On ollut hupaisaa lukea tältä palstalta ja katsella televisiostakin niitä moninaisia yrityksiä päästä Niinistön vaali-iskulauseen kimppuun. Hupaisaa se on siksi, että kimppuun yrittäjät ovat poikkeuksetta paljastaneet sen, että iskulause todella toimii erinomaisen hyvin ja antenaat etenkin televisiossa, Niinistölle erinomaista lisä-aikaa puhua juuri siitä, mikä on presidentin virassa olennaista koko kansan ja kaikkien suomalaisten kannalta:
Työn kunnioittamisesta.
Eihän ole olemassa vasemmistolaista tai oikeistolaista työtä. On ainoastaaqn suomalaista työtä. Ei ole olemassa työläisiä ja herroja muualla kuin vanhaa yhteiskunnallista luokkajakoa hellivien ajatusmaailmassa. Todellisuudessa me olemme kaikki samaa työväkeä, vaikka työsopimuksia tehtäessä jotkut meistä edustavatkin työnantajaa.
Vastakkainasettelun siirtäminen syrjään ja työn kunnioittaminen on todennäköisesti asia, joka eniten tuo Sauli Niinistölle kokoomuksen ulkopuolisia ääniä, ja hyvä näin.
Ilmeisesti palstan luuseridemarit ja reppanakepulitkin ovat tämän hoksanneet, koska panikoituvat säännöllisesti rääpimään Niinistön iskulausetta ja keksimään kaikenlaisia valheita siitä, sen keksimisestä ja mainostoimistosta, kun eivät millään asia-argumentilla pääse itse perusajatuksen kimppuun.
Vaikeaa näille reppanaluusereille on senkin tajuaminen, että Niinistö on todella itse määritellyt vaalisanomansa sisällön ja mainostoimisto on ainoastaan muokannut sen iskevään ja kiinnostavaan muotoon.
Kaiken huippu nähtiin televisiossa eilen, kun tämä tv1:n ammattitaidoton risuparta alkoi inttää siitä onko Niinistö itse keksinyt iskulauseensa ja jos ei ole, niin kuka sen sitten on keksinyt, mikä inspiroi täälläkin muutamaa kepuliluuseria.
Eihän tuollainen aiheuta täysipäisissä katsojissa (ja tämän palstan lukijoissa) muuta kuin suurta huvittuneisuutta sen suhteen, miten olemattomiksi ovat Niinistön kritisoijien eväät kuivuneet, koska itse kamnanjan toimivuuteen he eivät pysty sanomaan yhtään mitään.
Parempaa uutta vuotta vaan kaikille puoluesäätyyn kansomatta, koska olemme kaikki samaa työväkeä.
Työväen presidentti - 3 - Sauli Niinistö
19
493
Vastaukset
- Kiitti Jäbykkä
Kiitoksia puheeni referoinnista.
- Aulis
Jälkimmäinen kuvaa kehitysastettasi paremmin. Nielaiset kaiken mitä Niinistö suustaan päästää.
- Jaba_43
Olen ollut työn tekemisestä ja duunarit/herrat -kahtiajaon lopettamisesta samaa mieltä, mitä Niinistö nyt tuo esiin, ainakin 40 vuotta.
- Hymyilevä Hannes
Arvoisa mainostoimittaja Jäbä.Ollaan nyt Sinun mieliksi samaa mieltä mainoslauseesta.
Loistava slogan.
Jos hyväkin mainoslause laitetaan sopimattoman tai heikon tuotteen yhteyteen,tuntuu hyväkin mainoslause huonolta tai epäaidolta.
Näin on päässyt käymään Suomalaisen oikeiston presidenttiehdokkaalle Sauli Niinistölle.
Vaalien jälkeen toteamme olleemme todistamassa vuosikymmenen mainoslimboa.- Marley
Kokoomuksen mainonnan kolme timanttia:
- Helsinkiläinen paviaanitalo "Bob"
- Kirsi Piha
- Jäbättäjät - menee halosen hyväksi
Marley kirjoitti:
Kokoomuksen mainonnan kolme timanttia:
- Helsinkiläinen paviaanitalo "Bob"
- Kirsi Piha
- Jäbättäjätkuten tarkoituskin jaballa.
- Jaba_43
...että kun sinä puhut oikeistosta, ylläpidät luokkajakoa, joten et kuulu siihen ihmisryhmään, jolle kampanja on suunnattu.
Saat olla ihan mitä mieltä tahansa, mutta sillä ei ole merkitystä, koska kampanja ei ole suunnattu sinulle.
Ai niin, Saulihan lupautui tulla puhumaan Senaatintorille ensi vappuna!
vom- Taistolainen
Marssiiko työväen presidentti Niinistö liituraitapuvussa sosialidemokraattien ja herrojen vai kommunistien kulkueessa?
Taistolainen kirjoitti:
Marssiiko työväen presidentti Niinistö liituraitapuvussa sosialidemokraattien ja herrojen vai kommunistien kulkueessa?
Tuohon en olekaan perehtynyt, mutta luulen Saulin tulevan torille takaoikealta, siis Suur-
kirkon takaa!
vom
- Kauppaneuvos
"Eihän ole olemassa vasemmistolaista tai oikeistolaista työtä."
Me oikeistolaiset johdamme ja keräämme rahat vaativasta johtamistyöstä ja prole tekee suorittavan työn.
Tässä mielessä ei ole olemassa oikeistolaista eikä porvarillista työtä. Työ on aina vasemmistolaista orjuudesta maaorjuuteen ja palkkaorjuuteen.
Ongelma on vain siinä, että kokoomuksessa on nykyään niin paljon proletaareja, punaporvareita ja muita epämääräisiä aineksia.- tarkkailija linnunradalta
ei mene läpi
- Jaba_43
Epäonnistunut sarkasmi on huono juumorin laji.
- He..,he,..heh..
Jäbä on vaihteeksi kotiutunut tuolta keskusta sivuilta tänne.Siellä hän suoltaa ja sylkee suustaan haukkuma- sanoja Vanhasesta kuin mustalaismanne hevos- markkinoilla.
Hai, kun se on typerää, varsinkin Niinistön kannalta ja porvariyhteistyötä ajatellen.
Halosen eduksihan se koituu, muttä sehän voi ollakin tämän kaksinaamaisen jäbättäjän perimmäinen tarkoitus. Äänestihän Jäbä viime kerrallakin Halosta- Jaba_43
Olen keskustan palstalla arvostellut Vanhasen tekemisiä ja puheita, en haukkunut häntä.
Olennaistahan on se, ettei ole olemassa mitään porvariyhteistyötä muuta kuin presidentinvaalin 2. kierroksen ajaksi rajattu Vanhasen ja Kataisen sopimus, joten aika ihmeellistä on sellainen johtopäättely, että minun arvosteluni Vanhasesta koituisivat Halosen hyväksi.
Noin ajatellessaan täytyy ajatella kuten ne kepulaiset, jotka eivät hekään usko Vanhaseen, mutta parhaan haastajan, eli Niinistön sijasta valitsevat mieluummin voittajasuosikki Halosen jo suoraan.
Näissä vaaleissa ei taida tulla käyttöä "porvariyhteistyölle" Vanhasen tarkoittamalla tavalla, kun hän ei saa kepulaisia äänestämään itseään 1. kierroksellakaan.
2. kieroksella näemme sitten miten Vanhasen omat puheet pitävät.
- vaalitarkkailija
Varmaan on noin.
Aioitko noudattaa puoluejohtaja Kataisen kehoitusta äänestää porvariehdokasta ehdoitta myös II-kierroksella?- Jaba_43
Äänestän aina porvariehdokasta, jos sellainen on mukana tai sitten kokoomuksen kannalta väjiten haitallista ehdokasta.
Tulen myös vaalin jälkeen kertomaan ketä äänestin ja myös perustelen, miksi niin tein.
Näin menettelin jo kuusi vuotta sitten ja aion menetellä nytkin.
- Huonoa työtä
Niinistö olisi saanut sanomansa paljon paremmin esille, mikäli olisi käyttänyt iskulauseenaan yksinkertaisesti vain sitä perusajatustaan eli "Työn presidentti".
Jos mainostoimisto olisi väen vängällä halunnut iskulauseeseen sanan "väki", olisi ollut parempi käyttää iskulausetta "Koko väen presidentti". Myös siihen olisi sisältynyt Niinistön perusajatus ja lisäksi siinä olisi ollut vuosikymmenten aikana kulunut iskulause "Koko kansan presidentti" raikkaassa muodossa.
Molemmat esittämäni vaihtoehdot olisivat herättäneet keskustelua Niinistön teemasta yhtä paljon kuin valittukin, mutta kukaan ei olisi voinut hyökätä niitä vastaan ja hukuttaa sisältöä kritiikin alle.
Nyt valittiin iskulause, jonka tiedettiin alun alkaen loukkaavan - ei siis vain ärsyttävän - vasemmistolaisia ja vasemmistolaisista kodeista lähtöisin olevia.
Niinistö perusajatuksessa ei siis ollut mitään vikaan, vaan siinä muodossa, jolla se julki tuotiin.- Jaba_43
Analysoit iskulaisevariantteja kiinnostavasti ja perustelet analyysisi hyvin. Se ansaitsee kiitoksen, koska perustelut ovat tällä saitilla perin harvinaisia.
Itse olen kuitenkin kanssasi eri mieltä. Työväen presidentti on parempi. Työn presidentti olisi pliisu ja mitään sanomaton.
Perusteluna vain se, ettei luokkakantainen työväki Niinistöä kuitenkaan äänestä, joten iskulauseella ei ole väliä. Vastaavasti silläkään ei ole mitään väliä, jos ne, jotka eivät muutenkaan äänestä, hieman närkästyvät.
Työväen prewsidentti on hyvä juuri siksi, että se hätkähdytti ja synnytti paljon keskustelua kampanjan alussa, mitä pelkkä työn presidentti ei minun mielestäni olisi saanut aikaan, ei samassa määrin ainakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961525- 541043
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että403911- 163890
- 56743
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124737- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632