Neuvokaa vähän

Antti

Minulle on tarjottu auton käyttöetua. Ajan vuosittain noin 32000 km, joista työajoa ehkä 1000 km. Omaa ajoa siis reilusti yli "maagisen" 18000 km.

Mitä täytyy tehdä tai ottaa huomioon että välttyy mätkyiltä? Saanko edelleen vähentää työmatkat halvimman julkisen mukaan?

4

1639

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lissu

asiahan on aika monimutkainen, riippuu aika pitkälti siitä missä päin Suomea asut ja miten pitkä matka on asunnon ja työpaikan välillä. Verottaja laskee sen suoraan ja jos tämä ylittää 18000 km, niin mätkyt voivat hyvinkin tulla. Suosittelen, että olet yhteydessä työnantajasi käyttämään leasingyhtiöön ja juttelet teidän yhteyshenkilön kanssa. He osaavat kertoa miten homma menee ja paljonko maksettavaa voi tulla.

• mutta tyhmä

Mätkyiltä eli jälkiveroilta vältyt kun maksat verot jo ennakkoon. Eli pyydät palkanlaskentaa käyttämään verotusarvona suurempaa.

• Jokke

En tiennytkään, että käyttöedussakin on tuollainen km raja, kun omista ajoista joutuu joka tapauksessa maksaan.

Itse olisin vain ihan hiljaa, ja sitten tekaisisin ajopäiväkirjan, jos verottaja kysyy. Asia erikseen on, jos jo koti-työ matkoistasi tulee vuodessa yli tuon maagisen 18tkm ja vähennät ne verotuksessa, niin silloin on enää paha tehdä ajopäiväkirjaa niille päiville.

• 160€

Siis jos mennään ihan rehellisesti niin verotusarvo nousee reilut 160€ kuukaudessa... Aika pieni korotus, jos taas saa nukkua yönsä rauhassa, eikä tartte pelätä postin kantajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      457
      2067
    2. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      163
      1357
    3. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      76
      1222
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      94
      1203
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      114
      1157
    6. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      187
      1133
    7. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      100
      793
    8. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      58
      766
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      47
      753
    10. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      695
    Aihe