tenniskyynärpää

apuko

Minulle tuli tenniskyynärpää vaivat 2 kk sitten. Olen syönyt buranaa ja voidellut tulehduskipuvoiteella ja kylmärasvalla, pitänyt levossa ja vaivat senkuin paheni. Toisena ongelmana oli kipeät jalat, ja öisin heräsinkin ikäviin kramppeihin vaikka otankin päivittäin magnesiumia. Lopulta tuntui olo niin kurjalta kuin vanhalla koiralla ja muistin inkivääriuutteen, jolla on joskus saanut nivelvaivat korjattua. Aloitin kuurin pari päivää sitten ja aine tehoaa myös kyynärpäihin. Paraneminen on alkanut joten suosittelen lämpimästi muillekin.

36

79909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • René

        Kiitos Eve. Kaikkea kokeilin jo meilestäni ja lopulta masennuin. Päätinpä vielä matkata Mynämäellekin kokeileen, ja se kannatti. Käteni eivät ole oireilleet sen koommin, ja mikäli noudatan kotiohjeita, niin Timonen sano, että ei jatkohoitojakaan tarvita. Saas nähä jaksanko ahkeroida. Hoito oli todella aivan omaa luokkaansa. Kiitos!


      • Maisu
        René kirjoitti:

        Kiitos Eve. Kaikkea kokeilin jo meilestäni ja lopulta masennuin. Päätinpä vielä matkata Mynämäellekin kokeileen, ja se kannatti. Käteni eivät ole oireilleet sen koommin, ja mikäli noudatan kotiohjeita, niin Timonen sano, että ei jatkohoitojakaan tarvita. Saas nähä jaksanko ahkeroida. Hoito oli todella aivan omaa luokkaansa. Kiitos!

        Hei,

        Minulla on syyskuusta asti jatkunut krooninen tenniskyynärpää, joskus myös golfkyynärpää. Onko täällä ihmisiä jotka on siitä parantuneita? Olen kokeillut jo ihan kaikki, venyttelyt, akupunktion, lihasten hieronnan, levon, särkylääkkeet, kortisonit, kipuvoiteet ja ei vaan lähde.

        Oliko joku käynyt täällä http://www.timonen.fi/vaivat.html? Kovin on pitkä matka enkä tiedä tulisiko sieltäkään pitkäaikainen apu.

        Jos teillä on kokemuksia niin kirjoittakaa, kaikki vinkit tarpeen!

        Maisu


      • samat ongelmat
        Maisu kirjoitti:

        Hei,

        Minulla on syyskuusta asti jatkunut krooninen tenniskyynärpää, joskus myös golfkyynärpää. Onko täällä ihmisiä jotka on siitä parantuneita? Olen kokeillut jo ihan kaikki, venyttelyt, akupunktion, lihasten hieronnan, levon, särkylääkkeet, kortisonit, kipuvoiteet ja ei vaan lähde.

        Oliko joku käynyt täällä http://www.timonen.fi/vaivat.html? Kovin on pitkä matka enkä tiedä tulisiko sieltäkään pitkäaikainen apu.

        Jos teillä on kokemuksia niin kirjoittakaa, kaikki vinkit tarpeen!

        Maisu

        Itsellä on ollut jo noin vuoden kummassakin kädessä. Aluksi kannattaa pitää levossa n 1-2 kk samalla tehden venytysliikkeitä. 1- 3 vko ekana täysi lepo. Sen jälkeen vahvistavia liikkeitä 3 krt/päivä ja venytykset 3krt/päivä. Täydessä levossa ei kannata pitää kovin pitkään. Pahenee vain. Akupunktio ei itsellä auttanut. Vaiva paranee pikkuhiljaa joten kärsivällisyyttä tarvitaan ja paljon. Omani on n. 10000 % parempi kuin vuosi sitten mutta vielä kipuilee ajoittain.

        Jos haluat kysellä lisää niin laita vaikka sähköpostiosoite tänne niin voin mailata sinulle. Ymmärtäjiä kun ei tähän vaivaan liiemmin löydy :(


      • Iita-Linda
        Maisu kirjoitti:

        Hei,

        Minulla on syyskuusta asti jatkunut krooninen tenniskyynärpää, joskus myös golfkyynärpää. Onko täällä ihmisiä jotka on siitä parantuneita? Olen kokeillut jo ihan kaikki, venyttelyt, akupunktion, lihasten hieronnan, levon, särkylääkkeet, kortisonit, kipuvoiteet ja ei vaan lähde.

        Oliko joku käynyt täällä http://www.timonen.fi/vaivat.html? Kovin on pitkä matka enkä tiedä tulisiko sieltäkään pitkäaikainen apu.

        Jos teillä on kokemuksia niin kirjoittakaa, kaikki vinkit tarpeen!

        Maisu

        Tenniskyynärpäätäni on hoidettu jumpalla ja kortisonilla ja puristussiteellä, mutta taas se jysähti kipeäksi jokin aika sitten. Olen kärsinyt myös öisin käsien puutumisesta, yö on yhtä pyörimistä sängyssä kun täytyy kääntää kylkeä puutuneelta puolelta toiselle ja taas toiselle. Mutta minäpä keksin - syy puutumisiin ja tenniskyynärpään parantumattomuuteen olikin TYYNY! Hankin tukevan ja tiukan mahdollisimman korkean tyynyn, ja käsien puutumiset ovat loppuneet siihen. Aamuisin ei kyynärpääkään vaivaa kuten ennen, ja uskon että käsien verenkierron parantumisen myötä helpottaa myös kyynärpäävaivat. Siitä vaan tyynyä vaihtamaan muutkin tenniskyynärpäävaivaiset.


      • tyynyn suhteen
        Iita-Linda kirjoitti:

        Tenniskyynärpäätäni on hoidettu jumpalla ja kortisonilla ja puristussiteellä, mutta taas se jysähti kipeäksi jokin aika sitten. Olen kärsinyt myös öisin käsien puutumisesta, yö on yhtä pyörimistä sängyssä kun täytyy kääntää kylkeä puutuneelta puolelta toiselle ja taas toiselle. Mutta minäpä keksin - syy puutumisiin ja tenniskyynärpään parantumattomuuteen olikin TYYNY! Hankin tukevan ja tiukan mahdollisimman korkean tyynyn, ja käsien puutumiset ovat loppuneet siihen. Aamuisin ei kyynärpääkään vaivaa kuten ennen, ja uskon että käsien verenkierron parantumisen myötä helpottaa myös kyynärpäävaivat. Siitä vaan tyynyä vaihtamaan muutkin tenniskyynärpäävaivaiset.

        Juu, tyynyn on syytä olla aika korkea JOS nukkuu kyljellään. Silloin sen pitää olla saman paksuinen kuin alue olkapäästä kaulaan. Mä järkkäsin takavuosina mun sängyn ja tyynyt ergonomisiksi ja totta että se käsien puutuilu väheni. Silti on tennarikyynärpää...


    • auttoi

      käynti valkealassa jäsenkorjaajalla 3x

      • timpurix

        Lientyivät ajanmittaan venytystreeneillä.
        Kotikonsteilla, ilmaiseksi. Kuullostaa hullulta, että tolkuton venyttely voisi auttaa kuluneita
        niveleitä?

        Näistä sain avun, tosin gurun neuvomana.


      • Minä
        timpurix kirjoitti:

        Lientyivät ajanmittaan venytystreeneillä.
        Kotikonsteilla, ilmaiseksi. Kuullostaa hullulta, että tolkuton venyttely voisi auttaa kuluneita
        niveleitä?

        Näistä sain avun, tosin gurun neuvomana.

        ei ole kysymys nivelen kivusta, vaan lihaksen kiiinityskohdan tulehduksesta, joka on alkunsa saanut luultavasti jostain yksipuolisesta liikkeestä esim. työssä.
        Minulla on ollut vaiva molemmissa käsissä. Ei auttanut puristussiteet, ei akupunktio, ei manipulaatio, ei särkylääkkeet, ei sähköhoito, mutta pari kertaa päivässä toistuva venyttely auttoi. TK:n fysioterapia antoi ohjeet.


      • hiiret? ja ohjeita
        Minä kirjoitti:

        ei ole kysymys nivelen kivusta, vaan lihaksen kiiinityskohdan tulehduksesta, joka on alkunsa saanut luultavasti jostain yksipuolisesta liikkeestä esim. työssä.
        Minulla on ollut vaiva molemmissa käsissä. Ei auttanut puristussiteet, ei akupunktio, ei manipulaatio, ei särkylääkkeet, ei sähköhoito, mutta pari kertaa päivässä toistuva venyttely auttoi. TK:n fysioterapia antoi ohjeet.

        Itekin kärsinyt ihan hitosti tosta vaivasta. Saanu hallintaan venyttelyn avulla (ohjeet fysioterapiasta). Jos huomaa, että tulee pahasti ylirasitusta niin saatan venytellä tunninkin verran. Yleensä koneen käytön jälkeen aina pikku venyttely. Kipeytyessä kylmägeeliä ja kipulääkettä lyhyt kuuri.

        Vahvistaminen on pitkän päälle aika fiksua, kun itellä alko kivut vähetä niin ensin aloin vesijuoksua ja sitten uin hulluna, myös kuntosali tms. Ei kannata kotona istua koneella, siinä vaan lihakset surkastuu ja ärsyyntyy.

        Onko kellään kokemuksia erilaisista näppäimistöistä tai hiiristä tenniskyynerpäävaivan kanssa, ois todella tärkeää tietää, joudun kohta päätetyötä tekemään ja pelkään että tulee taas ongelmia.


      • Kaimatsu
        hiiret? ja ohjeita kirjoitti:

        Itekin kärsinyt ihan hitosti tosta vaivasta. Saanu hallintaan venyttelyn avulla (ohjeet fysioterapiasta). Jos huomaa, että tulee pahasti ylirasitusta niin saatan venytellä tunninkin verran. Yleensä koneen käytön jälkeen aina pikku venyttely. Kipeytyessä kylmägeeliä ja kipulääkettä lyhyt kuuri.

        Vahvistaminen on pitkän päälle aika fiksua, kun itellä alko kivut vähetä niin ensin aloin vesijuoksua ja sitten uin hulluna, myös kuntosali tms. Ei kannata kotona istua koneella, siinä vaan lihakset surkastuu ja ärsyyntyy.

        Onko kellään kokemuksia erilaisista näppäimistöistä tai hiiristä tenniskyynerpäävaivan kanssa, ois todella tärkeää tietää, joudun kohta päätetyötä tekemään ja pelkään että tulee taas ongelmia.

        Mulla on jees kokemuksia tähän vaivaan: PowerBall-palloni rentouttaa kivasti..


      • kyynernivel
        Minä kirjoitti:

        ei ole kysymys nivelen kivusta, vaan lihaksen kiiinityskohdan tulehduksesta, joka on alkunsa saanut luultavasti jostain yksipuolisesta liikkeestä esim. työssä.
        Minulla on ollut vaiva molemmissa käsissä. Ei auttanut puristussiteet, ei akupunktio, ei manipulaatio, ei särkylääkkeet, ei sähköhoito, mutta pari kertaa päivässä toistuva venyttely auttoi. TK:n fysioterapia antoi ohjeet.

        siskon mies tekee työkseen maalaus hommia jossa koko ajan painetaan maalauspistoolin liipasinta parin sekunnin välein.sitä kun tekee 8 tuntia päivässä ja 20 vuotta,niin eiköhän tuo vaikuta jotenkin..nyt se on 43 vuotias ja tehnyt yli vuoden sitä maalaus hommaa putkeen ja käsi ei tahdo taipua enää mihkään..sormet alkaa olla koukussa ja kyynärvarsi ja kyynärpää kipeä,niin eikö tämä ala kuulostaan tenniskyynerpäältä..olen suositellut tutkimuksiin menoa,mutta ei ole kiinnostusta..ehdotin venyttelyä,eikä siihenkään ole kummempaa kiinnostusta..voiko käsi vahingoittua lopullisesti ilman hoitoa??


      • Harrihoo
        hiiret? ja ohjeita kirjoitti:

        Itekin kärsinyt ihan hitosti tosta vaivasta. Saanu hallintaan venyttelyn avulla (ohjeet fysioterapiasta). Jos huomaa, että tulee pahasti ylirasitusta niin saatan venytellä tunninkin verran. Yleensä koneen käytön jälkeen aina pikku venyttely. Kipeytyessä kylmägeeliä ja kipulääkettä lyhyt kuuri.

        Vahvistaminen on pitkän päälle aika fiksua, kun itellä alko kivut vähetä niin ensin aloin vesijuoksua ja sitten uin hulluna, myös kuntosali tms. Ei kannata kotona istua koneella, siinä vaan lihakset surkastuu ja ärsyyntyy.

        Onko kellään kokemuksia erilaisista näppäimistöistä tai hiiristä tenniskyynerpäävaivan kanssa, ois todella tärkeää tietää, joudun kohta päätetyötä tekemään ja pelkään että tulee taas ongelmia.

        Näytti olevan viime vuoden viesti,
        mutta jos ei vielä ole työpaikallesi löytynyt apua; minulle hankittiin Ergorest kyynärpäätuet ja tämä auttoi.
        Jaksamista!
        Harri


      • Puuseppä sekä Timpuri

        Hei. Olit käynyt jäsenkorjaajalla, siis millä?
        Asun Helsingissä ja jos täältä löytuu vastaava niin kerro mistä , kokeilisin. Kevät terveisin Puuseppä.


    • Hildur

      Saman huomasin minäkin, kun sain tenniskyynärpään. Inkivääritabletit ovat todellakin tehoavia kaikenlaisiin nivelvaivoihin. Suosittelen minäkin.

      • Maisu

        Heippa,

        Mulla tilanne lieveni hetkeksi käsilihasten hieronnan venytyksen tulehduskipulääkkeen avulla ja luulin jo että se ois ok. Mutta ei, ihan kybällä kipee nyt! Nyt on menossa sitten osteopaatti, hyvin kokenut sellainen. Eka käyntikerta ei tuonut mitään apua vielä, itse asiassa meni hiukan pahempaan päin, mutta en vielä luovuta osteopaatin suhteen.

        Venyttelyn nimiin vannoo moni, ja sitä minäkin harrastan päivittäin. Tosin luin jostain ja osteopaattikin sanoi että tietyn rajan jälkeen venyttelykään ei enää auta, ettei siitä ole hyötyä. Onkohan noin?

        Nyt jonotan magneettikuvaan, sillä mulla on pieni mahis että se on tapaturmalähtöinen. Lääkäri tuputtaa leikkaukseen, mutta en halua mennä, siinä on 6 viikon saikkukin ja tulokset eivät ole olleet aina hyviä. Onko joku teistä ollut leikkauksessa tai suunnittelee sellaista?

        Millaisia vahvistavia liikkeitä teette kädellä?

        Jep, tää koneella olo ei ainakaan paranna asiaa. Tämä vaiva myös masentaa ainakin minua, sillä minulla se estää tärkeän liikuntaharrastuksen, ratsastuksen, ja olen siksi ihan down.

        Terkuin,

        Maisu


      • 123
        Maisu kirjoitti:

        Heippa,

        Mulla tilanne lieveni hetkeksi käsilihasten hieronnan venytyksen tulehduskipulääkkeen avulla ja luulin jo että se ois ok. Mutta ei, ihan kybällä kipee nyt! Nyt on menossa sitten osteopaatti, hyvin kokenut sellainen. Eka käyntikerta ei tuonut mitään apua vielä, itse asiassa meni hiukan pahempaan päin, mutta en vielä luovuta osteopaatin suhteen.

        Venyttelyn nimiin vannoo moni, ja sitä minäkin harrastan päivittäin. Tosin luin jostain ja osteopaattikin sanoi että tietyn rajan jälkeen venyttelykään ei enää auta, ettei siitä ole hyötyä. Onkohan noin?

        Nyt jonotan magneettikuvaan, sillä mulla on pieni mahis että se on tapaturmalähtöinen. Lääkäri tuputtaa leikkaukseen, mutta en halua mennä, siinä on 6 viikon saikkukin ja tulokset eivät ole olleet aina hyviä. Onko joku teistä ollut leikkauksessa tai suunnittelee sellaista?

        Millaisia vahvistavia liikkeitä teette kädellä?

        Jep, tää koneella olo ei ainakaan paranna asiaa. Tämä vaiva myös masentaa ainakin minua, sillä minulla se estää tärkeän liikuntaharrastuksen, ratsastuksen, ja olen siksi ihan down.

        Terkuin,

        Maisu

        Minulla alkoi syksyllä oireilla kyynyrspää ja sain fysioterapeutilata siihen venyttelyohjeet, Helmikuulla alkoi olkapäässä ja olkavarressa melkoinen kipu ja puristus. Ja mitä ilmeni maaliskuussa: minulla olikin hermo jumissa kaularangan nikamien välissä ja luultavasti siellä on jonkin asteinen pullistuma joka painaa hermoa. Siis siinä kyynärpäässä ja olkapäässä ei liennyt alunalkaenkaan paljonkaan vikaa. Kipu säteilee hermoja pitkin kaularangasta ranteisiin asti. Toivottavasti teilla on kyse kuitenkin tennsiskyynärpäästä. Sekin on todella kivulias ja rampauttava.
        kati


      • Maisu
        123 kirjoitti:

        Minulla alkoi syksyllä oireilla kyynyrspää ja sain fysioterapeutilata siihen venyttelyohjeet, Helmikuulla alkoi olkapäässä ja olkavarressa melkoinen kipu ja puristus. Ja mitä ilmeni maaliskuussa: minulla olikin hermo jumissa kaularangan nikamien välissä ja luultavasti siellä on jonkin asteinen pullistuma joka painaa hermoa. Siis siinä kyynärpäässä ja olkapäässä ei liennyt alunalkaenkaan paljonkaan vikaa. Kipu säteilee hermoja pitkin kaularangasta ranteisiin asti. Toivottavasti teilla on kyse kuitenkin tennsiskyynärpäästä. Sekin on todella kivulias ja rampauttava.
        kati

        Hei Kati,

        Oli mielenkiintoista lukea sun tarina. Millä tutkimuksella jumissa oleva hermo saatiin selville? Mikä siihen on hoitona? Itselläni lienee klassinen tenniskyynärpää, koska (kädessä) ei ole muita oireita. Tiedän että niskat voivat kuitenkin olla osasyy ja oon aatellu vaihtaa kolmannen kerran ortopediä ja pyytää nyt tutkimaan tuon.

        Osteopatiahoitoon alkaa mennä usko, olen käynyt nyt 2 kertaa kokeneella osteopaatilla ja on vain mennyt pahemmaksi. Lisäksi liika venyttely kuulemma repii lihasten kiinnityskohtia.

        Alkaa vaan olla aika masentunut olo, sillä olen kohta työkyvytön. Mistään kokeilemastani luonaistuotteesta, esim. inkivääristäkään ei ole ollut apua, vaikka jo 3 kk niitä syönyt. Jonottelen nyt magneettikuvaan, mutta kuulemma niistä harvoin löytyy mitään.

        Mitä särkylääkkeitä syötte ihmiset tähän vaivaan? Mulla on Voltarenia, mutta olen ajatellut vaihtaa sen.

        Kirjotelkaa kokemuksia!

        Maisa
        [email protected]


      • 123
        Maisu kirjoitti:

        Hei Kati,

        Oli mielenkiintoista lukea sun tarina. Millä tutkimuksella jumissa oleva hermo saatiin selville? Mikä siihen on hoitona? Itselläni lienee klassinen tenniskyynärpää, koska (kädessä) ei ole muita oireita. Tiedän että niskat voivat kuitenkin olla osasyy ja oon aatellu vaihtaa kolmannen kerran ortopediä ja pyytää nyt tutkimaan tuon.

        Osteopatiahoitoon alkaa mennä usko, olen käynyt nyt 2 kertaa kokeneella osteopaatilla ja on vain mennyt pahemmaksi. Lisäksi liika venyttely kuulemma repii lihasten kiinnityskohtia.

        Alkaa vaan olla aika masentunut olo, sillä olen kohta työkyvytön. Mistään kokeilemastani luonaistuotteesta, esim. inkivääristäkään ei ole ollut apua, vaikka jo 3 kk niitä syönyt. Jonottelen nyt magneettikuvaan, mutta kuulemma niistä harvoin löytyy mitään.

        Mitä särkylääkkeitä syötte ihmiset tähän vaivaan? Mulla on Voltarenia, mutta olen ajatellut vaihtaa sen.

        Kirjotelkaa kokemuksia!

        Maisa
        [email protected]

        Moi
        inä kävin lääkärillä tyypillisen olkapään kiertäjäkalvosimen ongelman ja tenniskyyräpään oireiden vuoksi. Lääkäri diagnosoi tenniskyynäräpään ja kiertäjäkalvosimen oireen. Fysioterapeutti jäljitti vaivan hermoperäiseksi. Hermo kulkee olkapaaän ja kyynärpään kautta aiheuttaen oireen ja kivun niihin. Fyssassa epäiltiin vahvasti kaularangan nikamien välissä olevaa pullistumaa joka entisestään painaa hermoa. Pullistumat menevät useimmiten fysioterapeutin käsittelyn avulla ja levolla. Ortopedin mukaan vaivan korjaantumiseen menee n. kaksi kuukautta. Minulla on mennyt nyt n. 1,5 kuukautta. Menen magneetti kuvaukseen vielä tällä viikolla ja ortopedi analysoi sitten mitä kuvissa näkyy. Myös fysioterapeuttini lukee kuvat ja tekee jatko hodon niiden pohjalta. Hei kyynärpää on edelleen kipeä... olkavarsi hauiksen kohdalla jumittaa edelleen....


      • tiku1
        123 kirjoitti:

        Moi
        inä kävin lääkärillä tyypillisen olkapään kiertäjäkalvosimen ongelman ja tenniskyyräpään oireiden vuoksi. Lääkäri diagnosoi tenniskyynäräpään ja kiertäjäkalvosimen oireen. Fysioterapeutti jäljitti vaivan hermoperäiseksi. Hermo kulkee olkapaaän ja kyynärpään kautta aiheuttaen oireen ja kivun niihin. Fyssassa epäiltiin vahvasti kaularangan nikamien välissä olevaa pullistumaa joka entisestään painaa hermoa. Pullistumat menevät useimmiten fysioterapeutin käsittelyn avulla ja levolla. Ortopedin mukaan vaivan korjaantumiseen menee n. kaksi kuukautta. Minulla on mennyt nyt n. 1,5 kuukautta. Menen magneetti kuvaukseen vielä tällä viikolla ja ortopedi analysoi sitten mitä kuvissa näkyy. Myös fysioterapeuttini lukee kuvat ja tekee jatko hodon niiden pohjalta. Hei kyynärpää on edelleen kipeä... olkavarsi hauiksen kohdalla jumittaa edelleen....

        Moi, mulla alkoivat hiirikyynärpää-kivut vuoden alussa, kun työpöytä oli asennettu liian korkealle. No, nyt on pöytä madallettu, mutta kivut senkun jatkuvat. Vaihdoin hiirikättä ja kipeä käsi on ollut levossa jo monta viikkoa, mutta parenemista ei tapahdu. olen popsinut buranaa lähes päivittäin ja venytellyt varovasti, mutta tuntuu että kipu ei hellitä yhtään.

        Minkälaisia ohjeita te muut olette saaneet lääkärissä? Esim. saako kipeää kättä venytellä ja jumpata kevyesti, vai pitääkö käsi olla täydessä levossa??
        Entäpä tietääkö joku pääkaupunkiseudulla jonkun vastaavan terapeutin kuin Timonen?


      • myös täällä
        Maisu kirjoitti:

        Heippa,

        Mulla tilanne lieveni hetkeksi käsilihasten hieronnan venytyksen tulehduskipulääkkeen avulla ja luulin jo että se ois ok. Mutta ei, ihan kybällä kipee nyt! Nyt on menossa sitten osteopaatti, hyvin kokenut sellainen. Eka käyntikerta ei tuonut mitään apua vielä, itse asiassa meni hiukan pahempaan päin, mutta en vielä luovuta osteopaatin suhteen.

        Venyttelyn nimiin vannoo moni, ja sitä minäkin harrastan päivittäin. Tosin luin jostain ja osteopaattikin sanoi että tietyn rajan jälkeen venyttelykään ei enää auta, ettei siitä ole hyötyä. Onkohan noin?

        Nyt jonotan magneettikuvaan, sillä mulla on pieni mahis että se on tapaturmalähtöinen. Lääkäri tuputtaa leikkaukseen, mutta en halua mennä, siinä on 6 viikon saikkukin ja tulokset eivät ole olleet aina hyviä. Onko joku teistä ollut leikkauksessa tai suunnittelee sellaista?

        Millaisia vahvistavia liikkeitä teette kädellä?

        Jep, tää koneella olo ei ainakaan paranna asiaa. Tämä vaiva myös masentaa ainakin minua, sillä minulla se estää tärkeän liikuntaharrastuksen, ratsastuksen, ja olen siksi ihan down.

        Terkuin,

        Maisu

        vaiva estää myös minun rakkaat harrastukset ! nyt aloitan inkiväärin syömisen ! miten niitä venytys liikkeitä tehdään ? masentaa, sillä olen innokas kuntourheilija. todella tympiä vaiva !


      • Maisu
        myös täällä kirjoitti:

        vaiva estää myös minun rakkaat harrastukset ! nyt aloitan inkiväärin syömisen ! miten niitä venytys liikkeitä tehdään ? masentaa, sillä olen innokas kuntourheilija. todella tympiä vaiva !

        Heippa,

        Mä olen nyt koittanut ihan kaikki ja menossa leikkaukseen. Tänään kävin magneettikuvassa ja huomenna kahdella (!) lääkärillä. Ainoa mkä on auttanut on ollut klassinen käsivarsien lihasten hieronta asiaan perehtyneellä henkilöllä. Siitä luovutttuani menin osteopaatille joka oli kallista ja hyödytöntä, kävin 5 kertaa ja vaiva paheni.

        En silti jaksa uskoa että vaiva joskus katoaisi, masentava vaiva.

        Sen sanoisin rakkaat tennarikollegat, että käykää toisella lääkärillä tai kolmannellakin hakemassa varmuus diagnoosiin ja vaihtoehtoisia näkökulmia. Lisäksi luontaishoidit ja kaikki "painelijat" ei kyllä voi tätä parantaa, jos kerran siellä on tulehdus ja lihakset ovat irti tai jos se johtuu hermoopinteestä, ja hermon ympärillä on liikaa kertynyt "roskaa". Siihen ei osteopatiat auta.


      • myös täällä
        Maisu kirjoitti:

        Heippa,

        Mä olen nyt koittanut ihan kaikki ja menossa leikkaukseen. Tänään kävin magneettikuvassa ja huomenna kahdella (!) lääkärillä. Ainoa mkä on auttanut on ollut klassinen käsivarsien lihasten hieronta asiaan perehtyneellä henkilöllä. Siitä luovutttuani menin osteopaatille joka oli kallista ja hyödytöntä, kävin 5 kertaa ja vaiva paheni.

        En silti jaksa uskoa että vaiva joskus katoaisi, masentava vaiva.

        Sen sanoisin rakkaat tennarikollegat, että käykää toisella lääkärillä tai kolmannellakin hakemassa varmuus diagnoosiin ja vaihtoehtoisia näkökulmia. Lisäksi luontaishoidit ja kaikki "painelijat" ei kyllä voi tätä parantaa, jos kerran siellä on tulehdus ja lihakset ovat irti tai jos se johtuu hermoopinteestä, ja hermon ympärillä on liikaa kertynyt "roskaa". Siihen ei osteopatiat auta.

        eilen aloitin venyttelyn, jatkanut 2 päivää ja selvästi on apua ollu ;)) kerran tunissa kunnon venytykset ! auttaa ainaki minua. kiva herätä aamulla kun kipu on pienentynyt merkittävästi !
        pitnee jatkaa... kämmen pöydälle tai seinään ja käsi suoraksi sormet kehoon tai alaspäin. pitkiä venytyksiä.


      • myös täällä
        Maisu kirjoitti:

        Heippa,

        Mä olen nyt koittanut ihan kaikki ja menossa leikkaukseen. Tänään kävin magneettikuvassa ja huomenna kahdella (!) lääkärillä. Ainoa mkä on auttanut on ollut klassinen käsivarsien lihasten hieronta asiaan perehtyneellä henkilöllä. Siitä luovutttuani menin osteopaatille joka oli kallista ja hyödytöntä, kävin 5 kertaa ja vaiva paheni.

        En silti jaksa uskoa että vaiva joskus katoaisi, masentava vaiva.

        Sen sanoisin rakkaat tennarikollegat, että käykää toisella lääkärillä tai kolmannellakin hakemassa varmuus diagnoosiin ja vaihtoehtoisia näkökulmia. Lisäksi luontaishoidit ja kaikki "painelijat" ei kyllä voi tätä parantaa, jos kerran siellä on tulehdus ja lihakset ovat irti tai jos se johtuu hermoopinteestä, ja hermon ympärillä on liikaa kertynyt "roskaa". Siihen ei osteopatiat auta.

        heti voi käsi paremmin, jatkan venytt. kerran tunissa


      • muuttunu
        myös täällä kirjoitti:

        heti voi käsi paremmin, jatkan venytt. kerran tunissa

        tenniskyynärpää..
        Kärsin kivuista puoli vuotta, ennen fysioterapeutin luo menoa.
        Lääkäriltä sain 100 kpl paketteja buranaa 3 kertaa ja kortisoonipiikkiä kyynärpäähän.
        Ei kerrassaan mitään apua!!!!!!!!!!!!!

        Lähetteen kanssa menin fysioterapeutilla, joka laati minulle henkilökohtaisen reeniohjelman.
        Nyt olen kaksi kuukautta sitä noudattanut, joka päivä teen venytysliikkeet, joskus monestikkin päivässä. Joka toinen päivä teen myös lihaskuntoliikkeet.
        Joka päivä, tuntui alkuun että ei voi olla totta. Mutta nyt kaks kuukautta jälkeenpäin, voin sanoa että kyllä kannatti, se vaiva ei todellakaan parane odottamalla, buranalla ja levolla.
        On nähtävä itse paljon vaivaa parantumisen eteen.

        Olo oli aika toivoton jossain vaiheessa, mutta suosittelen kaikille että ei enää odottele vaan menee hetimmiten varaamaan ajan fysioterapeutille, ne tietävät asiasta peljon enemmän kuin terveyskeskuslääkärit arvauskeskuksessa.

        Onnea kaikille asian kanssa painiskeleville!


      • JOne98
        muuttunu kirjoitti:

        tenniskyynärpää..
        Kärsin kivuista puoli vuotta, ennen fysioterapeutin luo menoa.
        Lääkäriltä sain 100 kpl paketteja buranaa 3 kertaa ja kortisoonipiikkiä kyynärpäähän.
        Ei kerrassaan mitään apua!!!!!!!!!!!!!

        Lähetteen kanssa menin fysioterapeutilla, joka laati minulle henkilökohtaisen reeniohjelman.
        Nyt olen kaksi kuukautta sitä noudattanut, joka päivä teen venytysliikkeet, joskus monestikkin päivässä. Joka toinen päivä teen myös lihaskuntoliikkeet.
        Joka päivä, tuntui alkuun että ei voi olla totta. Mutta nyt kaks kuukautta jälkeenpäin, voin sanoa että kyllä kannatti, se vaiva ei todellakaan parane odottamalla, buranalla ja levolla.
        On nähtävä itse paljon vaivaa parantumisen eteen.

        Olo oli aika toivoton jossain vaiheessa, mutta suosittelen kaikille että ei enää odottele vaan menee hetimmiten varaamaan ajan fysioterapeutille, ne tietävät asiasta peljon enemmän kuin terveyskeskuslääkärit arvauskeskuksessa.

        Onnea kaikille asian kanssa painiskeleville!

        Kuinkas paljon tämä Timonen Mynämäellä kustantaa, taitaa olla arvokasta. Mun vaiva ei ole normaali-elämässä ongelma, harrastusta haittaa.


    • tennari käsi

      minulle auttoi power ball niminen "härpäke" työkaveri suositteli olin kyllä aluksi hiukan varautunut moisesta huu haasta. mutta kahden päivän jäkeen pystyin jo nostamaan maitotölkin ilman vihlovaa kipua. alussa laite tuntui epämielyttävältä ja kipua oli kyynerpäässä mutta nyt viikon jälkeen kipu on melkein poissa.

    • Teippaus kunniaan!

      Oletteko kokeilleet kinesioteippiä? Itse odottelen teippejä kotiin (http://www.kinesioteippishop.fi/kinesioteipit/kinesioteippi.html), fysioterapeutti teippasi minut viime viikolla ja voin sanoa, että KYLLÄ AUTTAA tuo ihmeteippi! Välillä saattaa mennä puoli päivää, ettei kyynräpäätä edes särje! Parin päivään en ole joutunut enää koskemaan buranaankaan.

    • tennisboy

      Itselläni ongelma oli kroonistua. Tuskailin lähes vuoden ennen kuin hakeuduin hoitoon ja fysioterapeutille. Apuna käytetiin faskioiden käsittelyä, kinesioteippausta ja kyseisen alueen provosoimista harjoittelulla eli tässä tapauksessa yllätys yllätys tenniksen pelullla :) tietoa aiheestahan löytyy hyvin netistä tässä esim

      http://www.personaltrainingstudio.fi/fi/personal-trainer-blogi/200-tenniskyynaerpaeaen-hoito-ja-oireet

      http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00335

    • Tenniskyynärpäää

      Minulle kehittyi myös aikamoinen patti vasempaan kyynärpäähän. Kuljin sitä näyttämässä lääkärille. Taisi olla useampikin. Hoitona oli leikkaus, jolloin patti leikattiin pois kyynärpäästä, mutta oireet jäivät.

      Vasemman käden pikkusormi, ja puolet seuraavasta sormesta tuntuvat kuin puutuneilta, joita myös pistelee!

    • Miksilääkäriteitiedä

      Katsokaa Eric Berg tennis elbow YouTubesta. Kipeytynyt käsi jätetään rauhaan ja hoito kohdistetaan terveeseen käteen. Uskomatonta, mutta toimii. Ostin nystyllisen terapiapallon jolla hieroin 2 kertaa päivässä "kipeytynyttä" pistettä, joka löytyy siis myös terveestä kädestä. Viikossa käsi on kunnossa, molemmat siis😃.

    • hhh22

      Ihmettelen sitä miksi siitä ei varoiteta työpaikoilla,vaiva olisi estettävissä oikeilla venytyksillä ja tekemällä työtä kevyemmin,eli tekemällä työtä 60% vähemmän.

      Vaiva tulee vain niille jotka tekevät kovasti työtä.

      • Anonyymi

        Joo, ohjeissa aina sanotaan , että kättä rasittavaa liikettä vältettävä muutama viikko. Vähän huono ohje, jos pitää töitä tehdä. Olisi päästävä kokonaan eroon kättä rasittavasta yksipuolisesta työstä. Harvan ihmisen kohdalla on mahdollista.


    • Anonyymi

      Lääkäri totesi minulle diagnosoituaan kyseisen vaivan,tee töitä vasemmalla kädellä

    • Anonyymi

      Itse hain pitkään jatuneseen kyynärpääkipuun kortisoonipiikin , aluksi oli vielä kipeämpi n 3 päivää mutta sitten alkoi helpottamaan.
      Sitä vaan pitäisi olla rasittamatta kun kipu on loppunut ainakin pariviikkoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe