Hedelmistään puu

tunnetaan

Onko se ymmärretty oikein. Mielestäni tuskin. Erotetut/eronneet jätetään heitteille. Missä on se kadonneen lampaan etsintä. Onko se jossaian vierailla ovilla?

22

1291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1212121

      Myös eronneiden/erotettujen. Jotenkin olen tältä palstalta saanut sellaisen kuvan, että he ovat mielestään onnellisia päästyään eroon JT:a.

      Myöskin olen ymmärtänyt, että kaikki jotka tosissaan haluavat, pääsevät kyllä takaisin. Tätä asiaa käyvät vanhimmat aina välillä tunnustelemassa.

      Kun kymmenisen vuotta sitten erosin kirkosta, ei kukaan ole sieltäpäin yhteyttä ottanut. Evlut kirkko se vasta eronneensa heitteille jättääkin.

      • hyvä

        näkemys, heh.


      • >>Myöskin olen ymmärtänyt, että kaikki jotka tosissaan haluavat, pääsevät kyllä takaisin. Tätä asiaa käyvät vanhimmat aina välillä tunnustelemassa.
        >>

        Mistä lie johtunee, mutta ei meillä ole ketään käynyt. Erosin kaksi ja puoli vuotta sitten ja naapurissa asuu vanhin, joka kuului erottamiskomiteaani. Ei sillä, ihan hyvä vain että eivät vaivaa itseään turhaan.


      • Tömpsis

        No mutta kerran vuodessa käyvät ja ovat n.20 min vanhimmat...ja eivät puhu juuri mitään uutta...muutenki se rakkaus on kaukana heistä.Kuka viittii ees erotettuna lähteä nöyristeleen ihmisille valtakunnansalille???Kyllä se riittää jos katuu Jumalan eessä.Miksi pokkuroida ihmisille????No mutta haloo!!!!!


      • 1212121
        Tömpsis kirjoitti:

        No mutta kerran vuodessa käyvät ja ovat n.20 min vanhimmat...ja eivät puhu juuri mitään uutta...muutenki se rakkaus on kaukana heistä.Kuka viittii ees erotettuna lähteä nöyristeleen ihmisille valtakunnansalille???Kyllä se riittää jos katuu Jumalan eessä.Miksi pokkuroida ihmisille????No mutta haloo!!!!!

        Kuten Tiukun ja Tömäyksen kommentit osoittavat, eronneet/erotetut eivät edes kaipaa yhteyden pitoa. Miksi siis natista asiasta? Tarkoittaako se, että ainoa rakkauden osoitus olisi, jos kaikki JT:t ryhtyisivät toimimaan heidän ajatustensa mukaisesti? Missä on uskonnon vapaus?

        Jos Tömpsis tosiaankin tunnet, että salilla vain nöyristelist ihmisille, et todellakaan ole asioista perillä...


      • Tömpsis
        1212121 kirjoitti:

        Kuten Tiukun ja Tömäyksen kommentit osoittavat, eronneet/erotetut eivät edes kaipaa yhteyden pitoa. Miksi siis natista asiasta? Tarkoittaako se, että ainoa rakkauden osoitus olisi, jos kaikki JT:t ryhtyisivät toimimaan heidän ajatustensa mukaisesti? Missä on uskonnon vapaus?

        Jos Tömpsis tosiaankin tunnet, että salilla vain nöyristelist ihmisille, et todellakaan ole asioista perillä...

        Turhankin hyvin olen asioista perillä!!!!!Ihmisten sääntöjä kaikki tuollaset typeryydet.Jumala on rakastavainen ja antaa synnit anteeksi.Ei se enää tuskaa lisää.Ihmiset haluavat olla nuin tyhmiä. Nauttivat että saavat olla julmia erotetuille.Ei Jehova ole sellainen Jumala....Sinä myös yks tomppeli jolla on verhot silmillä=))))


      • jeejee

        >>Tätä asiaa käyvät vanhimmat aina välillä tunnustelemassa.

        Mikä on "välillä"? Onko se sama kuin harmagedonin "pian"?
        Tässä kuussa tulee 10 vuotta kun erosin ja tyytyväisenä täytyy todeta ettei ole turhaan käyty vaivaamassa kertaakaan.


      • piiri pieni
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        >>Myöskin olen ymmärtänyt, että kaikki jotka tosissaan haluavat, pääsevät kyllä takaisin. Tätä asiaa käyvät vanhimmat aina välillä tunnustelemassa.
        >>

        Mistä lie johtunee, mutta ei meillä ole ketään käynyt. Erosin kaksi ja puoli vuotta sitten ja naapurissa asuu vanhin, joka kuului erottamiskomiteaani. Ei sillä, ihan hyvä vain että eivät vaivaa itseään turhaan.

        asut senverran pienellä paikkakunnalla että on tiedossa mitä mieltä oot, ilman että sitä kysytään?


      • piiri pieni kirjoitti:

        asut senverran pienellä paikkakunnalla että on tiedossa mitä mieltä oot, ilman että sitä kysytään?

        Tai sitten ehkäpä ei.

        Sinähän sen kyllä tiedätkin?


      • tai näin
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        Tai sitten ehkäpä ei.

        Sinähän sen kyllä tiedätkin?

        kyssärini (irc-galleriasta) poistettiin kyllä ilman vastausta =)


      • tai näin kirjoitti:

        kyssärini (irc-galleriasta) poistettiin kyllä ilman vastausta =)

        Mutta annoin vastauksen olla vain hetken aikaa eetterissä. Ajattelin, että olisit kerennyt sen siitä lukea. Edelleenkin olen sitä mieltä, että sen kaltaiset mahdollisesti paljastavat asiat voidaan kysyä mielekkäämmin sähköpostin kautta.


    • Äiti 1

      Heitteille on myös jätetty ne sadat jopa tuhannet lapset, joita jt-pedofiilit ovat käyttäneet hyväkseen seksuaalisesti.

      • todistajien

        taholta vaiettu.
        Tärkeämpää on ollut pitää valheellisesti seura puhtaana.
        Ajatelkaa, pahoinpideltyjen lasten kustannuksella.


      • että.
        todistajien kirjoitti:

        taholta vaiettu.
        Tärkeämpää on ollut pitää valheellisesti seura puhtaana.
        Ajatelkaa, pahoinpideltyjen lasten kustannuksella.

        Rehellisyys maan perii sanotaan.

        Salailemalla ja pedofiileja hyysäämällä todistajat kusivat omaan pesään, maine ja rehellisyys menivät Vt seuralta molemmat kun asia tuli julkisuuteen lukuisten televisio-ohjelmien välityksellä.Toivottavasti oppivat asioista jotain.


      • SINOPERI
        että. kirjoitti:

        Rehellisyys maan perii sanotaan.

        Salailemalla ja pedofiileja hyysäämällä todistajat kusivat omaan pesään, maine ja rehellisyys menivät Vt seuralta molemmat kun asia tuli julkisuuteen lukuisten televisio-ohjelmien välityksellä.Toivottavasti oppivat asioista jotain.

        Åjatelkaa mitä olette jälkeenne jättäneet
        uskonnon varjolla olette tehneet
        lopettakaa heti jt tää harhaoppi


      • Uskomaton tyyppi
        SINOPERI kirjoitti:

        Åjatelkaa mitä olette jälkeenne jättäneet
        uskonnon varjolla olette tehneet
        lopettakaa heti jt tää harhaoppi

        Aika jännää. Tuosta asiasta juttelin eilen tyttö-ystäväni kanssa. Hän oli katkera koska hänen hyväksikäyttöään ei oikein otettu vakavasti uskonnossaan.

        Hän itse sai jonkinlaisia lahkon sisäisiä rangaistuksia ja huonon maineen. hän oli silloin 13v. Ukko joka käytti häntä hyväkseen on uskonlahkon jäsen vieläkin. Juttu on vanha koska olemme jo 30v molemmat. Jotenkin vaan tuntui oudolta että raiskattua rangaistaan eikä poliisille saanut kertoa mitään.


      • Äiti myös

        Pedofiileja on pilvin pimein myös ev.lut. ym. uskonnoissa, sekä uskontoihin kuulumattomissa. Mielestäni ihmiset ovat yksilöitä kaikissa uskonnoissa. Kaikille pedofiileille uskonnoista riippumatta kuuluu kova rangaistus, vaikka häpeäpuuhun torille ihmisten töllisteltäviksi.


      • jehovan todistajat
        Äiti myös kirjoitti:

        Pedofiileja on pilvin pimein myös ev.lut. ym. uskonnoissa, sekä uskontoihin kuulumattomissa. Mielestäni ihmiset ovat yksilöitä kaikissa uskonnoissa. Kaikille pedofiileille uskonnoista riippumatta kuuluu kova rangaistus, vaikka häpeäpuuhun torille ihmisten töllisteltäviksi.

        rankaisevat jos pedofiilejä ilmestyy heidän keskelleen.
        Todistajat salaavat ja vaikenevat asian ja jättävät uhrit yksin.
        Sehän siinä niin häpeällistä onkin.
        Pedofiilejä on kaikkialla mutta todistajien joukossa he piiloutuvat ikäänkuin paratiisiin jossa heitä suvaitaan ja suojellaan.
        Mitä sanot siihen asiaan?


      • Läheltä seurannut
        jehovan todistajat kirjoitti:

        rankaisevat jos pedofiilejä ilmestyy heidän keskelleen.
        Todistajat salaavat ja vaikenevat asian ja jättävät uhrit yksin.
        Sehän siinä niin häpeällistä onkin.
        Pedofiilejä on kaikkialla mutta todistajien joukossa he piiloutuvat ikäänkuin paratiisiin jossa heitä suvaitaan ja suojellaan.
        Mitä sanot siihen asiaan?

        Kyllä Suomessa rankaistaan myös Jehovan todistajia, mikäli joku kärähtää lapsiin sekaantumisesta ja myös Jehovan todistajien seurakunnasta erotetaan, mikäli tulee ilmi tällainen juttu. Tietysti voi olla joitain yksittäisiä tapauksia, jossa joitain epäselvyyksiä, koska kaikissa uskonnoissa kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia, mutta Jehovan todistajien sääntöihin kyllä kuuluu, että täytyy erottaa, jos tällainen tapaus ilmenee, mutta en ole kyllä kuullut, että ev.lut.seurakunnasta erotettaisiin, jos joku kärähtää lapsiin sekaantumisesta, tai vaikka murhaa jonkun.


      • Tietäväinen taneli
        Läheltä seurannut kirjoitti:

        Kyllä Suomessa rankaistaan myös Jehovan todistajia, mikäli joku kärähtää lapsiin sekaantumisesta ja myös Jehovan todistajien seurakunnasta erotetaan, mikäli tulee ilmi tällainen juttu. Tietysti voi olla joitain yksittäisiä tapauksia, jossa joitain epäselvyyksiä, koska kaikissa uskonnoissa kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia, mutta Jehovan todistajien sääntöihin kyllä kuuluu, että täytyy erottaa, jos tällainen tapaus ilmenee, mutta en ole kyllä kuullut, että ev.lut.seurakunnasta erotettaisiin, jos joku kärähtää lapsiin sekaantumisesta, tai vaikka murhaa jonkun.

        Onko kukaan kuullut kenenkään jehovan todistajan joutuneen oikeuteen lapsiin sekaantumisen vuoksi?
        Minä en ole koskaan kuullut, vaikka olen ollut yli 20v jt.

        Mitä se todistaa? Joko sen että pedofiliaa ei esiinny ollenkaan seurakunnissa, tai sen että pedofiilejä suojellaan maalliselta oikeudelta.


      • Äiti 1
        Tietäväinen taneli kirjoitti:

        Onko kukaan kuullut kenenkään jehovan todistajan joutuneen oikeuteen lapsiin sekaantumisen vuoksi?
        Minä en ole koskaan kuullut, vaikka olen ollut yli 20v jt.

        Mitä se todistaa? Joko sen että pedofiliaa ei esiinny ollenkaan seurakunnissa, tai sen että pedofiilejä suojellaan maalliselta oikeudelta.

        JT:t salailevat pedofiilitapauksia keskuudessaan ja käsittääkseni tarvitaan 2 todistajaa, jotka ovat nähneet tapahtuneen lapsen raiskauksen ennenkuin seurakunta tekee mitään. Poliisille he eivät taida ilmoittaa asiasta mitään.


    • timotei

      on ainakin pienestä seurakunnasta erotetun/eronneen ja hänen perheensä elämä. Jos ei suku kuulu Jt-seurakuntaan, on varmasti helpompi erota, mutta jos perhe ja ystäväpiiri on Jt:ia, asia on vaikeampi.

      Tällöin kärsivät kaikki ja monesti joutuvat elämään kaksinaamaista elämää ja silloin psyyke on lujalla. Jos äidin on vaikea hylätä juuri ja juuri murrosiän ylittänyt lapsensa ja lapsi ei saa olla tekemisissä sisarustensa kanssa, voi momelle olla kova paikka.

      Aikuistuttuaanhan vasta aletaan ajatella itse ja muodostetaan oma elämä, mutta kyllä siinä pitäisi säilyä suhde lämpimänä omaan perheeseen.

      Täällä on väitetty, että ei tarvitse hylätä, mutta totuus on toinen ainakin periferiassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe