APTEEKIN ARPIVOITEET

HOBBY

Mitä arpivoiteita olette käyttäneet apteekista esim. silikonien laitoin jälkeen arpiin ja milloin aloititte? Oliko voiteesta hyötyä, vaaleniko arvet?

29

41814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anna x.

Oma lääkärini suositteli Mepiform-arpihoitolevyä, jota saa apteekista. Tehosta en tiedä kun leikkaus (ei silikoni-) on vielä edessä. Mutta kuulemma on hyötyä.

• arville

Kysyin plstiikkakirurgiltani ja apteekista myös arpivoidetta...suosittelivat myös Bepanthenia.Käytin ja se toimi ok.

• tehoaa

Olen käyttänyt Mepiformia alaluomileikkauksen arpien hoitoon. Vaikutuksen voi oikeastaan huomata heti. Rinnan allahan silikoniteippiä voi pitää vuorokauden ympäri, joten teho on varmaankin vielä parempi kuin silmän alla.

• ???

onko kellään kokemuksia kyseisestä voiteesta?? Vaaleniko arvet ja kauanko siihen meni

• Suhtaudu_varauksin

MIKÄÄN arpivoide ei toimi nopeasti. Tuo edellä oleva viesti on tämän palstalla pyörivän mainostajan laatima, eikä varmaankaan ole omaa kokemusta.

• muumuu

Louis Widmerin silmänympärysvoidetta suositeltiin apteekista minulle jälkihoitoon kun leuassa oli tikit.. Ja nyt ei näy mitään.. Suosittelen! Mutta kannattaa ottaa hajusteeton vaihtoehto voiteesta sillä hajustettu saattaa aiheuttaa ärsytystä.. 2 x päivässä

• kuinka

paljon maksoi? Ja apteekista ostit? Käyköhän kaikille arville?

• muumuu
        kuinka kirjoitti:

paljon maksoi? Ja apteekista ostit? Käyköhän kaikille arville?

Katso osoitteesta www.louis-widmer.fi. Sieltä löytyy apteekit jotka myyvät sarjaa.. Hintaa en nyt juuri muista, alle 20 euroa kuitenkin. Pyydä apteekista näyte, sillä niillä on niitä jaettavana. Sillä näytetuubilla pääset jo pitkälle. Arvet ovat fysiologisesti hyvin samanlaisia eli uskon sen käyvän kaikille kunhan iho on jo ehjä. Sen ainesosat auttavat ihoa parantumaan

• kiitos
        muumuu kirjoitti:

Katso osoitteesta www.louis-widmer.fi. Sieltä löytyy apteekit jotka myyvät sarjaa.. Hintaa en nyt juuri muista, alle 20 euroa kuitenkin. Pyydä apteekista näyte, sillä niillä on niitä jaettavana. Sillä näytetuubilla pääset jo pitkälle. Arvet ovat fysiologisesti hyvin samanlaisia eli uskon sen käyvän kaikille kunhan iho on jo ehjä. Sen ainesosat auttavat ihoa parantumaan

!!!!!!!!!!

• myös
        muumuu kirjoitti:

Kokeilen myös tuota tuotetta miten tehoaa.Kiitos vinkistä!

• myös
        myös kirjoitti:

Kokeilen myös tuota tuotetta miten tehoaa.Kiitos vinkistä!

kävin tänään ostamassa apteekista ja hinta oli 20,13 €. Olen tähän asti käyttänyt bepanthen voidetta, mutta katsotaan oisko tämä parempaa.

• miten tehoaa
        myös kirjoitti:

kävin tänään ostamassa apteekista ja hinta oli 20,13 €. Olen tähän asti käyttänyt bepanthen voidetta, mutta katsotaan oisko tämä parempaa.

Niin laita joskus viestiä onko auttanut, olen myös aikonut ostaa

• kiitos
        miten tehoaa kirjoitti:

ei ostanutkaan koska arvet niin isot että yksi putkilo olisi ollut vain näyttää. Kokeilen apteekin omaa sekoitusta.

• toinen myös
        miten tehoaa kirjoitti:

kerrotaan. Itselläni vajaa vuoden vanhat arvet rinnoissa (aikakin kyllä parantaa), mutta katsotaan.

• arvet
        toinen myös kirjoitti:

kerrotaan. Itselläni vajaa vuoden vanhat arvet rinnoissa (aikakin kyllä parantaa), mutta katsotaan.

Rinnan alla tosi rumat ruskeat arvet. Mikä voisi
        auttaa? Arvet ovat myös kovat!!!

• määrin voidaan
        arvet kirjoitti:

Rinnan alla tosi rumat ruskeat arvet. Mikä voisi
        auttaa? Arvet ovat myös kovat!!!

parantaa arpien ulkonäköä myöhemmin, kun kudokset ovat asettuneet leikkauksen jälkeen.Tarkoitan sitä, että varsinaisen leikkauksen jälkeen voisi kerran kokeilla arven uudelleen siistimistä, leikkausta.
        Jollain on tietysti taipumusta arpien kasvuun, mutta sitäkin voidaan rajoittaa hyvällä jälkihoidolla. Tietääkseni esim. apteekista saatava ns. silikoonilevy voi auttaa. Levy muistuttaa teippiä. Sitä pidetään yötä päivää, jos iho vaan sietää heti ompeleiden poiston jälkeen. Levy on vaan melko arvokasta, mutta tosin myös riittoisaa. Levyllä voidaan myös hoitaa vanhoja, kohonneita makkara-arpia matalammaksi. Teippi ikään kuin "syö" arpea matalammaksi. Kärsivällisyyttä tosin vaatii.
        En muista nyt juuri firmaa,joka teippiä l. silikoonilevyä toimittaa,mutta aikoinaan lähettivät minulle informaatiota kotiin pyytäessäni. Tuotteen nimi on Mepiform.
        .

• vähäiset keinot

Itse olen joutunut viime aikoina hoitamaan aktiivisesti arpiani rintojenpienennyksen jälkeen. Olen etsinyt tietoja netistä ja kysellyt apteekeista. Netistä löysin kerran tietoa dermatix silikoonivoiteesta ja ajattelin, että sehän olisi helpompaa käyttää, kuin silikooniteipit. Mutta harmikseni sain apteekista kuulla, ettei sitä kannata tilata Suomen kokoiseen maahan, kun markkinat ovat niin pienet. Yritin etsiä olisiko sitä mehdollista ostaa ulkomailta netin välityksellä, mutta en ottanut siitä toista tolkkua, ainoastaan sain selville, että muissa EU-maissa sitä oli ainakin myytävänä ja joissakin Saksan apteekeissa oli tarjoushintaankin. No meillä ei täällä Suomessa löydy kuin Mepiform- silikooniteippiä, joka on kyllä tehokasta, mutta älyttömän hintaista. Ennen joulua kävin Tallinnassa ja löysin samaa Mepiform-teippiä yliopiston apteekista(Viru-hotellin lähellä olevassa ostoskeskuksessa) puolet halvemmalla. Mutta, kun en tiennyt silloin vielä kuinka kauan minun tulee teippiä käyttää, olisin varannut sitä enemmänkin. Täytyy vain kysellä ketkä kaverit ovat lähiaikoina menossa Tallinaan käymään ja pyytää tuomaan, ei ainakaan paina paljoa. Sieltä ne löytyy hyllystä sidetarvikkeiden kohdalta ja silloin oli kahta eri kokoakin. Muutenkin sieltä löytyi kaikkia sidetarvikkeita paljon halvemmalla esim.steriilit taitokset, teipit yms. mutta jos joku vaan saa tietoon jotain uutta varsinaisesti arpien hoitoon tarkoitettua tuotetta, niin ilmoittakaa ihmeessä täällä keskustelupalstalla. Arpien rasvaaminen ja voimakas hierominen sormenpäillä rasvaamisen yhteydessä kuulemma edesauttaisi myös arpien paranemista. (Luin netistä jostain amerikkalaisten tutkimuksesta.) Sitä hieromistakin olen aina rasvaamisen yhteydessä yrittänyt muistaa tehdä, en tiedä onko siitä ollut apua?? Mulle plastiikkakirurgi sanoi, että käsivoide olisi hyvää arpien rasvaukseen.Hyviä neuvoja odotellen.

• kauan,
        vähäiset keinot kirjoitti:

Itse olen joutunut viime aikoina hoitamaan aktiivisesti arpiani rintojenpienennyksen jälkeen. Olen etsinyt tietoja netistä ja kysellyt apteekeista. Netistä löysin kerran tietoa dermatix silikoonivoiteesta ja ajattelin, että sehän olisi helpompaa käyttää, kuin silikooniteipit. Mutta harmikseni sain apteekista kuulla, ettei sitä kannata tilata Suomen kokoiseen maahan, kun markkinat ovat niin pienet. Yritin etsiä olisiko sitä mehdollista ostaa ulkomailta netin välityksellä, mutta en ottanut siitä toista tolkkua, ainoastaan sain selville, että muissa EU-maissa sitä oli ainakin myytävänä ja joissakin Saksan apteekeissa oli tarjoushintaankin. No meillä ei täällä Suomessa löydy kuin Mepiform- silikooniteippiä, joka on kyllä tehokasta, mutta älyttömän hintaista. Ennen joulua kävin Tallinnassa ja löysin samaa Mepiform-teippiä yliopiston apteekista(Viru-hotellin lähellä olevassa ostoskeskuksessa) puolet halvemmalla. Mutta, kun en tiennyt silloin vielä kuinka kauan minun tulee teippiä käyttää, olisin varannut sitä enemmänkin. Täytyy vain kysellä ketkä kaverit ovat lähiaikoina menossa Tallinaan käymään ja pyytää tuomaan, ei ainakaan paina paljoa. Sieltä ne löytyy hyllystä sidetarvikkeiden kohdalta ja silloin oli kahta eri kokoakin. Muutenkin sieltä löytyi kaikkia sidetarvikkeita paljon halvemmalla esim.steriilit taitokset, teipit yms. mutta jos joku vaan saa tietoon jotain uutta varsinaisesti arpien hoitoon tarkoitettua tuotetta, niin ilmoittakaa ihmeessä täällä keskustelupalstalla. Arpien rasvaaminen ja voimakas hierominen sormenpäillä rasvaamisen yhteydessä kuulemma edesauttaisi myös arpien paranemista. (Luin netistä jostain amerikkalaisten tutkimuksesta.) Sitä hieromistakin olen aina rasvaamisen yhteydessä yrittänyt muistaa tehdä, en tiedä onko siitä ollut apua?? Mulle plastiikkakirurgi sanoi, että käsivoide olisi hyvää arpien rasvaukseen.Hyviä neuvoja odotellen.

leikkauksesta on aikaa? Olen samassa tilanteessa ja mua kehoitettiin rasvaamaan ja hieromaan arpia. Nyt kuitenkin osa arvista ärtyneet eli aloinko liian aikaisin rasvaamaan, arvet ei olleetkaan täysin kiinni? Olen Helosan perusvoiteella rasvanut ja hieronut. Aiemmin mainittua silmänympärysvoidetta en ostanut koska putkilo oli niin pieni ja arpia kuitenkin jonkin verran.

• ...
        kauan, kirjoitti:

leikkauksesta on aikaa? Olen samassa tilanteessa ja mua kehoitettiin rasvaamaan ja hieromaan arpia. Nyt kuitenkin osa arvista ärtyneet eli aloinko liian aikaisin rasvaamaan, arvet ei olleetkaan täysin kiinni? Olen Helosan perusvoiteella rasvanut ja hieronut. Aiemmin mainittua silmänympärysvoidetta en ostanut koska putkilo oli niin pieni ja arpia kuitenkin jonkin verran.

tota silmänympärysvoidetta. Ei se kyllä ollut missään putkilossa vaan purkissa ja on aika riittoisaa.

