa. Nainen ei myönnä mitään. Haukkuu kaikille miehensä, lastensa isän. Uskon että terapeutit tietävät tämänkin puolen elämästä paljon.
Sivusta seurannut nainen. - Sukkahousu
on olemassa kirjoitti:
ainakin samanverran, uskoisin. He käyttävät valtaa eritavalla. Mies lyö, ja se näkyy, se myös tuomitaan helpommin. Siihen on myös laki uhrin puolella, voi tehdä rikosilmoituksen. Nainen käyttää pirullista henkistä väkivaltaa. Se on sairasta alistamista vuodesta toiseen. Se sattuu sieluun ja tappaa. Väheksymistä, haukkumista, jatkuvaa vaatimista. Perheessä nainen kääntää lapset isää vastaan joka on "pelkkä paska". Ulospäin kuitenkin kaikki hienosti. Pitää olla tiilitalot, Volvot ulkomaan matkat. Mies sairastuu, kunnes viimein uskaltautuu eroon vuosien kidutuksen jälkeen. Lähtee, ja jättää koko miljoona omaisuuden ex;lle, hänelle riittää että saa itsensä ehjänä irti tuosta helvetistä.
Näitä tarinoita on paljon. Ulkopuolisen on vain vaikea niitä havaita, saati uskoa. Nainen ei myönnä mitään. Haukkuu kaikille miehensä, lastensa isän. Uskon että terapeutit tietävät tämänkin puolen elämästä paljon.
Sivusta seurannut nainen.Kerro lisää! Siskoni on naisnarsisti, joka aiheuttaa paljon harmaita hiuksia myös minulle. Hän nimenomaan haluaa farmarivolvon ja omakotitalon, mutta haluaa pettää miestään silti..ei koskaan kylläinen seksiin...kaikki muut ovat hänelle kateellisia...menestys ja ulkonäkö tärkeintä...
hän alistaa myös minua henkisesti. Olen vanhempi sisko. Naisnarsisteista on liian vähän juttua, kerro lisää! - kyllä löytyisi
Sukkahousu kirjoitti:
Kerro lisää! Siskoni on naisnarsisti, joka aiheuttaa paljon harmaita hiuksia myös minulle. Hän nimenomaan haluaa farmarivolvon ja omakotitalon, mutta haluaa pettää miestään silti..ei koskaan kylläinen seksiin...kaikki muut ovat hänelle kateellisia...menestys ja ulkonäkö tärkeintä...
hän alistaa myös minua henkisesti. Olen vanhempi sisko. Naisnarsisteista on liian vähän juttua, kerro lisää!ja esimerkkejä entisestä ystävästäni. Myös minä entisenä luottoystävänä jouduin hänen hampaisiinsa ja "uhriksi", sanoi vihaavansa ninua niin paljon että tulee tuhoamaan minut.
Itse olen onkinut paljon hyvää tietoa Googlen kautta sanoin narsismi ja narsisti. On myös erittäin hyvä kirja; NAAMIONA TERVE MIELI. Kirjoittajana Raimo Mäkelä.
Itse olen tullut siihen tulokseen että naisnarsisteja (ennen sanottiin psykopaatti) on keskuudessamme yllättävän paljon. sen tulee huomaamaan kun on esim. eri mieltä eikä enään suostu kaikkeen mihin pitäisi. siitä alkaa "vainot".
Käy lukemassa netti tekstiä tai hae toi kirja kirjastosata. Saat hyvää faktaa. - Sukkahousu
kyllä löytyisi kirjoitti:
ja esimerkkejä entisestä ystävästäni. Myös minä entisenä luottoystävänä jouduin hänen hampaisiinsa ja "uhriksi", sanoi vihaavansa ninua niin paljon että tulee tuhoamaan minut.
Itse olen onkinut paljon hyvää tietoa Googlen kautta sanoin narsismi ja narsisti. On myös erittäin hyvä kirja; NAAMIONA TERVE MIELI. Kirjoittajana Raimo Mäkelä.
Itse olen tullut siihen tulokseen että naisnarsisteja (ennen sanottiin psykopaatti) on keskuudessamme yllättävän paljon. sen tulee huomaamaan kun on esim. eri mieltä eikä enään suostu kaikkeen mihin pitäisi. siitä alkaa "vainot".
Käy lukemassa netti tekstiä tai hae toi kirja kirjastosata. Saat hyvää faktaa.on tuo mäkelän kirjan. jotenkin elävän elämän esimerkit rohkaisevat minua uskomaan, että se on totta eikä kuvitelmaani...
juuri niin. Kun kaikki ei mene niin kuin hän sanoo...ja minäkin, muka paras ja luotetuin ystävänsä (sisko samalla), kaiken kääntää minua vastaan jossain vaiheessa! Muutkin huomaavat tämän! - VinkuIita
on olemassa kirjoitti:
Sivusta seurannut nainen.Toinenkin nimitys. Nimittäin PIRTTIHIRMUT.
Olen kanssasi samaa mieltä.
- Kröh
Narsistit eivät voi olla empaattisia ja monet itsekkäätkin naiset ovat.
- Häh?
"Jokainenhan on varmaan kuullut/nähnyt puhuttavan lausahduksesta "naisen elämä pyörii vain oman navan ympärillä". "?????
- Naiset ja miehet
Professori Simon Baron-Cohen antaa kyytiä perinteiselle käsitykselle siitä, että kasvatus ja ympäristö ohjaisivat tyttöjen ja poikien sukupuoliroolien muovautumista.
Kirjassaan The Essential Difference (Penguin) hän selvittää, kuinka tyttöjen ja poikien aivot ovat jo syntymästään erilaiset ja kehittyvät eri tahtiin.
Aivojen vasen puoli kontrolloi puhetta ja kieltä, kun taas oikea puoli havannoi tilaa ja visuaalista muistia. Tutkimukset osoittavat, että tytöillä aivojen vasen puoli kehittyy ensin, ja pojilla ensin kehittyy oikea puoli. Tämän takia tytöt oppinevat kielen kiemurat ennen poikia, ja pojat suuntautuvat usein käytännöllisempään puuhasteluun, kuten rakenteluun ja pikkuautojen järjestelyyn.
Samasta syystä tytöt ovat poikia empaattisempia. Jopa vuoden ikäiset tytöt osaavat eläytyä toisten ihmisten hätään. He osoittavat sympatiansa surullisella katseella ja ääntelemällä lohduttavasti.
(lähde: Meidän Perhe 09/2004) - narsistin uhri
Olen nainen, en ole narsisti. Minulla on silti narsistitytär, narsistiveli, narsistiäiti ja narsistimummo. Jo kuollena on mummon veli ja tämän isä.
Olen pikkuisen selvitellyt tätä narsismia tässä viime aikoina ja olen kuullut, että monesti narsistisuus katsotaan naiselle normaaliksi toiminnaksi. Joten monta kertaa ymparistö ei havaitse naisen narsismia kuten miehen.
Olen myöskin kuullut että sitä esiintyy suvuttain. Perinnöllisyydestä en varmaksi tiedä. sekä miehistä että naisista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.855392Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.423581Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612965Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462181Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611926Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2891753- 471606
- 941412
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441376Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.81312