Olen ensi viikolla menossa hammaslääkäriin ja nyt ihan sattumalta törmäsin netissä sellaiseen asiaan ettei adrenaliinia sisältävät puudutteet ehkä sovikaan käyttämieni lääkkeiden kanssa. Minulla on käytössä Doxal 75 mg ja Propral 40 mg. Löytykö ketään jolla kokemusta samaisista lääkkeistä ja hampaan puuduttamisesta. Minulle tulossa juurihoito. En kaikkea lääketieteellistä tekstiä ymmärtänyt, mutta saattaa ainakin nostaa vaarallisesti verenpainetta. Nyt kyllä masentaa ja jännittää etukäteen.
puudutus ja masennuslääkkeet
16
7191
Vastaukset
- tuleva hoitsu
Hammaslääkärin vastaanotolta löytyy kyllä puudutteita, joissa ei ole adrenaliinia!
Eli huoli pois! :)
Muistaakseni Citanest on sellaista jossa ei ole adrenaliinia, lääkäri ja hoitaja kyllä tietävät.
Kannattaa kuitenkin sanoa lääkärille tästä asiasta, ellei se itse sitä tajua.- Minä
Kiitos tiedosta ! Mulle tuo hammalääkärissä käynti on muutenkin tosi vastenmielistä ( siksipä nyt juurihoito varmaan tiedossa ). Hyvä ettei tartte koko viikonloppua tota puudutusasiaa jännätä.
- Kysyn vaan
Hammaslääkärin vastaanotolta löytyy kyllä puudutteita, kirjoitat.
Kyllähän niitä löytyy, mutta kenelle lie säästetään ja käytetään, kun piru vie sitä puudutetta ei ole saanut terve potilaskaan, jolla ei ole mitään pitkäaikaissairauksiakaan, vaikka on sitä pyytänyt. Pitääkö rukoilla ennenkuin niitä saa? - Pukkinen
Kysyn vaan kirjoitti:
Hammaslääkärin vastaanotolta löytyy kyllä puudutteita, kirjoitat.
Kyllähän niitä löytyy, mutta kenelle lie säästetään ja käytetään, kun piru vie sitä puudutetta ei ole saanut terve potilaskaan, jolla ei ole mitään pitkäaikaissairauksiakaan, vaikka on sitä pyytänyt. Pitääkö rukoilla ennenkuin niitä saa?Onkohan se niin, että kun on joku lääkitys, niin saa sen puudutteenkin. Jos ei ole mitään lääkitystä, niin sitten katsovat, että kärsiköön nyt, kyllä se kaveri kestää, kun on terve kuin pukki.
- lo_siento
lääkityksesi hammaslääkärille, niin kyllä sopiva puudute löytyy. Itselläni on myös masennuslääkitystä ja hammaslääkäri valitsi puudutteen sen mukaan. Taisi olla Citanest, jos oikein muistan...
- öksös
Mulla ollut parin vuoden propral-kuuri. käväsin kunnon viisurileikkaukses syksyllä ja puudutteitakin lykättiin. eipä ihmeempii ja hengissäkin vielä...
- yks vaan
Eipä ole lääkkeet puudutusta estäneet.
Yleensä hammaslääkärillä täytetään esitietolomake, johon itse merkitset sairautesi, lääkkeesi jne. Siitä lääkäri ja hoitaja näkevät, ei siellä mitään ihmeitä tarvi selitellä.
Aina olen saanut puudutuksen, jos olen halunnut. Juurihoidossa se onkin tarpeen, mutta ei joka pikku paikkauksessa. - esitietolomakkeita
yks vaan kirjoitti:
Eipä ole lääkkeet puudutusta estäneet.
Yleensä hammaslääkärillä täytetään esitietolomake, johon itse merkitset sairautesi, lääkkeesi jne. Siitä lääkäri ja hoitaja näkevät, ei siellä mitään ihmeitä tarvi selitellä.
