Fungizone 10mg

satakieli

Eli onko kukaan käyttäny koskaan noita Fungizonen imeskelytabletteja kielen "sammakseen" eli sieni-infektioon, joka aiheuttaa pahanhajuisen hengityksen.

Mulla on ollu muutaman kuukauden antibioottikuuri ja oon huomannu että kieli on muuttunut ainakin harmaammaksi ja hengitys pahanhajuiseksi :(
Mulla ois myös tarkoitus jatkaa antibioottikuurien syömistä, mutta jos vaivaa ei ainakaan samaan aikaan saa parannettua, lopetan ne.

Kiitos jo nyt jos jollain olisi jotain sanottavaa asiasta, esim muita hyväksi havaittuja lääkkeitä vaivaan. Kalliin Diflucanin tiedän, mutta suolisto-oireista päätellen olen alkanut epäillä hiivan ylivaltaa sielläkin. Olin joskus lukevinani, että Diflucanista olisi halvempi rinnakkaisversio...

Auttakaa Please!

8

5892

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeillut

maitohappobakteerit, asidophilus-jugurtit/piimän? Yritä normalisoida suun ja elimistön bakteerikantaa: antibiootti tappaa kaikki asiaankuuluvatkin bakteerit, jolloin sieni (joka on suussa jo valmiiksi meillä kaikilla) saa vallan.

• Kysyn vaan

...> Mulla on ollu muutaman kuukauden antibioottikuuri ja....

Eikö lääkärisikin ole jo suositellut maitohappobakteerien ottamista?

Missähän tapauksessa näin pitkiä antibiottikuureja yleensäkkään määrätään?

• Tutkimustietoa kokem.

Ihmetyttää todella näin pitkä antibioottikuuri. Onhan se todettu, että tehonsa ne menettävät, kun niitä jatkuvasti syö. Ei taida sulle enää antibiootit tehota, turhaan jatkat kuureeja. Pitäisi tuon jo lääkärisikin jo tietää.

• satakieli

No on itseasiassa kuukauden sisällä loppumasssa tää 5kk:n antibioottikuuri(Apocyclin), joka on auttanut hyvin.

Oon alkanu olee sitä mieltä kyl että tää suu/maha-ongelma on nyt hoidettava tän jälkee pois. Toivottavasti sen saa kuriin sitten maitohappobakteereilla ja acidophilus-tuotteilla, kun antibiootit eivät ole toimimassa, mutta oon valmis menee lääkärii asti sanoo sitte parin kuukauden päästä vaivasta.

Jos etenkin suuvaiva lähtee pois, niin taitaa olla että noi antibiootit, joita söin ekaa kertaa, jäävät unholaan. Pidän todellakin pahanhajuista hengitystä(jonka huomaa jo itsekin turhan selvästi) nyt pahempana ongelmana.

Toivon todellakin, että tää ongelma lähtee alta pois, enkä varmaan siis sekaannu antibiootteihin pitkään aikaa jos saan seb bakteeritasapainon jonkinlaiseen balanssiin.

• satakieli
        Tutkimustietoa kokem. kirjoitti:

Ihmetyttää todella näin pitkä antibioottikuuri. Onhan se todettu, että tehonsa ne menettävät, kun niitä jatkuvasti syö. Ei taida sulle enää antibiootit tehota, turhaan jatkat kuureeja. Pitäisi tuon jo lääkärisikin jo tietää.

Niin, lääke siis tehoaa ainakin vielä, ja ehkä tulevaisuudessakin jos vaiva palaa.

Ja terveyskeskuslääkäri ei puhunut mitään maitohappobakteerien jne ottamisesta kuuria antaessaan.

• satakieli

Niin, kiitos jo tulleista vastauksista.
      Toivoisin myös muita kokemuksia itse VAIVAN hoidosta ja siitä eroon pääsemisestä. Eli onko (abtibioottikuurin jälkeinen) hoito(maitohappobakteerein/lääkkein) saanut voiton sammaksesta.

En ala spekuloimaan mikä sieni/hiiva sitä aiheuttaa(kun vasta lääkärissä), mutta se on itsestään selvää että harmaa kerros kielen päällä aiheuttaa pahanhajuista hengitystä ja se EI OLE normaalia. Kyllä mullakin on joskus tietääkseni ollut terveen näköinen kieli ja ainakin suht koht hajuton hengitys. Hengitys haisee siis PAHALLE, eli sen haistaa itsekin vähän väliä ilman ranteen nuolaisuja, ja on todellinen ongelma.

• Bakteerikko

Mulla on ollut sama ongelma antibioottien jälkeen, eli kyllä bakteerikanta on muuttunut masussa asti ja luultavasti hengityksen paha haju nyt tulee alempaa kuin suusta. Itsellä siis alkoi kanssa hajuongelmat ja hampaissa eikä suussa se ollut, kun ei mitään vaivojakaan. Ei hammaskiveä, ei reikiä, ei reiänalkuja, ei ientulehdusta jne. Puhdistuksetkin oikein ja haisi vain. No, sitten sain apteekista vatsanhoitoon jotain oliko lacta- tai sitä tyyliin ns. neutralisoivaa, siis sellaista joka laittaa entiset bakteerikannat tasapainoon normaaleiksi. Sillä sitten hajut lähti....

• ilman oireita

Jos oikein arvaan, antibioottikuurisi on akneen tai iho-ongelmiin, koska noin pitkäkestoinen. Apocylin on laajakirjoinen eli tehoaa hyvin laajaan skaalaan bakteereita, jolloin se häiritsee myös normaalikantaa. Oletan että annostus on kuitenkin suhteellisen pieni. Maitohappobakteerit auttavat vatsavaivoihin, mutta eivät oikein suussa.

Joka tapauksessa pahanhajuinen hengitys ei ole sieni-infektion merkki, yksinomaan. Suussa on toki usein normaalisti sienikasvustua jonkin verran ja se voi antibioottikuurin aikana lisääntyä ja aiheuttaa tulehduksen. Mutta, varsinaista lääkitystä siihen ei pitäisi aloittaa ilman oireita: kirvelyä, poltetta, punoitusta ja/tai selkeää sienirihmastoa (vaalea peite, joka irtoaa raaputtamalla, mutta jättää alleen punoittavan kohdan). Kate kielen päällä ei ole tällainen oire, vaikka tiedän yleislääkärien siihen määräävän turhan lepsusti sienilääkkeitä, on hammaslääkärin kanta asiaan toinen. Sieniviljely kannattaa kyllä ottaa, se sipaistaan kielen päältä ja kasvatellaan sitten muutaman päivän. Jos kasvu ei ole erityisen runsasta, ei ole syytä lääkitä.
        Lisäisin vielä, että antibioottikuurin yhteydessä tuleva suun sieni-infektio on nuorilla terveillä aikuisilla varsin harvinainen, vanhukset ja heikkokuntoiset ovat erikseen. Candida-sieni pukkaa naisilla herkemmin alapäähän...

Mikäli hampaat ja suu on muuten tutkittu ja kunnossa (hammaskivi, plakki jne) ja ongelma selkeästi kielessä, suosittelen sitkää kielen kaapimista puhtaaksi, esim. pikkulusikalla tai vastaavalla. Tilapäisesti voit kokeilla antiseptistä suuvettä (esim. Oral-B klooriheksidiinilios tai Hextril), lisäksi on nyt tullut uusikin valmiste, jossa on hyvin pieni klooriheksidiinipitoisuus ja oliko se nyt tymolia (??). Valmisteen nimi ei nyt tule mieleen, SR -jotakin? Apteekista kuitenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3496
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2737
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16