En enää tahdo rakastaa miestäni, en enää. Haluan rakkauteni loppuvan, mutta kuinka kerron sydämelleni, että sisälläni olevien tunteiden on nyt loputtava.
Haluan eroon suhteesta, se repii minut hajalle pala kerrallaan. Vuosikausia olemme "seurustelleet", eronneet, palanneet yhteen ja taas eronneet. Yhdessä emme ole asuneet. Tätä meidän ikuisuuden On-offia on kestänyt yli 6 vuotta.
Tiedän, että rakkaus on tahtotila, mutta haluanko tarpeeksi olla rakastamatta, kysyn itseltäni. Vastaan itselleni, en halua enää rakastaa. Kaikki huorittelut, henkiset pahoinpitelyt, alistamiset, nöyryytykset, pilkat ja ivat ovat tehneet haavoja sydämeeni. Niin syviä haavoja, että niiden parantamiseen menee ihmisikä.
Kuinka taitava hän onkaan satuttamaan, kuinka ovelasti kääntää veistä haavassa ja samaan aikaan sanoo rakastan. Kuinka mitättömäksi hän saakaan minut tuntemaan, kuinka arvottomiksi kaikki mielipiteeni. Kuinka hän yhdellä sanalla saa minut itkemään, kuinka pelkällä naurahduksellä vihani kiehumaan. Yhden tunnin aikana hän saa minusta esiin tunteiden koko kirjon, rakkauden, vihan, ilon, halveksunnan, lämmön ja välinpitämättömyyden...
Jos sydämeni kuuntelee tahtoani ja lopettaa rakastamisen, olen oikealla tiellä. Mutta miten lopetan mieheni himoitsemisen? Ehkä siihenkin löydän joskus ratkaisun.
(anonyymiteetin suojaan vetäytyen jätän nikkini taka-alalle)
Rakkauden tahtotila
27
1367
Vastaukset
- Alffi-06
..hyvä ihminen, ei ole tahtotila eikä muukaan höpönlöpön vuodatus, kyseessä on riippuvuus, jos kaikki mitä sanoit pitää paikkansa niin tuo ei ole rakkautta, sekoitat käsitteet pahemman kerran, ei rakasta satuteta ei millään tavoin sille tehdään vain hyviä asioita, mieti tarkkaan mikä on riippuvuutta ja mikä rakkautta, uskon että huomaat että tunnetkin lähes pelkkää sääliä, ja sekään ei ole rakkautta, herää siis, nyt on tullut aika toimia.
- .........
Olet oikeassa, minun pitää toimia, sillä olen toki herännyt tilanteeseen jo vuosia sitten, häntä olen säälinytkin monet kerrat, mutta tavallaan aluksi paljon rakastanutkin. Niin ja läheisriippuvainen minä kyllä olen, entäs jos jäänkin kokonaan yksin, jos en ota häntä takaisin....ehkä se on se peikko, joka estää minua irtautumasta...
Hänellä on narsistinen persoonallisuushäiriö ja sellaisen otteesta on vaikea päästä irti...toki omaa tyhmyyttäni minä vielä tässä tilanteessa olen. Valintahan on minun, mutta rohkeus päätökseen puuttuu. - Alffi-06
......... kirjoitti:
Olet oikeassa, minun pitää toimia, sillä olen toki herännyt tilanteeseen jo vuosia sitten, häntä olen säälinytkin monet kerrat, mutta tavallaan aluksi paljon rakastanutkin. Niin ja läheisriippuvainen minä kyllä olen, entäs jos jäänkin kokonaan yksin, jos en ota häntä takaisin....ehkä se on se peikko, joka estää minua irtautumasta...
Hänellä on narsistinen persoonallisuushäiriö ja sellaisen otteesta on vaikea päästä irti...toki omaa tyhmyyttäni minä vielä tässä tilanteessa olen. Valintahan on minun, mutta rohkeus päätökseen puuttuu...olet selvästi älykäs nainen, et varmasti jää yksin, lopeta tekemästä pahaa itselles, kun sitä ei oikeasti tarvitse tehdä, avaa silmät maailmaan ja huomaat ettei koko maailma olekkaan siellä teidän seinien sisällä, mieti sitä että haluaako joku tietty henkilö sun ajattelevan juuri näin, ota itseäsi niskasta kiinni, elämällä on ehkä parempaa juuri sulle.
- ............
Alffi-06 kirjoitti:
..olet selvästi älykäs nainen, et varmasti jää yksin, lopeta tekemästä pahaa itselles, kun sitä ei oikeasti tarvitse tehdä, avaa silmät maailmaan ja huomaat ettei koko maailma olekkaan siellä teidän seinien sisällä, mieti sitä että haluaako joku tietty henkilö sun ajattelevan juuri näin, ota itseäsi niskasta kiinni, elämällä on ehkä parempaa juuri sulle.
Kiitos kannustuksesta. Elämällä todellakin on tiedossa paljon parempaa minulle, kunhan vain saisin siitä kiinni. Hitsi, minä olen älykäs ja järkevä nainen, tämä suhde on ainoa asia, jossa tunnen itseni pahvipääksi ;DDD ...tai on niitä välillä muitakin asioita...
- Alffi-06
............ kirjoitti:
Kiitos kannustuksesta. Elämällä todellakin on tiedossa paljon parempaa minulle, kunhan vain saisin siitä kiinni. Hitsi, minä olen älykäs ja järkevä nainen, tämä suhde on ainoa asia, jossa tunnen itseni pahvipääksi ;DDD ...tai on niitä välillä muitakin asioita...
..ensimmäinen etkä myösään viimeinen, sulla on yksi hyvä asia, nimittäin olet viimeinkin alannut ajattelemaan, etkä vain ota mitä tulee, se on se tärkein askel, ei kannata antaa muiden taluttaa kun itsekkin ajattelee ja tuntee, kyseenalaistus ja omin aivoin ajattelu on se tärkein askel, jos antaa toiselle vallan hallita, niin ottaahan se sen, mutta talutettavan käteen vaan usein jää pelkkä luu.
Jos mietit että ansaitset parempaa, se on sun itse tehtävä, niin se vaan on. - ..........
Alffi-06 kirjoitti:
..ensimmäinen etkä myösään viimeinen, sulla on yksi hyvä asia, nimittäin olet viimeinkin alannut ajattelemaan, etkä vain ota mitä tulee, se on se tärkein askel, ei kannata antaa muiden taluttaa kun itsekkin ajattelee ja tuntee, kyseenalaistus ja omin aivoin ajattelu on se tärkein askel, jos antaa toiselle vallan hallita, niin ottaahan se sen, mutta talutettavan käteen vaan usein jää pelkkä luu.
Jos mietit että ansaitset parempaa, se on sun itse tehtävä, niin se vaan on.Toisaalta en tiedä onko tilanteessa päällimmäisenä yksinjäämisen pelko vai pelko jostain muusta. Uhattuna olemisessa on minulla monesti päällimmäisenä pelko satuttamisesta, myös fyysisestä. kerran ollessamme erossa, hän sanoi, että tiedäkin sitten miten sulle tulee käymään jos hänestä yrität eroon kokonaan. Niin, en uskonut silloin mihin hän pystyy, mutta sen jälkeen olen ottanut uhkaukset todesta. Mietin monesti, että mitä kamalaa minun pitäisi tehdä, jotta hän jättäisi minut rauhaan. Mikä olisi sellainen niitti, että hän menettäisi kiinnostuksensa kokonaan... Tavallaan jos se lopullinen eropäätös tulisi häneltä,ehkä silloin olisin vapaa hengittämään.... tosin hän on halunnut erota minusta jo montakin kertaa ylettömän mustasukkaisuutensa takia. Syytä mustasukkaisuuteen en ole antanut, se on aivan hänen korviensa välissä.
- jpntar1
............ kirjoitti:
....Tunteva nainen sinä olet..Mutta, joudut ajattelemaan omaa hyvinvointiasi..Rakkaus ei ole toisen alistamista..pahoinpitelyä..:( ..
hyväksikäyttämistä..:(.Jos sairastut itsekin..entä sitten.. - ...........
jpntar1 kirjoitti:
....Tunteva nainen sinä olet..Mutta, joudut ajattelemaan omaa hyvinvointiasi..Rakkaus ei ole toisen alistamista..pahoinpitelyä..:( ..
hyväksikäyttämistä..:(.Jos sairastut itsekin..entä sitten..Erittäin voimakkaasti tunteva nainen olenkin, jos minulla ei olisi tunteita, niin en olisi minä. Olisihan minun helpompi olla jos tunteenani olisi vain välinpitämättömyys, jos se nyt on tunne lainkaan....
Mitä enemmän asiaa ajattelen, sen valmiimpi on ratkaisu, mutta sen toteuttaminen tulee olemaan vaikeaa. - Alffi-06
........... kirjoitti:
Erittäin voimakkaasti tunteva nainen olenkin, jos minulla ei olisi tunteita, niin en olisi minä. Olisihan minun helpompi olla jos tunteenani olisi vain välinpitämättömyys, jos se nyt on tunne lainkaan....
Mitä enemmän asiaa ajattelen, sen valmiimpi on ratkaisu, mutta sen toteuttaminen tulee olemaan vaikeaa...mutta turvaa selusta, älä jätä sille edes mahdollisuutta satuttaa jälkeenpäin, uhkailu kuuluu kuvioon, yleisesti se joka uhkailee ei niitä toteuta, ja jos toteuttaa niin vastuu on jossain ihan muualla, että ei sun tarvitse siitä huolta kantaa, se on heikko mies joka itsarilla uhkailee, ei sillä kanttia ole toteuttaa, usko pois.
- jpntar1
........... kirjoitti:
Erittäin voimakkaasti tunteva nainen olenkin, jos minulla ei olisi tunteita, niin en olisi minä. Olisihan minun helpompi olla jos tunteenani olisi vain välinpitämättömyys, jos se nyt on tunne lainkaan....
Mitä enemmän asiaa ajattelen, sen valmiimpi on ratkaisu, mutta sen toteuttaminen tulee olemaan vaikeaa.askel se onkin se vaikein..:(..Rohkeutta ja voimia toivon sinulle kuitenkin huomista varten..oli ratkaisusi sitten mikä tahansa..:)))))
Ja, rauhallista joulun odotusta sinulle:) - ..........
jpntar1 kirjoitti:
askel se onkin se vaikein..:(..Rohkeutta ja voimia toivon sinulle kuitenkin huomista varten..oli ratkaisusi sitten mikä tahansa..:)))))
Ja, rauhallista joulun odotusta sinulle:)kiitos ja rauhallista joulua sinullekin. Minä alan pikkuhiljaa tekemään tässä joulusiivousta, jotta saan ajatukset kasattua ja lokeroitua tärkeysjärjestykseen.
- ...............
Alffi-06 kirjoitti:
..mutta turvaa selusta, älä jätä sille edes mahdollisuutta satuttaa jälkeenpäin, uhkailu kuuluu kuvioon, yleisesti se joka uhkailee ei niitä toteuta, ja jos toteuttaa niin vastuu on jossain ihan muualla, että ei sun tarvitse siitä huolta kantaa, se on heikko mies joka itsarilla uhkailee, ei sillä kanttia ole toteuttaa, usko pois.
Yleensä vain on ollut niin, että uhkailu kohdistuu minuun....kerran soitin poliisille, kun hän aikoi ns. riistää henkeni. Poliisisetä sanoi, ettei uhkailuja kannata ottaa todesta jos kysymyksessä on tuttu ihminen tai entinen miesystävä. Tosin olin asiasta eri mieltä, mutta minkäs teet...
Mutta kyllä minä selviän, olen vahva monessa asiassa, pelko vain ei ole vahvin puoleni ollut koskaan. - Alffi-06
............... kirjoitti:
Yleensä vain on ollut niin, että uhkailu kohdistuu minuun....kerran soitin poliisille, kun hän aikoi ns. riistää henkeni. Poliisisetä sanoi, ettei uhkailuja kannata ottaa todesta jos kysymyksessä on tuttu ihminen tai entinen miesystävä. Tosin olin asiasta eri mieltä, mutta minkäs teet...
Mutta kyllä minä selviän, olen vahva monessa asiassa, pelko vain ei ole vahvin puoleni ollut koskaan...kaikki uhkaukset on syytä ottaa vakavasti, en sitä tarkoittanut, poliisi tietää saman kuin minä että uhkailu parisuhteessa on hallinnan väline, mutta idiootista ei voi koskaan olla varma, varpaillaan siis, mutta määrätietoisesti eteenpäin.
- sille
.......... kirjoitti:
Toisaalta en tiedä onko tilanteessa päällimmäisenä yksinjäämisen pelko vai pelko jostain muusta. Uhattuna olemisessa on minulla monesti päällimmäisenä pelko satuttamisesta, myös fyysisestä. kerran ollessamme erossa, hän sanoi, että tiedäkin sitten miten sulle tulee käymään jos hänestä yrität eroon kokonaan. Niin, en uskonut silloin mihin hän pystyy, mutta sen jälkeen olen ottanut uhkaukset todesta. Mietin monesti, että mitä kamalaa minun pitäisi tehdä, jotta hän jättäisi minut rauhaan. Mikä olisi sellainen niitti, että hän menettäisi kiinnostuksensa kokonaan... Tavallaan jos se lopullinen eropäätös tulisi häneltä,ehkä silloin olisin vapaa hengittämään.... tosin hän on halunnut erota minusta jo montakin kertaa ylettömän mustasukkaisuutensa takia. Syytä mustasukkaisuuteen en ole antanut, se on aivan hänen korviensa välissä.
lähestymiskielto!
- (.)Y(.)
Jokainen tekee, ratkaisunsa ihan itse,
siksi en haluakkaan, vaikutta päätöksiisi
mitenkään..
Esitän vain kysymyksen, johon vastaamalla
itsellesi, tulet tekemään oikeita valintoja..
Onko pelkkä himo, kaiken tuon arvoista?..
Rakasta itseäsi ja mielenrauhaasi enemmän...- ..........
sen arvoista, tiedän sen.......
- Irtautunut
Persoonallisuushäiriöisestä eroon pääsy ei ole ikinä helppoa eikä tapahdu sormia napsauttamalla. Mutta sitten kun se lopulta onnistuu, huomaat hetken päästä sen ihanan helpottavan olotilan ja alat nauttia taas elämästä. Uhkailut kannattaa aina ottaa todesta mutta niiden ei pidä antaa kahlita. Sen avulla sairas ihminen juuri yrittää sitoa sinut itseensä. Uhkailuja ei pidä sivuuttaa. Niiden avulla sairas ihminen yrittää sitoa sinut itseensä. Eron jälkeen siihen auttaa lähestymiskiellon hankkiminen, siis jos hän alkaa häiriköidä elämääsi.
Jokainen ihminen on yhtä arvokas eikä ketään pidä sortaa henkisesti tai fyysisesti. Olet ehkä liian kiltti etkä osaa nyt ajatella omaa parastasi. Nyt pitää uskaltaa olla itsekäs ja pelastaa oma elämäsi. Pelasta itsesi. Voimia siihen. Itse kadun hieman etten tehnyt myöskään omaa ratkaisuani aikaisemmin mutta olen onnellinen että lopulta löysin rohkeuteni. Nyt olen onnellinen.sanat kuin nimimerkiltä "Irtautunut".
Kaverisi on ilmiselvä narsisti ja sellaisena HIRVEÄ ihminen. Tiedän, olin vuosikymmeniä sellaisen työparina.
Kun toimit määrätietoisesti ja päättävästi, pääset eroon. Ja hommaa se lähestymiskielto heti ellei puhe auta. Pakko ja määrätietoisuus tehoaa narsistiinkin.- ja olisitpa nähnyt
sitroen kirjoitti:
sanat kuin nimimerkiltä "Irtautunut".
Kaverisi on ilmiselvä narsisti ja sellaisena HIRVEÄ ihminen. Tiedän, olin vuosikymmeniä sellaisen työparina.
Kun toimit määrätietoisesti ja päättävästi, pääset eroon. Ja hommaa se lähestymiskielto heti ellei puhe auta. Pakko ja määrätietoisuus tehoaa narsistiinkin."minun narsistini" ilmeen kun se yritti hovioikeudessa kumota lähestymiskieltoaan, ainoana selityksenä että "hänen maineensa pelastuisi"! Tuomaritkin tirskahtivat sille!
-eroon pääsin, eikä ole tullut enää uhkailemaan!
Elämäni parani siinä siunaamassa hetkessä ja jo kohta pystyin lopettamaan rauhoittavat lääkkeetkin. En tarvinnut niitä enää.
olla pelkästään niin, että olet alun alkaen vain himoinnut sitä miestäsi ja olettanut sen olevan rakkautta, asia voi olla näinkin. Joka tapauksessa, toivotan sinulle voimia, että pääset asiasta selvyyteen ja parantumaan sisimmän haavoista. Tulevaisuus on nimittäin aina valoisa todellisuus, meistä riippumatta.....
- exältäni
vaikka se on varmaan vaikeeta ihan aluksi, niin ainoa neuvo on että todellakin jätät sen LOPULLISESTI! (etkä vastaa sen puheluihin tai muutakaan, pois elämästäsi tuollanen mies!)
Tulet huomaamaan kuinka sinunkin on sen jälkeen helpompi hengittää ja olla.
Muistat jopa ystävät jotka olet jo ehkä unohtanut... ja he muistavat sinut! - tahtoo rakastaa?
Narsisti löytää aina läheisriippuvaisen.
- Mark
Rakkaus on ikuista - mutta kohde saattaa tietysti vaihtua. Olet ansainnut parempaa kuin jatkuvaa nöyryyttämistä. Suhteessa roikkuminen on kestänyt niin kauan, että irtautuminen yksinäisyyteen ei taida onnistua? Tarvitset uuden rakkauden, usko tai älä.
- ..........
Tarvitsen uuden rakkauden, sillä minä haluan rakastaa ja tuntea voimakkaasti. Haluan hullutella ja hassutella, en pelätä seuraavaa päivää, enkä toisen mustasukkaisuuden puuskia. Haluan kertoa kaksimielisen vitsin, ilman että saan siitä turpaani. Haluan soittaa ystävilleni ja kutsua heidät käymään..., niin paljon minä haluaisin tehdä ja aivan ansaitusti!
- Mark
.......... kirjoitti:
Tarvitsen uuden rakkauden, sillä minä haluan rakastaa ja tuntea voimakkaasti. Haluan hullutella ja hassutella, en pelätä seuraavaa päivää, enkä toisen mustasukkaisuuden puuskia. Haluan kertoa kaksimielisen vitsin, ilman että saan siitä turpaani. Haluan soittaa ystävilleni ja kutsua heidät käymään..., niin paljon minä haluaisin tehdä ja aivan ansaitusti!
Niin. Yksi elämä - tai vaikka olisi useampikin niin yksi on vain kerrallaan menossa. Ja se on Sun Omasi. Kyllä rakkauteen täytyy kuulua myös iloa, yhteistä iloa, eikä vain sitä traagista riutumista.
- tuffe
Se vaan vaatii sen oman prosessinsa, ei sitä voi hoputtaa. Olet näköjään kuitenkin aloittanut sen.
Olin itse jokseenkin samassa tilanteessa. Ja tiedätkö, huomasin että itsekin olin osasyy tilanteeseen. Olin sallinut hänen nujertaa mut. Ja koska toista ei voi muuttaa, yritin muttaa itseäni. Ei sekään toiminut, koska yhtäkkiä olinkin toinen nainen kuin mihin hän rakastui. Sitä paitsi alkoi ottaa pannuun että minun yksin piti ohjata ja luovia.
Oletteko jo kokeilleet parisuhdeterapiaa? Muuten uskon että kaadutte tuohon samaan aina uudelleen.- ...............
Ei olla kokeiltu parisuhdeterapiaa. Jos minä edes sanoisin sen sanan, niin hän leimaisi minut hulluksi.
Aikaisemmin alistuin helposti pompoteltavaksi, mutta nyt olen pikkuhiljaa alkanut käyttäytyä sellaisena kuin minä olen. hän on huomannut muutoksen, eikä välillä usko minua minuksi...luulee että vedän jotain roolia, nyt kun vihdoinkin olen lopettanut roolin vetämisen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794634
- 503852
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512591Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442051- 1401799
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161735Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271607Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131521- 161394
Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121339