Rehellisyystesti.
Pelkäätkö lukija, sairautta, köyhyyttä, työttömyyttä ,yksinäisyyttä ,kuolemaa?
Ahdistaako oma tai lastesi tulevaisuus?
Ei voi sanoa että itse varsinaisesti pelkään.
Kuitenkin joskus on pelottavaa miettiä elämääni jos syystä tai toisesta menettäisin uskoni Raamatun elävän Jumalan valtaviin lupauksiin esim. Herramme ajallisesta avusta tai kuolleista herättämisestä.Jos menettäisin uskoni,niin enhän enää tietäisi vastauksia kysymyksiin:"Kuka minä olen?Mistä olen tullut? Ja mihin olen menossa maan päällä tai kuoleman jälkeen?"
Sehän merkitsisi silloin sitä että olisin kuten rauhattomat uuspakanat.Epäuskoiset elävät ilman Jumalaa ja ilman toivoa kuoleman ja katoavaisuuden maailmassa.Elämän myrskyissä heidän täytyy alati turvata omaan lilliputtijärkeensä tai vähäiseen voimaansa kun eivät paremmasta tiedä.
Jotka haudatessaan omaisensa ajattelevat:"Mihin puu kaatuu,siihen se maatuu."
Mutta Jeesukseen syntiensä sovittajana uskovalla ihmisellä on elämässä ja kuolemassa turvanaan väkevä Jumala joka ilmoittaa:"Minä annan teille tulevaisuuden ja toivon".
Mikko Lahti
saarnaaja
http://www.pp.kpnet.fi/mila
Mitä pelkäät uuspakana tai Jeesukseen uskova kristitty?
6
556
Vastaukset
- nyt jotain
pitää pelätä, niin uskolla (oli se mikä tahansa) päänsä sekoittaneita fanaatikkoja.
- uskoa mihinkään
niinkuin sanoit.. helpompaa on olla uskomatta mihinkään.. esim.. olla uskomatta että pitää syödä ettei kuolisi nälkään..
Sinäkin et pelkää uskoa sanoma vastaan..
Mutta pelätään totuutta...
Uskotaan kaikkea muuta kunhan siitä ei joudu itse vastuuseen.. kyllähän sitä on helppoa...
Pakolla uskominne ei onnistu.. kuten ethän tekään pakon edessä kuuntele.. kun pitää väistellä minkä kerkiää.. mutta loputtomiin asti ei pysty... - Mikko L
Sama täällä.
Kyllä minäkin hiukan pelkään epäuskolla ja kivijumalilla päähän iskeviä fanaatikkoja.Tiedä vaikka osuisivat.
Minä olen Herra, sinun Jumalasi,älä pidä muita jumalia ,sanoo Raamatun elävä Herra.
- Esko
hmm....aika paha.. eniten ehkä pelkään että muutun tiukaksi ja kuivaksi ihmiseksi, se kai on suurin pelko että tulen itserakkaaksi omien onnistumisten kautta, eli toisin sanoen pelkään kusen nousevän päähän...
Sitten mitä muuta pelkään, pelkään että suomi aikoo muuttua uusliberalistiseksi maaksi...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 153329
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061577Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2251075Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 124871
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2836Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29807- 10805
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks45789