Kiropraktikko..

Minä vain

Selkäkivut ovat vaivanneet jo muutaman kuukauden ja lääkäri määrää vaan (tehottomia) lääkekuureja..Siihen ja kipuihin kyllästyneenä varasin ajan kiropraktikolle ja siihen kysymykseni liittyykin..
Mitä siellä tehdään ensimmäisellä käyntikerralla? Keskustellaanko silloin vain oireista ja vaivoista vai mitä? Miten tutkimukset suoritetaan, alusvaatteisillaan vai miten?
Kiitos jo etukäteen...
Nimim. Jännittää

17

2867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eve 37

      Riisutaan yläkroppa paljaaksi (ja mahdollisesti myös pitkät housut pois), jonka jälkeen tutkitaan ranka kädellä. Sitten avataan nikamalukot. Jotkut harvat kiropraktikot myös hierovat.

      • Minä vain

        Hyvä tietää edes jotain mitä tuleman pitää..Kohtahan se selviää, muutama päivä armonaikaa..Toivottavasti kirosta on apua, ei tätä kipuiluakaan jaksa..


      • Minä vain kirjoitti:

        Hyvä tietää edes jotain mitä tuleman pitää..Kohtahan se selviää, muutama päivä armonaikaa..Toivottavasti kirosta on apua, ei tätä kipuiluakaan jaksa..

        näitä tuotteita, jos kivut on kovat ja lääkkeetkään ei auta http://www.vuode.com


      • hoidettu

        Valitettavati toiset kirot ei osaa ja toiset osaa. Ja kuka osaa, niin sitähän ei maallikko voi ymmärtää.

        Mun mielestä on surkeata, että jos Suomessa on vaikka 100 kiropraktikkoa ja vain 2 osaa hommansa. Tosiaankaan kaikki ei siis osaa! Se on huomattu...


      • kipuja ja kipuja
        hoidettu kirjoitti:

        Valitettavati toiset kirot ei osaa ja toiset osaa. Ja kuka osaa, niin sitähän ei maallikko voi ymmärtää.

        Mun mielestä on surkeata, että jos Suomessa on vaikka 100 kiropraktikkoa ja vain 2 osaa hommansa. Tosiaankaan kaikki ei siis osaa! Se on huomattu...

        Eli lisätietoa hoidetulle: minä kävin henkilöllä jonka olet maininnut sivuillasi asiansa osaavana.Jos oikein ymmärsin kyse on juuri lantiosta ja Si-nivelestä tämän naprapaatin mukaan minulla (siis hänen diagnoosi).Kivut ovat ennallaan mutta yritän vielä kerran samalla tyypillä,ja sitten vaihdan toiseen jos ei auta.


      • myös menossa...
        kipuja ja kipuja kirjoitti:

        Eli lisätietoa hoidetulle: minä kävin henkilöllä jonka olet maininnut sivuillasi asiansa osaavana.Jos oikein ymmärsin kyse on juuri lantiosta ja Si-nivelestä tämän naprapaatin mukaan minulla (siis hänen diagnoosi).Kivut ovat ennallaan mutta yritän vielä kerran samalla tyypillä,ja sitten vaihdan toiseen jos ei auta.

        ...tohditko kertoa kenellä kävit??


      • Justiina
        hoidettu kirjoitti:

        Valitettavati toiset kirot ei osaa ja toiset osaa. Ja kuka osaa, niin sitähän ei maallikko voi ymmärtää.

        Mun mielestä on surkeata, että jos Suomessa on vaikka 100 kiropraktikkoa ja vain 2 osaa hommansa. Tosiaankaan kaikki ei siis osaa! Se on huomattu...

        sinä tuskin olet käynyt Suomen jokaisella kiropraktikolla, joten eiköhän tuo yleistäminen olle liioittelua. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kyllä si-alueen vaivoista tiedetään lääketieteen "luvallisellakin" puolella vaikka sinä hoet muuta koko ajan ja arvostelet laillistettuja kiropraktikkoja, lääkäreitä jne. Mitä sinun tietämykseen lääketieteesä tulee, hataralla pohjalla se on vaikka muuta selvästikkin kuvittelet. Hyviä esimerkkejä on tuolla "muut tuki-ja liikuntaelinsairaudet"-osastolla. Huvittuneena seurasin keskusteluasi Equalizerin kanssa.


      • hoidettu
        kipuja ja kipuja kirjoitti:

        Eli lisätietoa hoidetulle: minä kävin henkilöllä jonka olet maininnut sivuillasi asiansa osaavana.Jos oikein ymmärsin kyse on juuri lantiosta ja Si-nivelestä tämän naprapaatin mukaan minulla (siis hänen diagnoosi).Kivut ovat ennallaan mutta yritän vielä kerran samalla tyypillä,ja sitten vaihdan toiseen jos ei auta.

        Siellä taitaa olla vain yksi napra, ja hänkin valitettavasti vasta "opiskelee" tuota lantion ja Si:n aluetta.

        Eli hän osaa ja ymmärtää teorian, mutta käytännön juttu vasta alukumetreillä... toivottavasti oppii pian.


      • hoidettu
        Justiina kirjoitti:

        sinä tuskin olet käynyt Suomen jokaisella kiropraktikolla, joten eiköhän tuo yleistäminen olle liioittelua. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kyllä si-alueen vaivoista tiedetään lääketieteen "luvallisellakin" puolella vaikka sinä hoet muuta koko ajan ja arvostelet laillistettuja kiropraktikkoja, lääkäreitä jne. Mitä sinun tietämykseen lääketieteesä tulee, hataralla pohjalla se on vaikka muuta selvästikkin kuvittelet. Hyviä esimerkkejä on tuolla "muut tuki-ja liikuntaelinsairaudet"-osastolla. Huvittuneena seurasin keskusteluasi Equalizerin kanssa.

        Olen käynyt itse 2 kiroa. Lisäksi juttelemani n. 40 kipupotilasta ovat käyneet n. 20-30:lla kiropraktikolla ympäri Suomea Helsingistä Rovaniemelle. Vain yhdelle oli Si laitettu takaisin kiropraktikon osalta. Kahdelle oli tehty "oikea" diagnoosi, mutta sekin oli tehty väärälle puolelle.

        Eli kokemukseni mukaan ehkä n. joka 20 kiro osaa jotenkin...

        Mahtaa Equalizerin naama venähtää ku seuraava Nikama ilmestyy ;) Saa nähdä näkyykö häntä sitten enää täällä... toivottavasti näkyy.

        Itse olen ollut jo varsin pitkään huvittunut tästä lääketieteen osaamisen nykytilasta.


      • Justiina
        hoidettu kirjoitti:

        Olen käynyt itse 2 kiroa. Lisäksi juttelemani n. 40 kipupotilasta ovat käyneet n. 20-30:lla kiropraktikolla ympäri Suomea Helsingistä Rovaniemelle. Vain yhdelle oli Si laitettu takaisin kiropraktikon osalta. Kahdelle oli tehty "oikea" diagnoosi, mutta sekin oli tehty väärälle puolelle.

        Eli kokemukseni mukaan ehkä n. joka 20 kiro osaa jotenkin...

        Mahtaa Equalizerin naama venähtää ku seuraava Nikama ilmestyy ;) Saa nähdä näkyykö häntä sitten enää täällä... toivottavasti näkyy.

        Itse olen ollut jo varsin pitkään huvittunut tästä lääketieteen osaamisen nykytilasta.

        Viimeisimmässä Nikama-lehdessähän oli useamman sivun juttu kalevalaisistakansanparantajista. Ja jos en ihan väärin muista, et ole heitä kovinkaan innokkaasti kehunut. Eli se sen lehden tasokkuudesta :) Joten kyllä sinne yksi.. eikuin toinenkin sun juttusi mahtuu. Minulle sen lehden taso oli aikamoinen pettymys.

        Mitä Equalizerin kanssa käymääsi keskusteluun tulee, kyllä sulla oli puurot ja vellit sekaisin. Onhan se kiva tuntea itsensä tärkeäksi.... ;) Ja aina joku uskoo.... :)


      • kipu
        hoidettu kirjoitti:

        Siellä taitaa olla vain yksi napra, ja hänkin valitettavasti vasta "opiskelee" tuota lantion ja Si:n aluetta.

        Eli hän osaa ja ymmärtää teorian, mutta käytännön juttu vasta alukumetreillä... toivottavasti oppii pian.

        eikö siinä tapauksessa ole vähän kyseenalaista luokitella hänet sivuillasi "osaajaksi, joka pystyy myös korjaamaan"??? ...entä muut???


    • kipuja ja kipuja

      Olen nyt kärsinyt selkäkivuista jo 8kk,ja kaikki kuvaukset on tehty,eikä selkeetä kivun aiheuttajaa ole löytynyt.Kipu on niin paha että estää työntekoa,ja olin nyt ekaa kertaa Naprapaatilla nikamakäsittelyssä.
      Ensin selitin kaikki oireet ja mitä oli kuvauksissa ilmennyt.Käski ottaamaan paidan pois ja päälihousut (onneksi olin ottanut jumppahousut mukaan).Ja sitten tämä kyseli kysymyksiä ja tutki kipupisteitä. Sanoi että korjattavissa on,mutta en ainakaan huomannut että käynnistä olisi ollut apua,vaan enemmänkin selkä ärtyi hieman.

      Laitankin tähän lisä kysymyksen,että jos joku tietää, niin pitäisikö kivun helpottaa jos nikamat "olisi" kohdallaan käsittelyn jälkeen?

      Olen saanut tämän käsityksen että kipu helpottaisi heti,mutta voi tulla takaisin jos nikamat menee uudelleen "huonosti".
      Olen menossa takaisin,koska tämä naprapaatti suositteli vielä pari kertaa.Mutta tulee mieleen,että maksanko nyt turhasta jos tämä kyseinen henkilö ei osaa hommaansa tai minun kohdalla tämä ei toimi?

      • Sillä nimellä ainakin se naprapaatti sitä toimitusta kutsui, eli kyse on siis rusautuksesta, koska siitä toimenpiteestä lähtee rusahtava ääni. (mikäli nyt ymmärsin oikein, että tässä tarkoitettiin juuri tätä samaista tapahtumaa?)

        Olin autokolarissa syyskuussa -99. Sain niskan retkahdusvamman, sekä selässä muutama nikama oli ilmeisesti joutunut huonoon asentoon. Aluksi päivystävä lääkäri antoi heti kolarin jälkeen sairaslomaa 2 päivää, koska valitin voimakasta päänsärkyä ja niskaa. Niska kuvattiin, eikä siinä luonnollisestikaan näkynyt mitään poikkeavaa (retkahdusvammahan on pehmytkudoksessa, mikä ei näy röntgenkuvissa). Kivut vain pahenivat, en voinut nostaa oikeaa kättä lainkaan ja vasemmassa kädessä tuntui myös voimakasta särkyä. Sain 10 kerran fysioterapeutti-käyntejä fysiatrin määräämänä koko tuon 11kk:n mittaisen jakson ajan säännöllisesti. En muista montako kertaa siis yhteensä, mutta jatkuvasti kävin siellä. Apua ei tuntunut tulevan mistään. Kokeilin myös akupunktiota, mutta koska minulla on todella paha neulakammo, se ei tosiaan sopinut minulle... Sitten fysioterapeutti tarjosi minulle manipulaatio-mahdollisuutta saman yhtiön naprapaatille. Halusin kokeilla, koska kipu oli sietämätön, ja lääkkeitä kului erittäin paljon. Kävin naprapaatilla, joka rusautti selkänikamani oikeaan asentoon ja kipu hävisi välittömästi. Olo oli aivan uskomattoman hyvä! Tuntui, että mies pelasti koko loppuelämäni. Ihmettelin vain, miksi kukaan ei ollut puhunut minulle tästä mahdollisuudesta aikaisemmin? Olisin säästynyt huomattavasti lyhyemmällä sairasloma-ajalla, eikä kipujakaan olisi tarvinnut sietää niin pitkään.

        Vasta nyt, siis 6 vuotta tapahtuneen jälkeen, olen alkanut kärsiä taas kivuista niska-hartia-seudulla ja jäykkyyden tunteesta juuri sillä alueella, mille manipulaatio tehtiin. (siksi ostin terveystyynyn mistä toisessa ketjussa kerroin) Olen miettinyt sitä, että jos kivut yltyvät, käyn kyllä erittäin mielelläni uudestaan manipulaatiossa, ja hakeudun samalle naprapaatille, joka jo kerran aikaisemminkin on minua auttanut.

        "Laitankin tähän lisä kysymyksen,että jos joku tietää, niin pitäisikö kivun helpottaa jos nikamat "olisi" kohdallaan käsittelyn jälkeen?

        Olen saanut tämän käsityksen että kipu helpottaisi heti,mutta voi tulla takaisin jos nikamat menee uudelleen "huonosti". "

        Käsitykseni on siis, että jos on manipuloitu oikeita jumiutuneita nikamia, niin kivun pitäisi helpottaa heti. Ja minulla kipu ei ole palannut kuuteen vuoteen, ja nytkin kun sitä jonkin verran tunnen, se ei ole lähelläkään sitä luokkaa, mitä se oli silloin 11kk pitkän sairasloman aikana.


      • helpottaa

        heti, jos vika on nikamalukoissa, eli "pois paikaltaan olossa"


      • hoidettu

        Kyllä pitäisi!
        Itse kävin aikoinaan kirolla 10 kertaa ja sen jälkeen napralla yli 20 kertaa. Kumpikin vakuutti, että muutaman kerran jälkeen homma kunnossa. Eipä vaan ollu!

        Sittemminkin vierailin heillä pahimpia kipuja helpottamassa.

        Onneksi löysin lopulta oikean osaajan...


    • Anonyymi

      Kyllä.asiansa osaavia tekijöitä löytyy suomesta hyvin vähän.

    • Anonyymi

      Mulla auttaa selkäkipuihin vain rauhallinen kävely. Ei mitään repimistä vaan sellainen rentouttava meditointikävely, jossa lihaslukot itsekseen laukeaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      165
      6911
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4087
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2065
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1591
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      20
      1564
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe