Vihdoinkin kilvet muutto autoon.
mutta kuten arvelinkin, on saksa kilvissä asennus reiät ihan eri paikoissa kuin suomen kilvissä.
Onko olemassa mitään asennus "kehikkoa", jotta ei tarvitsisi tehdä autoon uusia reikiä.
Kiitos
¨Rekisterikilpien asennus
11
7088
Vastaukset
- Samassa liemessä
Meillä on tuttavapiirissä useampia tuontiautoja ja niissä on käytetty kahta eri metodia. Osa on teettänyt tavallisesta metalli/muovilevystä alustan, joka on sitten kiinnitetty autoon ja kilvet siihen kiinni. Ja sitten osa on laittanut kilvet suoraan kiinni. Omassa autossani oli edellisetkin reiät tehty suoraan autoon, tässä tapauksessa muovipuskuriin, joten ei siitä mitään isoa vahinkoa tullut. Hyvä on kuitenkin muistaa peittää ne entiset reiät, ettei niistä mene vesi sisään ja sitten halkaise esim puskuria jäätyessään.
- löytyy
ainakin Motonet myy kahtakin eri mallia, teräksistä ja muovista kehikkoa.
Löytynee muistakin tarvikeliikkeistä. - ruuvimeisseliä?
Se voikin tuotta sinulle yllätyksen ! Löyty nimittäin ERILAISIA päitä ! Jumaskekkulit sentään niitä on monia monituisia. On kuule risti ja lattapäätä, torxia ja worxia. Ruuvaria tarvit sen ruuvin kiristämiseen. Älä muuten vedä väärään momentiin. Voi ruuvi vielä katketa sinne puskurin sisälle ja joudut uuden puskurin ostamaan. Jos jos olet tonihalme tyyppiä, koko vitun toosa kääntyy katolleen !! Ole nyt hyvä veli varovainen !
- Pocce
Tee nyt ihmeessä mielummin siihen kilpeen ne uudet reiät ennemmin kuin autoon. Ei tuu niin montaa reikää autoon.... ja varmasti voi porata vahingoittamatta mitään. Ja helpompi porata keittiön pöydällä....
- tietäjä itäinen
Ostakaa valmiit kilpipohjat saa motonetistä ja muista tarvikeliikkeistä.Itse kököstellyt kilvet ovat RUMIA::
- kilvet
on porattu ja ruuvattu kiinni siihen keittiön pöytään.
- katsastuksessa!
tietäjä itäinen kirjoitti:
Ostakaa valmiit kilpipohjat saa motonetistä ja muista tarvikeliikkeistä.Itse kököstellyt kilvet ovat RUMIA::
Rekisterikilpiin ei saa porata reikiä!
Jos niin tekee, niin virkaintoinen poliisi tai katsastaja puuttuu asiaan ja joudut tilaamaan uudet kilvet.
Ainakin Turussa on katsastuksessa hylätty autoja kilpiin porattujen reikien takia..
Ne itse poratut reiät ovat aivan h*lvetin rumat!!! - tuunaaja XX-3
kilvet kirjoitti:
on porattu ja ruuvattu kiinni siihen keittiön pöytään.
Ota se alakaappi auki. siellä on putki joka menee lattian läpi konehuoneeseen. Ota liitoksesta auki ja kokeile sormella jos öljypinta tuntuu. Jos ei tunnu, lisää 0-40W öljyä kunnes sormi kastuu.
- Pocce
katsastuksessa! kirjoitti:
Rekisterikilpiin ei saa porata reikiä!
Jos niin tekee, niin virkaintoinen poliisi tai katsastaja puuttuu asiaan ja joudut tilaamaan uudet kilvet.
Ainakin Turussa on katsastuksessa hylätty autoja kilpiin porattujen reikien takia..
Ne itse poratut reiät ovat aivan h*lvetin rumat!!!Olen asunut muissa pohjoismaissa ja missään ei ole reikiä valmiina. Suomi on ainoa maa. On se nyt kumma jos täällä ei saa porata reikiä itse kilpiin kuin muissa EU maissa saa....
- EU directiiwit !
Pocce kirjoitti:
Olen asunut muissa pohjoismaissa ja missään ei ole reikiä valmiina. Suomi on ainoa maa. On se nyt kumma jos täällä ei saa porata reikiä itse kilpiin kuin muissa EU maissa saa....
määrää että sinä et poraile. Ihan noin vain ! Muista se.
- toveri Halonen
Pocce kirjoitti:
Olen asunut muissa pohjoismaissa ja missään ei ole reikiä valmiina. Suomi on ainoa maa. On se nyt kumma jos täällä ei saa porata reikiä itse kilpiin kuin muissa EU maissa saa....
Suora lainaus asetuksesta:
"1. ... Rekisterikilpi tulee tarvittaessa pohjustaa tai kehystää siten, ettei se ajoneuvoa käytettäessä vahingoitu. Rekisterikilpeä ei saa taittaa, leikata tai peittää, eikä siihen saa kiinnittää tarraa, merkkiä tai kilpeä.
2. Rekisterikilpien kiinnitysruuvien päät on maalattava pohjan värisiksi tai peitettävä pohjan värisillä tulpilla."
Kilpiin ei siten saa tehdä mitään omia reikiä, merkintöjä ym. viritelmiä.
Suomessa käytetään yhä itä-eurooppalaisia kilpiä, jotka ovat pienemmät kuin lännessä käytettävät. Aikoinaan SKP:n ja SDP:n kansanedustajat halusivat meille lyhyemmät kilvet, koska halusivat näyttää sitoutumistamme itään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan844282Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303211- 1702590
- 141976
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631376Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131150- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13862