Kävi niin että tuli laitettua liian tujut tuulilasinpesunesteet säiliöön, eli en mistään tiennyt että paljonko on nestettä jäljellä(mittatikku puuttui).eli pesuneste tuli laitettu miltei raakana, tosin en tiedä paljonko siellä oli pohjalla valmiina, mutta tiukka seos tuli eli onko mahdollista että järjestelmä leviää? Ja saako nestettä sieltä pois muuten kuin käyttämällä?
Tuulilasinpesu nesteestä.
26
10093
Vastaukset
- merkitystä
Ei aiheuta mitään ongelmia. Eipähän ainakaan jäädy
nesteet ;)- JonR
Ei merkitystä, ne annostelut tarkoittaa vain paljonko nestettä täytyy olla vedessä että ei jäädy.
Voi yhtä hyvin olla raakaakin, mutta tulee vaan ikkunoiden pesu kalliimmaksi
- lol gg
joo en mä ikinä laita edes vettä. 1 kerta motarilla kurat lasissa ja kusipoika jäässä riitti mulle :)
- Apua
Ajattelinkin että kai se järjestelmä on suunniteltu kestämään. Mulla kävi myös niin että motarilla ei pissapoika suostunut yhteistyöhön ku oli suuttimet jäässä, eli oli siellä säiliön pohjalla laimeeta tavaraa valmiina eli ei se luultavasti ihan raakan mennyt. Pullossa oli että yksi osa nestettä ja yksi osa vettä kestää -21 astetta.nyt luulis kestävän :)
- Lapsi
Lisäät sitten vettä kun oot vähän käyttäny lasinpesunestettä. Ei oo hyvä olla liian laimeetakaan.
- ole haittaa
Jos seos on vahva, niin ei haittaa mitään, heikko jäätyy ja siitä on taatusti haittaa.
Esim. Robin Hood ketju myy 4 litran kannun hintaa 1,70 €, niin eihän sitä ees kannata laimentaa. Siinä luvataan -20 pakkaskestävyyttä, mutta käytännössä viimassa kestää n. -15. Se riittää etelärannikolla eikä yli 10 pakkasasteen jälkeen ees nestettä tarvita.
Väkevämpi seos on myös myynnissä eli kestää -40. Sitä voi jo puolet laimentaa.- gkgflhjghl
Raakaa metanolia suoraan lasille ja ohjaamoon tai jonkun naamalle, joo tosi hyvä neuvo. Voi *** teitä idiootteja!
- köyhässä suomessa
gkgflhjghl kirjoitti:
Raakaa metanolia suoraan lasille ja ohjaamoon tai jonkun naamalle, joo tosi hyvä neuvo. Voi *** teitä idiootteja!
Sitten kun laitat ammattiautoilijoiden käyttämää -70asteessa jäätyvää metanolipohjaista tl-pesunestettä raakana niin saattaa jo ruveta myrkytysoireita esiintymään.
-40 kestävää uskaltaisin vielä käyttää jopa sellaisenaan.
Se on hintaero mikä sanelee mitä käytetään, tosin joillakinhan on aina varaa lasoliin, ja ostavat sen vielä litran pulloissa ja tietenkin huoltoasemalta hyvään hintaan.
Sitä kun saattaa mennä huonossa kelissä kanisteri valmiiksiseattua 500km matkalla. Maksatko siitä sitten 1,5euroa vai 4-8euroa on oma valinta. - Pissi poika
Nimittäin laimeempi seos lentää paremmin suuttimista lasille kuin raaka -40 neste
- tiiä...
köyhässä suomessa kirjoitti:
Sitten kun laitat ammattiautoilijoiden käyttämää -70asteessa jäätyvää metanolipohjaista tl-pesunestettä raakana niin saattaa jo ruveta myrkytysoireita esiintymään.
-40 kestävää uskaltaisin vielä käyttää jopa sellaisenaan.
Se on hintaero mikä sanelee mitä käytetään, tosin joillakinhan on aina varaa lasoliin, ja ostavat sen vielä litran pulloissa ja tietenkin huoltoasemalta hyvään hintaan.
Sitä kun saattaa mennä huonossa kelissä kanisteri valmiiksiseattua 500km matkalla. Maksatko siitä sitten 1,5euroa vai 4-8euroa on oma valinta.Ite käytän hong kong:in ym. jotka myyvät samaa pesunestettä -40 tai -50 astetta pakkasenkestäviä.
En nyt ihan varmaksi muista oliskos tuo -40 astetta kestävä ollu jonkun 0,85-0,90€/l ja tuo -50 kestävä 1€/l.
ja laitan aina raakana.Ei hajua ym.
Noiden hintojen takia en rupee lantraan.
Jos ruppee oikkeen aatteleen, kuinka monta kertaa pesimet/ suuttimet jäässä ku laimea seos tai noin niin mulla voitti tuo raakana oleva.
Ja monestiko ostat perjantai/ lauantai potun?
Taitaa aika monta pänikkää saada tuulilasin pesunestettä?
Eli pottu tai kaks pois silloin tällöin niin ei tuu liika kalliiks "jouttaa autolle raakana" ;P - ainakaa
Pissi poika kirjoitti:
Nimittäin laimeempi seos lentää paremmin suuttimista lasille kuin raaka -40 neste
mulla oo eroa ollu....
Paitti pakkasilla on tullu läpi yleensäkin lasiin asti ku ollu raakaa.... - ?????
sitroen kirjoitti:
asteen neste oli jo valmiiksi laimennettua. Ainakin purkin kyljessä oli sellainen teksti.
"Pullossa oli että yksi osa nestettä ja yksi osa vettä kestää -21 astetta.nyt luulis kestävän :)"
- ei haise
tiiä... kirjoitti:
Ite käytän hong kong:in ym. jotka myyvät samaa pesunestettä -40 tai -50 astetta pakkasenkestäviä.
En nyt ihan varmaksi muista oliskos tuo -40 astetta kestävä ollu jonkun 0,85-0,90€/l ja tuo -50 kestävä 1€/l.
ja laitan aina raakana.Ei hajua ym.
Noiden hintojen takia en rupee lantraan.
Jos ruppee oikkeen aatteleen, kuinka monta kertaa pesimet/ suuttimet jäässä ku laimea seos tai noin niin mulla voitti tuo raakana oleva.
Ja monestiko ostat perjantai/ lauantai potun?
Taitaa aika monta pänikkää saada tuulilasin pesunestettä?
Eli pottu tai kaks pois silloin tällöin niin ei tuu liika kalliiks "jouttaa autolle raakana" ;PMutta ei se sen myrkyllisyyttä poista.
Vähän samalle tuoksahtaa, kuin raaka viina, mutta elimistö ei oiken tykkää.
On se hienoo, kun ahkerasti läträä halvan aineen kanssa, niin kohta on kuin mikäkin spurgu. Näkö hämärtyy ja elämän lanka ohenee.
Etkö usko?
No, pari vuotta sitten poliisit tarkistivat pissapoika käytäntöään, kun alkoi ilmaantua oireita. Viettävät nimittäin suuren osan ajastaan autossa.
- libo...
Omassa vw:ssä on jopa lämmitettävät suuttimet pissapojalle mutta eipä ollu niistä iloa toissa talvena kun -20 asteinen lillu jääty putkeen , reissussa oltiin joo eikä ollu mestaa ajaa talliin autoa lämpiimään ! Oli kiva vetää sohjokelissä lapista himaan vaikka sää oli lauhtunu jo selkeesti lähelle nollaa , vettä ruikki apukuskin puolelta ja sieltäkin vaan puolittaisesti , letku oli jäässä ni se kans oli jäässä .
Pitää muistaa myös se että kun ajetaan ni se viima kertoo pakkasta todella paljon , armeijassa se kerrointaulukkokin opeteltiin ku lohtajalla jouduttiin oleen vartiossa talvella kylmässä merituulessa !
Raakaa vaan säiliöön aina talveksi , muuta en ohjeeksi anna , -40 on ihan hyvä lillu , lasolissa -30 raakapullossa ? -70 asteistakin on joo mutta mihin sitä nyt tarvitaan , siis raakana ?- lokiikkaa...
On melkoista vauhtia pidetty, jos auto ei ehdi lämmetä etelään tullessa.
Ei voi ihminen käsittää. - Viima korvien välissä
Paskat se viima lämpötilaa laske. Tuuli nopeuttaa lämmön siirtymistä, esim. lämmönhukkaa iholta, mutta ei se vaikuta siihen lämpötilaan, mihin pinta (auton pissapojat tai ihosi, kun olet ns. potkaissut tyhjää) lopulta jäähtyy. Ne intin taulukot kuvaavat nimenomaan tuota lämpimän pinnan lämmönhukkaa - millä ilman lämpötiloilla tulee tuulisessa ja tyynessä säässä yhtä suuri lämpövirta.
- lian "tiukka" liuos
Viima korvien välissä kirjoitti:
Paskat se viima lämpötilaa laske. Tuuli nopeuttaa lämmön siirtymistä, esim. lämmönhukkaa iholta, mutta ei se vaikuta siihen lämpötilaan, mihin pinta (auton pissapojat tai ihosi, kun olet ns. potkaissut tyhjää) lopulta jäähtyy. Ne intin taulukot kuvaavat nimenomaan tuota lämpimän pinnan lämmönhukkaa - millä ilman lämpötiloilla tulee tuulisessa ja tyynessä säässä yhtä suuri lämpövirta.
Alkoholi haihtuu herkästi. Haihtuminen vaatii lämpöä, joten tuulilasille ruikittu ja suuttimiin jäänyt liuos jäähtyy. Kun riittävän suuri osa alkoholista on haihtunut, jäljelle jäävän (jäähtyneen) liuoksen pakkaskestävyys ei enää riitä ja se jäätyy.
- JUMALAUTA
lokiikkaa... kirjoitti:
On melkoista vauhtia pidetty, jos auto ei ehdi lämmetä etelään tullessa.
Ei voi ihminen käsittää.ON , SIITÄ LÄHTIEN OLEN RAAKAA PANNU SÄILIÖÖN JA EI VASTAAVAA OLE TAPAHTUNUT , -20 EI RIITTÄNYT JA SILLÄ SIPULI !
ENKÄ OLE AINUT JOKA SANOO SAMAA
LETKUT SULI VASTA TALLISSA , SEN JÄLKEEN RAAKAA SÄILIÖÖN JA ENÄÄN EI JÄÄDY !
ONKO VAIKEETA YMMÄRTÄÄ , ONKO
JOS ON NIIN LADON TAKANA ON VIELÄ TILAA
JUMALAUTA - kokemusta
lokiikkaa... kirjoitti:
On melkoista vauhtia pidetty, jos auto ei ehdi lämmetä etelään tullessa.
Ei voi ihminen käsittää.omasta ikivanhasta galantin rähjästä vuosia sitten jäätyi suuttimet, ja vaikka ajelin 400 km matkoja niin eivät sulaneet mihinkään (se kylmä viima pitää huolen siitä etteivät pääse lämpiämään) ja kun ei ollut autotallia niin olivat sitten jäässä pari viikkoa.
- ihme ja kumma
JUMALAUTA kirjoitti:
ON , SIITÄ LÄHTIEN OLEN RAAKAA PANNU SÄILIÖÖN JA EI VASTAAVAA OLE TAPAHTUNUT , -20 EI RIITTÄNYT JA SILLÄ SIPULI !
ENKÄ OLE AINUT JOKA SANOO SAMAA
LETKUT SULI VASTA TALLISSA , SEN JÄLKEEN RAAKAA SÄILIÖÖN JA ENÄÄN EI JÄÄDY !
ONKO VAIKEETA YMMÄRTÄÄ , ONKO
JOS ON NIIN LADON TAKANA ON VIELÄ TILAA
JUMALAUTAKun itse laimennan -10 asteen kestäväksi, ei koskaan ole tullut ongelmaa, vaikka lämpötila onkin matkan aikana noussut sen parikymmentä astetta.
Aina on ruikkinut sen, mitä tarvitsee.
Ehkä autossasi on vain jokin pieni säätö tekemättä. Vähän niin kuin tietokoneessasi on Caps Lock päällä. Kutsu ATK-tuki laittamaan oikea Caps Lock asetus päälle. - vaan
ihme ja kumma kirjoitti:
Kun itse laimennan -10 asteen kestäväksi, ei koskaan ole tullut ongelmaa, vaikka lämpötila onkin matkan aikana noussut sen parikymmentä astetta.
Aina on ruikkinut sen, mitä tarvitsee.
Ehkä autossasi on vain jokin pieni säätö tekemättä. Vähän niin kuin tietokoneessasi on Caps Lock päällä. Kutsu ATK-tuki laittamaan oikea Caps Lock asetus päälle.katellaan sitten uudestaan
!
Ihmeellistä narinaa selvästä asiasta , jos ajat 100kmh -30 asteen pakkasessa ja puikkaat naaman pihalle niin pakkasvastaavuus kasvoillasi on n. -55 astetta . Löytyy taulukoita , turha ukista vastaan !
Ite vasta ostin -43 asteista "raakaa" 8 litraa (2x 4l) starkilta hintaa 3.90 euroa yht. , ei tulis mieleenikään muuta talveksi laitella , juu riittäähän se -20 asteinen valmis sinne kehäkolmosen sisäpuolelle kun pidät säiliön täynnä jne ja pakkanen ei kirraa -25 asteen päälle - on juttu
Viima korvien välissä kirjoitti:
Paskat se viima lämpötilaa laske. Tuuli nopeuttaa lämmön siirtymistä, esim. lämmönhukkaa iholta, mutta ei se vaikuta siihen lämpötilaan, mihin pinta (auton pissapojat tai ihosi, kun olet ns. potkaissut tyhjää) lopulta jäähtyy. Ne intin taulukot kuvaavat nimenomaan tuota lämpimän pinnan lämmönhukkaa - millä ilman lämpötiloilla tulee tuulisessa ja tyynessä säässä yhtä suuri lämpövirta.
ajattelinkin jo , että onko täällä kaikki ihan mottipäitä . tässä tekstissä se on oikein.joku ääliö tuolla luulee että viima vaikuttaa veden jäätymiseen . jeesus mitä porukkaa !!??
- uus avuttomuus
Mulle kävi melkein samallalailla raakana 80% viinaa nielusta alas huuhtelin vedellä jälkeen päin ei ollu enää liian vahvaa.
Kyl on uus avuttomilla vaikeeta, kun olis mullakin vain noin vaikeeta.- hei!
Kaikki ei ole densoja syntyessään.
Vaikka sanotaankin että "pullo ei kauas puusta tipahda"
- kummisko
Aivot on jääneet narikkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1356151
- 574376
- 592841
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282778Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161875- 151544
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹341412Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗251395- 301240
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431151