Onko adventisti pelastettu?

Baskeri.

Onko adventismi sellainen kristinuskon muoto, jonka kautta voi löytää pelastuksen? Mielestäni se on.

Me uskovat kristityt lokeroimme itsemme mielellämme oikea- ja vääräuskoisiin, niihin, jotka pelastuvat ja niihin, jotka eivät pelastu. Erityisesti kovan linjan adventistit tekevät niin, heh heh >:D Noo, jossain määrin tietysti myös luterilaiset ja helluntailaiset...

Adventismin opissa on paljon sellaista, joka on harhaa: EGW :n kohtuuton ylikorostaminen, laskelmat lopun ajan tapahtumista, sapattioppi jne.

Adventismissa on kuitenkin kaiken harhan lisäksi myös äärimmäisen selkeää evankeliumia, partiopoikamaisen terveen elämäntavan opetusta, älykästä kristinuskon puolustamista muita uskontoja vastaan, evoluution kritiikkiä ja jossain määrin jopa myös armolahjojen viisasta käyttöä.

Sitten, kun viimeisellä tuomiolla jokaisen usko ja elämä punnitaan, luulisin, että lopputulos on sen kaltainen kuin mitä Martti Luther totesi: "Taivaassa me tulemme hämmästelemään kolmea asiaa. Ensinnäkin sitä, että siellä on sellaisia ihmisiä, joiden emme olisi ikinä uskoneet pääsevän sinne. Toiseksi sitä, että sieltä puuttuu sellaisia ihmisiä, joiden aivan varmasti olisimme uskoneet pääsevän sinne. Ja kolmanneksi, että me itse olemme siellä".

40

1671

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Baskeri.

Aivan. Mitä siitä sitten?

• kulkija123

Samaa mieltä kanssasi:)

Tilanne on kentällä aika hankala, kun ajatellaan tätä eri seurakuntien ja kirkkojen valtavaa määrää. Joilla sitten enemmän tai vähemmän näitä omanlaisia korostavia osatotuuksia.

Samaistumiseen kuitenkin kehoitetaan...

"Ef.4:4-6. yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
      yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
      yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

Sama mikä seurakunta tai kirkko ottaa sisäänsä puhtaan Jumalan Evankeliumin ulos julistettavakseen. Sen Jumala ottaa välineeksi omiin tarkoituksiin, jotta sielut pelastuisi ja tulisivat tuntemaan totuuden(Kristus kaikessa ydin). Evankeliumin sanomassa on voima! Pääasia että Evankeliumi tavoittaa ja synnyttää sielut iankaikkiseen elämään.

• ....

"Adventismin opissa on paljon sellaista, joka on harhaa: EGW :n kohtuuton ylikorostaminen, laskelmat lopun ajan tapahtumista, sapattioppi jne."

1) Eikö Jumala ole käskenyt meitä pitämään lepopäivän pyhänä?

2) Eikö Jumala ole käskenyt meitä pitämään viikon 7:ttä päivää(Lauantaita) lepopäivänä?

3) Onko Jumala jossain vaiheessa käskenyt viettämään jotain muuta kuin viikon 7:ttä päivää(Lauantaita) lepopäivänä?

4) Onko Jumala jossain vaiheessa käskenyt viettää viikon ensimmmäistä päivää(Sunnuntaita) lepäpäivänä?

5) Kumpi on Jumalan säätämä lepopäivä, lauantai, vai sunnuntai?

6) Voitko näyttää minulle todisteen, tekstivíittauksen tms. siitä että Jumala käskee viettämään sunnuntaita lepopäivänä?

Olen usein miettinyt miksi useimmat kristityt viettävät sunnuntaita, vaikka se ei ole Jumalan käskyjen mukainen eikä hänen pyhittämänsä päivä ihmiselle. Usein kuulee sanottavan, että eihän sillä ole väliä mikä päivä on lepopäivä. Kuitenkin lepopäivä käsky on esim. ainoa käsky, joka alkaa sanalla MUISTA!

Muistaakseni sunnuntainvietolla on pakanalliset juuret. Sunnuntai=Sunday=Auringonpäivä=Aurinkojumalan päivä.

• Baskeri.

En jaksa enää kirjoitella tuosta sapattiaiheesta, olen jo kirjoittanut siitä tänne viime keväänä paljon. Keväältä löytyy keskusteluja taakse päin selaamalla aloitukseni 'Keskustellaanko sapatista?', josta löydät vastaukset.

• kulkija123

Mielestäni tuossa sapatti asiassa löytynee perusteita adventisteilta joltain osin. Eikä noita tarvi joka kohdin olla kiistämässä. Lähtökohtana tulisi huomioida että olemme pakanakristittyjä ja uudessa liitossa.

Ongelmia tulee ainakin minulla käsittää adventistien uskomaan EGW:n kirjoituksiin joista voidaan esim. lukea seuraavaa:

===>"Jos on tieto sapatista, mutta hylkää tämän valon, ei voi olla pelastettu "- White: Historical Sketches, s. 234 "Jumalan lain viholliset, saarnaajasta aina pienimpään asti heidän joukossaan, saavat uuden käsityksen totuudesta ja velvollisuudesta. Liian myöhään he näkevät, että neljännen käskyn sapatti on elävän Jumalan sinetti“. (Suuri Taistelu, s. 618, Great Controversy, p. 640). Suuri taistelu on EGW:n pääteos. "

• -björn-

1) Ei ole, mutta Mooseksen liitossa se on eräs käskyistä ja velvoittaa heitä.
        2)Ei ole, mutta Mooseksen liitossa se on vielä tänäkin päivänä.
        3)Jumala ei ole määrännyt mitään päivää pakanoille lepopäiväksi.
        Näin ei tehnyt Jeesuskaan.
        Jeesus itse vietti Sapattia, koska häntä sitoi Israelin liitto.
        4)Jumala ei ole käskenyt eikä kieltänyt lepopäivän viettoa.
        Sapatin viettäminen on oikein teki sen minä päivänä tahansa.
        Määräysten tekeminen on ihmisille kiellettyä.
        5) Sapatti on Jumalan käsky Israelin liitossa.
        6)Jumala ei käske pitämään mitään päivää lepopäivänä, jos ei kuulu Israelin liittoon.

Levon salliminen omille työntekijöille kuuluu kaksoiskäskyynkin .samalla tietenkin itsellä on oikeus riittävään lepoon.
        Kenenkään omantunnon kysymysten määrääminen ei ole sallittua kenellekään.
        Todellisuudessa Jeesuksella on kaikki valta antaa säädöksiä.
        Koska hän ei niitä antanut, ovat ihmisten säädökset Jeesuksen edessä lainvoimattomia ja vääriä aina kun ne ovat vallankäyttöä.
        Näin ovat kaikki hallitsijat tehty syyllisiksi kaikkiin säätämiinsä hallintalakeihin.
        Huomaatko, että Jumala voi näin hallita yhtä hyvin säätämällä lakeja ihmisten noudatettaviksi ja YHTÄ HYVIN HALLITA KIELTÄMÄLLÄ KAIKKI LAINSÄÄTÄMINEN LAITTOMAKSI TEOKSI!!
        MIETI NIIN YMMÄRRÄT JUMALAN SUUREN VIISAUDEN.
        Näin meillä on oikeus vain tehdä hyvää toisillemme.
        Synnin voi KIELTÄÄ näinkin ilman lakiakin.
        Kaikki synti lähimmäisiämme vastaan on hallitsemista ja vallankäyttöä; ja vallankäyttö on kielletty!

• kolme enkeliä
        -björn- kirjoitti:

6)Jumala ei käske pitämään mitään päivää lepopäivänä, jos ei kuulu Israelin liittoon.

Levon salliminen omille työntekijöille kuuluu kaksoiskäskyynkin .samalla tietenkin itsellä on oikeus riittävään lepoon.
        Koska hän ei niitä antanut, ovat ihmisten säädökset Jeesuksen edessä lainvoimattomia ja vääriä aina kun ne ovat vallankäyttöä.
        Näin ovat kaikki hallitsijat tehty syyllisiksi kaikkiin säätämiinsä hallintalakeihin.
        Huomaatko, että Jumala voi näin hallita yhtä hyvin säätämällä lakeja ihmisten noudatettaviksi ja YHTÄ HYVIN HALLITA KIELTÄMÄLLÄ KAIKKI LAINSÄÄTÄMINEN LAITTOMAKSI TEOKSI!!
        Kaikki synti lähimmäisiämme vastaan on hallitsemista ja vallankäyttöä; ja vallankäyttö on kielletty!

1. Mielestäsi siis käsky "Älä tapa" velvoittaa vain VT: juutalaisia.
        2. Jumalan sapatti, Jeesuksen asettama luomisessa=sapatti voimassa kaikille
        3.Kyllä
        4.seitsemäs päivä on Herran sapatti, ei juutalaisten
        5. Sapatti on Jumalan käsky samoin kuin älä tapa
        6.Sapatti on Herran käsky, ei ihmisten kuten sunnuntai

• kolme enkeliä kirjoitti:

3.Kyllä

Sanot: "1. Mielestäsi siis käsky "Älä tapa" velvoittaa vain VT: juutalaisia."

No, mitäs "kolme enkeliä" sanot, kun älä tapa ei koskekaan adventtikirkkoa, vaan kirkko sallii abortit ja abortteja tehdään jopa adventtikirkon omissa sairaaloissa?

Vanhan liiton seremonialain pitäminenkö Ellenin määräämällä tavalla sokaisee Jumalan niin, ettei Hän näkisi noita lapsenmurhia eikä lukisi niitä adventisteille synniksi?

• kolme enkeliä
        uskova_1 kirjoitti:

Sanot: "1. Mielestäsi siis käsky "Älä tapa" velvoittaa vain VT: juutalaisia."

No, mitäs "kolme enkeliä" sanot, kun älä tapa ei koskekaan adventtikirkkoa, vaan kirkko sallii abortit ja abortteja tehdään jopa adventtikirkon omissa sairaaloissa?

Vanhan liiton seremonialain pitäminenkö Ellenin määräämällä tavalla sokaisee Jumalan niin, ettei Hän näkisi noita lapsenmurhia eikä lukisi niitä adventisteille synniksi?

1 Niin Jumala puhui kaiken tämän:

2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta.

3 "Sinulla ei saa olla muita jumalia.

4 "Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla. 5 Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. 6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

7 [i] "Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään.*

8 "Muista pyhittää lepopäivä. 9 Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi, 10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. 11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.

12 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että saisit elää kauan siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.

13 "Älä tapa.

14 "Älä tee aviorikosta.

15 "Älä varasta.

16 "Älä todista valheellisesti toista ihmistä vastaan.

17 "Älä tavoittele toisen taloa. Älä tavoittele hänen vaimoaan, älä orjaa tai orjatarta, älä hänen härkäänsä, älä hänen aasiaan äläkä mitään, mikä on hänen."

• kolme enkeliä kirjoitti:

2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta.

4 "Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla. 5 Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. 6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

7 [i] "Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään.*

8 "Muista pyhittää lepopäivä. 9 Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi, 10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. 11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.

12 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että saisit elää kauan siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.

13 "Älä tapa.

14 "Älä tee aviorikosta.

15 "Älä varasta.

17 "Älä tavoittele toisen taloa. Älä tavoittele hänen vaimoaan, älä orjaa tai orjatarta, älä hänen härkäänsä, älä hänen aasiaan äläkä mitään, mikä on hänen."

Mikäs vastaus tuo nyt olit. Oliko tarkoituksesi luetella adventistien loputkin synnit, vai...

• Joulun nisu
        kolme enkeliä kirjoitti:

13 "Älä tapa.

14 "Älä tee aviorikosta.

15 "Älä varasta.

Kymmenen käskyt on Israelin kansalle.

5.Moos.3:5
        -->Herra ei tehnyt tätä liittoa meidän isiemme kanssa, vaan meidän kanssamme, jotka olemme tässä tänä päivänä, kaikkien meidän kanssamme, jotka nyt elämme.

• -björn-
        kolme enkeliä kirjoitti:

13 "Älä tapa.

14 "Älä tee aviorikosta.

15 "Älä varasta.

1.Joh.4:20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.

Gal.5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

Roomalaiskirje:
        8:28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
        8:37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
        13:8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
        13:9 Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

Kaikki ne käskyt ,jotka on mainittu UT:ssa ovat Jeesuksen säätämässä Uudessa liitossa.
        Niitä kuuluu tietenkin noudattaa.
        Adventistit tahallaan kerta toisensa jälkeen väittävät että lakia ei voi olla ilman kymmentä käskyä ,ja tahallaan unohtavat että Jeesuksen sanoja on noudatettava tunnollisesti.

Kymmenen käskyn lakiin ei sisälly nopeusrajoituksen noudattaminen koska sitä ei ole mainittu.
        Kaksoiskäskyyn ja Jeesuksen ja apostolien opetus sisältää nekin ilman eri mainintaa.
        Onhan siellä kehoitus esivallan kunniottamiseen.
        Samoin on kunnioitettava maan lakeja.
        Nyt on maallisen vallan hallussa maalliset lait ja hengellinen laki on omantunnon mukaan noudatettavana.

Suurin osa maailman ihmisistä ei pidä muutenkaan kymmentä käskyä mutta kuitenkin lakia noudatetaan.
        Jokainen uskoon tullut tulee uskoon myös lakien noudattajana.
        Usko ja murhaaminen eivät asu samassa henkilössä.
        Joka tappaa, tekee sen maallisista tai taivaallisista laeista huolimatta.

Adventisteilla tosin on hyvä pitää voimassa myös kymmenen käskyä, jotta me muut säilyisimme elossa.
        Olisihan se selvä huononnus jos meidän pitäisi joutua heitä pelkäämään.
        Mutta muiden kanssa voimme pärjätä hyvin maallisien lakien avulla.

• aake

Muistaakseni lauantai on Ninurtan päivä.

• aake
        kolme enkeliä kirjoitti:

3.Kyllä

Ettei vain osoittaisi melkoista suhteellisuudentajun puutettä verrata käskyjä "Älä tapa" ja "Muista pyhittää lepopäivä", juuri ja nimenomaan lauantaina, toisiinsa.

Jeesus rinnasti rakkauden Jumalaan ja lähimmäiseen samanarvoisiksi. Nimenomaan tässä valossa em. käskyjen rinnastaminen toisiinsa on aika älytöntä. Vaikka viettäisit lepopäivää minä päivänä tahansa tai olisit kokonaan viettämättä, Jumala ei siitä kärsi mutta jos nirhaat lähimmäiseltsi hengen pois, häneltä menee ainoa.

• aake
        kolme enkeliä kirjoitti:

13 "Älä tapa.

14 "Älä tee aviorikosta.

15 "Älä varasta.

>> Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.

• on ilo lukea
        kulkija123 kirjoitti:

Mielestäni tuossa sapatti asiassa löytynee perusteita adventisteilta joltain osin. Eikä noita tarvi joka kohdin olla kiistämässä. Lähtökohtana tulisi huomioida että olemme pakanakristittyjä ja uudessa liitossa.

Ongelmia tulee ainakin minulla käsittää adventistien uskomaan EGW:n kirjoituksiin joista voidaan esim. lukea seuraavaa:

===>"Jos on tieto sapatista, mutta hylkää tämän valon, ei voi olla pelastettu "- White: Historical Sketches, s. 234 "Jumalan lain viholliset, saarnaajasta aina pienimpään asti heidän joukossaan, saavat uuden käsityksen totuudesta ja velvollisuudesta. Liian myöhään he näkevät, että neljännen käskyn sapatti on elävän Jumalan sinetti“. (Suuri Taistelu, s. 618, Great Controversy, p. 640). Suuri taistelu on EGW:n pääteos. "

teidän kirjoituksianne. Olen saanut niistä voimaa omassa uskon kamppailussani. Erityisesti puhtaan evankeliumin eli Jeesuksen sovitusty7ön koroittamisessa. Kiitos Jumalalle teistä.

Oikein hyvää joulua ja siunausta vuodelle 2006!

Veljenne Jeesuksessa Kristuksessa.

• on ilo lukea kirjoitti:

teidän kirjoituksianne. Olen saanut niistä voimaa omassa uskon kamppailussani. Erityisesti puhtaan evankeliumin eli Jeesuksen sovitusty7ön koroittamisessa. Kiitos Jumalalle teistä.

Kiitos Herralle, että Hän on sinua vahvistanut. Vie vain evankeliumia eteenpäin iloisin mielin, Herra on sinun kanssasi.

Rauhaisaa joulua ja siunausta!

• kulkija123
        on ilo lukea kirjoitti:

Kiitos! ja Hyvää Iloista Joulua Sinulle. Jatketaan yhteisesti Kristuksen korottamista Jumalan kunniaksi iankaikkisesti!

• kulkija123
        uskova_1 kirjoitti:

Kiitos Herralle, että Hän on sinua vahvistanut. Vie vain evankeliumia eteenpäin iloisin mielin, Herra on sinun kanssasi.

Rauhaisaa joulua ja siunausta!

Sisarelle Hyvää Joulua ja Hyvää tulevaa Uuttaa Vuotta.

Samoissa merkeissä ;)

• kulkija123 kirjoitti:

Sisarelle Hyvää Joulua ja Hyvää tulevaa Uuttaa Vuotta.

Samoissa merkeissä ;)

Hyvää Joulua ja siunauksellista vuotta 2006 sinullekin!

• Samuel.Eugen.Krewing
        Joulun nisu kirjoitti:

Kymmenen käskyt on Israelin kansalle.

5.Moos.3:5
        -->Herra ei tehnyt tätä liittoa meidän isiemme kanssa, vaan meidän kanssamme, jotka olemme tässä tänä päivänä, kaikkien meidän kanssamme, jotka nyt elämme.

Jotkut täällä asettavat pakanuudesta kääntyneille
        taakkoja, joita itse luulevat täyttävänsä.
        Katsotaan, mitä apostolit asiasta sanoivat;
        Apt.15:
        1 Ja Juudeasta tuli sinne muutamia, jotka opettivat veljiä: "Ellette ympärileikkauta itseänne, niinkuin Mooses on säätänyt, ette voi pelastua". 2 Kun siitä syntyi riita ja kun Paavali ja Barnabas kiivaasti väittelivät heitä vastaan, niin päätettiin, että Paavalin ja Barnabaan ja muutamien muiden heistä tuli mennä tämän riitakysymyksen tähden apostolien ja vanhinten tykö Jerusalemiin. 3 Niin seurakunta varusti heidät matkalle, ja he kulkivat Foinikian ja Samarian kautta ja kertoivat pakanain kääntymyksestä ja ilahuttivat sillä suuresti kaikkia veljiä. 4 Ja kun he saapuivat Jerusalemiin, niin seurakunta ja apostolit ja vanhimmat ottivat heidät vastaan; ja he kertoivat, kuinka Jumala oli ollut heidän kanssansa ja tehnyt suuria. 5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
        6 Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa. 7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon. 8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin. 9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. 10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa? 11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin." 12 Niin koko joukko vaikeni, ja he kuuntelivat Barnabasta ja Paavalia, jotka kertoivat, kuinka suuria tunnustekoja ja ihmeitä Jumala oli tehnyt pakanain keskuudessa heidän kauttansa. 13 Kun he olivat lakanneet puhumasta, lausui Jaakob: "Miehet, veljet, kuulkaa minua! 14 Simeon on kertonut, kuinka Jumala ensi kerran katsoi pakanain puoleen ottaakseen heistä kansan omalle nimellensä. 15 Ja tämän kanssa pitävät yhtä profeettain sanat, sillä näin on kirjoitettu: 16 'Sen jälkeen minä palajan ja pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan; minä korjaan sen repeämät ja nostan sen jälleen pystyyn, 17 että jäljelle jääneet ihmiset etsisivät Herraa, ynnä kaikki pakanat, jotka ovat minun nimiini otetut, sanoo Herra, joka tämän tekee, 18 mikä on ollut tunnettua hamasta ikiajoista'. 19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen, 20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta. 21 Sillä Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa; luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina."

• vai niin
        -björn- kirjoitti:

"Minä olen Herra, sinun Jumalasi
        "Sinulla ei saa olla muita jumalia.
        "Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla.
        Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua.
        Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.
        "Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään.*
        "Muista pyhittää lepopäivä.
        "Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi, mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi.
        Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
        "Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että saisit elää kauan siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        "Älä tapa.
        "Älä tee aviorikosta.
        "Älä varasta.
        "Älä todista valheellisesti toista ihmistä vastaan.
        "Älä tavoittele toisen taloa. Älä tavoittele hänen vaimoaan, älä orjaa tai orjatarta, älä hänen härkäänsä, älä hänen aasiaan äläkä mitään, mikä on hänen."

Olisit vielä sanonut että Jumala ei ole antanut meille yhtään ainutta lakia noudatettavaksi, ja että Kymmemen Käskyt on Uudessa Liitossa kokonaisuudessaan kumottu. Mitäköhän Jeesus tarkoitti kun Hän sanoi: "En minä ole tullut lakia kumoamaan, vaan täyttämään", "Ennen kuin maa ja taivas katoavat, ei laista poistu yksikään kirjoitus, ei yksikään piirto"? Ilmeisesti Jeesus valehteli? Ainakin jos sinuun on uskominen..

Entä mitä mahtaa tarkoittaa teksti:"Kun laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus"? Eihän laittomuutta voi olla, jos ei ole lakiakaan!

Tarkoitat siis, että saamme palvoa Jumalanamme vaikka lentäviä spegettihirviöitä. Ja voimme palvoa vaikka kuinka montaa jumalaa. Tarkoitat siis että on oikein pitää mitä tahansa pyhäpäivää.Tarkoitat siis että on oikein tappaa vaikka ihan määrättömästi ja silmittömästi. Tarkoitat siis että on oikein himoita lähimmäisensä omaisuutta. Tarkoitat siis että on oikein tehdä aviorikos. Tarkoitat siis että on oikein olla kunnioittamatta vanhempiaan. Tarkoitat siis että on oikein varastaa.

Jos kerran Kymmenen Käskyn laki ei enää millään tavalla sido Uuden Liiton ihmisiä?

Tai miten, ja millä perusteella voit muka sanoa että yhdeksän käskyä kymmenestä, ovat edelleen voimassa Uudessa Liitossa, mutta yksi käsky; Lepopäiväkäsky, ei enää olisi voimassa Uudessa Liitossa. Joko Kymmenet Käskyt ovat kokonaisuudessaan voimassa, tai yksikään Kymmenistä käskyistä ei ole enää voimassa!

• shy
        vai niin kirjoitti:

"Minä olen Herra, sinun Jumalasi
        "Sinulla ei saa olla muita jumalia.
        "Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla.
        Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua.
        Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.
        "Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään.*
        "Muista pyhittää lepopäivä.
        "Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi, mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi.
        Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
        "Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että saisit elää kauan siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        "Älä tapa.
        "Älä tee aviorikosta.
        "Älä varasta.
        "Älä todista valheellisesti toista ihmistä vastaan.
        "Älä tavoittele toisen taloa. Älä tavoittele hänen vaimoaan, älä orjaa tai orjatarta, älä hänen härkäänsä, älä hänen aasiaan äläkä mitään, mikä on hänen."

Olisit vielä sanonut että Jumala ei ole antanut meille yhtään ainutta lakia noudatettavaksi, ja että Kymmemen Käskyt on Uudessa Liitossa kokonaisuudessaan kumottu. Mitäköhän Jeesus tarkoitti kun Hän sanoi: "En minä ole tullut lakia kumoamaan, vaan täyttämään", "Ennen kuin maa ja taivas katoavat, ei laista poistu yksikään kirjoitus, ei yksikään piirto"? Ilmeisesti Jeesus valehteli? Ainakin jos sinuun on uskominen..

Entä mitä mahtaa tarkoittaa teksti:"Kun laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus"? Eihän laittomuutta voi olla, jos ei ole lakiakaan!

Tarkoitat siis, että saamme palvoa Jumalanamme vaikka lentäviä spegettihirviöitä. Ja voimme palvoa vaikka kuinka montaa jumalaa. Tarkoitat siis että on oikein pitää mitä tahansa pyhäpäivää.Tarkoitat siis että on oikein tappaa vaikka ihan määrättömästi ja silmittömästi. Tarkoitat siis että on oikein himoita lähimmäisensä omaisuutta. Tarkoitat siis että on oikein tehdä aviorikos. Tarkoitat siis että on oikein olla kunnioittamatta vanhempiaan. Tarkoitat siis että on oikein varastaa.

Jos kerran Kymmenen Käskyn laki ei enää millään tavalla sido Uuden Liiton ihmisiä?

Tai miten, ja millä perusteella voit muka sanoa että yhdeksän käskyä kymmenestä, ovat edelleen voimassa Uudessa Liitossa, mutta yksi käsky; Lepopäiväkäsky, ei enää olisi voimassa Uudessa Liitossa. Joko Kymmenet Käskyt ovat kokonaisuudessaan voimassa, tai yksikään Kymmenistä käskyistä ei ole enää voimassa!

>>>>>>>]Olisit vielä sanonut että Jumala ei ole antanut meille yhtään ainutta lakia noudatettavaksi, ja että Kymmemen Käskyt on Uudessa Liitossa kokonaisuudessaan kumottu. Mitäköhän Jeesus tarkoitti kun Hän sanoi: "En minä ole tullut lakia kumoamaan, vaan täyttämään", "Ennen kuin maa ja taivas katoavat, ei laista poistu yksikään kirjoitus, ei yksikään piirto"? Ilmeisesti Jeesus valehteli? Ainakin jos sinuun on uskominen..[

• ....
        shy kirjoitti:

>>>>>>>]Olisit vielä sanonut että Jumala ei ole antanut meille yhtään ainutta lakia noudatettavaksi, ja että Kymmemen Käskyt on Uudessa Liitossa kokonaisuudessaan kumottu. Mitäköhän Jeesus tarkoitti kun Hän sanoi: "En minä ole tullut lakia kumoamaan, vaan täyttämään", "Ennen kuin maa ja taivas katoavat, ei laista poistu yksikään kirjoitus, ei yksikään piirto"? Ilmeisesti Jeesus valehteli? Ainakin jos sinuun on uskominen..[

Lepopäiväkäsky koskien 7:ttä päivää on edelleen voimassa. Kiitos vahvistuksesta..

• Siis minullakin on toivoa. Sanonta kuuluu,ettei oppi ojaan kaada. Siihen voisi hyvin lisätä,ettei se pelastakkaan. Kovan linjan adventismista,tai ylipäätään mistä tahansa kovasta linjasta voitaisiin todeta,että niissä ei voi olla mukana rakkaus. Ja mitä korinttolais- kirjeen mukaan onkaan sanamme ja tekomme ilman sitä?

• -björn-

Juuri siitä syystä minä uskallan taistella adventtikirkon vääriä oppeja vastaan, koska tiedän ,että adventistit pelastuvat siinä kuin kaikki muutkin.
        Teidän kirkkonne on tehnyt teille turhaan sääntöjä jotka eivät auta teitä millään tavalla.
        Todellisuudessa kaikki kritiikki kirkkoanne kohtaan on teidän seurakuntalaistenne puolustamista väärää hallitsemista vastaan.
        Te voitte aivan hyvin pitää kirkkonne ja seurakuntanne ilman erikoisia adventistien oppejakin.
        Vieläpä ilomielin tulisimme teitä tervehtimään kaikella rakkaudella.
        Kritiikki ei kohdistu muihin kuin teidän fariseuksiinne, ja tietenkin niihin seurakuntalaisiin jotka ovat tekopyhyydessään pastoreidenne tukena.
        Pelastus on kaikkia ihmisiä varten, myös adventisteille.

• -björn- kirjoitti:

Juuri siitä syystä minä uskallan taistella adventtikirkon vääriä oppeja vastaan, koska tiedän ,että adventistit pelastuvat siinä kuin kaikki muutkin.
        Teidän kirkkonne on tehnyt teille turhaan sääntöjä jotka eivät auta teitä millään tavalla.
        Todellisuudessa kaikki kritiikki kirkkoanne kohtaan on teidän seurakuntalaistenne puolustamista väärää hallitsemista vastaan.
        Te voitte aivan hyvin pitää kirkkonne ja seurakuntanne ilman erikoisia adventistien oppejakin.
        Vieläpä ilomielin tulisimme teitä tervehtimään kaikella rakkaudella.
        Kritiikki ei kohdistu muihin kuin teidän fariseuksiinne, ja tietenkin niihin seurakuntalaisiin jotka ovat tekopyhyydessään pastoreidenne tukena.
        Pelastus on kaikkia ihmisiä varten, myös adventisteille.

Uskon-björn-,että uskot asiaasi ja olet vilpitön, mutta voiko tällaisessa "taistelussa" sen enempää selvitä voittajana,kuin kärsiä tappiotakaan.

Voi olla,että kirkkomme on tehnyt meille turhaan sääntojä,jotka eivät auta millään tavalla. Tai ne vain vaikuttavat sellaisilta niistä jotka eivät voi niitä omaksua,eivätkä ymmärtää. Sitten on vielä otettava huomioon,että on varmaan sääntöjä,joita seurakuntalaiset itse ovat itselleen ja varsinkin toisille asettaneet. On esim. terveelliset elämän tavat,jotka eivät vielä silloin EGW:n aikana olleet yleisiä,niitä on usein korostettu liikaa. Ne ovat saattaneet jopa ohittaa evankeliumin sanoman,mikä ei varmaan ole ollut "kirkon"tarkoitus tai opetus.

Pastoreistamme haluan vielä senverran mainita,että meillä on monia kristittyjä ja lämminhenkisiä paimenia (ei konan linja edustajia).

• -björn-
        PikkuKonna kirjoitti:

Uskon-björn-,että uskot asiaasi ja olet vilpitön, mutta voiko tällaisessa "taistelussa" sen enempää selvitä voittajana,kuin kärsiä tappiotakaan.

Voi olla,että kirkkomme on tehnyt meille turhaan sääntojä,jotka eivät auta millään tavalla. Tai ne vain vaikuttavat sellaisilta niistä jotka eivät voi niitä omaksua,eivätkä ymmärtää. Sitten on vielä otettava huomioon,että on varmaan sääntöjä,joita seurakuntalaiset itse ovat itselleen ja varsinkin toisille asettaneet. On esim. terveelliset elämän tavat,jotka eivät vielä silloin EGW:n aikana olleet yleisiä,niitä on usein korostettu liikaa. Ne ovat saattaneet jopa ohittaa evankeliumin sanoman,mikä ei varmaan ole ollut "kirkon"tarkoitus tai opetus.

Pastoreistamme haluan vielä senverran mainita,että meillä on monia kristittyjä ja lämminhenkisiä paimenia (ei konan linja edustajia).

Minä kannatan seurakunnan jättävän kaiken Jumalan sanan varaan.
        Onhan UT:ssa opittavaa vaikka kuinka paljon ja ne kaikki ohjaavat noudatettuina ihmisten väliset asiat oikeaan suuntaan ilman kirkon säädöksiäkin.
        Usko on jokaisen henkilön ja Jeesuksen välinen asia jonka ohjaus on jätettävä sinne minne se kuuluukin.
        Uskoon kuuluu luottamus ja jokaiselle omasta nuhteettomuudestaan huolehtiminen luonnollisena asiana.
        Poikkeus on perheen sisällä alaikäisien kohdalla.
        He ovat vanhempien vastuulla.
        Jokaisen pitää ymmärtää omat oikeudet ja velvollisuudet ja pysyä niiden rajojen sisäpuolella.
        Niiden rajat ovat nykyisin useimmille täysin hämärän peitossa.
        Niistä asioista on opetusta Raamatussa vaikka kuinka paljon kunhan niitä haluaa sieltä opiskella.

• matkalla vielä
        -björn- kirjoitti:

Minä kannatan seurakunnan jättävän kaiken Jumalan sanan varaan.
        Onhan UT:ssa opittavaa vaikka kuinka paljon ja ne kaikki ohjaavat noudatettuina ihmisten väliset asiat oikeaan suuntaan ilman kirkon säädöksiäkin.
        Usko on jokaisen henkilön ja Jeesuksen välinen asia jonka ohjaus on jätettävä sinne minne se kuuluukin.
        Uskoon kuuluu luottamus ja jokaiselle omasta nuhteettomuudestaan huolehtiminen luonnollisena asiana.
        Poikkeus on perheen sisällä alaikäisien kohdalla.
        He ovat vanhempien vastuulla.
        Jokaisen pitää ymmärtää omat oikeudet ja velvollisuudet ja pysyä niiden rajojen sisäpuolella.
        Niiden rajat ovat nykyisin useimmille täysin hämärän peitossa.
        Niistä asioista on opetusta Raamatussa vaikka kuinka paljon kunhan niitä haluaa sieltä opiskella.

Nuoruudessa taistellessa "lihaani" vastaan hain apua hellutaikirkon pastorilta rukous-alttarilla apua. Hän oli minulle oikein isähahmo johon luotin. Kerrottuani asian, alkoi tentti ja hyvä kun en lentänyt kirkosta pihalle. Menetin uskoni sielunhoitajiin ja seurakunnan apuun.
        Kirjoittamattomat säännöt monissa asioissa astui elämässä näkymään, opin vaikenemaan ja vain olemaan. Tämä näin kirjoitetuista ja kirjoittamattomista säännöistä silloin ja nyt.
        Siunattua Joulua. Mutta vielä matkalla vaieten.

• hese
        matkalla vielä kirjoitti:

Nuoruudessa taistellessa "lihaani" vastaan hain apua hellutaikirkon pastorilta rukous-alttarilla apua. Hän oli minulle oikein isähahmo johon luotin. Kerrottuani asian, alkoi tentti ja hyvä kun en lentänyt kirkosta pihalle. Menetin uskoni sielunhoitajiin ja seurakunnan apuun.
        Kirjoittamattomat säännöt monissa asioissa astui elämässä näkymään, opin vaikenemaan ja vain olemaan. Tämä näin kirjoitetuista ja kirjoittamattomista säännöistä silloin ja nyt.

se valitettavasti monesti on.Mutta pitää sovinnaisuuksia ja moraalia vastaan taistella viimeiseen henkäykseen asti.Sielunhoitajista on aina pulaa, sen aikanaan huomasi myös itse sellaisena toiminut E. Ewalds.

• -björn-
        matkalla vielä kirjoitti:

Monella meistä on varmasti kokemusta samasta ristiriidasta eri lahkojen toimintatavoissa.
        Täällä on pääasiassa ollut puhe adventisteista.
        Toivottavasti pääsemme tulevana vuonna irtaantumaan heidän arvostelemisestaan ja löydämme muitakin keskustelun aiheita.
        Niitä voivat hyvinkin olla eri suuntien uskonkäsitykset, jotka myöskin ovat yhtä lailla tärkeitä käydä läpi.
        Vielä tärkeämpää kuin puhua siitä mikä on väärin olisi saada keskustelua aikaan siitä mikä olisi oikein.

• hese
        -björn- kirjoitti:

Monella meistä on varmasti kokemusta samasta ristiriidasta eri lahkojen toimintatavoissa.
        Täällä on pääasiassa ollut puhe adventisteista.
        Toivottavasti pääsemme tulevana vuonna irtaantumaan heidän arvostelemisestaan ja löydämme muitakin keskustelun aiheita.
        Niitä voivat hyvinkin olla eri suuntien uskonkäsitykset, jotka myöskin ovat yhtä lailla tärkeitä käydä läpi.
        Vielä tärkeämpää kuin puhua siitä mikä on väärin olisi saada keskustelua aikaan siitä mikä olisi oikein.

näin.Itse kuulun helluntalaisten lahkoon ja siellä on monenlaista menoa, mutta kyllä vaahdon alta ja pohjalta löytyy ihan syntistäkin sakkia jotka ovat armon löytäneet avukseen.
        Itse en kyltittämistä suosi mutta on tietysti tärkeää puuttua minkä suunnan tahansa käytäntöihin jotka eivät seurakuntaan kuulu.
        Valitettavasti lut. herätysliikkeet eivät täällä keskustele.

• Samuel.Eugen.Krewing

...ei tässä maailmassa, eikä tulevassa.

Jos adventisti tulee aitoon uskoon, ja pyytää
      harhapolkujaan anteeksi, on Kristus verellään
      sovittanut senkin. Siis adventismin.

Eri asia sitten, jos omatunto on liian turta
      tekemään parannusta, ja jumalanpalvelusmenojen
      leikkiminen jatkuu.

Aikani adventistina oli tietyssä mielessä hyväkin,
      koska omilla silmilläni näin, ja koin, ettei ole
      väliä miten kovasti yrittää tuoda adventisteille
      Raamatun totuutta ilmi. Jos on ollut jo 6-7-kym-
      mentä vuotta adventisti, on aivan sama vaikka kaa-
      taisi vettä hanhen selkään.

• Paholaista vierastava

Ensiksi kysyisin? näin uutena tulokkaana palstan lukiaksi. Onko tämä Jeesukseen uskovien palsta,
      Vai Jeesuksen Pilkkaajien palsta?

Näet olen lukenut tältä palstalta enemmän pilkkaavia kirjoituksia mitä olen koskaan lukenut edes Ateistien palstalta. Ateisteilla on
      moraali. kuitenkin tämän palstan kirjoittajat
      ovat el Morales idean kirjoittajia. Eli moraalittomia.

Kuitenkaan kenenkään huolena ei liene kuka pelastuu ja kuka ei. Sanoohan Jumalan sana näin
      Joka ainoa ihminen on joutuva Jumalan tuomioistuimen eteen vastaamaan teoistaan.

Joten näin ollen tulee mieleen kysymys? voivatko
      suuret parjaajat ja kerskaajat Pelastua?
      Siksi koettakaa olla aralla omalla tunnolla ihmisten ja Jumalan edessä. Muistakaa Jaakob sanoo kieli on pieni peräsin joka voi syöstä
      laivan karikkoon. Toinen asia josta minä vielä huomautan on se jonka Paavali lausui sanoen.

Minä joka toisille saarnaan, etten minä joutuisi hyljätyksi. Muistakaa te olette vielä täällä. ei kukaan voi kerskata pelastuksesta, joka on vielä toive ajattelua. Pitää muistaa se tosiasia, että
      meidän tulee kilpailla toistemme kunnioittamisesa
      eikä toistemme parjaamisessa. Muitakaa te itsevarmat Fariseukset se, että Jumala säätää ja päättää. Älkää menkö Jumalan edelle koska teille ei ole annettu tuomio valtaa. Herra päättää kenet hän pelastaa ja kenet hän hylkää.

Jumala tietää kuka on oikea uskoinen, Hän eroittaa lampaat vuouhista. ette te itsemielestänne vanhurskaat. Pitää muistaa aina se tosiasia, ettei meille ole uskottu toistemme tuomitsemisen virkaa.

Kuitenkin minä aivan sivulinen en tiedä mitään mikä on minun lopullinen kohtaloni,siksi valitsin Maailman parhaimman Tuomarin asian ajajakseni, Hänen nimensä On kuninkaiden kuningas Ja Herrain Herra.

Nyt minulla olisi haluni kehoittaa kaikkia tekemään todellisen Rauhan niiden kanssa joita te vihaatte. Sillä minä annanteille uuden käskyn rakastakaa niitä joita te vihaatte ja rukoilkaa heidän pulestaan. Sillä mitä hyvää siinä on jos te rakastatte niitä jotka teitä rakastavat,vaan rakastakaa vihamiehiänne.

Toivotan Kaikille todellisille Jumalan lapsille
      todellista Joulurauhaa ja keskinäistä Rakkautta
      toisianne kohtaan, Jopa niitäkin joita te ette voi sietää.

Joulurauhaa

kaikille

viläpä huonopi
      osaisille myös

• taram2

kirjoitus!!
        Otetaanpa tuosta suunta ensivuodelle.

Rauhallista joulunaikaa sinulle.

• kaikkeen ei voi yhtyä

Olet uusi tällä palstalla niin kuin kerroit ja ihmettelet tätä riitaisuutta täällä palstalla.
        Kirjoituksei on ihan hyvä.

Mitäs mieltä sinä itse olet tilanteesta jossa näet että eksyttäväliike harjoittaa silmiesi edessä käännyttämistä heidän omiin riveihin? Puututko vai sallitko?
        Kiitätkö sinä Jumalaa jos yksi Jeesuksen oma kääntyy ellenismiin terveeltä pohjaltaan. Ellet ellenismistä vielä asioita tunne, niin käy vaikka
        tällä sivulla
        http://koti.mbnet.fi/kyti/aiheet.htm

Olisikin asiat toisin. Adventismi ei ole kristinuskoa opettava. Vaan adventismissa on sekaisin kristinuskoa, ellenismiä ja vanhanliiton aikaista uskomista.
        Mieti miksi niin monet joutuvat kiivaasti puolustamaan Jumalan sanaa ja evankeliumia, aina adventistien tuomissa asia yhteyksissä? Jossain mättää..

• Baskeri.

Olet kova tuomitsemaan. Sanot: ...tämän palstan kirjoittajat ovat moraalittomia... te itsevarmat fariseukset... jne. Missä kohdassa olen ollut moraaliton tai fariseus?

• uutukainen palstalla
        Baskeri. kirjoitti:

Olet kova tuomitsemaan. Sanot: ...tämän palstan kirjoittajat ovat moraalittomia... te itsevarmat fariseukset... jne. Missä kohdassa olen ollut moraaliton tai fariseus?

Mutta nielette kameelin. Eli mitä Jeesus tällä puheella tarkoitti?

• Herran oma

Olisi varmaan hyvä miettiä miten kukin kokee pelastusvarmuuden uskonsuunnasta riippumatta.
      Siihen ei tainnut kukaan oikein vastata vielä.

Samaan taivaaseenhan meidän kaikkien pitäisi mahtua mikäli emme ole toisiamme sitä ennen jo nylkineet henkisesti ja hengellisesti.

Siellä perillä on sitten yksi lauma ja yksi Paimen. Mutta ei kai silti jokainen, joka sanoo Herra, Herra, eikä tee mitä Hän sanoo, voi päästä taivaaseen. Seurataan Hänen tahtoaan omassa elämässä ja naapuriakin kun osais rakastaa kuin itteensä, niin raja-aidat ja karsinatkin kaatus. Vapahtaja vie meidät sitten yhteiselle rakkausaterialle jaelävien vetten varsille, jossa on sopuisa lauma.

Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat.
      Riidelkäähän lapset rakkaudessa ja totuudesa.
      Hän on kuitenkin täynnä armoa ja totuutta.
      Ikävä on jo Jeesusta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      68
      4471
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      99
      3991
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      52
      3522
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      27
      2756
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      25
      2572
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      56
      2433
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      46
      2334
    8. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39
      1907
    9. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47