Mistähän on kyse, kun avovaimo haukkuu mielisairaaksi, jos ei hänen määräämäänsä aikaan siivoa juuri siten kuin hän määrää? Aina silloin tällöin hänelle iskee vimma saada kämppä puhtaaksi HETI. Alkaa käskyttely ja suuttuminen, jos alokas avomies nikkuroi vastaan.
Onko tämä yleistäkin?
Minä, sinä hän, minä, minä, minä.
Siivouskohtauksia osa 1
9
1129
Vastaukset
- minäkin..
syyllistyn siihen toisinaan. Katsos kun itse on aikansa tuskastuneena katsellut kämppää ja hakenut itselleen inspiraatiota aloittaa suursiivous, niin se on pakko tehdä heti, kun inspiraatio iskee.. muuten jää tekemättä. Siinä ei sitten auta äijän löhöillä sohvalla, vaan mopin varteen ja heti.. Ja se on todella tärkeää, miten siivotaan, muuten ei tule puhdasta. Jos mies tekee jonkin asian eri tavalla, kuin minä, tuntuu minusta, että se on huonosti tehty ja teen sen itse uudestaan..
Juu, mielisairastahan se on :D, mutta ei miehen, vaan siivoushullun vaimon puolelta.- tuuli-juulia
Mulla oli kans suhteessa ollessa toi ongelma, että "tiesin ite paremmin" miten pitää siivota, että tulee tarpeeksi siistiä, ja kumppani siivosi "väärin". No mä ratkaisin sen niin, että siivosin aina itse, että tuli "hyvin" siivottua. Nyt on sama ongelma lapsen kanssa, haluaisi opettaa hänet tekemään kotitöitä, mutta kun ne ei sitten tule "kunnolla" tehtyä...oon kuitenkin nyt päättänyt irrottaa siitä niuhottamisesta, ja annan toisen tehdä työn omalla tavallaan. Tietenkin poika on vielä niin pieni, että joitain hänen tekemiään korjailen salaa jälkeenpäin, mutta jos mies olisi taloudessa siivoilemassa, niin "ihan varmaan" mulle kelpaisi hänen tekemänsä työ sellaisena kuin hän tekee, ja tehtynä vapaaehtoisesti ja ilman taustanalkutusta.
Niin, joo, hyvä puhua, kun sitä miestä ei taloudessa ole ;) Mielessään luvata, että jos sellasen koukkuun saa, niin pitää kuin kalleinta aarrettaan eikä koskaan ikinä oikuttele yhtään...mutta toista se olis kuitenkin, se arki. Tietty parhaansa voi yrittää aina, ja siivoushulluudesta voi yrittää päästä eroon :) - mies mietteineen
Näytät olevan sinut asian kanssa, kun noin hymyilyttää :) Siivoushullujen puolustukseksi sanottakoon, että kyllähän joskus on syytäkin suuttua, jos kumppani tai muu kanssa-asukki ei millään siivoa edes omia sotkujaan. Tärkeintä olisi mielestäni löytää reilu kompromissi, jonka mukaan asunnon siisteydestä pidetään huoli ja yhtä lailla ollaan pitämättä. Jos joku haluaa tehdä asunnosta sopimusta siistimmän, niin siivotkoot itse ja antakoot sen äijän löhöillä sohvalla :)
- mies mietteineen
tuuli-juulia kirjoitti:
Mulla oli kans suhteessa ollessa toi ongelma, että "tiesin ite paremmin" miten pitää siivota, että tulee tarpeeksi siistiä, ja kumppani siivosi "väärin". No mä ratkaisin sen niin, että siivosin aina itse, että tuli "hyvin" siivottua. Nyt on sama ongelma lapsen kanssa, haluaisi opettaa hänet tekemään kotitöitä, mutta kun ne ei sitten tule "kunnolla" tehtyä...oon kuitenkin nyt päättänyt irrottaa siitä niuhottamisesta, ja annan toisen tehdä työn omalla tavallaan. Tietenkin poika on vielä niin pieni, että joitain hänen tekemiään korjailen salaa jälkeenpäin, mutta jos mies olisi taloudessa siivoilemassa, niin "ihan varmaan" mulle kelpaisi hänen tekemänsä työ sellaisena kuin hän tekee, ja tehtynä vapaaehtoisesti ja ilman taustanalkutusta.
Niin, joo, hyvä puhua, kun sitä miestä ei taloudessa ole ;) Mielessään luvata, että jos sellasen koukkuun saa, niin pitää kuin kalleinta aarrettaan eikä koskaan ikinä oikuttele yhtään...mutta toista se olis kuitenkin, se arki. Tietty parhaansa voi yrittää aina, ja siivoushulluudesta voi yrittää päästä eroon :)Heh. Mukava oli saada tähän ketjuun oikeiden siivoushullujen kommentteja :) No, jokaisella omat hullutuksensa. Omistani en tässä hiisku ;)
Meidän äitillämme on aina kova stressi siivouksesta ennen juhlapyhiä tai vieraiden kestitystä. Kerrankin pestyäni lattian jääkaapin alta äitini kävi märän rätin kanssa kaapimassa todistusaineistoksi pölyjä epäonnistuneesta siivouksesta. No, piti sitten panna paremmaksi ja panna äiti siivoamaan se lattia ja pyyhkiä sitten aivan yhtä iso määrä pölyjä hänen jäljiltään. Tarinan opetus on se, että jos on siivoushullu, niin koskaan ei saa kämppää täysin puhtaaksi. Kannattaa miettiä, siivoaako itsensä vai arvostelevien vieraiden takia. Harjanvarsi ei saa olla egon jatke.
- armeijasta
Sehän se on armeijassa yksi huonoista puolista, että sen käyneet miehet ottaa joka pyynnön käskynä jota vastaan pitää niskuroida.
- mies mietteineen
En oo käynnyt armeijaa :P
- että rasittaa
Itse koin tota kun tulin jouluksi kotiin. Äitihän se heti alotti ku en heti herättyäni juossu mattopesulle. En tuntenut oloani oikeen tervetulleeksi... Oma koti onkin ellei vieraita ole just tulossa niin aika kaatopaikka. En jaksa stressata. Rankka opiskelu vie jo voimat. Tarviiko aina olla niin siistiä?
- mies mietteineen
Sikolätti! Huusholli! Rakkaalla kodilla on monta nimeä. Äidit ovat todella pahimpia siivoussortajia. Tästä aiheesta saisi kerrottua monta tositapahtumiin perustuvaa tragediaa - useat tragikomediaa.
Minulta saat siunauksen sotkuiselle kodillesi. Pääasia, että itse viihdyt siellä. Mattopesulle passittaminen äitisi luona taisi olla jonkinlainen sosiaalinen kanssakäynnin muoto. Missä isä tarjoaa kouraan oluttuopin, siinä äiti sinipiian.
Vielä tästä minun tilanteestani. Avovaimoni on hieman ristiriitainen. Hän juuri tänään muisteli, kuinka hän sanojensa mukaisesti 'rakasti' lapsuuskotinsa sotkuja. (Joo älä kysy, miksi hän sitten vouhottaa tästä meidän kämpän siisteydestä.) Itsekin kävin rakkaani lapsuuskodissa monasti kylässä. Keittiönpöydällä, jahka sen arkeologisten kaivausten jälkeen viimein löysi, ei juuri koskaan mahtunut ruokailemaan. Sekä tuolit että pöytä olivat täynnä kaiken maailman tavaraa. Ei auttanut muu kuin raivata lattialta lautasen mentävä tila ja käydä japanilaisittain lattialle aterioimaan. Kaiken kukkuraksi täytyi hotkia nopeasti, jotteivat muurahaiset ehtineet ensin. Tyhjää karkkipussia ei anopin karjumisista päätellen olisi saanut heittää olohuoneen roskakoriin, koska muurahaiset ihastuvat sokeriin. No mutta se on jo toisen tarinan alku.
Nykyisessä yhteisessä yksiössämme on kosolti kultani tavaroita, joita hän hamstraa milloin mistäkin. Kaikista tavaroista vajaa kymmenes on minun. Myönnän syyllistyväni sotkemiseen, mutten sen enempää kuin kultanikaan. Ja sentään vain kymmenes sotkuista on minun jäljiltäni.
Vinkiksi kaikille: Älkää heti ensiksi KÄSKEMÄLLÄ KÄSKEKÖ toista ihmistä siivoamaan. Pyytäkää (ei tarkoita rukoilemista) ihan normaalisti ja olkaa kärsivällisiä. Minä ainakin siivoan mielelläni - ajallaan, jos minua ei alisteta toisen käskyille. Ihan periaatteessa en tottele ihmistä, joka kuvittelee voivansa orjuuttaa toista, vaikka kyse olisikin vain roskien viennistä (jonka muuten minä hoidan tässä taloudessa).
Tässä sitä tulikin iltasatuiltua.
Ollaan siivosti! ;)
Äiti on koko ajan luudan varressa ja jokapäivä on siivouspäivä (varsinkin näin jouluisin)..jos ei heti olla siivoamassa raivoaminen alkaa!Ei sillä on etteikö saisi olla siistiä mutta rajansa kaikella!
Oi saisinpa oman kämpän...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.855362Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.423571Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612955Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin372155Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611916Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2881720- 471596
- 941402
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441376Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71205