Mistä auton tiedoista tietää onko tuontiauto vai ei? Siis missä on tehty ensirekisteröinti.
Mistä tietää onko tuontiauto?
25
11355
Vastaukset
- porke
Talbot, vanhat Saabit ja boxterit/CAYMANit ovat suomiautoja. KAIKKI MUU KAMA TUODAAN.
- 2xtuoppi
Omistatko kenties saksan luuskan joka on jäänyt nurkkiin homehtumaan
- totuus kunniaan
Tehtiinhän euro-Samaraa yhtäaikaa samoilla linjoilla Boxterin kanssa.
Jostain syystä Porsche tai Uudenkaupungin autotehdas ei halunnut erityisesti painottaa tätä seikkaa Boxterin mainonnassa vaikka lattaraudan myyntimiehille vuodettiin "vahingossa" kuvia jossa molemma kiesit rullaavat sulassa sovussa samoilta linjoilta.
- reksa
Tätäkin asiaa kysytään jatkuvasti.. Jos auton ostaja ei saa selville autosta edes sen alkuperää, niin olisi ehkä parasta pitäytyä vain uusissa autoissa.
Käytettynä tuotujen autojen rekisteriotteessa on mainittu edellinen rekisteritunnus. Jos se on suomalainen tunnus, niin on syytä epäillä kolariautoa. Jos tunnus taas on muuta tyyppiä kuin ABC-123, niin auto on todennäköisesti tuotu ulkomailta.
Samoin ostajan kannattaa tsekata huoltokirja ym. paperit. Jos ne ovat ulkomaan kielisiä, niin voi olettaa auton olevan ulkomailta.
Edes Saksassa käyttöohje- ja huoltokirjat eivät ole suomenkielisiä!- qwerty
Toisaalta voidaan miettiä asiaa niinkin, että kun löydät jostain Sulantieltä epäilyttävän jobbarin joka myy epämääräistä tuontiautoa, niin samalla tavalla paskoja ovat hänen myymät "suomiautotkin". Ei se ole tavarasta kiinni jos myyjä on kiero.
Tuontiautoja kannattaa katsella myös yksityiseltä. Jotkut ovat ostaneet autonsa Saksasta 3 vuotta sitten, ajelleet täällä sillä ja vaihtavat nyt uudempaan. Eli auto on toimiva peli ja luultavasti paremmassa kunnossa mitä saman ikäinen suomalainen. Eikä ole ostettu mistään turkkilaisesta häkkifirmasta.
Eri juttu ovat sitten nämä yksityiset jotka hakevat auton ja myyvät sen heti. Eli ovat käytännössä jobbareita. He hakevat sitä halvinta autoa, eivät parasta. Eli ostetaan Saksasta halvin, fiksataan se ja myydään hyvänä. - reksa
qwerty kirjoitti:
Toisaalta voidaan miettiä asiaa niinkin, että kun löydät jostain Sulantieltä epäilyttävän jobbarin joka myy epämääräistä tuontiautoa, niin samalla tavalla paskoja ovat hänen myymät "suomiautotkin". Ei se ole tavarasta kiinni jos myyjä on kiero.
Tuontiautoja kannattaa katsella myös yksityiseltä. Jotkut ovat ostaneet autonsa Saksasta 3 vuotta sitten, ajelleet täällä sillä ja vaihtavat nyt uudempaan. Eli auto on toimiva peli ja luultavasti paremmassa kunnossa mitä saman ikäinen suomalainen. Eikä ole ostettu mistään turkkilaisesta häkkifirmasta.
Eri juttu ovat sitten nämä yksityiset jotka hakevat auton ja myyvät sen heti. Eli ovat käytännössä jobbareita. He hakevat sitä halvinta autoa, eivät parasta. Eli ostetaan Saksasta halvin, fiksataan se ja myydään hyvänä.Puhut asiaa.
Käytetty auto on aina käytetty auto, eikä mitään muuta!
Se on aivan sama onko se myyty uutena Suomessa vaiko tuotu käytettynä vaikkapa Ambomaalta.
On aivan täyttä p*skaa väittää suomalaisia jotenkin poikkeuksellisen jaloksi ja rehelliseksi kansaksi, joiden sanaan voi aina luottaa, eikä tarvitse pelätä minkäänlaista silmään kusemista. - sit jos..
qwerty kirjoitti:
Toisaalta voidaan miettiä asiaa niinkin, että kun löydät jostain Sulantieltä epäilyttävän jobbarin joka myy epämääräistä tuontiautoa, niin samalla tavalla paskoja ovat hänen myymät "suomiautotkin". Ei se ole tavarasta kiinni jos myyjä on kiero.
Tuontiautoja kannattaa katsella myös yksityiseltä. Jotkut ovat ostaneet autonsa Saksasta 3 vuotta sitten, ajelleet täällä sillä ja vaihtavat nyt uudempaan. Eli auto on toimiva peli ja luultavasti paremmassa kunnossa mitä saman ikäinen suomalainen. Eikä ole ostettu mistään turkkilaisesta häkkifirmasta.
Eri juttu ovat sitten nämä yksityiset jotka hakevat auton ja myyvät sen heti. Eli ovat käytännössä jobbareita. He hakevat sitä halvinta autoa, eivät parasta. Eli ostetaan Saksasta halvin, fiksataan se ja myydään hyvänä.Se hyvä yksityisen myymä ja muutaman vuoden suomessa ololla helmeksi muutunut paljastuukin että se on sittenkin turkkilaisesta häkistä? Kumpi hajoaa ensin, auto vai kuulasi?
- qwerty
sit jos.. kirjoitti:
Se hyvä yksityisen myymä ja muutaman vuoden suomessa ololla helmeksi muutunut paljastuukin että se on sittenkin turkkilaisesta häkistä? Kumpi hajoaa ensin, auto vai kuulasi?
Häkkifirmat eivät myy hyviä autoja. Ei Suomessa, ei Saksassa eikä Ambomaalla. Eli tuossa tapauksessa olet ostanut paskan auton. Sillä ei ole väliä onko se tuontiauto vai ei, sillä sinulle olisi silti myyty paska auto. Eli auto ei ole koskaan ollut a) hyvä eikä b) helmi.
Puusilmät tietenkin välttävät tuontiautoja kusetuksen pelossa. Sama tuo. Kotimainen jobbari kyllä vetää välistä joka tapauksessa. Lihisrasvalle haisevat viiksimiehet ovat tuttuja Suomessa monelta vuosikymmeneltä. Eivät he rantautuneet Saksalaisten autojen myötä. Siellä ne ovat esim. Tuusulassa olleet jo valmiiksi. - nyt ressukka
qwerty kirjoitti:
Häkkifirmat eivät myy hyviä autoja. Ei Suomessa, ei Saksassa eikä Ambomaalla. Eli tuossa tapauksessa olet ostanut paskan auton. Sillä ei ole väliä onko se tuontiauto vai ei, sillä sinulle olisi silti myyty paska auto. Eli auto ei ole koskaan ollut a) hyvä eikä b) helmi.
Puusilmät tietenkin välttävät tuontiautoja kusetuksen pelossa. Sama tuo. Kotimainen jobbari kyllä vetää välistä joka tapauksessa. Lihisrasvalle haisevat viiksimiehet ovat tuttuja Suomessa monelta vuosikymmeneltä. Eivät he rantautuneet Saksalaisten autojen myötä. Siellä ne ovat esim. Tuusulassa olleet jo valmiiksi.Missä välissä auto käyttäjältä jälleenmyyjälle pilaantuu? Silloin kun sinä puusilmä annat sen hyvityksen hurmiossa merkkiliikkeeseen? Ei varmaan, koska merkkiliikkeessä on peilit seinässä. Mutta jos peilisalissa on täyttä ja sinä olet antanut niin hyvän välirahan ettei se sun entinen helmi maksa paljon paskaakaan se tumpataan seuraavalle myyjälle sopivasti. Siinä välissäkö se auto menee piloille? Entä jos se seisoo päivät täyteen merkkiliikkeessä, yli 3kk yleensä. Meneekö se pilalle siellä seistessä? Vaiko vasta sitten kun se ison päällikön toimesta poistetaan nipussa jälleenmyyjälle? Miten muuten on, meneekö se piloille ja rikki sillä matkalla kun sitä siirretään pienempään liikkeeseen, vai pilaantuiko se sillä hetkellä kun kauppa sovittiin toisen jälleenmyyjän kanssa? Vai eikö auto kestä ulkoilmaa, jos se päätyy häkkiin niin missä ajassa se on piloilla? Entä jos on yhtä lämmin halli kuin se sun kustamama peilisalikin oli? Entä jos on peilit muttei tojotan lippua salossa?
Ihan sama missä maassa tämä kuvio toteutuu, lopputulos on sama, jonka sinä nyt miehenä? selität minulle ja muille lukijoille. Ole hyvä! - joppari
nyt ressukka kirjoitti:
Missä välissä auto käyttäjältä jälleenmyyjälle pilaantuu? Silloin kun sinä puusilmä annat sen hyvityksen hurmiossa merkkiliikkeeseen? Ei varmaan, koska merkkiliikkeessä on peilit seinässä. Mutta jos peilisalissa on täyttä ja sinä olet antanut niin hyvän välirahan ettei se sun entinen helmi maksa paljon paskaakaan se tumpataan seuraavalle myyjälle sopivasti. Siinä välissäkö se auto menee piloille? Entä jos se seisoo päivät täyteen merkkiliikkeessä, yli 3kk yleensä. Meneekö se pilalle siellä seistessä? Vaiko vasta sitten kun se ison päällikön toimesta poistetaan nipussa jälleenmyyjälle? Miten muuten on, meneekö se piloille ja rikki sillä matkalla kun sitä siirretään pienempään liikkeeseen, vai pilaantuiko se sillä hetkellä kun kauppa sovittiin toisen jälleenmyyjän kanssa? Vai eikö auto kestä ulkoilmaa, jos se päätyy häkkiin niin missä ajassa se on piloilla? Entä jos on yhtä lämmin halli kuin se sun kustamama peilisalikin oli? Entä jos on peilit muttei tojotan lippua salossa?
Ihan sama missä maassa tämä kuvio toteutuu, lopputulos on sama, jonka sinä nyt miehenä? selität minulle ja muille lukijoille. Ole hyvä!Ja suurella mielenkiinnolla. :) Ollos hyvä vaan !
- qwerty
nyt ressukka kirjoitti:
Missä välissä auto käyttäjältä jälleenmyyjälle pilaantuu? Silloin kun sinä puusilmä annat sen hyvityksen hurmiossa merkkiliikkeeseen? Ei varmaan, koska merkkiliikkeessä on peilit seinässä. Mutta jos peilisalissa on täyttä ja sinä olet antanut niin hyvän välirahan ettei se sun entinen helmi maksa paljon paskaakaan se tumpataan seuraavalle myyjälle sopivasti. Siinä välissäkö se auto menee piloille? Entä jos se seisoo päivät täyteen merkkiliikkeessä, yli 3kk yleensä. Meneekö se pilalle siellä seistessä? Vaiko vasta sitten kun se ison päällikön toimesta poistetaan nipussa jälleenmyyjälle? Miten muuten on, meneekö se piloille ja rikki sillä matkalla kun sitä siirretään pienempään liikkeeseen, vai pilaantuiko se sillä hetkellä kun kauppa sovittiin toisen jälleenmyyjän kanssa? Vai eikö auto kestä ulkoilmaa, jos se päätyy häkkiin niin missä ajassa se on piloilla? Entä jos on yhtä lämmin halli kuin se sun kustamama peilisalikin oli? Entä jos on peilit muttei tojotan lippua salossa?
Ihan sama missä maassa tämä kuvio toteutuu, lopputulos on sama, jonka sinä nyt miehenä? selität minulle ja muille lukijoille. Ole hyvä!Huonommat autot tuppaavat yleensä jäämään sinne halliin. Eli ei ihme ettei mene kaupaksi. Jobbari sitten hakee auton pois, ruuvaa vähän mittaria ja repii huoltokirjasta ylimääräiset sivut pois tai tarvittaessa tekee kokonaan uuden kirjasen.
Merkkiliikket kyllä tuuppaavat vanhat laatikot ravintoketjussa alaspäin, se on totta. Mutta nyt käsittääkseni puhuttiin autoista eikä mistään -92 Corolloista.
Sen verran olen itsekin häkkifimoissa pyörinyt, että seison sanojeni takana. Itse en niissä asioi, mutta ilmesesti teillekin asiakkaita riittää. - siinä tapauksessa
qwerty kirjoitti:
Huonommat autot tuppaavat yleensä jäämään sinne halliin. Eli ei ihme ettei mene kaupaksi. Jobbari sitten hakee auton pois, ruuvaa vähän mittaria ja repii huoltokirjasta ylimääräiset sivut pois tai tarvittaessa tekee kokonaan uuden kirjasen.
Merkkiliikket kyllä tuuppaavat vanhat laatikot ravintoketjussa alaspäin, se on totta. Mutta nyt käsittääkseni puhuttiin autoista eikä mistään -92 Corolloista.
Sen verran olen itsekin häkkifimoissa pyörinyt, että seison sanojeni takana. Itse en niissä asioi, mutta ilmesesti teillekin asiakkaita riittää.laitappas puh. numerosi tähän. Meillä tarhoista myyvillä on kannanotto ihan henkilökohtaisesti tuohon sinun petos syytökseen. Suomalainen mies vastaa puheistaan. Miten sinä, qwerty ?
- qwerty
siinä tapauksessa kirjoitti:
laitappas puh. numerosi tähän. Meillä tarhoista myyvillä on kannanotto ihan henkilökohtaisesti tuohon sinun petos syytökseen. Suomalainen mies vastaa puheistaan. Miten sinä, qwerty ?
Joopa joo. Tulihan se sieltä. Mikset pyytänyt saman tien osoitettani? Pääsisit kavereittesi kanssa mätkimään pesäpallomailalla.
Koville ottaa kun myyntiartikkeli ei olekaan priimaa.
Vastaa itse puheistasi ja julkaise nimesi? - niin pöhkö
qwerty kirjoitti:
Huonommat autot tuppaavat yleensä jäämään sinne halliin. Eli ei ihme ettei mene kaupaksi. Jobbari sitten hakee auton pois, ruuvaa vähän mittaria ja repii huoltokirjasta ylimääräiset sivut pois tai tarvittaessa tekee kokonaan uuden kirjasen.
Merkkiliikket kyllä tuuppaavat vanhat laatikot ravintoketjussa alaspäin, se on totta. Mutta nyt käsittääkseni puhuttiin autoista eikä mistään -92 Corolloista.
Sen verran olen itsekin häkkifimoissa pyörinyt, että seison sanojeni takana. Itse en niissä asioi, mutta ilmesesti teillekin asiakkaita riittää.--kun ajattelinkin. Et yllättänyt. Ei ne halliin jääneet ole sen huonompia kuin myydytkään vaan valkoisia, ilmastomattomia, pitkäksi vedettyjä, osa ilman mitään syytä vaan seisoo sen verran pitkään että ne myydään nipussa pois ja nuollaan haavat paremmin tuottavien kustannuksella.
Sinä vaan pyörit häkeissä mutta et asioi niissä? Ahaa, ja silti kirjoitat apinantasoisia kommenttejasi ihan faktoina nettiin. Muijasi häpee sua, koirasi kusee nilkollesi, pomo vittuilee ja yhtiön tarjoama kraka kiristää, Corolla osamaksut painaa, rivarinpätkä täyslainoitettu, tässä sitten on tulos. - qwerty
niin pöhkö kirjoitti:
--kun ajattelinkin. Et yllättänyt. Ei ne halliin jääneet ole sen huonompia kuin myydytkään vaan valkoisia, ilmastomattomia, pitkäksi vedettyjä, osa ilman mitään syytä vaan seisoo sen verran pitkään että ne myydään nipussa pois ja nuollaan haavat paremmin tuottavien kustannuksella.
Sinä vaan pyörit häkeissä mutta et asioi niissä? Ahaa, ja silti kirjoitat apinantasoisia kommenttejasi ihan faktoina nettiin. Muijasi häpee sua, koirasi kusee nilkollesi, pomo vittuilee ja yhtiön tarjoama kraka kiristää, Corolla osamaksut painaa, rivarinpätkä täyslainoitettu, tässä sitten on tulos.Just niin.
Itse asiassa justiinsa vaihdoin autoa. Ostin Saksasta V70:en. Kierelin kyllä esim. Tuusulan häkit. Siellä tarjottiin hämäriä autoja vajailla huoltokirjoilla. "yks kaveri niitä uittelee" oli vastaus. Suomiautot olivat samanlaisia.
Usko mitä uskot. Minä kirjoitan vain omasta kokemuksestani. - lehmät lentää
qwerty kirjoitti:
Just niin.
Itse asiassa justiinsa vaihdoin autoa. Ostin Saksasta V70:en. Kierelin kyllä esim. Tuusulan häkit. Siellä tarjottiin hämäriä autoja vajailla huoltokirjoilla. "yks kaveri niitä uittelee" oli vastaus. Suomiautot olivat samanlaisia.
Usko mitä uskot. Minä kirjoitan vain omasta kokemuksestani.Valehtelit jo kerran....mukamas et ole tarjoissa asioinut, vain käynyt....ja nyt noin tarkkaan syynännyt, selkeesti ruuvattu jos ei joka ruudussa leimaa...ja vielä että olisit räksy ulkomailta auton...kukaan ei enää ota sua vakavasti...akkasi ei enää vuosiin, eikä koirasi, surkea tolppa.
- mättää
lehmät lentää kirjoitti:
Valehtelit jo kerran....mukamas et ole tarjoissa asioinut, vain käynyt....ja nyt noin tarkkaan syynännyt, selkeesti ruuvattu jos ei joka ruudussa leimaa...ja vielä että olisit räksy ulkomailta auton...kukaan ei enää ota sua vakavasti...akkasi ei enää vuosiin, eikä koirasi, surkea tolppa.
vaihda ammattia jos se noin kunnian päälle ottaa niitä romuja myydä siellä tuusulassa, itelläs ei oo ottanu eteen enää vuosikausiin...
- saapisti
Mitä väliä?
- borche boxter
ja tuleva cayman s kootaan suomessa
- hintaexpert
Näköjään hintapyyntö kertoo jo osviittaa onko auton ensirekisteröinti härmässä vai nej. Saksan lidl-mallit ovat heti pari tonnia halvempia niinku näis 12 keurin autoissa. Saishan nuita haettua horsteilta 5600-6000 ekee mutta samoihin hinnat menee täällä kun ynnätään kaikki törkeet verot ja sit se on vielä jälleenmyyntiarvoltaan pienempi, ai ai
- esimerkiksi
tuontiauto on paljon parempikuntoinen.
- Suolattu
Jos se on hyvin suolattu niin se on tuontiauto.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000338&posting=22000000012843102 - Mätä
Jos se on mätä niin se on tuontiauto.
- reijo
vain suomiautoja ja teidän on aivan turha väittää että kaikki ne ovat tuontiautoja koska itse tiedän että autoni on ollut vain suomessa eikä saksalaisen typeryksen autobaanalla raiskaama. lisäksi tiedän että ranskassa autoja vain kolhitaan ja belgiassa ne vain seisovat suolavedessä. lisäksi italiassa autojen huoltokirjat väärennetään koska italialaiset ovat huolimattomia. espanjasta en tiedä koska tällä foorumilla kukaan ei ole haukkunut espanjasta tuotua autoa. mutta se on varmaa etä suomessa ei kukaan väärennä mittarilukemia eikä jätä kertomatta mahdollista kolaritaustaa. autoliikkeisiin en luota koska niissä on töissä vain entisiä vankeja jotka eivät saa muualta töitä sekä nauttivat ihmiset huijaamisesta (eivät minun). monella automyyjällä on jopa tatuointi merkkinä tästä. itse en ole ikinä tehnyt huonoa autokauppaa, mutta se johtuukin siitä että ostan aina itse valitsemani auton joka ei ole tuontiauto eikä maalattu (muuta kuin uutena ja uutena) Hyviä autokauppoja kaikille T. Reijo
- prrööt
suomessa ei kukaan vaihda tai kaupittele autoaan vilpillisesti,kaikki ovat rehellisiä ja tämä on tosi vai mitä reijo??
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733