Minulta puuttuu ylhäältä (neljäs edestä) hammas. Tällä hetkellä väliaikainen hammas, mutta se ei enää pysy kauaa, lohjennut ja liikkuu. Mitä muita vaihtoehtoja löytyy? Kannattaako laittaa implantti vai onko muitakin vaihtoehtoja?
puuttuva hammas
10
6271
Vastaukset
- posliinikruunu
Mulla on korvattu puuttuvia etu- ja kulmahampaita posliinikruunulla. Laitimmaiset hampaat kummaltakin puolelta purettu ja juuriin kiinnitetty nastat, joiden varassa tämä silta kruunuineen on. Siis nämä posliinihampaat ovat ns. yhtenäisesti toisissaan kiinni ja hammasvälejä voi putsata langalla, joka pujotetaan ikenien ja hampaan välistä. On ihan hyvä juttu ja halvempi varmaan implanttihoitoa. Itselläni kun ei voitu implantteja laittaa perussairauteni vuoksi. Tosin itselläni oli siinä kahden hampaan aukko ja sinulta puuttuu vain yksi. Kai niitä voi korjata helpommallakin, esim. normaalilla nastakruunulla. Minulla on monta yksittäistä nastakruunua.
- ratkaisee
Miten paljon nastat ja kruunut jne maksavat??? Yksityisellä, kaupungin tk en pääse.
- posliinikruunu
ratkaisee kirjoitti:
Miten paljon nastat ja kruunut jne maksavat??? Yksityisellä, kaupungin tk en pääse.
Hammasimplantti on kyllä kaikkein kallein ratkaisu. Tuo nastakruunu on noista edullisin. En tiedä mitä maksaa yksityisellä kun olen saanut kunnallista hoitoa. Kannattaa kysellä eri hammasklinikoilta tai -lääkäreiltä. Löytyyköhän netistä hintavertailuja?
- Entinen karkkihammas
posliinikruunu kirjoitti:
Hammasimplantti on kyllä kaikkein kallein ratkaisu. Tuo nastakruunu on noista edullisin. En tiedä mitä maksaa yksityisellä kun olen saanut kunnallista hoitoa. Kannattaa kysellä eri hammasklinikoilta tai -lääkäreiltä. Löytyyköhän netistä hintavertailuja?
Minulle tehtiin isoon takahampaaseen nastahammas, hinnaksi tuli n. 800 euroa töineen. Sisältää 5,3 g kultaa. Toimii hyvin.
Etuhammas on tietysti pienempi, mutta työtä sekin vaatii. - kokemuksella
Entinen karkkihammas kirjoitti:
Minulle tehtiin isoon takahampaaseen nastahammas, hinnaksi tuli n. 800 euroa töineen. Sisältää 5,3 g kultaa. Toimii hyvin.
Etuhammas on tietysti pienempi, mutta työtä sekin vaatii.Kultanastahampaat halkaisevaty ikävän usien oman hampaan. Sitten ollaan taas päästy ojasta allikkoon.
- kuituhammas
Jos sinulta puuttuu hammas, niin kysy hammaslääkäriltäsi kuitulujitteista siltaa. Se on nopea ja huokea, eikä sen tekemisessä tarvitse tuhota omia hampaita hiomalla! Älä anna myydä itsellesi implantteja tai kultasiltoja.
- Nimetön
Voiko sen kuitusillan laitaa etuhampaaseen, jos niin mitä se maksaa?
- Etuhammas ok
Nimetön kirjoitti:
Voiko sen kuitusillan laitaa etuhampaaseen, jos niin mitä se maksaa?
Kuitusillat ovat parhaimmillaan etuhampaissa ja välihampaisssa. Takahampaissa tarvitaan kokeneen kuituhammaslääkärin osaamista.
- mies 38
Etuhammas ok kirjoitti:
Kuitusillat ovat parhaimmillaan etuhampaissa ja välihampaisssa. Takahampaissa tarvitaan kokeneen kuituhammaslääkärin osaamista.
Katsokaa hyvät ihmiset sivu www.sticktech.com niin saatte kuitusilloista lisätietoa!
- Hoidosta avun saanut
Tämä on usein puuttuva hammas. Helpoin ja nopein tapa saada kiinteä uusin hammas on tehdä se lasikuitulujitteisesta muovista, joka liimataan hampaan pintaan kiinni. Tämä on myös huokein tapa. Suosittelen katsoa www.puuttuvahammas.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 931114
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897