Pesonen 206?

esa/vantaa

Mitähän mieltä täällä ollaan uudesta Peugeot 206 1.4 trendystä? turha kysellä peugeot-osastolta, kun ei saa totuuksia kuitenkaan ilmi? Mukava se ajaa oli, mutta kestääkö se muiden lailla?

10

1900

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietystii

No eihän se tietysti laadultaan mikään Toyota ole, joten voit varautua ranskalaiselle autolle tyypillisiin pieniin ja vähän suurempiinkin vikoihin jo melko pian... Ja onhan tuo 206 jo todella vanha mallikin, eikös se ensi vuonna jo pitäisi tulla se 207...?

• totuus ei pala

älä osta 206 on pienikorinen auto on siitä syystä ilmaan lähdössä aina pienten akseliväliensä takia.vikoja alkaa myös tulla 2 v sisään runsaasti sillä hinnalla saa jo käytetynkin tukevamman,kestävämmän auton. 3 siskollani ollut 206 1 vieläkin vaihtoon menee sekin heti kuin rahat antavat myöten hänellä,yksi heistä sanoikin et onneksi pääsin romusta eroon.syy siihen et he aikanaan ostivat sellaiset oli varmasti halpa hinta, myöskin jouset menevät pohjaan helposti jos takakonttiin varsinkin farmarissa, laittaa tavaroita.

• en tiedä, mutta numeroa pienempi on kestänyt todella hyvin pian 17 vuotta. Ei ruostetta pelleissä ja kulutus reilusti alle 5 litraa bensaa satasella kesäaikana pitemmällä matkalla, muulloin enemmän. Etupyörän laakereita siinä menee joskus jopa 10000 km:nkin välein, syynä kehnot (puutuvat!) tiivisteet. Paras autoni tähänastisista!
        Saattaisi 206 ollakin OK; suurta lotjaa on turha ostaa. Hyvin suunniteltu pieni on aina parempi, jopa ajo-ominaisuuksiltaan. Ja sinkitty kori pitää olla, ehdottomasti!

• xr206
        sitroen kirjoitti:

en tiedä, mutta numeroa pienempi on kestänyt todella hyvin pian 17 vuotta. Ei ruostetta pelleissä ja kulutus reilusti alle 5 litraa bensaa satasella kesäaikana pitemmällä matkalla, muulloin enemmän. Etupyörän laakereita siinä menee joskus jopa 10000 km:nkin välein, syynä kehnot (puutuvat!) tiivisteet. Paras autoni tähänastisista!
        Saattaisi 206 ollakin OK; suurta lotjaa on turha ostaa. Hyvin suunniteltu pieni on aina parempi, jopa ajo-ominaisuuksiltaan. Ja sinkitty kori pitää olla, ehdottomasti!

Hyvä auto on ollut, ja ajettu noin 247000km. Koiranluita on vaihdettu, kuin myös jarrupaloja ja hihnat. Toimiva auto, ja kone ei ole vielä edes sisäänajettu näillä kilometreillä.

• sähkötkin
        xr206 kirjoitti:

Hyvä auto on ollut, ja ajettu noin 247000km. Koiranluita on vaihdettu, kuin myös jarrupaloja ja hihnat. Toimiva auto, ja kone ei ole vielä edes sisäänajettu näillä kilometreillä.

pelannut ?

• xr206
        sähkötkin kirjoitti:

pelannut ?

Laturi on vaihdettu vaihto-osana noin 140000km:ssä. Käsittääkseni normaalia tuolla kilometreillä. Muuten ei ongelmia, niinkuin maininnut olen.

• ressu2
        sähkötkin kirjoitti:

pelannut ?

taitaa olla kaikissa ranskiksissakin sähköosat saksalaista tekoa joten pelaa yhtä hyvin kuin sun ooppelissakin.

• Teuvo

kun Tojot on paalattu. Ihan yhtä kestävä kuin muutkin saman kokoluokan autot. Paljon parempi ajaa vaan.

• jake

Osta pois ihan huoletta jos miellyttää.Kannattaa ottaa huolenpitosopimus.Ei maksa hirveesti ja tuo turvan pitemmän päälle.Erittäin nätti auto ja laatu kestää vertailun.

• Pro

Ostin 206:sen pari vuotta sitten. Auto oli 1.4l 3d ja aivan uusi. Jo alusta asti oli autolle tyypillisiä ns. "merkkivikoja" havaittavissa. Lopulta kuluttaja-asiamiehen ja kuluttaja valituslautakunnan painostuksesta laakkonen osti auton takaisin. Vikoja esim. termostaatti rikki, moottorinohjausyksikkö rikki, cd-soitin ja kaiutin rikki, keskuslukko rikki, pissapoika rikki, vaihteisto korahteli (oli kytkinpohjassa)...ym. Omistin aiemmin 1.6l XS-mallin jossa ei ollut juuri mitään vikaa. Laatu oli heikentynyt tai kohdalleni sattui maanantai kappale? Itse vertailin aikoinaan Yarikseen ja jälkiviisaana ottaisin sen.

PS. Kokemukseni perusteella myös Laakkosen huolto on huono tasoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      136
      6228
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4396
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2888
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      59
      2871
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1885
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1544
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1456
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      37
      1447
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      31
      1261
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1161
    Aihe