Aina olen saanut puudutuksen, jos olen halunnut. Juurihoidossa se onkin tarpeen, mutta ei joka pikku paikkauksessa.Sehän se tässä per*ele on, kun itsekin olen sen esitietolomakkeen täyttänyt ja KISSANKOKOISIN kirjaimin laitoin, että tarvitse PUUDUTUKSEN HOIDON AJAKSI. Mutta ei sitä vain tippunut. Yksityisellä kävin ja jos olen käynyt kunnallisella puolella ja siellä on AINA PUUDUTETTU. Herää kysymys, eikö yksityisellä edes viitsitä lukea koko hel*etin esitietolomaketta läpi ennen hoidon aloitusta. Siinä olin pora suussa enkä enää pystynyt asiaa kauhultani edes kommentoimaan, että SE PUUDUTUS JÄI SAATA*A LAITTAMATTA! Olen muuten perusterve potilas ei pitkäaikaislääkitystä eikä sairauksia, mutta tuon kokemuksen jälkeen en enää tiedä, menisinkö PSYKIATRILLE vai mihin....jäi vaan niin valtava pelko.
- doctor5
esitietolomakkeita kirjoitti:
Sehän se tässä per*ele on, kun itsekin olen sen esitietolomakkeen täyttänyt ja KISSANKOKOISIN kirjaimin laitoin, että tarvitse PUUDUTUKSEN HOIDON AJAKSI. Mutta ei sitä vain tippunut. Yksityisellä kävin ja jos olen käynyt kunnallisella puolella ja siellä on AINA PUUDUTETTU. Herää kysymys, eikö yksityisellä edes viitsitä lukea koko hel*etin esitietolomaketta läpi ennen hoidon aloitusta. Siinä olin pora suussa enkä enää pystynyt asiaa kauhultani edes kommentoimaan, että SE PUUDUTUS JÄI SAATA*A LAITTAMATTA! Olen muuten perusterve potilas ei pitkäaikaislääkitystä eikä sairauksia, mutta tuon kokemuksen jälkeen en enää tiedä, menisinkö PSYKIATRILLE vai mihin....jäi vaan niin valtava pelko.
Voi hyvänen aika! Yritän nyt saada sinäkin suusi auki ja pyydä puudutusta! On aivan naurettava väite, etteikö muka yksityisellä saisi puudutusta! Totta kai saa! Siitähän otetaan erillinen maksu! Vähän reippautta siis sinullekin, ettei tarvitse kärsiä ja jälkeenpäin meuhkata täällä!
- Kokemusta on ja paljon
doctor5 kirjoitti:
Voi hyvänen aika! Yritän nyt saada sinäkin suusi auki ja pyydä puudutusta! On aivan naurettava väite, etteikö muka yksityisellä saisi puudutusta! Totta kai saa! Siitähän otetaan erillinen maksu! Vähän reippautta siis sinullekin, ettei tarvitse kärsiä ja jälkeenpäin meuhkata täällä!
ESITIETOLOMAKE täytetään ja siinä kysellään tietoja. Asiakas täyttää, mutta ei niitä vain viitsitä yksityisellä lukea. No, meneehän siinä kallisarvoista aikaa, jos vaikka TUNTITAKSA TIPPUU, kun ei ehdi sen jälkeen asiakkaita samassa tahdissa lypsää!
- Kivulias toimenpide
doctor5 kirjoitti:
Olen kyllä minäkin jäänyt yksityisellä ilman puudutuksia.
Ei ole rahasta kysymys. Olisin maksanut siitä helvetin piikistä vaikka 50 euroa. Oli vaan niin sadistinen hammaslääkäri. Nautti siitä kun sai toimia ilman puudutteita. - Doctornurse
doctor5 kirjoitti:
Sinun mielstäsi on siis aivan yhdentekevää mitä niihin esitietolomakkeisiin oikein rustaa, vai?
Jos siellä lukee, että potilas haluaa puudutuksen, niin mitä se tarkoittaa?
Vai onko se esitietolomake joku hupi/ajanvietelappu, joka rustataan siellä yksityisellä odotushuoneessa vain ajankuluksi?
Kuluuhan siinä kallisarvoista lääkärin aikaa hukkaan, kun lomake pitäisi peräti lukeakin ja vielä potilaan läsnäollessa ja mitä tulee hintoihin, niin puudute todella maksaa erikseen MYÖS KUNNALLISELLA, mutta yksityisellä se näyttää olevan JOKU IHMETAKSA ILMEISESTI, kun kirjoitat, että >>>Siitähän otetaan erillinen maksu!>>> - yksityisellä
Kivulias toimenpide kirjoitti:
Olen kyllä minäkin jäänyt yksityisellä ilman puudutuksia.
Ei ole rahasta kysymys. Olisin maksanut siitä helvetin piikistä vaikka 50 euroa. Oli vaan niin sadistinen hammaslääkäri. Nautti siitä kun sai toimia ilman puudutteita.Minä taas sain sen puudutuksen, mutta ei kyllä odotettu sitten sekuntiakaan.
Heti alettiin töihin, eikä puudutus ehtinyt yhtään vaikuttaa. Perk.....le kun SATTUI KIPEÄÄ.
Yksityisellä kävin ja hammaslääkäri vain valitteli, miten ajat myöhässä, niinkuin se olisi saat...ana ollut mun vika! Tulipa kokemusta kerrakseen yksityiseltä puolelta. Seuraavan kerran aukeaa kunnallisen ovi, mitä sitä kivusta maksamaan. - yksityisen palvelusta
Doctornurse kirjoitti:
Sinun mielstäsi on siis aivan yhdentekevää mitä niihin esitietolomakkeisiin oikein rustaa, vai?
Jos siellä lukee, että potilas haluaa puudutuksen, niin mitä se tarkoittaa?
Vai onko se esitietolomake joku hupi/ajanvietelappu, joka rustataan siellä yksityisellä odotushuoneessa vain ajankuluksi?
Kuluuhan siinä kallisarvoista lääkärin aikaa hukkaan, kun lomake pitäisi peräti lukeakin ja vielä potilaan läsnäollessa ja mitä tulee hintoihin, niin puudute todella maksaa erikseen MYÖS KUNNALLISELLA, mutta yksityisellä se näyttää olevan JOKU IHMETAKSA ILMEISESTI, kun kirjoitat, että >>>Siitähän otetaan erillinen maksu!>>>Aikaahan siihen esitietolomakkeen lukemiseen kuluu ja yksityissektorilla tunnetusti aika on rahaa. Ja mitä tulee puudutukseen, siihenkinhän KULUU AIKAA, että mitä sitä odottamaan, pora vain surisemaan.... RAHAA TULEE..... se on pääasia, ei se, miten asiakas sen kokee.
- Suomeksi sanottuna
esitietolomakkeita kirjoitti:
Sehän se tässä per*ele on, kun itsekin olen sen esitietolomakkeen täyttänyt ja KISSANKOKOISIN kirjaimin laitoin, että tarvitse PUUDUTUKSEN HOIDON AJAKSI. Mutta ei sitä vain tippunut. Yksityisellä kävin ja jos olen käynyt kunnallisella puolella ja siellä on AINA PUUDUTETTU. Herää kysymys, eikö yksityisellä edes viitsitä lukea koko hel*etin esitietolomaketta läpi ennen hoidon aloitusta. Siinä olin pora suussa enkä enää pystynyt asiaa kauhultani edes kommentoimaan, että SE PUUDUTUS JÄI SAATA*A LAITTAMATTA! Olen muuten perusterve potilas ei pitkäaikaislääkitystä eikä sairauksia, mutta tuon kokemuksen jälkeen en enää tiedä, menisinkö PSYKIATRILLE vai mihin....jäi vaan niin valtava pelko.
Se on katsos niin, ettei sitä terveille puudutteita tarvi antaa.
Sitten kun olet hullun partaalla kivuliaiden kokemusten kanssa, Sut lähtetään sinne psykiatrille tai saat rauhoittavan lääkityksen.
Sen jälkeen Sulla on paremmasta hoidosta toivoa, sillä lääkkeiden käyttäjät ovat arvaamattomia. Ei lekurit sellaisia uskalla kivulla hoitaa, päällehän ne käyvät vielä. - eivät..
yksityisellä kirjoitti:
Minä taas sain sen puudutuksen, mutta ei kyllä odotettu sitten sekuntiakaan.
Heti alettiin töihin, eikä puudutus ehtinyt yhtään vaikuttaa. Perk.....le kun SATTUI KIPEÄÄ.
Yksityisellä kävin ja hammaslääkäri vain valitteli, miten ajat myöhässä, niinkuin se olisi saat...ana ollut mun vika! Tulipa kokemusta kerrakseen yksityiseltä puolelta. Seuraavan kerran aukeaa kunnallisen ovi, mitä sitä kivusta maksamaan.puudutteet edes toimi, joten sillä ei ole väliä annetaanko vai ei..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271944
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001690Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561306Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?671244Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311008Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47906Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51903Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 107828
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820