• vähäiset keinot
        kauan, kirjoitti:

Leikkauksesta on tasan 3 kk. Itse aloin rasvaamaan varovasti ompeleiden poiston jälkeen. Minulla oli haavainfektio ja osa haavasta oli auki ja erittävä, joten vältin laittamasta siihen kohtaan rasvaa. Nyt olen reilun kuukauden käyttänyt mepiform silikooniteippiä ja jonkun verran arvet ovat vaalentuneet. Plastiikkakirurgin mielestä olisi hyvä käyttää niitä johonkin huhtikuuhun asti, kunnes on lopputarkastus. Välillä voisi pitää taukoa ja katsoa mihin suuntaan arpien kehitys jatkuu eli alkaako arven kasvu ja punoittaminen uudelleen, kun mepiformin käytön lopettaa. Se on vaan niin kallista, että täytyy katsoa kuinka rahat riittää. Mutta, jos se auttaa niin ei kai auta kuin jatkaa. Harmi, että siitä ei saa kelalta mitään korvausta, kun se on kuitenkin leikkauksen jälkihoitoa. Ei auta kuin lähteä tallinnaan silikooniteipin hakuun.

• että,

Leikkauksesta on tasan 3 kk. Itse aloin rasvaamaan varovasti ompeleiden poiston jälkeen. Minulla oli haavainfektio ja osa haavasta oli auki ja erittävä, joten vältin laittamasta siihen kohtaan rasvaa. Nyt olen reilun kuukauden käyttänyt mepiform silikooniteippiä ja jonkun verran arvet ovat vaalentuneet. Plastiikkakirurgin mielestä olisi hyvä käyttää niitä johonkin huhtikuuhun asti, kunnes on lopputarkastus. Välillä voisi pitää taukoa ja katsoa mihin suuntaan arpien kehitys jatkuu eli alkaako arven kasvu ja punoittaminen uudelleen, kun mepiformin käytön lopettaa. Se on vaan niin kallista, että täytyy katsoa kuinka rahat riittää. Mutta, jos se auttaa niin ei kai auta kuin jatkaa. Harmi, että siitä ei saa kelalta mitään korvausta, kun se on kuitenkin leikkauksen jälkihoitoa. Ei auta kuin lähteä tallinnaan silikooniteipin hakuun.

vastasit. Sain plastikkakirurgilta neuvon yhteen toiseen arpeen (koholla oleva, leikkauksesta runsas 3 kk) että laittaa joko sitä silikonilaastaria tai vanhanaikaista Leukoplast teippiä. Sanoi itse että silikonilaastari on kallis ja Leukoplast taas tarttuu kiinni ihoon kovasti. No, olen laittanut leukplastia ja arpi on todellakin madaltunut. Ja rahansäästö on huima! Ja se todella tarttuu ihoon, mutta jos säärikarvojen vahauksen kestää niin tämän irroittaminen ei tunnu miltään. Olen tyytyväinen. Nyt odottelen että pienennysarvet menisivät kiinni, (muutamasta kohdasta erittää ja punoittaa) sitten pääsen rasvaamaan rintapoimun alla olevia arpia. Apteekissa tosiaan katsoin sitä silmänympärysvoidetta ja se oli ns putkilo, ei purkki. Hammastahnatuubin näköinen.

• menossa?

Onko teidän haavat tehty nännipihan ympärille, siitä suoraan alas ja sen lisäksi vielä alapoimuun suora haava? Mietin vaan, onko muita vaihtoehtoja, jos kohottaa rintojaan.

• tuolla
        menossa? kirjoitti:

Onko teidän haavat tehty nännipihan ympärille, siitä suoraan alas ja sen lisäksi vielä alapoimuun suora haava? Mietin vaan, onko muita vaihtoehtoja, jos kohottaa rintojaan.

lailla mulle tehty. Erona muutamaan tuttavaan mulla on se että ainoastaan nännin ympärillä oli poistettavat tikit, muualla itse sulavat. Mutta tuttujen leikkauksista on jo muutama vuosi. En tiedä tekevätkö nykyään kaikki näin vai riippuuko se kirurgista

• operoitu
        ... kirjoitti:

tota silmänympärysvoidetta. Ei se kyllä ollut missään putkilossa vaan purkissa ja on aika riittoisaa.

Otsastani leikattiin rasvapatti ja arpi on melkoinen. Olen hoitanut jo silikonilaastarilla. Onko kellään kokemusta kosmetologin tekemästä hionnasta arpien hoidossa? Onko rahojen haaskaamista kokeilla?

• fhkoyhk

Micropore teippi arven päällä 6kk leikkauksen jälkeen. Vaihto n. 5-7vrk välein. Toimii ja tuloksena huomaamaton arpi.

• micropore11

tarkoitat varmaan 6 kuukauden ajan heti leikkauksen jälkeen:) hieroitko arpia?

• arvetkin

Jos käyttää Micropore teippiä niin tartteeko sillon enää muita arvenhoitorasvoja tms. esim. silikooniteippiä?

• fhkhykh

Joo. Kiitos korjauksesta. Siis 6 kk ajan heti leikkauksen jälkeen. Jos ei erityistä keloidi-taipumusta ole, mielestäni ei tarvitse muuta kuin tuo Micropore. En ole hieronut arpia enkä käyttänyt mitään rasvoja. Perustuu aiheesta Ruotsissa tehtyyn tutkimukseen ja omiin kokemuksiini.

• micropore11

mä oon käyttäny microporee nyt vajaan kaks viikkoo. otin ensimmäistä kertaa nyt teipit pois, mitkä laitettiin klinikalla. kirurgi kehotti jättämään ne 4 viikoksi, ellei lähe itestään pois. mulla oli kuitenkiin kova houkutus nähdä jo arvet ja että kaikki ok. vähän arvelutti toi hygieenisyyskin. no, ruvet tai mitä kuivunutta verta olikaan, oli jo irronnu arvesta, ja teippiin kiinnittyneenä. iho ei juuri kärsinyt/repeillyt kun teipit otin pois (tosin olivat vielä tosi tiukasti kiinni). vajaa kaks viikkoo siis ja todella nätit haavat. arvista ei vielä tietoa, näyttäis vähän siltä et ei juuri jää mitään! uskomatonta miten nopeesti ja hyvin parantuneet! olisiko sitten teippi syynä tähän vai nuori ikäni(alle 30v) ja hyvä solujen uusiutuminen. arpiin kylläkin on taipumusta. kokemusta aikaisemmista leikkauksistaja hirveet arvet jäikin kun en käyttänyt microporea. suosittelen siis lämpimästi. Jotkut täällä foorumilla kertoneet vaihtaneensa teipit muutaman päivän välein. minä suosittelen että anna olla pari viikkoo kerrallaan. teippi kuivuu 5 minuutissa suihkun jälkeen eikä lähde nurkista irtoamaan. mulle suositeltiin kans 3-6kk teipin käyttöä. näyttää kyllä siltä, et ei enää 2-4viikon päästä tarvii yhtään mitään! aivan mahtavaa!
      mä aloin hieroo arpia nyt ku näin et ei näkyvää arpee jää. arpikudos toki tuntuu kun painaa. arvet kuulema "elää" leikkauksen jälkeen 8-10 viikkoa ennenkuin jäävät pysyväksi (arpikudoksessahan ei verisuonitusta ja näin eivät näin pääse muuntautumaan normaaliksi ihoksi). tähän perustuu minun tieto hieroa arpea. noiden viikkojen aikana arvesta voi mahdollisesti saada vielä tasaisemman.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1390
    3. 76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1115
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      975
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      885
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      68
      866
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe