ylimääräisiä pyöriä avioliitossa

kyllästynyt

Raivostuttavaa. Miehelläni on vaikka kuinka paljon tuttuja ja kavereita jne., varsinkin kun on tosi sosiaalinen. Tämä on ihan jees.Hän myös roikkuu messengerissä kaiken aikaa.

Nyt viime aikoina pari tyyppiä, naispuolisia, on alkanut soitella miehelleni jatkuvasti - jos mieheni ei ole netissä, soitetaan ja kysytään missä hän on jne. Viimeksi tänä iltana mies jauhoi jotain paskaa yhden kanssa puhelimessa yli tunnin, eikä voinut edes sisällä puhua, vaan piti jäädä autoon..... eikä ollut ensimmäinen kerta.

Alkaa tuntua paskamaiselta salailulta. Nainen tietää tasan tarkkaan mieheni olevan naimisissa.

Mieheni on jotenkin oudon salaileva tästä. Aluksi asia ei häirinnyt minua, nyt alkaa jo vähitellen ketuttaa. Mieheni käyttäytyy jotenkin oudosti- ikäänkuin ylisuojeleva tätä naista kohtaan, tyyliin "sillä on niin vaikeaa, plaa plaa plaa" ja alkaa tuntua että tämä "ystävyys" menee jo minun edelleni. Jos normaalisti kysäisen jotakin tästä naisesta, vastaus on epämääräinen.

Alkaa raivostuttaa. Jutusta ei ehkä saanut selvää, mutta jonnekin piti purkautua. Kiitos :)

29

7607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gigetsu

Taitaa miehesi olla ihastunut, suorastaan hullaantunut, viittä vaille ettei änkytä ja punastele ko. naisesta puhuessaan.
      Ota ja pistä miehesi kuvaannollisesti "selkä seinää vasten", sano että yhteydenpidon on parempi loppua ( ja mesettely on teinien hommaa!) tai sinä otat ja häivyt.

• ärsyttävää

Voin kuvitella, miltä sinusta tuntuu. Ystävät ovat ihan ok, et vaikuta miltään tiukkapipolta niiden suhteen.

Mutta miehesi käytös on oikeasti tosi ärsyttävää. Eiköhän ne "ystävät" löytäisi puhekumppania ihan muualtakin, jos haluaisivat, eikä naimisissa olevasta miehestä? Läheisteni suhteissa kertomasi toiminta on aina ennemmin tai myöhemmin johtanut pettämiseen. Jos kysyt ihan normaaliin tapaan jotain yleistä tästä "ystävästä" ihan niinkuin kysyisit jonkun miespuolisen ystävän kuulumisia, ja saat epämääräisiä vastauksia, niin se on epäilyttävää. Eihän tavallisia ystäviä tarvitse salailla?

Entä onko miehelläsi jokin tarve saada hyväksyntää naisilta? Onko tämä siis uusi ilmiö vai vanha juttu?

Tsemppiä!!

• nainen..

Varmaan suorastaan v...aa sinua, sillä minä en ainakaan sietäisi tuollaista, rupeaisi vähemmästäikin savu korvista nousemaan.
      Olen itse tehnyt selväksi miehelleni, että meille ei sen eikä kenenkään muidenkaan kännyköihin "soitella" "tyttöystäville" tai muuten voi samantien painua pihalle eli ovi on olemassa ulos kämpästä, se on vissi, sillä kenenkään ei kotonaan tarvitse henkistä "väkivaltaa" siteää ja tollainen on nimittäin äärimmäisyydessään repivää joten "ukko tiiviisti seinää vasten ja kerrot sille pelisäännöt", tsemppiä.

• make

kuulees ny... teeppäs niin että osallistut itekin tän miehen touhuihin ja kiusallasi pyydät josko tää muija tulis kahvittelemaan ym. heh. mikä ongelma, voisitte yhdessä niitä ratkoa.

noo tietty ukkosi tuskin suostuu mut ainahan voi kokeilla. pääsee muijaki näkemään sitte ettei oo mitään saumaa päästä väliin. voihan sen suoraanki sanoo sille muijalle sitte. miksei suostuisi, eihän sillä mitään salattavaa ole.

kyl musta tuntuu et jos et tohon kykene, parempi tehdä näin, raahaat pyykit kouraan ja sano et en ela yksin näitä pesemään jotta voit istua netissä kokoajan, et samalla kun tulet saat mua naida koska sullakin on tarpeita mitä ei ole tyydytetty. muista et näissä asioissa voi olla pilke silmäkulmassakin.

voisithan sä soittaa sille muijalle tai puhuu suoraankin et kukaan ei ala kattelemaan tällasta peliä sivusta. joku tunnin puhelukin, hohhoi... ukkoasi kiinnostaa se mut jos et tee asioita oikein niin kyl se sitä käy kokeilemassa vielä. saat uskoa sen. sano sille muijalle että etsii toisen jolle kertoo ongelmistaan, vaikkapa psykologin, et teillä on nyt ongelmia miehen netti käytöstä sen verran et nyt menee koneet kiini vähäksi aikaa. voiphan jos ukollasi ei ole mitään salattavaa, kirjotella ja antaa sun kirjottaa et kohta naidaan, pakko saada olla nyt vaa, palaa sit huomena asiaan. jos ei uskalla, noo mikäs ongelma.

• nainen 43v

toisen ääneen ja älyyn... Se loppu onkin sitten iso arvoitus. Jokaisella on on oikeus tunteisiin avioliitossakin. Jos aviosuhde on kunnossa niin nk. uudella ei ole mitään mahdollisuuksia kokonaisuuden kariuttamiseen. Se on "vain" puhelinsuhde, joka kestää aikansa. Mutta kyllä se sattuu ja kirpaisee, kun toinen lärpättää vieraan kanssa, minkä ehtii..
      Koita jaksaa pitää itsesi kasassa. Raivokohtauksilla ajat puolisosi kauemmas.

• mi-80-es

"Koita jaksaa pitää itsesi kasassa. Raivokohtauksilla ajat puolisosi kauemmas."

Juurikin näin. Jos alat hirveästi painostamaan ja riehumaan tuon jutun takia niin voi käydä niin että työnnät vain näitä kahta lähemmäs toisiaan, ja seuraavaksi he keskustelevat siitä kuinka sinä et ymmärrä heidän "suurta ystävyyttä"..

• Father of two

Kukin tapaus on tietysti omanlaisensa, mutta miksi ihmeessä parisuhteessa pitää jäädä kärvistelmään ja luottamaan "tähän meidän juttuun" kun toinen flirttaa ja viettää aikaa muiden kanssa? Jos "sattuu ja kirpaisee" niin siitä pitää kertoa toiselle ja toinen voi tehdä siitä omat johtopäätöksensä. Kaikenlainen "pikkukiva" voi johtaa turhaan liian isoksi, jos sitä jatkaa sen kummemmin puolison tai omista tunteista välittämättä.

Myönnetään, että ei ole henk.koht. kokemusta tälläisestä, mutta itse ottaisin ainakin puheet vakavasti, jos puolisoni olisi huolestunut jostain naispuolisesta ystävästäni. Alkuperäisen kuvailema tilanne tuskin vielä täyttää sairaan mustasukkaisuuden piirteitä.

• Maija

Moi!

Jos mies väittää, että kyseessä on vain ystävä, niin sittenhän voit ehdottaa, että kutsutte tämän/nämä ystävät kylään. On kai luonnollista, että sinäkin haluat tutustua miehellesi noin läheisiksi käyviin ystäviin. Jos tämä ei miehellesi sovi, vaan mies haluaa pitää "ystävänsä" salassa, niin silloin kyse on jostain muusta kuin päivänvalon kestävästä ystävyydestä.

• Nimetön

Hermostumisesi kertoo kyllä paljon enemmän sinusta kuin miehestäsi. Näihin ylimalkaisiin vastauksiin ystävän vaikeuksista voi olla hyvinkin perusteltu syy ja se on luottamus. Ei kaikkia asioita tarvitse jakaa avioliitossakaan.

• kyllästynyt

en onneksi ilmeisesti olekaan ihan viirahtanut kun tämmöistä mietin. Tämä nainen on ollut myös naimisissa, mies lähti kävelemään ja nyt sitten pitää itkeä tätä tuskaa miehelleni. Voisi todellakin etsiä psykologin tuohon puuhaan. Taidampa sanoakin sen tälle tyypille vielä, ensi kerralla vastaan puhelimeen tai menen sinne meseen itse, nainen on siellä kuitenkin 24/7.

