Täällähän kovaan ääneen kritisoidaan kristinuskoa ja samalla kerrotaan kuinka vietetään joulua. Siis miten kommunisti voi viettää kristillistä juhlaa? Melkoista kaksinaismoralismia sanon ma. Itse olen ateisti, mutta minulla ei ole mitään kristittyjä vastaan.
Miten kommunisti voi viettää joulua?
20
684
Vastaukset
- ihmettele pois
jouluhan ei alunperin ole ollutkaan mikään kristikunnan juhla, vaan pakanallisilta ajoilta periytyvä keskitalven juhla. Joulupukki jne ei kuulu kristinuskoon. Papit on vaan vuosisatojen ajan yrittäneet kitkeä pakanallisia tapoja pois. mm. juhannuskin. Ja vielä, että miten se uskonto ja politiikka toisiinsa liittyvät????
- Liberaali
"miten se uskonto ja politiikka toisiinsa liittyvät????"
Mitä se teidän huru-ukkonne (Marx) sanoikaan uskonnosta? Paha kapitalisti setä kertoo, jos et muista. Liberaali kirjoitti:
"miten se uskonto ja politiikka toisiinsa liittyvät????"
Mitä se teidän huru-ukkonne (Marx) sanoikaan uskonnosta? Paha kapitalisti setä kertoo, jos et muista.Jaaha, viljelläänkös sitä unikkoa parvekkeella?
vom
Jos tosiaan olet noin tietämätön, niin kerronpa Sulle: mässäillen! Paljastaudut täysin tie-
tämättömäksi "muka-sivistyneeksi" ! Sillä, että kritisoi kristinuskoa ei ole mitään tekemistä sen kanssa, uskooko johonkin mielikuvitusolioon vai ei. Ei meillä komukoilla ole mitään kristittyjä vastaan, mutta siitä emme pidä, että HEIDÄN ehdoillaan eletään tässäkin
tasavallassa (valtiokirkko!). Tunnet kai sanonnan:"Jokainen tulkoon omalla uskollaan autu-
aaksi!"
vom- Liberaali
Toveri ..., Darkfear ja Aapo koittivat "haukkua" minua kristinuskoiseksi. Siis n. puolet palstan aktiivipunikeista. Vai ei teillä ole mitään sitä vastaan mihin uskoo? Ole nyt rehellinen edes itsellesi.
Liberaali kirjoitti:
Toveri ..., Darkfear ja Aapo koittivat "haukkua" minua kristinuskoiseksi. Siis n. puolet palstan aktiivipunikeista. Vai ei teillä ole mitään sitä vastaan mihin uskoo? Ole nyt rehellinen edes itsellesi.
Jos tosiaankin olet ihan " aikuisten oikeesti" ateisti, niin etkö itse koe sitä "kristitty-
jen" terroria rasitteena. Siitä nimenomaan on kysymys, terrorismista!!!
vom- Liberaali
vom kirjoitti:
Jos tosiaankin olet ihan " aikuisten oikeesti" ateisti, niin etkö itse koe sitä "kristitty-
vomEn koe. Meidän kotona, kun asuin siellä, ei perinteistä joulua oikeastaan vietetty. Toki hieman juhlimme, mutta esimerkiksi kinkkua emme syöneet, kinkku on itseasiassa mielestäni melko pahaa. En ole ollut edes uskonnonopetuksessa peruskoulussa ja lukiossa. Mutta ei minulla mitään uskovia vastaan ole.
- ...
Liberaali kirjoitti:
On se jännä että palstan aktiivi punikit vetävät vertoja palstan kaikille kapitalisteille..
"Vai ei teillä ole mitään sitä vastaan mihin uskoo?"
Ei jos et tuomitse muita heidän uskonsa/aatteensa takia.. - ...
Liberaali kirjoitti:
En koe. Meidän kotona, kun asuin siellä, ei perinteistä joulua oikeastaan vietetty. Toki hieman juhlimme, mutta esimerkiksi kinkkua emme syöneet, kinkku on itseasiassa mielestäni melko pahaa. En ole ollut edes uskonnonopetuksessa peruskoulussa ja lukiossa. Mutta ei minulla mitään uskovia vastaan ole.
Kommunisteja vihaat mutta kristittyjä et,miksi näin?
- bonaqua
vom kirjoitti:
vomkirkon terrori on täysin pahasta. Kuitenkin sitä tehdään kommunistisella kaavalla. Kaikki kansalaiset maksaa samaan kekoon ja "työmies" Pappi ei tee tuottavaa työtä pätkääkään vaan todennäköisesti kavaltaa rahat välistä. Kuitenkin kirkon ovet on kiinni kun apua tarvitaan paitsi sunnuntaisin kun kovimpia aivopestyjä kestitetään. Kansaa pelotellaan ja uhkaillaan kaikenmaailman helveteillä ja propaganda koneisto laulaa hoosiannaa(kuin suoraan kiinasta tai neukkulasta).Totuus kielletään ja tuhotaan. Kaikkien johdossa on yli paha pappi(diktaattori) joka ei noudata alkuperäistä rauhan ja antamisen ilosanomaa jonka jemppa tai jumala(lenin) joskus sanoi vaan ajaa omaaetuansa uskon(kommunismin) nimissä.
Hassua mutta näin vain ihmisiä kusetetaan..jos tarkkoja ollaan niin tämän homman voi kääntää kapitalistiseksikkin mutta silloin suomi olisi täys pieniä tuottavia uskontoja.Joku kaapisi rahnaa ja toinen palvois toistaan...että hyvää joulua.
Joulu on kyllä juhlana kiva vaikka alkuperä on aika epämääränen...ja kinkku on hyvää kunhan se ei oo mikään marketin vesiposti - Wäinä
bonaqua kirjoitti:
kirkon terrori on täysin pahasta. Kuitenkin sitä tehdään kommunistisella kaavalla. Kaikki kansalaiset maksaa samaan kekoon ja "työmies" Pappi ei tee tuottavaa työtä pätkääkään vaan todennäköisesti kavaltaa rahat välistä. Kuitenkin kirkon ovet on kiinni kun apua tarvitaan paitsi sunnuntaisin kun kovimpia aivopestyjä kestitetään. Kansaa pelotellaan ja uhkaillaan kaikenmaailman helveteillä ja propaganda koneisto laulaa hoosiannaa(kuin suoraan kiinasta tai neukkulasta).Totuus kielletään ja tuhotaan. Kaikkien johdossa on yli paha pappi(diktaattori) joka ei noudata alkuperäistä rauhan ja antamisen ilosanomaa jonka jemppa tai jumala(lenin) joskus sanoi vaan ajaa omaaetuansa uskon(kommunismin) nimissä.
Hassua mutta näin vain ihmisiä kusetetaan..jos tarkkoja ollaan niin tämän homman voi kääntää kapitalistiseksikkin mutta silloin suomi olisi täys pieniä tuottavia uskontoja.Joku kaapisi rahnaa ja toinen palvois toistaan...että hyvää joulua.
Joulu on kyllä juhlana kiva vaikka alkuperä on aika epämääränen...ja kinkku on hyvää kunhan se ei oo mikään marketin vesipostiOliko se toissayönä kun en saanut vuoksesi unta,oivalsinkin että et ole poika.Miesten ja naisten aivokurkiaisessa on eroja - miehillä asiat painottuvat toiminnallisuuteen,naiset ovat omimmillaan verbaalisissa taidoissa. Sanoinkin,että joku mättäää,ei uneta.Et kuitenkaan vastannut minulle,aloitit toisen ketjun.
Simasuu,tämä on vanhalle Wäinälle kova paikka,Elämässäni olen erehtynyt harvoin,ja jos nyt olen,koko palstan lukijat voivat ajatella,että Wäinällä on yhtälaisia länsimaisia taipumuksia kuin Kallella.Tämä ei missään tapauksessa pidä paikkaansa,Wäinän etusormi esimerkiksi on noin 15 mm lyhyempi kuin sormussormi.
Vietätkö nyt opiskelusta lomaa? Joulu on hankalaa aikaa opiskelijalle siksi,ettei palveluja tarvita.
Poikkeus tietysti on assan vessan kassa,mutta sinnekin taitaa olla tunkua.
Pahoittelen vielä sitä heittoa siskosta,kirjoitellaan - simasuu. - Wäinä
bonaqua kirjoitti:
kirkon terrori on täysin pahasta. Kuitenkin sitä tehdään kommunistisella kaavalla. Kaikki kansalaiset maksaa samaan kekoon ja "työmies" Pappi ei tee tuottavaa työtä pätkääkään vaan todennäköisesti kavaltaa rahat välistä. Kuitenkin kirkon ovet on kiinni kun apua tarvitaan paitsi sunnuntaisin kun kovimpia aivopestyjä kestitetään. Kansaa pelotellaan ja uhkaillaan kaikenmaailman helveteillä ja propaganda koneisto laulaa hoosiannaa(kuin suoraan kiinasta tai neukkulasta).Totuus kielletään ja tuhotaan. Kaikkien johdossa on yli paha pappi(diktaattori) joka ei noudata alkuperäistä rauhan ja antamisen ilosanomaa jonka jemppa tai jumala(lenin) joskus sanoi vaan ajaa omaaetuansa uskon(kommunismin) nimissä.
Joulu on kyllä juhlana kiva vaikka alkuperä on aika epämääränen...ja kinkku on hyvää kunhan se ei oo mikään marketin vesipostiLipsahtipa poskelle.Vanhan miehen vastaus oli tarkoitettu ohjenuoraksi tälle Liberaali-nimimerkkiä käyttävälle poikatytölle.
Tarkasti ottaen,olen itsekin aika päissäni.Oikeastaan asiassa oli siteeksi munaa.
- ...
Viettääkö Liberaali vappua?
- bonaqua
on kyllä turhin ja tyhmin juhla ikinä...vetää melkein vertoja pääsiäiselle. Kunnon karnevaali olisi kiva mutta kaikki juhlat suomessa on vaan juopottelua ja rähinää...Olis ees juopottelua ja karnevaaleja.
Siksi juopottelen vappuna ja katson kun suomi häviää ruotsille jääkiekossa :( - ...
bonaqua kirjoitti:
on kyllä turhin ja tyhmin juhla ikinä...vetää melkein vertoja pääsiäiselle. Kunnon karnevaali olisi kiva mutta kaikki juhlat suomessa on vaan juopottelua ja rähinää...Olis ees juopottelua ja karnevaaleja.
Siksi juopottelen vappuna ja katson kun suomi häviää ruotsille jääkiekossa :(On sääli että suomalaiset juovat niin paljon,varsinkin vappuna,mutta onhan se sentään työväen juhlapäivä
"suomi häviää ruotsille jääkiekossa :( "
5-6 - Vapun poika
Meilläpäin vedettiin paskaa navetasta reellä pellolle.Työnjuhlaa piti viettää tekemällä työtä.
- pakanallinen ...
juhla jonka lumekristityt omivat itselleen ...
- Wäinä
Kommunistin on kovin vaikeaa viettää perinteisiä juhlapäiviä.
Kun kommunisti pannaan alulle,se tehdään samoin kuin porvarikin pannaan alulle.Kun kommunisti kuolee,hän kuolee samalla tavalla kuin porvarikin kuolevat.
Vuoden kierto perustuu kristillisyyteen,meidän tapauksessa Luterilaisuuteen.Meille ei ole tunnusomaista katetraalikirkot,rukousnauhat,rippi.
Se itäinen kirkko,bysantilaisuus,meidän itä,suosii vainajien muistamista.He vievät haudoille ruokaa,vainajat eivät syö,eivätkä tule haistamaan meidän kukkasiamme.Kyse on emotianaaliseta kokemuksesta,teilläkö sellaista ei ole?
Meidän huusholliin syntyy tänä jouluna sen kahdestoista jäsen.Työnimi on Pentti,you know,kahdestoista.Ruben,Simeon,Leevi.....Josef ja Benjamin.
Perinnäistavat opitaan äidinmaidosta.Joulua vietetään useimmin niillä menoin,jotka on opittu äidin kotona.Paistaminen,hössääminen,joulustressi.
Pikkuporvarien emmeitä kaikki.Omasta joulusta puhuit...,voi olla että yrittäjävanhemmilla ei aina aika riitä,maailma voi näyttää ostetulta.
Mutta pitäähän sinullakin olla mummo,periyttäjä.Kun tapaat sen oikean älä missään tapauksesssa jatka tuota joulusta piittaamatonta yrittäjäperinnettä,sitä ei korvata rahalla.Paitsi jos sitä on oikeasti paljon.Kyllä kuusi ja kinkku ja mummu ja villasukat aina rahan voittaa.
Wanhana kommunistina Wäinä nautti joulusta,se antaa vapaapäivän työstä.
Tuolla jossakin aiemmalla saitilla kysyttiin tavasta viettää joulua,paljonko laitatte rahaa?
Huomaan,ettei ystäväni v.o.m ole sanonut mitään.
Luulen,että meillä on samankaltainen tilanne,lapset jo isot,lapsenlapsia.Joulu on perinne,tarkastiottaen ei ole niin kovin väliä mitä se sitten maksaa.Eletään omien kanssa ja pidetään huolta siintä,että olaan myötä eikä aina vastaan.
Harkittuani asiaa 42 päivää,olen tullut siihen tulokseen,että kyllä tuo Jurvan korpikommunisti,B-mies, on oikeastaan meistä kaikista järkevin.
Ja tämähän oli se loppuheitto millä erotellaan Kallet Kumeliuksista.
Toivottaen Joulua Wäinä.
Ja erityisesti tyttömäiselle ystävättärelleni- Wäinä
En kulje ohi Rälläkän keräyspisteen,olen maksanut jäsenmaksuni taulukon mukaan,kuulun edelleen prosenttiliikkeeseen.Osallistun tuntipalkkani verranMaailman nälkäpäivään,sotaveteraanien keräykseen olen aiana osallistunut kahdentuntipalkkaniverran - silloinkin kun se ei ollut muotia.
Oikeastaan ajattelen olevani hyvä ihminen.Jos ihmisiä on kahta lajia,hyviä ja huonoja.Niin eivätkö ne huonot ole niitä,jotka eivat anna toisille tilaa?
Tyttösein,teet sitä koko ajan. - Kalenterioppinut
Eipä nuo kalentereiden vuodenajat perustu mihinkään kristinoppiin. Ennen vuosikin päättyi helmikuussa. Silloin ajateltiin, että vuoden loppu on epäonnen aikaa, joten helmikuusta tehtiin mahdollisimman lyhyt eli vajaan kuun kierron mittainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671232- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335695- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 101625
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574