Harkinta aika

Jude

Miten teidän mielestä pitäisi käyttäytyä harkinta ajan ollessa päällä. Voiko olla muita suhteita, vai onko se todellakin tarkoitettu miettimiseen ? Tuntuis hullulta ruveta suhteeseen, koska asiat vaan pahenee jolloin harkinta ajan tarkoitus häviää.

12

3250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olemme vaimon kanssa sopineet, josko häneen enää luotan että ei aleta pyörimään laastareitten kanssa mutta ainaskaan minulla ei ihan hirveesti mieli tee muita naisia mutta tietenkin saattaa tulla hetki jolloin hellyys ja seksi olisivat kyllä ihan jees.. mutta katsellaan..

• Jude

Vitsi kun olisi itsekkin tajunnut sopia säännöt kun erottiin, nyt se on myöhästä...

• eronNut05
        Jude kirjoitti:

Vitsi kun olisi itsekkin tajunnut sopia säännöt kun erottiin, nyt se on myöhästä...

Me sovimme mukamas sovussa kaikki. Sovittiin miten uusista suhteista kerrotaan, ettei tule lasten kuullen yllärinä.
        Vaan kuinkas kävi? Seuraavana iltana kävi ilmi, että exällä oli jo uusi...
        Se siitä sopimisesta!

• milla
        eronNut05 kirjoitti:

Me sovimme mukamas sovussa kaikki. Sovittiin miten uusista suhteista kerrotaan, ettei tule lasten kuullen yllärinä.
        Vaan kuinkas kävi? Seuraavana iltana kävi ilmi, että exällä oli jo uusi...
        Se siitä sopimisesta!

turha siis sopia mitään.

• käyttäytyen

kun kerran voi. Meillä harkinta-aika meneillään. Itselleni ei tulisi mieleenkään laastareita hankkia ja elämääni vielä sotkea entisestään. Minä parantelen oloani, mietin, pohdin ja vain elän. Olisin mieheltäni toivonut samaa...hän on jo uudessa suhteessa, asuvatkin yhdessä - kun harkinta-aika alkoi mieheni muutti entisensä luo. Ja taisivat aloittaa suhteen..kerro siinä sitten lapselle kuka "uusi" on...Mutta aion itse pitää tapani - harkinta-ajan mietin ja mietin. Aion elää täysipainoista elämää mahdollisen eron jälkeenkin..Niin, vielä utopistisesti kuvittelen että joskus vielä..Nämä on näitä tunteita jotka on pakko käydä läpi - muuten en voi nauttia elämästäni oikein. Suren, itken, masennun, nauran, elän - tätähän muutenkin elämä on. Olisimpa vaan saanut miehenikin ymmärtämään oman periaatteeni harkinta-ajalle..työnsin vain kotoa pois...

• harkitset....

Jos todella harkitsee niin ei kai silloin ole syytä alkaa uusiin suhteisiin. Mutta jos ei ole enää mitään harkittavaa... silloin mielestäni sillä ei ole väliä.
      Omalla kohdallani meni niin, että asuttiin erossa jo ennen kuin virallisesti harkinta-aika laitettiin vireille, joten minä ainakaan en käyttänyt sitä harkitsemiseen kun olin harkintani jo tehnyt.

• harkittu jo

samoten täällä. Kun kerran oli asia päätetty niin ei siinä enää mitään harkittu. Kumpikin sai vapaasti tehdä mitä halusi. Takaisin yhteenmenosta ei puhettakaan saatikka sen harkitsemisesta. Ero aina tulisi harkita ENNEN kuin noita asioita alkaa edes eteenpäin viemään.

• liveliini
        harkittu jo kirjoitti:

samoten täällä. Kun kerran oli asia päätetty niin ei siinä enää mitään harkittu. Kumpikin sai vapaasti tehdä mitä halusi. Takaisin yhteenmenosta ei puhettakaan saatikka sen harkitsemisesta. Ero aina tulisi harkita ENNEN kuin noita asioita alkaa edes eteenpäin viemään.

Meillä eroa harkittiin pitkään ennen kuin muutin pois. Harkinta ja yrittäminen tulisi tehdä suhteessa. Kun muutin olin jo aivan yli erosta. Laitoin eron vireille ja tapasin uuden miehen harkinta-aikana. Toisaalta uutta liittoa harkitsisin kyllä tosi pitkään.
        Ex-miehellä vielä surutyö kesken, antaa hänen mennä omaa tahtiaan. minä elän vihdoin.

• Onnellinen
        liveliini kirjoitti:

Meillä eroa harkittiin pitkään ennen kuin muutin pois. Harkinta ja yrittäminen tulisi tehdä suhteessa. Kun muutin olin jo aivan yli erosta. Laitoin eron vireille ja tapasin uuden miehen harkinta-aikana. Toisaalta uutta liittoa harkitsisin kyllä tosi pitkään.
        Ex-miehellä vielä surutyö kesken, antaa hänen mennä omaa tahtiaan. minä elän vihdoin.

Minäkin harkitsin eroa avioliitossa niin pitkään, ettei tämä virallinen harkinta-aika mitään enää muuta. Kaiken kaikkiaan eroa puhuttiin jo useita vuosia.
        Ex on onnellinen nykyisessä tilanteessa kuten minä ja lapsetkin. Ero oli meille kaikille siunaus.
        Siksi annoin itselleni oikeuden uuteen suhteeseen, sekun sattui aika yllättäen. Yhteenmuuttoa ei suunnitella eikä naimisiin menoa. Edetään hitaasti tilanteita tunnustellen ja päivä kerrallaan. Entisen kaltaiseen helvettiin en ikinä enää halua.

• tapauksesta

Niinkuin edellisistä viesteistäkin käy ilmi, kaikki riippuu tietysti tapauksesta ja henkilöstä. Mitään yleispätevää sääntöä ei ole. Harkinta-aikana voi toki aloittaa suhteen (jos esim. se harkinta on tosiaan tullut tehtyä jo ennen harkinta-ajan alkua), mutta on hyvä muistaa myös, ettei niin missään nimessä _tarvitse_ tehdä.

Uudessa suhteessa on tärkeää varmaankin myös se, että molemmat sen osapuolet ovat tilanteen tasalla, niin että se toinen tietää mitä haet suhteelta ja oletko esim. epävarma joistain asioista. Itselläni on ollut mielettömän hyvä onni siinä, että olen saanut ihanan laastarisuhteen. Suhde ei pyrikään mihinkään eikä varsinkaan vaadi keneltäkään mitään, mutta tuo toinen osapuoli on antanut minulle aivan hurjasti sellaista itseluottamusta, mitä on varmaan nähnyt minun tarvitsevan entisen suhteen jäljiltä.

Toivottavasti saatte kaikki samanlaisia huomaavaisia ihmisiä ympärillenne!

• asutaan

Asutaan ainakin vielä yhdessä ja todennäköisesti myös niin kauan kuin lopullinen ero tulee, jos tulee. Ei ole syytä etsiä muita kummalakaan, vaikka kyllä tämä aikamoista takkuamista on.

• peppi

Mies löysi uuden pari päivää pois muuton jälkeen(ja sopimuksen ettei vielä lähdetä uusiin suhteisiin, vaan katotaan meijän suhdetta ulkopuolelta ensin) ja muutaman viikon päästä tuo nainen oli raskaana(meni kesken kuitenkin, jos oikeasti olikaan) meidän lapsiakin jo yhdessä tavattiin ja tulevaa suunniteltiin.. Meidän päässä kuitenkin käytiin keskusteluja ja puitiin yhdessä myös eroa ja harkinta-ajan lopulla päädyttiin jatkamaan yhdessä vielä..en antanut tuon laastarisuhteen vaikuttaa vaan olin kuin sitä ei olisikaan. en vongannut miestä takaisin, käsittelimme vain eroa ja tulevaisuutta miehen ikävästä ratkaisusta huolimatta, yksin ei halunnut mies olla ja siksi piti jalkaa ovenvälissä myös uuteen suhteeseen, mutta kun saimme asioita selvitettyä päätimme yhdessä yhteenpaluusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4686
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2159
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      51
      1678
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      178
      1659
    5. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      165
      1537
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      278
      1372
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      198
      1219
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      87
      1142
    9. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      204
      1136
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65
      1094
    Aihe