Mediwave alkotesterit

Fanni80

Hei!

Tietääks joku Mediwaven alkotestereistä?! Tarvis hankkia sellanen poikakaverille joululahjaks, mutta mistään ei löydy kunnon sivuja noille masiinoille...
Hankinnassa olisi joko Mediwave MW-675 tai Mediwave MW-671. Mutta osaisko kukaa kertoa, mitä eroa noilla on? Vai onko 675-malli vaan uudempi?

23

20796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapsi..
      • Fanni80

Toki löysin tuon, mutta kyselinkin kokemuksia em. laitteista. Ja jos joku osaisi sanoa, mitä eroa malleilla on. Se kun ei selviä, vaikka kuinka hyvin osaa googlettaa.

• Lapsi..

• lol gg
        Fanni80 kirjoitti:

Toki löysin tuon, mutta kyselinkin kokemuksia em. laitteista. Ja jos joku osaisi sanoa, mitä eroa malleilla on. Se kun ei selviä, vaikka kuinka hyvin osaa googlettaa.

kysymyksesi oli aika heikosti muotoiltu, mutta hyvällä mielikuvituksella sain siittä kysymyksen. joku ehtikin jo laittaa linkin, joten klikkailehan sitä.

• r-juoppo:ko

En voi ymmärtää, että se on sinusta moraalitonta tms, jos joku haluaa varmistua siitä että on ajokunnossa. Jos sinulla on varaa pitää "luppopäivä" jokaisen alkoholiannoksen jälkeen, niin olet onnellisessa asemassa. Jos mittarin hankkii, niin tietty senkin kanssa järki pitää olla päässä, mutta sellaisella joka sen hankkii voisi olettaa että se on. Tosuushan kuitenkin on, että rattijuopoista jotka aiheuttaa ongelmia/kolareita, lähes kaikki on yli 1.2 promillen humalassa, ja silloin ei olla vahingossa. Jos on 0,5. se saattaa olla vahinko.
        Olin, esim tässä kerran yksissä juhlissa, missä isäntä tarjosi konjakkia, join 2 lasia. Kun tulimme kotiin, en todella muistanut että olin jotain ottanut. Lähdin autollla kauppaan, ja vasta matkalla muistin, että olin ottanut. Onneksi (kerrankin hyötyä painosta) tämä määrä ei tehnyt minusta rattijuoppoa, mutta olisi voinut tehdä. On muuten turhempiakin mittareita mitä ihmiset ostavat....

• 金曜金曜金曜
        r-juoppo:ko kirjoitti:

En voi ymmärtää, että se on sinusta moraalitonta tms, jos joku haluaa varmistua siitä että on ajokunnossa. Jos sinulla on varaa pitää "luppopäivä" jokaisen alkoholiannoksen jälkeen, niin olet onnellisessa asemassa. Jos mittarin hankkii, niin tietty senkin kanssa järki pitää olla päässä, mutta sellaisella joka sen hankkii voisi olettaa että se on. Tosuushan kuitenkin on, että rattijuopoista jotka aiheuttaa ongelmia/kolareita, lähes kaikki on yli 1.2 promillen humalassa, ja silloin ei olla vahingossa. Jos on 0,5. se saattaa olla vahinko.
        Olin, esim tässä kerran yksissä juhlissa, missä isäntä tarjosi konjakkia, join 2 lasia. Kun tulimme kotiin, en todella muistanut että olin jotain ottanut. Lähdin autollla kauppaan, ja vasta matkalla muistin, että olin ottanut. Onneksi (kerrankin hyötyä painosta) tämä määrä ei tehnyt minusta rattijuoppoa, mutta olisi voinut tehdä. On muuten turhempiakin mittareita mitä ihmiset ostavat....

Itselle käynyt sama juttu... Olin herännyt yöllä noin viideltä, vetänyt reilusti kuppia "vitutukseen" ja 12:00 lähdin mopolla grillille, muistin asian takas tullessa, ja puhalsin kotona 0,7 promillea...

Vaikka juttu tapahtuikin 7 vuotta sun jälkeen, niin samat rajat voimassa silti

• poikakaveri

Tuollainen poikakaveri pihalle, jos tarvii alkometristä katsoa että voiko ajaa.....

• pelleilet

Jos olet sitä mieltä, että alkometrin ostaminen on
        jotain muuta kuin vastuullista liikennekäyttäytymistä niin hanki elämä. Alkometri on loistava joululahjaidea! Vastuullinen ajaja selvittää ensin ajokuntonsa ja ajaa vasta sitten. Jos olet esim. absolutisti etkä pidä lainkaan alkoholin käytöstä niin se on ainut seikka jolla voit pelleilyäsi selittää.

• pelleile
        pelleilet kirjoitti:

jotain muuta kuin vastuullista liikennekäyttäytymistä niin hanki elämä. Alkometri on loistava joululahjaidea! Vastuullinen ajaja selvittää ensin ajokuntonsa ja ajaa vasta sitten. Jos olet esim. absolutisti etkä pidä lainkaan alkoholin käytöstä niin se on ainut seikka jolla voit pelleilyäsi selittää.

Se on todellakin edesvastuutonta jos juhlitun yön jälkeen puhallellaan ja katsotaan milloin on lukema alle 0,5 promillea. En ole absolutisti, mutta olen vastuullinen sillä tavalle etten seuraavana päivänä rattiin tartu. Joten, hanki uusi poikaystävä, jolla terve ja vastuullinen asenne liikenneturvallisuuteen. Jos ajaa hengiltä jonkun, silloin ei alkometrit auta ja syyte rapsahtaa taatusti rattijuoppoudesta ja kuolemantuottamuksesta.

• pipo

ei nyt noin tosikko pidä olla

• Aprilia Caponord-02
        pelleilet kirjoitti:

Olen ehdottomasti stä mieltä,että alkometri on ok. Ennen, kun sitä ei ollut, sitä kyllä antoi palaa ja luuli, että kyllä mä jo. Mutta mittarin hankkimisen jälkeen huomasin, että ne viimeiset 0.1-0.3 ovatkin vielä veressä. Mulla on MW-800 se on ok, mut kun se näyttää LO = 0.00 promillea pidän kuitenkin vielä tunnin palotauon ennenkuin pärähtää.

• Kuuleppas
        pelleile kirjoitti:

Se on todellakin edesvastuutonta jos juhlitun yön jälkeen puhallellaan ja katsotaan milloin on lukema alle 0,5 promillea. En ole absolutisti, mutta olen vastuullinen sillä tavalle etten seuraavana päivänä rattiin tartu. Joten, hanki uusi poikaystävä, jolla terve ja vastuullinen asenne liikenneturvallisuuteen. Jos ajaa hengiltä jonkun, silloin ei alkometrit auta ja syyte rapsahtaa taatusti rattijuoppoudesta ja kuolemantuottamuksesta.

Jos lukisin alkuperäisen viestin silmä kädessä, niin huomasit, että neiti kyselee kokemuksia alkometreistä, eikä mitään parisuhdeneuvontaa. Joten ole sen verran ystävällinen että pidät jatkossa noi omana tietonasi. Pätee myös monen muun postaukseen ko. ketjussa.

• Kuljettaja,.
        pelleile kirjoitti:

Kännissä on hyvä ja mukava ajaa, ei semmonen pieni humala paljoo haittaa jossei mihkään keskustaan mee kaahaileen.

• azi

sorry vaan mutta hän on vastuuntuntoinen ja tuiottaa siihen mittariin ja ei lähe ajaa niinkö minä 7 kertainen rattijuoppo on vestareita ym. juhlia ympäri suomea jossa on ulkopaikkakuntalaisia jolloin on hyvä puhaltaa omaan mittariin tai poliisilaitoksella käydä hönkäsemässä ennen kotiipaluuta.

• Kokeiltu

Ei ole koskaan ollut huonompaa kokemusta mistään laitteista, kuin MediWaven alkomittarit.
      Ensin oli Mediwave MW900, toimi muutaman kuukauden, sitten näytöstä alkoi pimentyä osia = segmenttejä (oli aina kotona lämpimässä) , vaihdoin sen juuri (takuulla) MW1002 ja siinä on heti näytössä pimeänä osia, esim. kellon tunteja ei näy järjellisest, eikä näyttöön tule "ajokiellon synbolia" ollenkaan.
      Käyttöohje on surkean sekava ja vaikea, eikä laite toimi sillä tavalla kuin ohjeessa. En suosittele ollenkaan.

Käyttöohje MW1002 http://www.varuste.net/documents/MW1002_SWE_FI_ENG_manual.pdf
      www.dlmarketing.fi

Takuuaikana viottuneiden tuotteiden osalta ottakaa yhteyttä jälleenmyyjään.

Ihmettelen:
      Mediwaven alkometri menestyi erinomaisesti Helsingin sanomien alkometritestissä kesällä 2005.

• petetty30e

Otin 3 kpl,5 cl 40 % votkaa 15 min välein ja huuhdoin suun . Puolen tunnin kuluttua puhalsin MW-2100 B testeriin kaksi eri otantaa ja molemmat näytti 0.00 . Onkohan laite täysin humpuukia , koska olen jo kerran vaihtanut laitteeen takuuseen samanlaisten tulosten takia , vai eikö alkoholi vaikuta minuun?

• 157
        petetty30e kirjoitti:

Otin 3 kpl,5 cl 40 % votkaa 15 min välein ja huuhdoin suun . Puolen tunnin kuluttua puhalsin MW-2100 B testeriin kaksi eri otantaa ja molemmat näytti 0.00 . Onkohan laite täysin humpuukia , koska olen jo kerran vaihtanut laitteeen takuuseen samanlaisten tulosten takia , vai eikö alkoholi vaikuta minuun?

Hitto, rattijuoppo löysi viisi vuotta vanhan ketjun. Kyllä poliisin mittari näyttää oikein, ole huoletta.

• olkoot1
        petetty30e kirjoitti:

Ostin kanssa tän laitteen, paitsi viimeinen tunnuskirjain on G. Ryyppäsin tossa juhannuksena koko päivän ja tä näytti 0,11 '/,, ja kaveri puhalsi nollat samalla menolla.
        Kävin vaihtamassa uuteen ja yhtä hukassa on tämäkin. Seuraavaksi vaihdan tämän rahoihin takas. Ja tämä oli 60e prsimasta.

• olkoot1
        olkoot1 kirjoitti:

Ostin kanssa tän laitteen, paitsi viimeinen tunnuskirjain on G. Ryyppäsin tossa juhannuksena koko päivän ja tä näytti 0,11 '/,, ja kaveri puhalsi nollat samalla menolla.
        Kävin vaihtamassa uuteen ja yhtä hukassa on tämäkin. Seuraavaksi vaihdan tämän rahoihin takas. Ja tämä oli 60e prsimasta.

lisäyksenä vielä että saa olla tosi jurrissa että tämä mittari näyttää jotain muuta kuin 0,00'/,,. Ellei sitten oli juuri kulautanut ja puhalla heti perään.

• eivät kestä

Mitä itsellä ja tutuilla ollut eri merkkisiä, niin eivät kestä paria vuotta kauempaa, alkavat näyttää mitä sattuu.

• 3vuotta puhaltanut

Ainoa luotettava mittari on viranomaiskäytössäkin oleva Dräger. Kallis tosin, mutta tarkka. Muilla saa heittää vesilintua.

• hölökkähousu

Täytyy jo olla päästään vialla jos 600e pistää moiseen turhakkeeseen.

• Driveguard

Aika hyviä kokemuksia analogisesta (viisarinäyttö) Driveguard -alkomittarista, tosin näyttää usein vähän liikaa, mutta parempi niin vaikka on melkoinen halko, mutta ok kotioloissa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1678
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67