puuttuva hammas

hammaskeiju

Minulta puuttuu ylhäältä (neljäs edestä) hammas. Tällä hetkellä väliaikainen hammas, mutta se ei enää pysy kauaa, lohjennut ja liikkuu. Mitä muita vaihtoehtoja löytyy? Kannattaako laittaa implantti vai onko muitakin vaihtoehtoja?

10

6277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • posliinikruunu

Mulla on korvattu puuttuvia etu- ja kulmahampaita posliinikruunulla. Laitimmaiset hampaat kummaltakin puolelta purettu ja juuriin kiinnitetty nastat, joiden varassa tämä silta kruunuineen on. Siis nämä posliinihampaat ovat ns. yhtenäisesti toisissaan kiinni ja hammasvälejä voi putsata langalla, joka pujotetaan ikenien ja hampaan välistä. On ihan hyvä juttu ja halvempi varmaan implanttihoitoa. Itselläni kun ei voitu implantteja laittaa perussairauteni vuoksi. Tosin itselläni oli siinä kahden hampaan aukko ja sinulta puuttuu vain yksi. Kai niitä voi korjata helpommallakin, esim. normaalilla nastakruunulla. Minulla on monta yksittäistä nastakruunua.

• ratkaisee

Miten paljon nastat ja kruunut jne maksavat??? Yksityisellä, kaupungin tk en pääse.

• posliinikruunu
        ratkaisee kirjoitti:

Miten paljon nastat ja kruunut jne maksavat??? Yksityisellä, kaupungin tk en pääse.

Hammasimplantti on kyllä kaikkein kallein ratkaisu. Tuo nastakruunu on noista edullisin. En tiedä mitä maksaa yksityisellä kun olen saanut kunnallista hoitoa. Kannattaa kysellä eri hammasklinikoilta tai -lääkäreiltä. Löytyyköhän netistä hintavertailuja?

• Entinen karkkihammas
        posliinikruunu kirjoitti:

Hammasimplantti on kyllä kaikkein kallein ratkaisu. Tuo nastakruunu on noista edullisin. En tiedä mitä maksaa yksityisellä kun olen saanut kunnallista hoitoa. Kannattaa kysellä eri hammasklinikoilta tai -lääkäreiltä. Löytyyköhän netistä hintavertailuja?

Minulle tehtiin isoon takahampaaseen nastahammas, hinnaksi tuli n. 800 euroa töineen. Sisältää 5,3 g kultaa. Toimii hyvin.

Etuhammas on tietysti pienempi, mutta työtä sekin vaatii.

• kokemuksella
        Entinen karkkihammas kirjoitti:

Minulle tehtiin isoon takahampaaseen nastahammas, hinnaksi tuli n. 800 euroa töineen. Sisältää 5,3 g kultaa. Toimii hyvin.

Etuhammas on tietysti pienempi, mutta työtä sekin vaatii.

Kultanastahampaat halkaisevaty ikävän usien oman hampaan. Sitten ollaan taas päästy ojasta allikkoon.

• kuituhammas

Jos sinulta puuttuu hammas, niin kysy hammaslääkäriltäsi kuitulujitteista siltaa. Se on nopea ja huokea, eikä sen tekemisessä tarvitse tuhota omia hampaita hiomalla! Älä anna myydä itsellesi implantteja tai kultasiltoja.

• Nimetön

Voiko sen kuitusillan laitaa etuhampaaseen, jos niin mitä se maksaa?

• Etuhammas ok
        Nimetön kirjoitti:

Voiko sen kuitusillan laitaa etuhampaaseen, jos niin mitä se maksaa?

Kuitusillat ovat parhaimmillaan etuhampaissa ja välihampaisssa. Takahampaissa tarvitaan kokeneen kuituhammaslääkärin osaamista.

• mies 38
        Etuhammas ok kirjoitti:

Kuitusillat ovat parhaimmillaan etuhampaissa ja välihampaisssa. Takahampaissa tarvitaan kokeneen kuituhammaslääkärin osaamista.

Katsokaa hyvät ihmiset sivu www.sticktech.com niin saatte kuitusilloista lisätietoa!

• Hoidosta avun saanut

Tämä on usein puuttuva hammas. Helpoin ja nopein tapa saada kiinteä uusin hammas on tehdä se lasikuitulujitteisesta muovista, joka liimataan hampaan pintaan kiinni. Tämä on myös huokein tapa. Suosittelen katsoa www.puuttuvahammas.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      32
      7027
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      42
      4321
    3. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      24
      3705
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      184
      3440
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2487
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      30
      2445
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      43
      2084
    8. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      26