En ole asiasta nostanut vielä kovin suurta metakkaa juuri siksi, että tiedän mieheni siitä vain raivostuvan, mutta lähellä on etten napsahda. Tuollaiset maratonpuhelut ja vielä jossain muualla "piilossa" alkavat ottaa jo hermoon.

Sitä paitsi mies on todella herkästi ärsyyntyvä jos sanon mitään poikkipuolista tästä "ystävyydestä".. ei käsitä, että se loukkaa minua, ei taida edes haluta käsittää. Ratkaisun paikka kohta, ellei keskustelua saa aikaiseksi...

• kyllästynyt
        kyllästynyt kirjoitti:

en onneksi ilmeisesti olekaan ihan viirahtanut kun tämmöistä mietin. Tämä nainen on ollut myös naimisissa, mies lähti kävelemään ja nyt sitten pitää itkeä tätä tuskaa miehelleni. Voisi todellakin etsiä psykologin tuohon puuhaan. Taidampa sanoakin sen tälle tyypille vielä, ensi kerralla vastaan puhelimeen tai menen sinne meseen itse, nainen on siellä kuitenkin 24/7.

En ole asiasta nostanut vielä kovin suurta metakkaa juuri siksi, että tiedän mieheni siitä vain raivostuvan, mutta lähellä on etten napsahda. Tuollaiset maratonpuhelut ja vielä jossain muualla "piilossa" alkavat ottaa jo hermoon.

Sitä paitsi mies on todella herkästi ärsyyntyvä jos sanon mitään poikkipuolista tästä "ystävyydestä".. ei käsitä, että se loukkaa minua, ei taida edes haluta käsittää. Ratkaisun paikka kohta, ellei keskustelua saa aikaiseksi...

jakaa kaikkia asioita, mutta kyllä sille puolisolle voi jotain vastata, jos kerta ei ole mitään salattavaa. Varsinkin, kun _en_ ole tuolle hermostumistani edes näyttänyt, tyyliin että naputtaisin joka asiasta.

• Nimetön
        kyllästynyt kirjoitti:

jakaa kaikkia asioita, mutta kyllä sille puolisolle voi jotain vastata, jos kerta ei ole mitään salattavaa. Varsinkin, kun _en_ ole tuolle hermostumistani edes näyttänyt, tyyliin että naputtaisin joka asiasta.

sinuna laittaisin jäitä hattuun. Aiheutat pian sen mitä tässä joku toinen osuvasti totesi, keskustelua miehesi ja tämän naisystävän välillä ärtyisyydestäsi.

• provo..
        Nimetön kirjoitti:

sinuna laittaisin jäitä hattuun. Aiheutat pian sen mitä tässä joku toinen osuvasti totesi, keskustelua miehesi ja tämän naisystävän välillä ärtyisyydestäsi.

Miten itse reagoit jos ja kun miehesi alkaa vaatia sua tilille jokaisesta mesekeskustelusta ja puhelusta? Mitenköhän vitussa sulle edes ylipäätään kuuluu miehesi kaveruussuhteet? Jotain rajaa mustasukkaisuuteen pliis.

• vuorokaudenaikaan
        provo.. kirjoitti:

Miten itse reagoit jos ja kun miehesi alkaa vaatia sua tilille jokaisesta mesekeskustelusta ja puhelusta? Mitenköhän vitussa sulle edes ylipäätään kuuluu miehesi kaveruussuhteet? Jotain rajaa mustasukkaisuuteen pliis.

Kirjoittanut: kyllästynyt 2.1.2006 klo 06.05

Tarkoitit varmastikkin eilen ;-))

• kyllästynyt
        vuorokaudenaikaan kirjoitti:

Kirjoittanut: kyllästynyt 2.1.2006 klo 06.05

Tarkoitit varmastikkin eilen ;-))

lukemaan. Mistäkähän keksit että vaatisin häntä tilille jokaisesta puhelusta?? juurihan sanoin, että en ole asiasta kovin suurta metakkaa nostanut, enkä ihan ensimmäisenä ole kaikista pikkujutuista mustasukkaisuuskohtausta saamassa. Tätä vain on jatkunut jo niin kauan, että alkaa mennä hermot.

• ...
        kyllästynyt kirjoitti:

lukemaan. Mistäkähän keksit että vaatisin häntä tilille jokaisesta puhelusta?? juurihan sanoin, että en ole asiasta kovin suurta metakkaa nostanut, enkä ihan ensimmäisenä ole kaikista pikkujutuista mustasukkaisuuskohtausta saamassa. Tätä vain on jatkunut jo niin kauan, että alkaa mennä hermot.

Onpa kyllä skitsoa kirjoitella itselleen, onhan tuo nyt päivänselvää että nimimerkki kyllästynyt vastailee omiin viesteihinsä ketjun edetessä.

• jos..
        ... kirjoitti:

Onpa kyllä skitsoa kirjoitella itselleen, onhan tuo nyt päivänselvää että nimimerkki kyllästynyt vastailee omiin viesteihinsä ketjun edetessä.

..on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa.. näinhän se taitaa näiden joidenkin kohdalla mennä

• make
        provo.. kirjoitti:

jos ihminen tuntee jäävänsä suhteessa paitsioon ja ei pidä omaa naistaan tärkeimpänä ja kunnioita sen tunteita... on ukossa selvästi vikaa.

mietin kuitenkin että tämä ei ole se syy... jostain tämä kaikki on lähtenyt, miksi mies tekee näin? lähtisin tästä purkamaan asioita. tasantarkkaan jos toista rakastaa ja saman katon alla asuu, toisen tekemiset kuuluu toiselle. yhteinen on elämä silloin. toisesta pitää saada pitää kiinni terveellä tavalla ja olla vähän mustiskin.

muijalle joka soittelee on vain kylmästi sanottava että mulla on oma nainen joka on häiriintynyt keskusteluistamme ja jos sillä muijalla on älliä päässä vähänkään se tulee kolostaan ja pyytää vaimolta anteeksi edes.

• make
        make kirjoitti:

jos ihminen tuntee jäävänsä suhteessa paitsioon ja ei pidä omaa naistaan tärkeimpänä ja kunnioita sen tunteita... on ukossa selvästi vikaa.

mietin kuitenkin että tämä ei ole se syy... jostain tämä kaikki on lähtenyt, miksi mies tekee näin? lähtisin tästä purkamaan asioita. tasantarkkaan jos toista rakastaa ja saman katon alla asuu, toisen tekemiset kuuluu toiselle. yhteinen on elämä silloin. toisesta pitää saada pitää kiinni terveellä tavalla ja olla vähän mustiskin.

muijalle joka soittelee on vain kylmästi sanottava että mulla on oma nainen joka on häiriintynyt keskusteluistamme ja jos sillä muijalla on älliä päässä vähänkään se tulee kolostaan ja pyytää vaimolta anteeksi edes.

että on mullakin muija jolle yks putkimies soittelee välillä ja saattaa sanoo... niinkuin viimex et ilmottele jos tilanne muuttuu. mun mielestä se on reilua peliä myös mua kohtaan, muijalla on ottajia ja olen ylpeä siitä että voin saada häneltä rakkauden joka ei petä silti. kelpais muillekin mun muija. hieno homma. onhan putkimies käyny kylässäki mun poissa ollessa ja pikku pippaloissa, oon ollu paikalla. mitä siitä... ei se halua väliin sekaantua ja antaa kuitenki rauhan mullekin. saa kait ihminen ihastua toiseen muttei alkaa sotkemaan toisten välejä, pitää olla reilu peli. ihmetys olisi kova jos hän pettäisi minut, kuitenki hoidan hyvin sänkypuuhatkin, ei ole mitään syytä. se siitä.

• sulla Make
        make kirjoitti:

Lueskelen sun ajatuksia, Make, mun mielestä sulla on tosi hyvin hanskassa tuo yhdessäolohomma!
        Kiva lukea sun neuvoja.
        Ajattelen itse aivan samalla tavoin meidän yhdessäolosta ja mun periaatteet on samoja kuin sun. Paitsi olen kyllä vähän ehkä enemmän mustis mun miehestä.
        Joku vapaus pitää toisella olla, mutta kyllä yhdessäoleminen perustuu siihen keskinäiseen kunnioitukseen ja siihen että se toinen on koko ajan ja aina se number one.

Ehdotukset joissa sanotaan että ketjun aloittaja vois osoittaa tavalla ja toisella sille toiselle naiselle selvästi, että tässä meillä on kuule menossa avioliitto tai liitto, et sä tähän mahdu, kuulostaa järkeviltä ja mahdollisesti toimiviltakin.

Äläpä sinä turhaan anna tilanteen jatkua ainakaan pitkään tuollaisena 'salamyhkäisenä'
        Olet enemmän arvoinen!

• noin hankita

Tai ehkä joo, mutta avioliitosa oleva ihminen ei hanki netti-ystäviä - TAI/JA JOS hankkii, ei salaile niitä. Ei myöskään hermostu, eikä loukkaannu jos uudesta tuttavuudesta tiedustellaan.
      Ajattelisin niin, että jos tapaan oikein miellyttävän ihmisen, mahdollisen tulevan ystävän - olen oikein innokas esittelemään hänet esim. puolisolleni.
      Ja hyvän ystävän kriteeri mielestäni on sellainen, että hän on avoin myös tutustumaan elämänkumppaniini - jos ei nyt sydänystävänä niin ainakin esittäytyy puolisolle ja hyväksyy minut parisuhteessa elävänä.

Sekavaa mutta jotain tollasta.

Ehkäpä se on niin, että netti ei ole tarkoitettu ystävien hankintaan...en tiedä.

• neuvonen

Niin se raja parisuhteessa on varmaan juuri siinä toisen tunteiden huomioon ottamisessa. Että sellaista ei voi jatkaa mikä toisesta tuntuu oikeasti pahalta. Toisaalta toiselta on paha vaatia mitään, vapaaehtoiseen toiselle hyvän haluamiseen suhteen pitäisi perustua.

• Munamiina

No jumaliste eikun kamat kassiin ukolle ja kassi rappusille. Vaihtoehtoja tasan kaksi. Menet etkä palaa tai jäät kotiin ja miehistyt kerralla. Sinun ja vain sinun pitää riittää hänelle muu on selittelyä.

• Siirilii

kynnysmatoksi ja ymmärrä kaikkea.
        Kyllä avioliitossa pitää olla avoimuttaa sen verran ettei mennä salaa supattelemaan puhelimeen.
        Ei siinä ole mielestäni kyse mistään sairaasta mustasukkaisuudesta vaan ihan terveestä itsekunnioituksesta, ansaitset parempaa kohtelua.

Ex-mieheni teki juuri tuollaista ja paljon muutakin salailua muissa asioissa, se epäluotettavuus kun ei yleensä jää yhteen juttuun ja yhteen tapaan. Siksipä onkin nyt ex.

• mariah

ei tuollainen käytös mieheltäsi ole oikein... enkä ymmärrä noita "Nimettömän" kommentteja... se ei varmaan itse ole ollut avioliitossa ainakaan. toivottavasti alkup. kirjoittaja olet saanut asiasi kuntoon.

• Nimetön

Olen koko ajan avioliitossa että näin. Parisuhteessa on annettava toiselle tilaa ja tehdä omia juttujaan ilman puolisoa vaikka mesessä jutellen ystävien kanssa. Right?

• Mies.
        Nimetön kirjoitti:

Olen koko ajan avioliitossa että näin. Parisuhteessa on annettava toiselle tilaa ja tehdä omia juttujaan ilman puolisoa vaikka mesessä jutellen ystävien kanssa. Right?

Nimetön on minun mielestäni tässä keskustelussa ollut ainoa jolla on kyky suhtautua realistisesti hysteeriseen vouhkaamiseen. Alkuperäiseltä, onko miehesi joskus sinua pettänyt? Kun suhtaudut hänen ystäviinsä noin aggressiivisesti?

Ei kaikki puhelut, jotka tapahtuvat selkäsi takana merkitse että kysymyksessä on suhde tai muuta joka eivät päivänvaloa kestä.

• tekisin näin...

Otappa sinä samat jujut käyttöön...Mies ,ystävä tietty ;) , luurin päähän ja höpötystä nurkan takana,vessassa ym.Sähköpostia kirjoittelemaan ja chättiin höpisemään..Kyllä se mies ajan kanssa alkaa sun touhuja katselemaan ja silloin myös ymmärtää sanomattakin miltä sinusta on tuntunut.Ja jos haluaa sut vielä pitää niin takuulla muuttaa käytöstään!

• jos se kerran vaivaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5327
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      32
      3544
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      56
      2927
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      37
      2135
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1896
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      286
      1676
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1596
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1402
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1376
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      7
      1195
    Aihe