Amoxin comp

sinuiitti

onkohan toi amoxin oikeasti tehokas antibiootti poskiontelon ja korvatulehduksen hoitoon?joskus sain sitä ja silloin se ei tehonnut vaan jouduin syömään toisen kuurin eri lääkettä jolla tulehdus lähti,ja nyt näköjään lekuri määräsi taas tota amoxin compia poskiontelotulehduksen hoitoon vaikka mainitsin asiasta.mitä antibiottioottia ootte saaneet ylähengitysteiden tulehduksiin ja onko auttanut?

4

13844

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanna

Olen kärsinyt 1-3 poskiontelotulehduksesta per talvi viimeisen neljän talven aikana. Lääkkeitä on ollut useita, mutta enpä muista kaikkien nimiä. Minäkin olen saanut muutaman kerran Amoxiiniä, ensimmäisellä kerralla se auttoi ihan hyvin, toisella kerralla ei. Menin uudestaan lääkärille, joka oli uusi koska vanha jäi äitiyslomalle, ja hän ihmetteli tuota Amoxiinin määräämistä. Varsinkin koska minulla oli tiedoissa toistuvista tulehduksista merkintö. Hän kysyi onko minulla varaa hieman kalliimpaan "hevoskuuriin", joka varmasti auttaa.

Lääkkeen nimi on Ketek ja se auttoi todella. Sitä olen saanut sen jälkeen kahteen tulehdukseen. Nyt käytössä on nenäsumute, joten toivottavasti poskiontelotulehduksia ei tänä talvena tuu. Yhdestä flunssasta olen jo selvinnyt tulehduksetta, toivottavasti homma jatkuu näin!

• Erja

Minä sain kerran poskiontelotulehdukseen juuri tuota Amoxin comp´ia. Ei tehonnut, pelkkä Amoxin tehosi kerran. Tuo Amox´in comp on yhdistelmälääke. Viimeksi noin kuukausi sitten sain poskiontelotulehdukseen Kefexin-antibiootin. Se tehosi hyvin ja nopeasti.
      Paranemisia, poskiontelotulehdusta ei ole kiva sairastaa.

• Sirpaliini

Ei ole yksiselitteistä lääkettä poskiontelotulehdukseen. Se, mikä lääke puree, riippuu siitä, mikä bakteeri sen on aiheuttanut. Lääkäri yleensä tietää mitä on liikkeellä yleisesti ja määrää sen mukaan lääkkeen. Joskus kuitenkin käy niin, että oman nenän pöpö onkin joku muu, kuin se muilla samaa tautia sairastavilla on. Silloin ei auta muu, kuin vaihtaa lääke toisenlaiseen.

Fess-nenäleikkaus on hyvä lääke toistuviin poskiontelontulehduksiin. siinä laajennetaan röörejä sen verran isommiksi, että poskiontelot pääsevät ilmastoitumaan paremmin ja räkä valumaan ulos poskionteloista. Tehdään päiväkirurgisena toimenpiteenä ainakin TYKSissä. Auttaa varmasti.

Sitten eräs vanhempi terveydenhoitaja korvapolilla neuvoi konstin, jolla voi ennaltaehkäistä poskiontelontulehdusta. Vanhat kunnon Nasolin nuhatipat, joissa on pipetti. sängylle makaamaan pää reunan yli. Avustaja tiputtamaan Nasolinia ensin toiseen sieraimeen. Pään asentoa pitää kallistaa siten, että tipat valuvat poskionteloon eikä kurkkuun. annetaan vaikuttaa 5 min. Sen jälkeen käsitellään toinen puoli samalla tavalla. Ja tehoaa hyvin!

• jjffgg

Poskiontelotulehdusta ei useinkaan aiheuta mikään kausipöpö. Kausi-influenssa vain luo sopivat olosuhteet potilaassa tavallisestikin elävälle bakteerille lisääntyä ongelmaksi asti. Eli aiheuttamaan tulehduksen. Itse ainakin olen huomannut, että potilaskohtaista se usein on, mikä antibiootti tehoaa. Käypä hoito -ohje vain neuvoo aloittamaan "miedoimmilla" antibiooteilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6314
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3793
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3150
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1706
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      959
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe