Glutamiini?

kokemuksia?

Onko kenelläkään kokemuksia glutamiinista? -tai mikä onkin, L-glutamiini?

Kovasti tuntuvat hehkuttavan tuotakin...

Ostin eilen paketin Fast:n cell gaineria, joka koostuu proteiinista(38%), hiilihydraatista, l-glutaminnista ja kreatiinista. Löpinät purkin kannessa kuulosti kerrassaan niin upealta että oli pakko ostaa ;)

Sitä ei tarvi kuulemma ottaa ku 0,75 dl treenin jälkeen, joskus ennenkin.

Ajattelin nyt kokeilla kuukauden kuurin tuota, tietty syön kuin norsu samalla muutakin ;)

Kokemuksia, kommentteja?

10

10313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jp

mulla meni ainakin maha sekaisin kyseisestä aineesta.KYLLÄ NE LIHAKSET KASVAA JA VOIMISTUU TAVALLISTA RUOKAAKIN SYÖMÄLLÄ.NUKKUMINEN ON KAIKKEIN TÄRKEINTÄ.

• Bateman

Mulla menee aina uudesta tuotteesta päiväksi pariksi pakki sekasin.

• Kokemuksia?
        Bateman kirjoitti:

Mulla menee aina uudesta tuotteesta päiväksi pariksi pakki sekasin.

Niin mullakin on koko ajan pakki sekaisn kun oon koeillu eri tuotteita tässä ;)

Mutta: Kun Bateman vaikutat siltä että tiedät jopa jotain aiheesta, niin onko sinulla kokemuksia tuosta glutamiinista? -Kreatiinin olen havainnut toimivan, tosin olen syönyt sitä vasta pari viikkoa, ja kreatiinivaraston täyttyminenkin pitäisi viedä yli kuukauden!

Glutamiinia ainakin kehutaan paljon, ja netissäkin artikkelit viittaisivat ainakin kreatiinimaiseen hyötyyn...mitäs sanot?

• Arttu
        Kokemuksia? kirjoitti:

Niin mullakin on koko ajan pakki sekaisn kun oon koeillu eri tuotteita tässä ;)

Mutta: Kun Bateman vaikutat siltä että tiedät jopa jotain aiheesta, niin onko sinulla kokemuksia tuosta glutamiinista? -Kreatiinin olen havainnut toimivan, tosin olen syönyt sitä vasta pari viikkoa, ja kreatiinivaraston täyttyminenkin pitäisi viedä yli kuukauden!

Glutamiinia ainakin kehutaan paljon, ja netissäkin artikkelit viittaisivat ainakin kreatiinimaiseen hyötyyn...mitäs sanot?

Moro

Mun käsittääkseni glutamiini kannattaa pistää palautusjuoman sekaan. Ihmiskeho tuottaa glutamiinia kohtalaisen runsaasti jo itsekseen, mutta treenissä varastot palaa nopeasti loppuun. Glutamiinia tarvitaan nimenomaan palautumisprosessissa, joten treenin jälkeen ( 5g on kuulema hyvä ) juoma lärviin, niin taas patti kasvaa.

• kokemustaonjoo

Moro vaan

L-glutamiini toimii erittäin hyvin kunhan vain käyttömäärät ovat riittävän suuria. lähtökohtaisesti voisi sanoa, että tosissaan treenaavalle 20 g/vrk on minimimäärä. Annostus kannattaa ennemminkin pitää tasolla 50g/vrk. Tuolla annostuksella olen itse ja kaikki muutkin sitä kokeilleet ovat kyllä huomanneet selvää eroa mm. lihasten palautumisessa ja paineissa yms. Vastaavasti muun proteiinin määrästä kannattaa sitten vähentää tuo lisätyn L-glutamiinin osuus.

Ja hintakaan ei tosiaan ole este, sillä esim. tuolta (ja monesta muustakin paikasta, jos hakua osaa käyttää) löytyy laadukasta tavaraa normiproteiinin hinnalla: http://www.ravinnetukku.fi/verkkokauppa/?x137599=Select/Card

• Simeon29

Tutkimukset eivät kyllä puolla erikdeen käytettävää glutamiinilisää, tuote vieläpä kallista hyötyynsä nähden joten kannattaa laittaa nekin rahat vaikka heraan tai kreatiiniin.

• Ravintomies

Tällaiset lisäaineet on ihan turhia. Jos syöt hyvin ja vedät palkkarit treenin päälle, saat aminohappoja enemmän kuin tarpeeksi. Erikseen nautittavista aminohapoista on vielä se haitta, että jos otat esimerkiksi palkkarin yhteydessä paljon jotain yksittäistä aminohappoa, se voi estää jonkin palkkarin proteiinissa olevan aminohapon imeytymisen. Ne blokkaa toisiaan.

• jebou9
    • Jebou?!

Miksi linkität tota sivuasi kokoajan?!

• ,,,,,,,,,,

l glutamiini on ykköstä!!! Se palauttaa nopeasti, monet käyttää sitä myös allekirjoittanut SUOSITTELEN!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3080
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2884
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2316
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1296
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe